Cineasterna - Filmsnack
Veckla ihop
Cineasterna
goz  28/8 2018 | Stäng | Nästa nya
Nån som använder Cineasterna? https://www.cineasterna.com/sv/
De verkar ha många bra filmer men gränssnittet är kanske inte det bästa...
Åh, anade att det skulle finnas en sådan sida. Skulle gärna använda den, men de bibliotek jag har lånekort på verkar inte vara anslutna. Men det ska väl gå lätt att gå runt.
Veckla ihop

KyLLo  28/8 2018 | Stäng | Nästa nya
Landets bibliotek är anslutna till olika filmtjänster och därmed kan också gränssnitt och utbud variera. Om du går in på ditt biblioteks webbplats bör det vara länkat till den tjänst som ditt bibliotek är anslutet till. Jag tror att samtliga tjänster kräver att man har ett personligt lånekort och en personlig pinkod.
Ja, ser man på, något som heter Viddla finns visst. Helt värdelöst utbud dock. men cineasterna måste jag skaffa.
Vad är det för problem med gränssnittet menar du?

goz  28/8 2018 | Stäng | Nästa nya
Inget problem - tycker bara att det är svårt att få överblick, sökningen är väl sisådär också
Inlägget är ändrat 28/8 2018.
Historik
Göm historik
Filmtipset har inte stöd för https-länkar, så du måste ta bort s:et för att länken ska fungera.
Ibland. Men oavsett var jag ska streama letar jag upp bra filmtips på klassikern IMDb eller svenska sajter: https://www.filmtopp.se/2017/10/05/ingen-dreamfilm-har-streamar-du-gratis-film/ och dylikt. Tröttnat på kassa serier på Dreamfilm.
Använder och ger sidan en stor tumme upp. Bra kvalitet och stort utbud av filmer som man aldrig skulle annars se.
Stort tack för bra tips!!
Bra med tipset iofs, de har en del som man inte hittat på andra ställen, men gränssnittet har du verkligen rätt i. Blir inte klok på hur många man får se i veckan heller, verkar nästan slumpartat.
Jag roade mig nyss med att försöka skapa en lista över filmerna på Cineasterna, så att jag lätt kan hitta vilken jag borde se.

Du hittar den på

daniel77  2/1 2019 | Stäng | Nästa nya
Trevligt med lite översikt. Tack!
Växjö har anslutit sig sedan årsskiftet så jag testade på igår och är mycket nöjd. Kunde enkelt slå på filmen på min iPad och köra air play till min Apple TV. Utmärkt kvalitet och väldigt trevligt utbud. Jag frågade mitt bibliotek om begränsningar och till att börja med är det fyra filmer per månad. Det är varje bibliotek som bestämmer om begränsningar så det kan skilja sig en del.
Jupp, tänkte precis börja titta på Midvinterblod.