Osynliga betyg - Om sajten
Osynliga betyg
Metheuz  15/8 2018 | Stäng | Nästa nya
Är det bara jag som på vissa särskilda filmer inte ser betygen satta på filmen av andra?
Nu senaste var det på denna film http://www.filmtipset.se/film/calibre.html?search_id=44068206&search_sort_order=1 Jag ser kommentarer som har sett filmen (man ser det om man går in på personernas egna sidor) men det finns ingen siffra vid kommentaren. Det står också att filmen har 0 betyg. Det verkar inte vara någon webläsargrej. Kör Chrome på datorn och på telefonen/paddan syns det bara en tom fyrkant där betyget borde vara.

KyLLo  16/8 2018 | Stäng | Nästa nya
Det verkar omfatta alla nyinlagda filmer sedan i mars. Jag tänkte att det kanske var något tillfälligt i början. Det är trist när man inte kan se andras betyg på filmsidorna, vilket väl får räknas som en av grundfunktionerna. Betyg sparas ändå, så det bör inte påverka personliga betyg och uträkningar.
Inlägget är ändrat 16/8 2018.

Metheuz  16/8 2018 | Stäng | Nästa nya
Herregud så dåligt. Känns inte som att det borde vara så svårt att åtgärda en sådan viktig och basal funktion som tjorvar men det är väl ytterligare ett tecken på den stadigt nedåtgående trenden mot filmtipsets undergång att inget görs. Så då kommer aldrig kommande filmer kunna placera sig på listor över "mest betygsatta"?

KyLLo  16/8 2018 | Stäng | Nästa nya
Det påverkar inte såna listor. Här är ett 0-betygsexempel som för närvarande finns i listan Medlemmarnas mest betygsatta just nu. Betygen registreras uppenbarligen, men själva redovisningen av betyg på filmsidorna fungerar inte, med undantag för sina personliga betyg. Jag tror precis som du att det är lätt att åtgärda för den som vet hur man ska göra.
Det går utför..
Oj, jag har sett det, men trodde det handlade om att filmerna inte blivit godkända ännu.
Det stämmer. Det gäller alla filmer med filmnummer högre än 130001. Jag rapporterade in buggen den 31 mars.

zonk  23/8 2018 | Stäng | Nästa nya
Då händer det säkert något vilken dag som helst då..
Så fort alla de nya skribenterna satts i arbete så..!

KyLLo  23/8 2018 | Stäng | Nästa nya
Kul om det är ett par hundra. Vilket rull det skulle bli på huvudsidan. :D
Ja där har vi oxå nåt precis runt kröken!
Annars då?
pbolmstedt  7/9 2018 | Stäng | Visa arv | Nästa nya
Annars då?
OscarEricsson mfl - har ni nån timeline på när det här kommer vara fixat? Är det er affärsidé att köpa upp communities och låta dem ansamla buggar?
Det vore väldigt bra om någon kunde kolla upp det här.
Det är ju ganska svårt när de som är ansvariga inte svarar varken på mail (av det jag har hört, har inte försökt maila dem själv) eller svarar här på sajten...

ravon  15/9 2018 | Stäng | Nästa nya
Nu har jag har provat. Både mail och PM går dit pepparn växer.
Samma problem med den nya "Suspiria". 0 betyg trots att åtminstånde jag satt en spikrak 4

superjudgen  23:52 7/12 | Stäng | Nästa nya
testa en vinglig fyra och se om det funkar
Eftersom det fortfarande fungerar upp t.om 130001 kan man utesluta felaktig kod. Saknad kod däremot (och eventuella tabeller, men förmodligen inte) då funktionen redan finns...

Låter som lite enkel klipp och klistra, då felet endast finns i display formuläret (rätta mig om jag har fel).

Suspiria som tagits upp som exempel här visas som uträknat betyg för mig iaf på regissörs-/manus-/skådespelarsidan, om man vill vidare utesluta att det är displayformuläret...

jp  18:44 14/12 | Stäng | Nästa nya
Oavsett orsak så är det ju ganska klart att dom skiter i det. Första inlägget här är ju för postad för snart ett halvår sedan.
Inlägget är ändrat 18:44 14/12.

leffotrak  21:28 15/12 | Stäng | Nästa nya
Ja visst (4 månader... om det ska behövas tas till den nivån...), men kolla, när tråden var aktiv senast... det är så forum brukar fungera. kapisch.

jp  21:26 16/12 | Stäng | Nästa nya
Skit samma. Det funkar fortfarande inte ändå.

BarryHero  16:25 17/12 | Stäng | Nästa nya
Tycker det är bra att betygen inte syns. Det ställer högre krav på dem som skriver kommentarer.

ravon  20:26 17/12 | Stäng | Visa arv | Nästa nya
Jag tror det är mindre att de skiter i det och mer att det inte är någon som bryr sig eller är aktiv längre. Det känns som att databasen i sig borde ha stora förutsättningar för intäkter. Om inte annat för att det är den enda svenska sidan. Integration i SF, t.ex.
Bump, fortfarande ett problem och något som vore väldigt fint att få åtgärdat.

Metheuz  13:01 1/1 | Stäng | Nästa nya
Jag tror dessvärre inte att någonting överhuvudtaget kommer fixas på sidan längre. 22/12 gick mitt plusmedlemsskap ut t.ex. Trots massa automatiska mail om att jag borde förnyatt det så går det inte sedan lång tid tillbaka att göra det.

Grillo  14:21 9/1 | Stäng | Nästa nya
Jag tror tyvärr att det är så att vi får ha FT i det här skicket fram till den dag de nuvarande ägarna helt enkelt bestämmer sig för att släcka ner den. Jag tror heller inte det blir nån heads up utan en dag är den bara borta. Eftersom företagets ledning inte går att kontakta kommer vi aldrig få nåt svar på varför eller möjlighet att få ut koden heller.

Synd att det gick så fel med försäljningen. Hade varit så mycket bättre om de kunnat få SF eller liknande att ta över sidan.
Inlägget är ändrat 14:22 9/1.
Göm historik
Jag har väl i praktiken inget emot det, om de hade varit öppna med det. Men det enda lilla man fått höra är ju typ "stora planer, arbetar bakom kulisserna nu, info kommer senare" - och sedan händer inte ett smack.
Jag kan fatta att saker inte alltid går som man tänkt och att det uppstår problem, men öppen dialog är ju att föredra.

Personligen har jag satt som deadline för egen del när mitt plusmedlemskap går ut, för när det går ut och det inte går att förnya finns det inga direkta fördelar att klamra sig fast längre, även om jag kanske inte tar bort kontot, så kommer ft sluta att vara min primära sida för filmbetygen.

InzZzomnia  22:13 16/1 | Stäng | Nästa nya
Hade det inte varit för det uppskattade betyget på osedda filmer så hade jag förpassat Filmtipset till arkivet för länge sen. Nu slänger jag ändå in ett betyg här av ren slentrian efter att jag satt ett på Trakt, bara för att.

Så jäkla surt att det blev som det blev :(

karlmats  11:56 19/1 | Stäng | Nästa nya
Den har filmnummer under 130000 också så den blev nog inlagd i väldigt god tid här på Filmtipset. För filmer fram till 130001 funkar det bra som Howler19 skrev lite längre upp i tråden.

Synd, fick upp hoppet där ett tag.

Asmorod  12:45 19/1 | Stäng |
Fanfanfan!