Ang en film - Filmsnack
Veckla ihop
Ang en film
Stewerippi  00:16 23/2 | Stäng | Nästa nya
Hejsan allihoppa! Får tacka så otroligt mycke för den hjälp man har fått här inne på " filmtipset ".

Den här gången söker jag efter en film som jag tror att den utspelar sig i Ryssland. tror att filmen gjordes någon gång på 80 eller 90 talet. Filmen handlar om en kvinna som är dövstum, eller om hon var stum, eller bara döv. Som jag själv kommer ihåg så mindes jag att hon hade en telefon som kunde säga det hon skrev in på denna telefon maskin.

Kvinnan som det handlar om, tror att hon var en utbytes student ifrån England eller om det var Frankrike. kommer ej ihåg så noga. Och jag vet inte vad filmen heter heller. Men jag vet en hel del vad filmen handlar om.

Jag tror att det är en Triller/Rysare eller skräck. Fast jag tror att det lutar mer åt en sorts Psykologisk Rysare.

När personen i fråga kommer fram till detta ställe, jag tror att det är en Teaterlinje som hon hr sökt till. Och hon ska vara med i någon sorts pjäs eller teater. Kommer inte ihåg vilket specifikt, men något utav det är det.

När hon tittar ut ifrån sitt rum eller om det var en teater loge, för skådespelarna. Så kunde hon se ut på baksidan av en gård. Och alltid på kvälls tid så hände det en massa konstiga saker som att vissa blev mördade en efter en.

Kvinnan kontaktade Polisen, men inget hände och hennes kompisar trodde inte heller på henne. Men till slut så kom sanningen fram.

M.V.H Stewerippi
Veckla ihop

Jaganatha  01:55 23/2 | Stäng | Nästa nya
Tyst vittne (Mute Witness), kanske...
Det mest besynnerliga och minnesvärda med den filmen är väl annars att Sir Alec Guinness helt oväntat dyker upp någonstans mot slutet till. Det blev hans näst sista filmroll.
Inlägget är ändrat 05:38 23/2.
Historik

Originaltitel: Mute Witness

Regissör: Anthony Waller
Utgivningsår: 1994

Om Tyst vittne:

Billy Hughes är trots sitt namn en kvinna. Hon är make up-artist och arbetar med en splatterfilm som spelas in i Moskva.
En dag blir hon inlåst i filmstudion och bevittnar ett brutalt mord. Först måste hon fly från mördaren, sedan måste hon
övertyga myndigheterna om vad hon sett. Problemet är att Billy är stum & kan alltså varken prata, skrika eller be om nåd.

Ska se filmen ikväll med min sambo. Men det verkar som att du har rätt. Och vad jag själv kommer ihåg.