10-talet: år 2014, grupp 3 (deadline 23 juni) - Lek & rösta
Veckla ihop
10-talet: år 2014, grupp 3 (deadline 23 juni)
Fredzon_M  17:29 2/6 | Stäng | Nästa nya

Timbuktu
Tommy
X/Y

10-talet: år 2014 grupp 3

Grupperna är ordnade efter antal betyg precis som de senaste omgångarna. Se diskussionstråd för ytterligare info.

Rösta genom att rangordna de filmer du sett från bäst till sämst. De på övre halvan får stegrande pluspoäng och de på undre halvan stegrande minuspoäng räknat från mitten enligt följande exempel:

Om du har sett alla 8 filmer i gruppen delas poängen ut enligt följande:
film fem -1p
film sex -2p
film sju -3p
film åtta -4p

Om du har sett ett ojämnt antal filmer får mittenfilmen noll poäng. Har du t.ex. sett fem filmer blir det +2p till första filmen, +1p till andra filmen, 0p till tredje filmen, -1p till fjärde filmen och -2p till femte filmen. Är du osäker på hur det funkar kan du bara rangordna de filmer du sett utan att sätta ut poäng.

De fyra filmer med högst poäng går vidare till nästa omgång. En film måste få minst två röster för att kunna gå vidare. Enbart röster som innehåller minst två sedda filmer räknas.

Om två eller flera filmer får samma poäng vid strecket så går i första hand den film med flest röster vidare, i andra hand den film med flest plusröster, i tredje hand den film som fått högst poäng i en enskild röst. Om det fortfarande inte går att skilja filmerna åt så lottas vilken film som går vidare.

Deadline för att lägga sin röst i gruppomgången är 23 juni 23:59.

Lilla prinsen  23:25 17/6 | Stäng |
Havets sång +1p