Vad heter filmen? (tecknad) - Filmsnack
Vad heter filmen? (tecknad)
UppZi  08:18 10/5 | Stäng |
Detta är gnagt i mitt huvud så länge och jag behöver hjälp.
Jag söker efter en animerad film som jag minns att jag såg nån gång i mitten på 90-talet, men det kan fortfarande vara en lite äldre film. Jag är 100% säker att det inte är en Disney-film.
Jag tror den börjar med att två bröder (eller bästisar) i ung ålder typ 10 åringar ska resa jorden runt, de hamnar på ett kryssningsfartyg som förliser, är har jag en av de tydligaste minnena, när fartyget sjunker så formas röken ur skorstenarna till SOS. Sen spolas huvudpersonerna upp på nån söderhavsö och blir bundisar med invånarna. Jag kommer inte ihåg mycket mer än så. Men jag minns att den kändes väldigt lång som barn så den kan nog vara längre än genomsnittet och jag tror också den skulle vara lärorik för barn och lära ut lite om världens olika platser.
Jag tror inte det var en svensk film, den behöver inte ens ha varit amerikansk.
Snälla om någon har nån aning om vad den heter så blir jag evigt tacksam.