Som besökare på Nyheter24 samtycker du till användandet av s.k. cookies för att förbättra din upplevelse hos oss. Jag förstår, ta bort denna ruta!

Betyg idag: 530 Besökare idag: 5 150
annons
annons
10-talet: år 2012, semifinal 4 (deadline 15 april) - Lek & rösta
Du kan alltid läsa vad som står på våra forum, men om du vill skriva måste du logga in eller bli medlem.
Veckla ihop
10-talet: år 2012, semifinal 4 (deadline 15 april)
Fredzon_M  18:47 9/4 | Stäng | Nästa nya
Följande filmer deltar i semifinalsomgång 4:

A Vingança de Uma Mulher
Bestiaire
Consequence
Fogo
In Another Country
Tabu
Trollsländor med fåglar och orm
Vegetarian Cannibal

10-talet: år 2012 semifinal 4

Rösta genom att rangordna de filmer du sett från bäst till sämst. De på övre halvan får stegrande pluspoäng och de på undre halvan stegrande minuspoäng räknat från mitten enligt följande exempel:

Om du har sett alla 8 filmer i gruppen delas poängen ut enligt följande:
film ett +4p
film två +3p
film tre +2p
film fyra +1p
film fem -1p
film sex -2p
film sju -3p
film åtta -4p

Om du har sett ett ojämnt antal filmer får mittenfilmen noll poäng. Har du t.ex. sett fem filmer blir det +2p till första filmen, +1p till andra filmen, 0p till tredje filmen, -1p till fjärde filmen och -2p till femte filmen.

De tre filmer med högst poäng går vidare till finalomgången. En film måste få minst två röster för att kunna gå vidare.

Om två eller flera filmer får samma poäng vid strecket så går i första hand den film med flest röster vidare, i andra hand den film med flest plusröster, i tredje hand den film som fått högst poäng i en enskild röst. Om det fortfarande inte går att skilja filmerna åt så lottas vilken film som går vidare.

Deadline för att lägga sin röst i semifinalerna är 15 april 23:59.
In Another Country +2p
Trollsländor med fåglar och orm +1p
Tabu -1p
Bestiaire -2p
Trollsländor med fåglar och orm +3p
A Vingança de Uma Mulher +2p
Bestiaire +1p
In Another Country 0p
Tabu -1p
Consequence -2p
Fogo -3p
Ställning
Fredzon_M  12:06 14/4 | Stäng | Nästa nya
Trollsländor med fåglar och orm +4p
In Another Country +2p
Bestiaire -1p

----------------------------------
Tabu -2p
A Vingança de Uma Mulher +2p (enbart en röst)
Consequence -2p (enbart en röst)
Fogo -3p (enbart en röst)
Vegetarian Cannibal (saknar röster)
Vegetarian Cannibal
In Another Country
A Vingança de Uma Mulher
Bestiaire
Consequence
Tabu
Fogo

A Vingança de Uma Mulher
Tabu
Bestiaire
Fogo
In Another Country
In Another Country +2p
Bestiaire +1p
Tabu -1p
Trollsländor med fåglar och orm -2p

Har väldigt svårt att rangordna de tre översta. Bestiaire var jag begeistrad av första halvan när mycket fortfarande var höljt i dunkel, och fokus låg på de fängslade djuren. När perspektivet vidgades till zoo-nivå tappade jag lite intresse.

In Another Country var ännu liten minipärla av Hong. Gillar hans slängiga metaperspektiv och lekfullhet med (film)tid och karaktärer. Det är så anspråkslöst men ändå kul. Det som göra att hans filmer inte når ända fram för mig är att Hong inte verkar ha något särskilt intressant att säga om människan utöver att skildra dess banala fåfänga på ett småkul sätt.

Tabu vill jag kanske gilla mer än vad jag faktiskt gör, den har bleknat lite i minnet trots att det var typ en vecka jag såg den. Tyckte ändå det var en underhållande resa. Ändrar den ändå från plats ett till tre i sista minut.
Veckla ihop
Ställning
Fredzon_M  20:53 15/4 | Stäng | Nästa nya
A Vingança de Uma Mulher +7p
In Another Country +4p
Bestiaire +2p

Tabu -3p
Trollsländor med fåglar och orm -3p
Consequence -3p
Fogo -8p
Vegetarian Cannibal +4p (endast en röst)

Fredzon_M  20:56 15/4 | Stäng | Nästa nya
Av de filmer jag ännu inte sett som är kvar är jag nog mest sugen på A Vinganca, så den får gärna gå vidare.
In Another Country
Consequence
Fogo
Tabu
Bestiaire
A Vingança de Uma Mulher
Veckla ihop

Fredzon_M  08:53 16/4 | Stäng | Nästa nya
Vidare till final:

In Another Country +7p
A Vingança de Uma Mulher +4p
Bestiaire 0p
Åker ut:

Consequence -1p
Trollsländor med fåglar och orm -3p
Tabu -4p
Fogo -7p
Vegetarian Cannibal +4p (endast en röst)

Synd på Vegeterian Cannibal att den åker ut med +4.
Veckla ihop

superjudgen  16:57 16/4 | Stäng | Nästa nya
helvete, hade jag kunnat rösta vegetarian cannibal vidare? hade bara sett den och tänkte att det inte var lönt att dela ut 0 poäng, men det hade ju trots allt varit en röst till. inte för att jag brinner för den, även om det var min nominering, men känner mig lite taskig mot 3rd man nu.
Veckla ihop

Fredzon_M  20:38 16/4 | Stäng | Nästa nya
Det är ju ett litet loop-hole i reglerna att en enfilmsröst med noll poäng borde räknas som en röst eftersom det uttryckligen inte nämns att så inte är fallet. Men rimligen bör jag kanske ändra det till kommande omgångar så att enbart röster med minst två sedda räknas.

superjudgen  13:27 17/4 | Stäng |
det skulle förbättra min nattsömn.
SESN AB © 2000-2017 Om du vill kontakta oss gällande annonser, maila till info@sesn.se Om Filmtipset Kontakt Medhjälpare Länkar Hjälp Regler & Villkor