Vad har stått längst i ditt kylskåp? - Allmänt
Veckla ihop
Vad har stått längst i ditt kylskåp?
Andra våningen  14:20 21/10 | Stäng | Nästa nya
(Har varit sjuk och legat och läst en massa tio år gamla trådar i allmäntforumet, därav inspirationen till en sådan här typ av tråd.)

I mitt kylskåp är det en flaska rödvinsvinäger (kung markatta) som jag tror att jag köpte för snart fem år sedan, strax efter att jag flyttat till det ställe där jag bodde innan jag flyttade dit jag nu bor. Flaskan har därmed stått i mitt kylskåp sedan inflyttningsdagen (och dessutom i ett tidigare kylskåp som jag disponerat). Det var troligen ca 2 år sedan sist jag hade framme den.

sennight  21:45 21/10 | Stäng | Nästa nya
vinäger (i mitt fall äppelcidervinäger) är nog det livsmedel jag haft längst också. jag förvarar det i skafferiet dock.
vet inte vad som är hemskast: den fysiska uppväxtmiljön eller att den måste stå.

superjudgen  11:37 22/10 | Stäng | Nästa nya
learning by doing
ingen tanke går in, ingen tanke går ut?

superjudgen  11:10 23/10 | Stäng | Nästa nya
egentligen är det bara att jag inte har kommit på något bra sätt att forsla undan den, eftersom jag helst vill sköta det diskret.
du kanske kan gömma den i ett salladshuvud?
jag har flyttat. tror att en marmelad från london 2016 vinner.
Egengjord sylt från slutet av 2016. Drottningsylt.
Okej, det äldsta jag hittade var en tub med wasabi ifrån 2008...
Wow, historiens vingslag! Jag som precis läser allmäntforumet från den tiden. Då kanske du hade den i ditt kylskåp redan då du startade upp den här tråden:

Canomia  22:18 23/10 | Stäng | Nästa nya
Ugh, det är jobbigt att läsa gammalt ibland. Från innan kunskap som känns självklar nu.
Du, Barney, amam m fl var riktiga folkbildare.

Canomia  00:03 24/10 | Stäng | Nästa nya
Var vi? Jag var det inte i den tråden i alla fall.

Barneyk  01:36 24/10 | Stäng | Nästa nya
Det är ju relativt, jag tycker du var det.
Jag tycker det går en klar linje mellan personerna i tråden där du är på den medvetna sidan i alla fall. (Fast jag tramsade och duckade för frågan.)

Canomia  13:54 24/10 | Stäng | Nästa nya
Det var nog tre grupper, de som mest tramsade, de som var något medvetna och Tocca och Boondock.
Det är mycket möjligt faktiskt!

Och oj, hur hittade du den tråden? Det var ju riktigt intressant att läsa idag då transfrågor har blivit så mycket större de senaste 10 åren...
Jag hittade den genom att bläddra igenom forumet. Började i slutet av 2007 då jag blev aktiv i allmänt och har hunnit till hösten 2008 nu. (Fast en del trådar hoppar jag över.)

Barneyk  12:25 24/10 | Stäng | Nästa nya
Kul, du får dela med dig om du hittar fler intressanta trådar. :)
Det är bara alltför lätt att hitta intressanta trådar...
Mitt kylskåp är rätt tommt nu och jag flyttade för några månader sedan så inget har stått där jättelänge. Jg tror en senapsburk och en flaska grillsås varit med sen förra lägenheten i alla fall.
Jag har en kompis som har ett tre år gammalt paket med mjölk i sin kyl...

HerrNenne  20:03 27/10 | Stäng | Nästa nya
Det kommer till en gräns där det känns som ett värre bestyr att ta ut och möta och äcklas av av med kylvaran än att låta den stå kvar.
Jag hade en halväten sillburk som stod i år, väl försluten just för att jag bävade för att någonsin behöva öppna den när gränsen nåtts.

zonk  00:13 29/10 | Stäng | Nästa nya
släng den hel, i egen soppåse vid behov, rakt ut till sopnedkastet (eller ut på gården nuförtiden..)

HerrNenne  14:39 29/10 | Stäng | Nästa nya
Problemet är ju att jag var tvungen att öppna den för att kunna slänga burken i glasåtervinningen. Hällde ut den i skogen till slut.

zonk  15:50 29/10 | Stäng | Nästa nya
Asch, återvinning har en regel om att man inte behöver återvinna just de där burkarna som är fulla med äckelklägg. Det har jag hört.

HerrNenne  18:35 29/10 | Stäng | Nästa nya
Jag har hört att det är bara att bita ihop och se till att ordna upp det så att det går att återvinna. Dessvärre är det mitt dåliga samvete som sa det så brukar tvingas lyssna =/

KyLLo  20:27 7/2 | Stäng | Nästa nya
:) Känner igen det där med samvetet, även när det är något tveksamt fall och det inte står på förpackningen hur det ska sorteras.

Jag brukar försöka ta vara på rester, äta upp innan jag köper nytt och slänga om jag ser att något blivit dåligt. Men det händer att jag glömmer kvar någonting längst in efter att jag har haft fullt i kylen. Och när jag inte äter det regelbundet, utan bara i perioder eller någon gång ibland är det större risk.
En halv burk körsbärsmarmelad från -04 som var den sista min farmor gjorde. Den får aldrig ta slut, för då finns inte farmor mer.

KyLLo  20:55 7/2 | Stäng | Visa arv |
Jag har nog varit ganska bra på att äta upp och rensa i kylen. Jag har rester av hallonsås i tub som gick ut i mars 2017. Sedan har jag en halv buljongtärning som jag inte vet hur länge den har legat där.