10-talet: år 2015, grupp 2 (deadline 31 juli) - Lek & rösta
Veckla ihop
10-talet: år 2015, grupp 2 (deadline 31 juli)
Fredzon_M  22:53 9/7 | Stäng | Nästa nya
Grupp 2 består av följande filmer:

Room

10-talet: år 2015 grupp 2

Grupperna är ordnade efter antal betyg precis som de senaste omgångarna. Se diskussionstråd för ytterligare info.

Rösta genom att rangordna de filmer du sett från bäst till sämst. De på övre halvan får stegrande pluspoäng och de på undre halvan stegrande minuspoäng räknat från mitten enligt följande exempel:

Om du har sett alla 8 filmer i gruppen delas poängen ut enligt följande:
film fem -1p
film sex -2p
film sju -3p
film åtta -4p

Om du har sett ett ojämnt antal filmer får mittenfilmen noll poäng. Har du t.ex. sett fem filmer blir det +2p till första filmen, +1p till andra filmen, 0p till tredje filmen, -1p till fjärde filmen och -2p till femte filmen. Är du osäker på hur det funkar kan du bara rangordna de filmer du sett utan att sätta ut poäng.

De fyra filmer med högst poäng går vidare till nästa omgång. En film måste få minst två röster för att kunna gå vidare. Enbart röster som innehåller minst två sedda filmer räknas.

Om två eller flera filmer får samma poäng vid strecket så går i första hand den film med flest röster vidare, i andra hand den film med flest plusröster, i tredje hand den film som fått högst poäng i en enskild röst. Om det fortfarande inte går att skilja filmerna åt så lottas vilken film som går vidare.

Deadline för att lägga sin röst i gruppomgången är 31 juli 23:59.

daniel77  17:17 13/7 | Stäng | Nästa nya

Room +2
Victoria +1
Carol -1
The Witch -2

Fyra filmer jag gillar men uppdelningen mellan övre och undre halvan var iaf enkel.
Carol +1p
Sauls son -1p

Var lite nyfiken på Mustang och The Witch men det kommer nog inte prioriteras.
Sauls son +1p
The Witch -1p (Inte så bra som jag hoppats på men ändå rätt fin häxfilm)

Hade gärna hunnit med bl.a. Carol (som jag sparar då den med största sannolikhet går vidare) och Anomalisa.
Ställning
Room 0p
Mustang 0p
Anomalisa -7p
Everest -11p
Oj, Carol satt inte så säkert som jag trodde. Har haft alldeles för lite tid att se på film i juli månad. Har inte hunnit med ens hälften av prio-1-listan.
Room 1 p
Carol 0 p