köper folk fortfarande DVD:er? - Allmänt
Veckla ihop
köper folk fortfarande DVD:er?
sleepyhead  20/9 2018 | Stäng | Nästa nya
någon här som är intresserad av en DVD eller två/vet något ställe i Stockholm som köper begagnade DVD-filmer? vill nämligen sälja iväg min dvd-samling (liten del av den).

kan lägga upp fler bilder om intresse finns. kanske spillde öl på dom för några år sen men utlovar rengöring vid eventuellt köp. i övrigt är dom i god skick. tror jag.

Jaganatha  20/9 2018 | Stäng | Nästa nya
Ett vanligt sätt att sälja just dvd-samlingar är att lägga ut en annons på auktionssiten Tradera. Din samling ser inte ut att kunna inbringa några stora slantar, men visst finns det intresse för begagnade dvd-filmer. Själv lider jag av något slags Traderaberoende.

sleepyhead  21/9 2018 | Stäng | Nästa nya
vad jag kan tjäna spelar ingen roll. vill mest bli av med det.

tradera låter rimligt. rekommenderar du att lägga ut boxar/criterionutgåvor etc för sig? hade gärna samlat mer om jag inte hade flyttat så ofta. det är så tradigt att släpa runt på det.
Av vad jag har förstått så är det bäst att lägga ut allt för sig, om man vill tjäna maximalt på det, men det blir ju mycket mer jobb med att skicka iväg prylarna då.

Bill du bara bli av med dem kan du ju klumpa allt, eller delar på nåt tema/regissör/whatever.
Prova att lägga ut allt samlat, men finns det något riktigt exklusivt kanske det borde läggas ut separat. Det gäller ju att locka till budgivning.

KyLLo  21/9 2018 | Stäng | Nästa nya
Jag har visserligen aldrig sålt film på Tradera, men spontant tänker jag likadant.
Min uppfattning är att aktiviteten varierar på Tradera och att det inte bara är filmkunniga som köper och säljer film. De flesta köparna verkar spontant gå på säkra kort. Filmer som säljer bra i handeln tycks sälja bra på Tradera också.

Har du något du vet är värdefullt och som du vill ha bättre betalt för bör du absolut lägga ut det separat och påtala värdet i annonsen.

Men jag skulle gissa på att du har större chans att få allt sålt om du klumpar ihop filmerna i ett paket och sätter ett lågt utropspris. Blir mindre arbete och administration för dig också.

sleepyhead  21/9 2018 | Stäng |
tack. slår dom en pling.