Vad ska jag (inte) se, givna bubblare (2011) - Listor
Veckla ihop
Vad ska jag (inte) se, givna bubblare (2011)
Gordyal  20:52 15/1 | Stäng | Nästa nya
Snart dags att ta tag i 2011. 150 filmer ska betas av. I skrivande stund är 101 av dessa redan valda. Kvar finns nu ett paket med bubblare. Vilka av dessa ska jag (inte) se, och varför (inte)?

2011 - bubblare
Mysteriet i Mouthe - Otroligt lättsmält historia, Ingenting kommer in och allt glöms bort blixtsnabbt. Nån tjej med Marilyn-komplex som dött kanske det handlade om.Helt okej att slå ihjäl 90 min med.
Där vi en gång gått - Finnar ska bara göra koskenkorvafilm. Detta är självmord att titta på. En kompis köpte denna för en femma på bluray och jag såg den. Jag dog lite grann av leda.
The Three Musketeers - Kvinnors skönhet förlåter allt. Orlando Bloom hatar uppenbarligen varenda minut av sin medverkan. Christoph Waltz (Mr One trick pony) spelar Kardinal Richelieu EXAKT som han spelade judejägaren i Inglourius Basterds MEN vilka jävla snygga långa ben på Milla Jovovich. De där bena minns man länge.
Odjuret (Aldfredsson) - Gerhard Hoberstorffer lever! Ganska kärt återseende faktiskt.
Maktens män - Rekommenderas. Helt okej film med bra skådespeleri. Minst en 3:a

Gordyal  11:22 16/1 | Stäng | Nästa nya
Stort tack!

Snabbt beslut; Där vi en gång gått går bort. Övriga kommentarer läggs med vördnad ihop med tidigare förutfattade meningar, handlingsbeskrivningar, trailers etc.
Bara sett tre:
Avalon: Tror du kan gilla den. Charmig och välgjord.
Still Life: Eftersom du gillar feelbad så borde du ge denna en chans. Det är ju österrikarnas paradgren. Inte lika bra som Haneke, men mindre arty vilket i sammanhanget är ett plus gissar jag?
Tree of Life: Nej! Vet inte vem det är som gillar detta, för det är uppenbarligen en omtyckt film. Rätt säker på att det inte är du.

I övrigt tror jag du ska akta dig för Once Upon a Time in Anatolia. Ceylan är rätt långsam i berättandet så två och en halv timme kan nog lätt kännas som fem. Om inte det känns som något positivt tror jag du ska hålla dig borta.

Gordyal  11:23 16/1 | Stäng | Nästa nya
Stort tack!

Snabbt beslut: Still Life ska ses. Övriga kommentarer läggs med vördnad ihop med tidigare förutfattade meningar, handlingsbeskrivningar, trailers etc.
Killer Eye: Halloween Haunt - se trailern, det borde räcka, något jag själv inte gjorde innan jag såg den https://www.youtube.com/watch?v=gNbJdJ_KCvs

Crawl - En film som kanske är mer intressant i sammanhang om distribution. Kolla filmens imdb så ser du att filmen gick på en mängd festivaler, och det är väll bevis att indiefilmmakare kan vara desperata nog och tillsist få distribution och lovord. Filmen som sådan är ett riktigt amatörhantverk, vad jag minns bland fulaste ljussättningen jag sett på länge.

Masks - Skrikig och dryg, och lite för mycket Argentowannabe.

Gordyal  11:27 16/1 | Stäng | Nästa nya
Stort tack!

Jag HAR ju sett trailern - det är därför jag inte har ratat filmen ännu. Men det där med skräpfilm är ett jävla gissel. Min erfarenhet säger att det är ännu svårare än vid "kvalitetsfilm" att gissa hur "bra" de är.

Argentowannabe KAN vara positivt. Tillräckligt mycket tuttar och blod, och åtminstone en skärva av gammal hederlig italiensk skräpfilmsstämning kan räcka långt.

Men jag noterar absolut det du skriver, och lägger kommentarerna med vördnad ihop med tidigare förutfattade meningar, handlingsbeskrivningar, trailers etc.
Killer Eye har ju trots allt en osedvanligt anmärkningsvärt fin "keyword-lista" på IMDb:

Inlägget är ändrat 11:32 16/1.

leffotrak  18:09 16/1 | Stäng | Nästa nya
Ja går man igång på tentacle rape så!..

nej då..

(fast urotsukidoji filmerna är ju jävligt fina som en parentes) men ja jo, Ok. Varför inte egentligen. Man får plåga sig genom massvis av skit om man är nyfiken. WEasels Rip My Flesh och Invasion of the Blood Farmers är typexempel på sköna titlar/sköna omslag som lätt får en själv att välja filmer rätt ofta.
Inlägget är ändrat 18:09 16/1.

Gordyal  22:23 16/1 | Stäng | Nästa nya
Fattar inte vad du menar. Finns det folk som på allvar inte går igång på tentacle rape???

Skräp är det bästa!

leffotrak  22:58 16/1 | Stäng | Nästa nya
Det finns människor för alla böjelser! Men det var menat som ett skämt då just det var ett av keywordsen

Gordyal  17:10 17/1 | Stäng | Nästa nya
När jag blir världschef ska jag förbjuda alla filmer som inte innehåller tentacle rape. Rösta på mig!!

Jag har bara sett 6 filmer på din lista:
Pojken med cykeln betyg 4
Once Upon a Time in Anatolia betyg 3
Oba: The Last Samurai betyg 3
Källan betyg 3
The Front Line betyg 1
Svensson, Svensson - i nöd och lust betyg 1

Vi har ju rätt olika filmsmak och det är rätt sällan våra bedömningar sammanfaller men jag har noterat en liten sektor där våra betyg sammanfaller; och det är krigsfilmer som exvis Vinterkriget. Jag skulle tro att Oba: The Last Samurai är en film som passar dig.

Gordyal  22:24 16/1 | Stäng | Nästa nya
Noterar och lägger med vördnad kommentaren tillsammans med förutfattade meningar, trailers och annat.
Tja, jag har bara sett en film på listan: den mänskliga tusenfotingen II. Minns ändå att den höll en viss standard. Mörkret övervägde det fåniga och framför allt gillade jag slutet. Sedan tyckte jag att den var mycket jobbig att titta på, men det gör nog inte du i samma utsträckning.

Gordyal  22:26 16/1 | Stäng | Nästa nya
Jag tyckte att ettan var rätt så kass, men som jag har förstått det så är det en helt annan stämning i tvåan. Har du sett båda?

Det jobbiga är nog ett smärre problem är jag rädd...
Har inte sett ettan men fått intrycket att det är en helt annan typ av film. Tvåans plot är lite mindre typisk. Sedan är den kanske inte särskilt fantasifull heller, men den var rätt konsekvent i sin misär ändå.

Gordyal  17:26 17/1 | Stäng | Nästa nya
Låter bra!
Jag tycker du ska se Omar dödade mig.Ett intressant rätts-fall präglat av rasism.
Du bör undvika I am number 4 som är en ganska sunkig dussin-variant inom en urvattnad genre med ett hängande slut om jag minns rätt.
Filmerna Shark night, Day och untruders har jag gett en 2a men kan inte säga att jag minns så mycket av dom vilket kanske säger det mesta i sig.

Har även sett 9 andra av filmerna på listan men dom har jag gett en 3a så det är väl varken bu eller bä att nämna dom

Gordyal  17:39 17/1 | Stäng | Nästa nya
Number 4 hann jag radera innan jag läste detta. Utifrån det du skriver så känns det som att jag gjorde rätt när jag tog bort den.

Omar betraktade jag redan tidigare som en het kandidat. I och med dina ord är den nu klar.

Shark Night måste antingen vara tillräckligt bra eller dålig på rätt sätt för att funka.
Real Steel har jag sett också. Minnesvärd för att Hugh Jackman ger mjäkig man med muskler ett ansikte. Här lär han en irriterande pojke (son?) att bli kompis med sin gladiatorrobot.
Apropå ingenting, ser inga forumaktiva skitfilmer regelbundet? Min favoritträtobroder Andra Våningen ser bara Fridolf Ruhdin-filmer och det respekterar jag men annars undrar jag. Är jag den enda här som njutit mig igenom de två första delarna av Fifty Shades och funderar på att köpa tredje delen när Blu-rayen sjunkit under 29 kr?
I fjol upptäckte jag Svensk Talfilm som tv4 så vänligt köpt in och sprider på nätet. Det är precis lika mycket skitfilm som vad som helst (men kanske inte så mycket Fridolf Rhudin just) och ganska roligt att se och kommentera bara för att det inte går att bedöma (positivt) på normala kriterier. Fast vid Åsa-Nisse drar jag gränsen.
Om jag lyckades ta mig igenom valfri Åsa-Nisse med John Elfström eller Arne Källerud så skulle det, enligt mig, ge lika mycket kulturpoäng som att läsa 100 sidor Dostojevskij.
Vore det inte för ungjäveln så hade jag valt att se Real Steel för längesedan.
Det fåniga är att jag vill minnas att det var en flicka. Jag är åtminstone nästan tvärsäker på att barnet var sydostasiatiskt. Hur som helst massor med tårar på slutet.
Hade Patrick Swayze blivit erbjuden Jackmans roll så hade han sagt "Aldrig i h-e att jag gör en så sentimental roll"

Gordyal  10:44 18/1 | Stäng | Nästa nya
Låter mycket, mycket svårt...
Skit är en sak, skräp en annan. =)
va fan?
Inlägget är ändrat 00:07 17/1.