Bruno Ganz är död. - Filmsnack
Veckla ihop
Bruno Ganz är död.
Laszlo Kovacs  18/2 2019 | Stäng | Nästa nya
Samma vecka jag blev medlem på Filmtipset lade jag in "Kniven i huvudet" här, en av de få klassiker som inte redan fanns inlagd 2004.
Den betydde mycket för mig eftersom jag såg den på Folkets Bio 1992 och fick min första 70-talsnostalgiska chock. Ganz skådespeleri betydde säkert en del också eftersom jag också minns den isländska "Naturens barn"från 1991 som gick på samma biograf och att SVT visade Himmel över Berlin också det i början på 90-talet. "Kniven i huvudet" är dock Bruno Ganz-filmen framför alla andra i min bok.
Jag vet inte vad vila i frid heter på tyska, men det tycker jag att hans ska få göra.

goeran  18/2 2019 | Stäng | Nästa nya
Trist besked; han var en av de största!
Ja, lätt en av Europas bästa. "I den vita staden" är en rätt okänd pärla att rekommendera med honom.
Och tänk att han för allmänheten trots det kommer vara hågkommen främst som Hitler meme.
Inlägget är ändrat 19/2 2019.
Historik
Göm historik
Youtube-fenomenet är saligen insomnat och fenomenet "memes" förekommer bara hos det gåtfulla folket. Beppe dog förresten för 30 år sedan. fira hans minne med att klappa en humla.