Vad heter filmen? - Filmsnack
Veckla ihop
Vad heter filmen?
Sir Duke  19:21 20/6 | Stäng | Nästa nya
Såg en film på tv för kanske 5 år sedan. Skulle vilja se om den men minns inte vad den heter.

Filmen är amerikansk och utspelar sig också i USA. Det är en dramafilm och kontexten är politik. Huvudpersonen är en ung manlig assistent långt ner i hierarkin, minns inte om det är hos Demokraterna eller Republikanerna. Hur som helst så lyckas han genom manipulation och bedrägeri ta sig in i motståndarpartiets organisation och klättra ordentligt i hierarkin. Han går bakom ryggen på alla som hjälpt honom för att gynna sig själv.

En tidig scen i filmen är när han punkterar däcken på en senators/kongressledamots bil bara för att kunna låna ut sin egen bil som en personlig tjänst, vilket han senare får stor nytta av.

Nån som känner igen detta?? Vad heter filmen? Tack på förhand! :)

Jaganatha  22:30 21/6 | Stäng |
Maktens män (The Ides of March) från 2011, en film av och med George Clooney, eller är den för ny? Ryan Gosling skulle då vara den unge manlige assistenten. Fast jag känner inte igen det där om att punktera däck, så det är nog inte den.
Inlägget är ändrat 00:55 22/6.
Historik
Göm historik