Som besökare på Nyheter24 samtycker du till användandet av s.k. cookies för att förbättra din upplevelse hos oss. Jag förstår, ta bort denna ruta!

Betyg idag: 551 Besökare idag: 4 529
annons
annons
10-talet: år 2011, grupp 6 (deadline 3 mars) - Lek & rösta
Du kan alltid läsa vad som står på våra forum, men om du vill skriva måste du logga in eller bli medlem.
Veckla ihop
10-talet: år 2011, grupp 6 (deadline 3 mars)
Fredzon_M  21:54 12/2 | Stäng | Nästa nya
Filmerna i gruppomgången för 2011 har fördelats i grupper efter antal betyg på filmtipset. Ju högre gruppnummer desto färre betyg. I grupp 1 ingår de filmer med flest betyg och i grupp 8 ingår de filmer med lägst antal betyg. Däremellan är det en fallande skala. För diskussion kring detta se tävlingens diskussionstråd.

Följande filmer ingår i grupp 6:

Almayer's Folly
Catching Hell
Death of a Superhero
Michael
My Little Princess
The Day He Arrives
The Invader
Two Years At Sea

10-talet: år 2011 grupp 6

Rösta genom att rangordna de filmer du sett från bäst till sämst. De på övre halvan får stegrande pluspoäng och de på undre halvan stegrande minuspoäng räknat från mitten enligt följande exempel:

Om du har sett alla 8 filmer i gruppen delas poängen ut enligt följande:
film ett +4p
film två +3p
film tre +2p
film fyra +1p
film fem -1p
film sex -2p
film sju -3p
film åtta -4p

Om du har sett ett ojämnt antal filmer får mittenfilmen noll poäng. Har du t.ex. sett fem filmer blir det +2p till första filmen, +1p till andra filmen, 0p till tredje filmen, -1p till fjärde filmen och -2p till femte filmen. Är du osäker på hur det funkar kan du bara rangordna de filmer du sett utan att sätta ut poäng.

De fyra filmer med högst poäng går vidare till nästa omgång. En film måste få minst två röster för att kunna gå vidare.

Om två eller flera filmer får samma poäng vid strecket så går i första hand den film med flest röster vidare, i andra hand den film med flest plusröster, i tredje hand den film som fått högst poäng i en enskild röst. Om det fortfarande inte går att skilja filmerna åt så lottas vilken film som går vidare.

Deadline för att lägga sin röst i gruppomgången är 3 mars 23:59.
Såg The Invader igår. Tycker den hade många förtjänster, men den tävlar mot två av mina favoritfilmer från detta året så då är det inte lätt.

The Day He Arrives +1p
Two Years at Sea 0p
The Invader -1p

Så huvudpersonen är frustrerad av helt rimliga skäl, och han tar ut det genom sex och våld. Men framförallt när det gäller sexet verkar det ligga någonting djupare i filmen, eller? Någon som har en tanke?
The Invader
My Little Princess
Michael
Two Years At Sea
Almayer's Folly
The Day He Arrives
Catching Hell
Death of a Superhero
almayer's folly +1p
my little princess -1p
Catching Hell
My Little Princess
Michael
Almayer's Folly
Two Years At Sea
The Day He Arrives
The Day He Arrives +2p
Two Years At Sea +1p
Almayer's Folly -1p
The Invader -2p
The Day He Arrives
Two Years At Sea
Michael
Almayer's Folly
Catching Hell 0p
The Day He Arrives +1p
Two Years At Sea -1p

Kompade The Day He Arrives. Gillade den precis som Oki's Movie förra omgången. De filmerna har varit min introduktion till Hong Sang-soo och jag hoppas få se en film varje omgång nu (vilket ju känns fullt rimligt i och med hans flitiga output). Gillar hans vardagliga, nästan banala och halvimproviserade stil. Det känns verkligen ihopslängt, på ett positivt sätt.

Supersugen på The Invader, så hoppas den går vidare till nästa omgång.
Inlägget är ändrat 19:48 3/3.
Historik
Göm historik
Ställning
Fredzon_M  19:53 3/3 | Stäng | Nästa nya
The Day He Arrives +3p
Two Years At Sea +2p
My Little Princess +2p
The Invader +1p
---------------------------------------
Michael 0p
Almayer's Folly -2p
Catching Hell -2p
Death of a Superhero -4p (bara en röst)

Den här omgångens jämnaste och mest undersedda grupp. Fortfarande vidöppet om fler röstare är att vänta.
The Invader +1p
Såg denna på GIFF men regissören på plats om svarade på frågor efteråt. För länge sedan jag såg den för att göra någon analys, men jag minns att jag tänkte länge efteråt både på filmen och det som diskuterades på frågestunden. Huvudrollsinnehavaren minns jag också, mycket stabil insats.

The Day He Arrives -1p
Valde mellan att kompa denna eller Faust. Faust har jag velat se länge och har även haft span på Hong Sang-soo, utan att ha siktat in mig på någon specifik film. Mycket trevlig film, ska nog se fler av honom. Hoppas både denna och Faust går vidare.
Veckla ihop
Slutställning
Fredzon_M  21:43 4/3 | Stäng | Visa arv | Nästa nya
Vidare till nästa omgång:

The Day He Arrives +2p
Two Years At Sea +2p
The Invader +2p
My Little Princess +2p
---------------------------------------
Åker ut:

Michael 0p
Almayer's Folly -2p
Catching Hell -2p
Death of a Superhero -4p (bara en röst)
Inlägget är ändrat 21:44 4/3.
Historik
Göm historik

lucius  21:55 4/3 | Stäng |
Väldigt jämn grupp, den här.
SESN AB © 2000-2017 Om du vill kontakta oss gällande annonser, maila till info@sesn.se Om Filmtipset Kontakt Medhjälpare Länkar Hjälp Regler & Villkor