Ser bara smileys och frågetecken - Teknik
Veckla ihop
Ser bara smileys och frågetecken
charlotta02  20:24 5/3 | Stäng | Nästa nya
Helt plötsligt ser jag inte förväntat betyg på filmer jag inte sett, bara ledsen/glad smiley eller frågetecken. Det gäller alltså precis alla filmer, inte bara de med få betygssättningar.
Vet någon varför?

Jaganatha  21:21 5/3 | Stäng | Nästa nya
Ägarna har slutat att åtgärda buggar som uppstår och det förekommer numera inget tekniskt underhåll alls.
Jag är inte admin, men jag kan tillägga att glad smiley innebär att filmen har ett snitt på 3 eller mer. Sur innebär ett snitt under 3. Frågetecknet visas när det saknas tillräckligt underlag för beräkningar. När du är utloggad kommer du att se FT-betyg (Filmtipsets betyg som speglar vad användarna som grupp tycker, men inte är ett snitt) istället för smiley. Du kan surfa runt på sajten som utloggad, men nackdelen är ju då att du oftast inte ser vilka filmer du har betygsatt eller vilka betyg du har satt. Om du redan känner till allt det kanske det finns någon annan som kan ha nytta av det.

Frågor som rör Filmtipset (även tekniska) hör egentligen hemma i forumet Om sajten, så besök gärna det om du undrar något mer om Filmtipset. Vanliga problem brukar uppmärksammas där och ibland har medlemmar funnit eller utvecklat tillfälliga lösningar på problem.
Problemet är att exakt alla filmer jag inte betygsatt har en smiley eller frågetecken (även fast jag är inloggad). Går jag t ex in på biotoppen så är det endast A Star is Born som har betyg eftersom jag betygsatt den. Men Bohemian Rhapsody har en glad gubbe, det borde den ju inte ha. Jag har betygssatt nästan 500 filmer så underlag för vad jag tycker finns. Men har man helt släppt underhållet så fattar jag ifall det är buggar, även om det är störande som tusan. Och why me liksom? :-)

PS, Skulle ha kollat lite noggrannare vilken forumdel som passade innan jag postade, fort men fel
Inlägget är ändrat 18:19 6/3.
Historik
Göm historik
Veckla ihop

KyLLo  19:11 6/3 | Stäng | Nästa nya
Ja, som Jaganatha nämnt fixas inte buggar av ägarna. Det är alltså likadant för alla medlemmar, så du behöver åtminstone inte känna dig ensam om det. En del har skaffat konto på filmsajten criticker.com för att kunna få personliga uträkningar. Den är dock på engelska, lite krångligare att använda och har ett annat utbud av filmer.

Det är lätt hänt.
Jaha, är det så för alla?
Finns ju ingen anledning alls att hänga kvar här längre om inte betygen funkar. Får testa den där engelska sajten då, tack för tipset.

KyLLo  21:17 6/3 | Stäng |
Mm, om det är en viktig funktion för dig tycker jag att du ska testa åtminstone.