dagens låt 2.0 - Allmänt
dagens låt 2.0
sennight  18:32 20/3 | Stäng | Nästa nya
det måste ju till filmtipsets slut finnas en tråd där man kan berätta om vilken låt som är allra bäst just idag.

till minne av dagens låt. r.i.p.

sennight  18:36 20/3 | Stäng | Nästa nya
i don't mind failing in this world
don't mind wearing the ragged britches
'cause those who succeed are the sons of bitches
The Cookies -- I Never Dreamed
Inlägget är ändrat 20:49 20/3.
Historik
Göm historik
moses williams - sitting on top of the world (spotifylänk)

älskar hemmasnickrade instrument! moses williams spelade på en enstringad diddley bow som var "comprised of a broom wire tensioned upside a door with a tin can resonator and played with glass bottle slide"
Ronnie Pearson -- Deep Blue Sea

Ett guldkorn till samlingen tonårsångest och död, fast synd att det tar en så mesig vändning på slutet.

sennight  19:33 29/3 | Stäng | Nästa nya
rätt bra. jag gillar låtar där folk drunknar/dränker sig. men ja, mesigt slut. alla vet ju att man ska dö och så ska det vara en vit duva avbildad på gravstenen så att alla vet att man dog av kärlek.
du får dela med dig av din samling någon dag,
nja, det var mer som i samlingen tonårsångest och död som vi alla borde ha. Min sådana samling har inget annat obskyrt. Det skulle möjligen vara Short Life of Trouble och Katie Dear som du förstås känner till båda två men som jag hörde i Blue Sky Boys versioner för första gången nyligen (men det konstiga är kanske att jag missat Blue Sky Boys så länge).

Och på tal om död upptäckte jag den här låten nyligen, som dock inte är så tonårig:

Loy Clingman - it's nothing to me

Den här är desto mer tonårig:
Johnny and the Jays - lugene

sennight  19:30 4/4 | Stäng | Nästa nya
tror inte att jag lyssnat på deras version av short life of trouble men deras version av katie dear gillar jag. gillar beautiful, beautiful brown eyes också. den ska nog vara med på min 1930-talslista.

it's nothing to me kan nog växa.

johnny and the jays: helt okej! är nog mest fascinerad över namnet lugene som jag aldrig hört förut.
jag lyssnade även på den när jag upptäckte dem härom veckan. jo, det är nog en väldigt fin låt, men den svenska dansbandslåten där de inspirerats av refrängen till den här var det enda jag kunde tänka på.

lugene är det perfekta namnet om man är en tonårsdrottning och en dröm.

sennight  10:45 6/4 | Stäng | Nästa nya
har aldrig dragit den parallellen och tror inte att jag kommer ha något problem med att inte tänka på det i framtiden.

absolut.
Berntholer - My suitor
Inlägget är ändrat 00:49 2/4.
Historik
Göm historik

sennight  10:33 4/4 | Stäng | Nästa nya
det är alltid världens bästa låt.
you got no manners!
sennight  19:11 4/4 | Stäng | Visa arv | Nästa nya
the mountain goats - standard bitter love song #1
joe hickerson m.fl. - ginny's gone to ohio (spotifylänk)