API-nyckel - Om sajten
API-nyckel
ravon  10/9 2018 | Stäng | Nästa nya
Är det fortfarande Magnus som gäller om man behöver en API-nyckel? Skickade en fråga för några dagar sedan (eller var det igår?) men inte fått något svar än. Tänkte om det är andra admins nu.

Zarquon  10/9 2018 | Stäng | Nästa nya
Det finns inga admins. :)

ravon  10/9 2018 | Stäng | Nästa nya
rah, finns det ingen som kan dela ut nycklar? :D

KyLLo  10/9 2018 | Stäng | Nästa nya
OscarEriksen är admin sedan nästan ett år tillbaka. Det Zarquon menar är väl att han lyser med sin frånvaro. Testa med en låssmed. :P

ravon  10/9 2018 | Stäng | Nästa nya
Har börjat kika Movielens istället. Inte lika bra för svenska filmer men API:et ser ut att fungera bra.

KyLLo  10/9 2018 | Stäng | Nästa nya
Den har jag nog missat. En icke-kommersiell sajt som drivs av en grupp vid Minnesotas universitet. Tydligen har de personliga betyg också. Så läste jag att de använder sig av TMDb, alltså som Letterboxd. Då kan man säkert lägga till det som saknas, även om det innebär lite jobb.

ravon  11/9 2018 | Stäng | Nästa nya
Lägga till film var rätt enkelt. Länka till IMDB, klart. Problemet är väl att den är internationell så man riskar att få rekommendationer på smala indie-filmer från Mongolien.
Inget svar där heller :C Testar mail sen ger jag upp och fortsätter leta alternativ.
På mail kommer du inte få svar, som jag förstått det. De som svarade på annonsen när de sökte skribenter hörde väl aldrig något...

ravon  19/9 2018 | Stäng | Nästa nya
kontakt@filmtipset.se studsar bara nu. Trist, det hade varit så mycket enklare än MovieLens. Dags att gå vidare antar jag.
Det, är ju ett ganska dåligt tecken :(
Har också velat ha en API-nyckel. Provat att maila Magnus, kontakt@filmtipset.se och säkert nåt annat också, men inget svar på ungefär ett år. Trist. Filmtipset verkar vara helt död från ägarnas sida.

KyLLo  15/11 2018 | Stäng | Nästa nya
Det är nya ägare sedan över ett år tillbaka, så den där mejladressen är säkert utgången. Enligt den andra tråden heter företaget som äger Filmtipset Adhype nu. Någon fick uppenbarligen svar från ägaren och mejladressen: fredrik [at] slash8 [punkt] se. Kan vara ett tips för att komma vidare.
Åh, tack så mycket! Ska testa.
Mejlade ikväll och fick svar inom ett par timmar. Så jag kan bekräfta att fredrik [at] slash8 [punkt] se är en fungerande adress.

KyLLo  24/11 2018 | Stäng | Nästa nya
Härligt...
Jag mailade ang API-nyckel 22/11 och har inte fått svar.
Inlägget är ändrat 5/12 2018.
Historik
Göm historik
Jag fick ett svar, men det var en fråga vad jag skulle göra med API:et om jag fick tillgång till det. Jag svarade på en gång, men har ännu inte hört nåt mer.

Om du inte fått ens ett svar, tyder det på att Fredrik svarar på mail mycket sporadiskt. :(
Inlägget är ändrat 21/12 2018.
Historik
Göm historik

ravon  17/12 2018 | Stäng | Nästa nya
Det kan har varit en "jag svarar på det här när ungarna slutat slåss om den där jävla transformersen"-grej och sen glömts bort, men om inte heller du fick svar är det värre.
På ett sätt kan jag avundas ägarna. Vad skönt att bara skita i saker istället för att fixa och kommunicera hit och dit.

ravon  17/12 2018 | Stäng | Nästa nya
Jag tror det mer bara är något som existerar i bakgrunden. Servern råkar bara fortfarande leva men det är ingen som aktivt jobbar på den.

oliver_twistor  21/12 2018 | Stäng |
Jo, så är det nog. Hur som helst bör ägarna vara ärliga med hur det ligger till och kommunicera det. Är webbplatsen på väg att självdö, så är det ju så. Men jag tycker att detta hängivna community förtjänar att veta sanningen, så att vi kan leta oss någon annanstans.

Visserligen kan allt hända med familjeförhållanden, ekonomi, hälsa med mera, men jag tycker det är dålig stil att först köpa upp Filmtipset och sen inte vara särskilt aktiv (inte ens i början verkade de bry sig särskilt mycket, det tog länge innan vi hörde nåt från de nya ägarna). Till råga på allt brister kommunikationen.

Jag har investerat i många Kickstarterprojekt och är det en sak jag lärt mig är vad snabbt man tappar intresse och tilltro till ett projekt om de som står bakom brister i kommunikationen. Dåliga nyheter hör till vardagen (och som sagt, vissa saker faller inte så väl ut som man först tänkt, av olika skäl), men att inte kommunicera dessa dåliga nyheter blir jag redigt irriterad på.