Som besökare på Nyheter24 samtycker du till användandet av s.k. cookies för att förbättra din upplevelse hos oss. Jag förstår, ta bort denna ruta!

Betyg idag: 616 Besökare idag: 5 195
annons
annons
10-talet: år 2011, semifinal 4 (deadline 11 mars) - Lek & rösta
Du kan alltid läsa vad som står på våra forum, men om du vill skriva måste du logga in eller bli medlem.
Veckla ihop
10-talet: år 2011, semifinal 4 (deadline 11 mars)
Fredzon_M  22:41 4/3 | Stäng | Nästa nya
Följande filmer deltar i semifinalsomgång 4:

Abendland
American Colour
Faust
Once Upon a Time in Anatolia
Still Life
The Day He Arrives
The Invader
Verano

10-talet: år 2011 semifinal 4

Rösta genom att rangordna de filmer du sett från bäst till sämst. De på övre halvan får stegrande pluspoäng och de på undre halvan stegrande minuspoäng räknat från mitten enligt följande exempel:

Om du har sett alla 8 filmer i gruppen delas poängen ut enligt följande:
film ett +4p
film två +3p
film tre +2p
film fyra +1p
film fem -1p
film sex -2p
film sju -3p
film åtta -4p

Om du har sett ett ojämnt antal filmer får mittenfilmen noll poäng. Har du t.ex. sett fem filmer blir det +2p till första filmen, +1p till andra filmen, 0p till tredje filmen, -1p till fjärde filmen och -2p till femte filmen.

De tre filmer med högst poäng går vidare till finalomgången. En film måste få minst två röster för att kunna gå vidare.

Om två eller flera filmer får samma poäng vid strecket så går i första hand den film med flest röster vidare, i andra hand den film med flest plusröster, i tredje hand den film som fått högst poäng i en enskild röst. Om det fortfarande inte går att skilja filmerna åt så lottas vilken film som går vidare.

Deadline för att lägga sin röst i semifinalerna är 11 mars 23:59.

3rd_man  23:46 4/3 | Stäng | Nästa nya

The Invader
Still Life
Abendland
Faust
American Colour
The Day He Arrives
Verano
The Day He Arrives +4p
American Colour +3p
Verano +2p
Abendland +1p
Faust -1p
Still Life -2p
Once Upon a Time in Anatolia -3p
The Invader -4p
Once Upon a Time in Anatolia +3p
Faust +2p
Abendland +1p
The Invader 0p
The Day He Arrives -1p
American Colour -2p
Verano -3p

Stark topp fem här.

Såg The Invader igår. Lite ojämn film men väldigt bra i stycken. Påminde mig om såväl Taxi Driver som Under the Skin (såg att någon på letterboxd hade haft exakt samma associationer vilket var lite lustigt). Under the Skin på grund av blandningen av hyperestetiserat digitalfoto och "dokumentärt" gatuliv. Taxi Driver på grund av huvudpersonens riktningslösa och i slutändan destruktiva resa genom en stad som är likgiltig inför honom. Gillade hur filmskaparna lyckats fånga Bryssel på lite samma sätt som t.ex. New York i Taxi Driver. Verkligen ett levande stadsporträtt, nästan det jag gillade bäst med filmen. Sen är storyn bra den också. Den stolpar upp den illegale migrantens huvudsakliga möjligheter: att bli ett offer och/eller hamna i periferin. När huvudpersonen med charm, driftighet och manipulation försöker tränga sig in i det han hoppas är den europeiska värmen, för att i nästa stund bli bortstött och förnedrad och varsebliven om att han aldrig kommer att släppas in på riktigt, att han inte är välkommen i samhällets mitt, så väljer han hellre att bli förövare än ett offer.
Ställning
Fredzon_M  16:59 9/3 | Stäng | Nästa nya
Once Upon a Time in Anatolia +4p
Abendland +3p
The Day He Arrives 0p
--------------------------------------
Faust 0p
Still Life 0p
The Invader -1p
American Colour -1p
Verano -5p

Det här ser ut att bli riktigt jämnt.
American Colour
Faust
1. Once Upon a Time in Anatolia + 1
2. Faust - 1
Inlägget är ändrat 14:47 10/3.
Historik
Göm historik
Faust 1p
The Invader -1p
Ställning
Fredzon_M  22:34 10/3 | Stäng | Nästa nya
Once Upon a Time in Anatolia +5p
Abendland +3p
American Colour 0p (flest röster av nollorna)
--------------------------------------
The Day He Arrives 0p
Still Life 0p
Faust -1p
The Invader -2p
Verano -5p
The Day He Arrives +3p
Verano +2p
American Colour +1p
Once Upon a Time in Anatolia 0p
Faust -1p
The Invader -2p
Abendland -3p
The Day He Arrives
American Colour
Verano
Abendland
Faust
Still Life
once upon a time in anatolia +1p
abendland 0p
the invader -1p

ganska besviken på the invader. gillar provosts kortfilmer (även om det aldrig kändes givet, eller ens önskvärt, att han skulle ge sig på långfilm), men här tyckte jag det blev oväntat enkelspårigt. ser någon kommentator jämföra den med play, men där play utmanar mina föreställningar (och kanske t.o.m uppmärksammar mig på föreställningar jag inte visste att jag hade) tycker jag mest att jag blir bekräftad av the invader på ett rätt oskönt sätt. mitt gravt försenade första möte med nuri bilge ceylan blev dock precis lika trevligt som jag hade hoppats.
Verano
The Day He Arrives
Faust
Faust
The Invader 2p
Still Life 1p
The Day He Arrives 0p
Once Upon a Time in Anatolia -1p
American Colour -2p

Slutställning
Fredzon_M  18:16 12/3 | Stäng | Visa arv |
Vidare till final:

The Day He Arrives +7p
Once Upon a Time in Anatolia +4p
American Colour +1p

Åker ut:
Verano 0p
Abendland 0p
Still Life -2p
The Invader -3p
Faust -7p

SESN AB © 2000-2017 Om du vill kontakta oss gällande annonser, maila till info@sesn.se Om Filmtipset Kontakt Medhjälpare Länkar Hjälp Regler & Villkor