Black Mirror - vad fan? - Filmsnack
Black Mirror - vad fan?
Gordyal  22:17 4/2 | Stäng | Nästa nya
Tog mig just igenom min första Black Mirror (Black Mirror - Fifteen Million Merits) och förundrades över hur jävla dålig den var.

Kan jag betrakta mig klar med BM, eller borde jag ge filmerna en chans till? Om det senare, vad ska jag då se?

Jaganatha  22:36 4/2 | Stäng | Nästa nya
Jag hade rätt roligt åt The Waldo Moment. Men visst är det övertydligt och jag gav upp om serien redan 2013.

Gordyal  10:44 5/2 | Stäng | Nästa nya
Låter inte särskilt stimulerande, men jag kan kanske testa The Waldo Moment...

Jaganatha  14:40 5/2 | Stäng | Nästa nya
Chris Morris var med och kläckte idén till The Waldo Moment tillsammans med Charlie Brooker (seriens skapare) när de arbetade med serien Nathan Barley runt 2005. De valde att inte använda den då. Black Mirror saknar framför allt Morris språkliga fingertoppskänsla och hans elakhet. För den som vill se dessa uteblivna egenskaper demonstrerade, rekommenderar jag Brass Eye från 1997/2001 och Jam från 2000. Pedofilispecialen av Brass Eye är en klassiker, men den stoppade också upp Morris karriär inom tv.
Det är genomgående extremt överhajpat. En och annan episod kan vara lite intressant men jag har än så länge inte stött på något som är särskilt bra.

Gordyal  10:45 5/2 | Stäng | Nästa nya
Som jag befarade.
jag tycker att vissa avsnitt är bra, andra rätt kassa. jag håller med om att den har blivit löverhajpad men jag gillar ändå att den finns. jag tillhör en av de få (?) som gillar episodfilmer och jag tänker mig att black mirror har öppnat upp möjligheten för sådana filmer eller andra serier med helt fristående avsnitt.

serien lider väl lite av att vissa verkar se eller tror att det ska finnas något slags djup i den vilket (oftast) inte finns. det är ibland som att några satt sig ner under en kort fikarast och spånat fritt över hur det skulle kunna bli om typ facebook, tinder och och reklam styrde allt. vissa tycker kanske att alla avsnitt är så men jag tycker att det finns andra som är bra.

jag tycker att fifteen million merits och the waldo moment är två av de sämsta avsnitten. du kanske kan kolla på shut up and dance och the national anthem men du lär väl inte gilla dem. vad vet jag. jag tycker bäst om san junipero för att den är gullig.
National anthem är den bästa. Gillar du inte den gillar du förmodligen ingen av dem. Det var den första jag såg och sedan har det dalat, men aldrig så långt att det blivit dåligt.

lucius  19:58 5/2 | Stäng | Nästa nya
Jäpp. Den är riktigt bra.

nonamateur  23:49 13/2 | Stäng | Visa arv |
är inte du för gammal för att tro på tv?