10-talet: år 2012, grupp 7 (deadline 8 april) - Lek & rösta
Veckla ihop
10-talet: år 2012, grupp 7 (deadline 8 april)
Fredzon_M  19:52 19/3 | Stäng | Nästa nya
I grupp 7 ingår följande filmer:

A.C.A.B All Cats Are Brilliant
Vegetarian Cannibal

10-talet: år 2012 grupp 7

Grupperna är ordnade efter antal betyg precis som gruppspelet 2011. Se diskussionstråd för ytterligare info.

Rösta genom att rangordna de filmer du sett från bäst till sämst. De på övre halvan får stegrande pluspoäng och de på undre halvan stegrande minuspoäng räknat från mitten enligt följande exempel:

Om du har sett alla 8 filmer i gruppen delas poängen ut enligt följande:
film fem -1p
film sex -2p
film sju -3p
film åtta -4p

Om du har sett ett ojämnt antal filmer får mittenfilmen noll poäng. Har du t.ex. sett fem filmer blir det +2p till första filmen, +1p till andra filmen, 0p till tredje filmen, -1p till fjärde filmen och -2p till femte filmen. Är du osäker på hur det funkar kan du bara rangordna de filmer du sett utan att sätta ut poäng.

De fyra filmer med högst poäng går vidare till nästa omgång. En film måste få minst två röster för att kunna gå vidare.

Om två eller flera filmer får samma poäng vid strecket så går i första hand den film med flest röster vidare, i andra hand den film med flest plusröster, i tredje hand den film som fått högst poäng i en enskild röst. Om det fortfarande inte går att skilja filmerna åt så lottas vilken film som går vidare.

Deadline för att lägga sin röst i gruppomgången är 8 april 23:59.

moltenhorror  12:28 31/3 | Stäng | Nästa nya
Trollsländor med fåglar och orm +1p
Florentina Hubaldo, CTE 0p
A.C.A.B All Cats Are Brilliant -1p
Differently, Molussia -2p

Mycket bra om än ganska lättrankad grupp.

Mycket länge sen en film gjorde så starkt intryck som Viola. Mycket Rivettekänsla men av ett annat temperament förstås.
Vegetarian Cannibal
A.C.A.B All Cats Are Brilliant
Viola

Inga topp 1000 eller topp 10000, som sagt perspektiv var det.
A.C.A.B All Cats Are Brilliant +1p
Trollsländor med fåglar och orm -1p
(En enkel biljett till hjärnblödning. Riktigt fet i en kvart men outhärdlig i en timme. Snabbspolade sista halvtimmen - det var ju ändå bara upprepning och visuell stroke)

Veckla ihop
Ställning