En film om en Rådjurs tjej eller Kvinna - Filmsnack
Veckla ihop
En film om en Rådjurs tjej eller Kvinna
Stewerippi  11:46 1/2 | Stäng | Nästa nya
Jag söker efter en film som handlar om en ung tjej som blir förvandlad till en varelse som är hälften människa och hälften ett rådjur. Tjejen som det handlar om försöker att skära av sin svans, eller om det var hornen. Det kan mycket väl vara ett annat djur också för den delen. Men jag tror att det är en typ av saga eller en folksägen( Folklore ) som det heter på Engelska. Jag hade för mig att den skulle heta något på Thame, Thawn osv.

Tror att filmen gjordes på 90 talet eller på 2000 talet Antagligen.

Jag tror att flickan som det handlar om har sin släkt i skogen, och att hon återvände till det hus som hennes släktingar hade med sin mor tror jag att det var. Och att hennes morsa hade var släkt med dom här varelserna. Jag tror att filmen slutar med att hon förenas med dom här varelserna som bor i skogen där huset låg

MVH Stiwirippi

zonk  18:07 1/2 | Stäng | Nästa nya
Låter som body horror-bambi, säg till om du hittar den!

Det enda en internet-sökning verkar ge mig är den här, och det verkar inte riktigt rätt.. https://www.imdb.com/title/tt0643103/
<tråden flyttad till filmsnack/>
Thale
Stewerippi  11:14 3/2 | Stäng | Nästa nya
JA DET ÄR RÄTT FILM

Jag behöver inte se filmen för att veta att den är den rätta, har ju som sagt sett den förut. Och fodralet stämmer väldigt bra med filmens innehåll. Men jag trodde att filmen var gjord i Sverige, Men den är gjord i Norge tydligen. Men jag var inte helt ute och cyklade i tron att den var gjord i Sverige. För den tillhör ju det Skandinaviska Folkberättelserna.
ser att du redan fått rätt svar, men passar på att tipsa om den någotsånär närliggande http://www.filmtipset.se/film/the-fantasy-of-deer-warrior.html
Veckla ihop

sennight  18:14 14/2 | Stäng | Nästa nya
det första jag tänkte på också!
Robin and the Sorcerer om ung tjej byts ut mot äldre/medelålders man.
Sedan finns kategorin kvinnor i hjorthonsliknande kronor. Ganska tamt i sammanhanget, men inte helt fel det heller.
den vita renen
the nine-colored deer (kanske?)

(har förresten tänkt på en scen med en zombie-hjort då och då, som jag aldrig lyckats placera (kan ha hittat på). hjälp?)

nonamateur  17:11 1/3 | Stäng | Nästa nya
tack. borde se respektive har sett.

det är inte bara som så att du läst om zombie-hjortar från verkliga livet? futurism hade en artikel om att de har positiv sannolikhet att kunna smitta människor. låt oss hoppas.