Betyg idag: 1 737 Besökare idag: 5 707
Artikel: Sportfilm: En genre för sig - av OscarEriksen -
Artikel: Sportfilm: En genre för sig - av OscarEriksen
OscarEriksen  14:22 5/11 | Stäng | Nästa nya
läs artikeln
(Detta inlägg genererades automatiskt)

SvenMelander  18:56 26/11 | Stäng | Nästa nya
Hasardspelsyndrom i en allvarligare form har likheter med att vara beroende av alkohol eller narkotika. Drygt två av hundra personer i Sverige har hasardspelsyndrom eller spelproblem och ytterligare fyra av hundra bedöms ha risk för att utveckla det.

De typer av spel som anses vara riskspel, det vill säga lättare framkallar ett beroende, är snabba spel med kort tid mellan insats och resultat eller spel där skicklighet kan öka chansen att vinna. Spelautomater, till exempel Jack Vegas, kasinospel samt spel som bedrivs över nätet, framför allt spelautomater och internetpoker, är de mest beroendeframkallande.

BarryHero  21:00 2/12 | Stäng | Nästa nya
Jag ser hellre spelannonser än att Filmtipset går under.

HerrNenne  13:19 4/12 | Stäng |
Det tråkiga är ju spelannonser under tiden som Filmtipset går under.