Som besökare på Nyheter24 samtycker du till användandet av s.k. cookies för att förbättra din upplevelse hos oss. Jag förstår, ta bort denna ruta!

Betyg idag: 342 Besökare idag: 4 626
annons
annons
Dagens filmtips - Filmsnack
Du kan alltid läsa vad som står på våra forum, men om du vill skriva måste du logga in eller bli medlem.
Veckla ihop
Dagens filmtips
zonk  8/9 2018 | Stäng | Nästa nya
Tänkte vi kunde ha en tråd där man kunde tipsa om nysedda rullar som man tror folk kan ha missat.
Veckla ihop

Mitt tips för dagen är otvivelaktigt Macho Man, helt enkelt en film med allt en tolvårig tysk kille kunde begära.. karate, boxning, tuffa bilar, snygga tjejer, lite naket, massor av fajter, och lite flygplan oxå. Att det utspelar sig i 80-tals-Nuremberg är kronan på verket. Porrmuscharna och jättekrullfrisyrerna och de vansinniga fest-jackorna avlöser varann. Och nämnde jag breakdancingen?

(obs att handlingsbeskrivningen f.n. är helt knas, det är anmält)

Edit: nu var den fixad!
Inlägget är ändrat 9/9 2018.
Historik
Göm historik
Är du en 12-årig tysk kille?
Veckla ihop

zonk  13/9 2018 | Stäng | Nästa nya
Visste du inte att alla på internet är 12-åriga tyska killar på 80-talet? Fast en del är ju förstås FBI-agenter oxå.
Veckla ihop

lucius  16/9 2018 | Stäng | Nästa nya
Aha. Det förklarar varför Barb Wire är så populär på Filmtipset.

zonk  17/9 2018 | Stäng | Nästa nya
Precis. Det är sånt de sitter och fnissar åt på FBI.
The Red Turtle, fransk-belgisk-japansk tecknad film från 2016 i regi av Michael Dudok de Wit. Jag är fortfarande lite sur över att den inte fick svensk biodistribution, men jag tycker i alla fall att fler borde se den. En film helt utan dialog, för övrigt.

zonk  9/9 2018 | Stäng | Nästa nya
Ser ju riktigt najs ut!
Har ingen sådan från de sista månaderna, men en hel del från i vårvintras. Främst av allt Hemkomsten. Orkar bara citera mig själv: "Skildrar först en vänskap, sedan en ömsesidig förälskelse, oerhört träffsäkert och levande. Skönt att se en sådan här typ av film utan melodramatik och överdrifter, och faktiskt fascinerande hur stumfilmsformatet kan göra sig så väl i sammanhanget." Kan tilläggas att om man sett Dita Parlo i L'Atalante, så har man kanske lite bättre grepp om vad som väntar.
Veckla ihop

zonk  9/9 2018 | Stäng | Nästa nya
Oj! Låter ganska tungt alltså. Är det nåt för folk som gillar pigga filmer?
Nä, inte direkt. Typ motsatsen till ditt tips, skulle jag tro.
Fast tungt skulle jag inte säga, mer lågintensivt.

zonk  10/9 2018 | Stäng | Nästa nya
Låter mindre farligt än tungt iaf!
Serial mom såg jag för inte så länge sen. Den gav mig mycket nöje.
Veckla ihop

zonk  17/9 2018 | Stäng | Nästa nya
En fin gammal Waters-rulle! Mycket behållning, som så ofta med Waters.
Veckla ihop

Paramis  20/11 2018 | Stäng | Nästa nya
Invasionen av Danmark, en väldigt bra Dansk krigsrulle. Danskar, de kan !

zonk  20/11 2018 | Stäng | Nästa nya
Såpass! Vad är det som ger det där lilla extra i denna rulle?
Gaspar Noés senaste film, Climax, går på biograferna just nu, men att döma av publikintresset i Lund/Malmö kommer den inte att gå länge till. Och det är lite synd för den är bra eller i alla fall jävligt udda. Dansscenerna är helt magnifikt fotograferade, sedan blir det konstnärlig skräck och antidrogpropaganda.
Många bra tips här i tråden! Jag såg Avalon igår efter att hittat en sida med bra filmtips och blev ganska imponerad. Skulle också rekommendera Efterskalv om vi pratar svensk film. Annars den spanska thrillern Snuff.
Såg just Yardie (2018). Riktigt juste gangster-macka! Jamaica / UK, soft ljudspår oxå!
Och nu har jag sett den och kan rekommendera den, inte minst till zonk!
Veckla ihop

zonk  20/1 2019 | Stäng | Nästa nya
Den låter rätt speciell! Vad är USPen?
Se den och berätta sedan! Jag skulle säga att den har flera USPar, men det förtar lite att tänka på dem i förväg.
Veckla ihop

zonk  20/1 2019 | Stäng | Nästa nya
kollade en del på den, charmigt, men fastnade inte riktigt, tyvärr
Nåväl. Det går kanske någon gräns mellan arthouse och b-film, även i de här maximalistiska regionerna.

zonk  20/1 2019 | Stäng |
Jag kom inte in i den där translika fascinationen som kan rädda dylika rullar, typ som i Herzogs even dwarves started small
SESN AB © 2000-2017 Om du vill kontakta oss gällande annonser, maila till info@sesn.se Om Filmtipset Kontakt Medhjälpare Länkar Hjälp Regler & Villkor