Betyg - Om sajten
Betyg
drsatan  21:43 10/4 | Stäng | Nästa nya
Varför har gissa betyg grejen tagits bort det va det som gjorde sidan unikt

KyLLo  23:02 10/4 | Stäng | Nästa nya
Det är en bugg och de nuvarande ägarna ska ha meddelat att de på grund av bristande resurser inte kommer att fixa buggar. Så antingen får du stå ut med det eller regga dig på en annan filmsajt.

Starkbröl  14:01 15/4 | Stäng | Nästa nya
Men... men... hur kan en sådan "bugg" uppstå i ett existerande system???

Är det någon som har koll på, eller kan gissa, hur gissnings-betygen genereras förresten?

wasteoftime  21:39 15/4 | Stäng | Nästa nya
Ja det är en algoritm som räknar ut, exakt hur den fungerar däremot, är hemligt.
Den drar antagligen en hel del server-resurser (det har hintats om det), så när servern går på knäna kajkar den nog ur ibland. Det har verkat så iaf.
Som tips kan nämnas MovieLens.org och Criticker som har liknande funktioner.

Thinduke  13:00 21/4 | Stäng | Nästa nya
Tack för tips! Vet du (eller någon annan) om man kan exportera betygen från filmtipset till Movielens? Hur går man isf till väga?

Thinduke  15:11 26/4 | Stäng | Nästa nya
Tack, har kikat där och fått det att fungera fint med flytt till Letterboxd, med Movielens har jag dock inte fått till det...

InzZzomnia  21:41 27/4 | Stäng |
Movielens kan ju importera från IMDb precis som både Letterboxd och Criticker gör så borde inte va några problem om du gör likadant med Movielens.

Testade nu och samma fil jag använde till de båda funkade även på Movielens.
Är dock ingen sida jag kommer använda tror jag, 10% av filmerna jag betygsatt kom inte med och långt ifrån enbart svenska.
Inlägget är ändrat 21:49 27/4.
Historik
Göm historik