söndagstråd - Allmänt
söndagstråd
Andra våningen  21:42 5/8 | Stäng | Nästa nya
här kan man skriva inför söndag, på söndag eller om den gångna söndagen, eller motsvarande för någon annan dag som kan liknas vid söndag.
* har som så ofta under tidiga augusti (åtminstone 2011, 2012, 2017 och 2018) blivit sugen på att starta en egomusiktråd, och tidigt inatt var jag nära att göra slag i saken. fick för mig att göra en straffvariant eftersom det andra känns gjort, och så skulle jag kombinera det med en undersökning av textmässiga teman i poplåtar, men så drabbade mig känslan som växt sedan något år tillbaks att jag inte kommer att orka fullfölja det jag startar.

* gjorde en deal och tog hem sex laxar.

* (visserligen igår) fick höra en monsterpopifikation av en helt oväntad irl-person. mycket upplyftande!

sennight  13:58 12/8 | Stäng | Nästa nya
kom igen, gör det! man kan göra som jag, alltså ta typ fem år på sig att slutföra något.

min första tanke när jag läste punkt två förra veckan: "oj, laxar är väl stora, andris måste ha en stor frys".
jag ska fundera lite till och försöka hitta ett sätt att sänka mina ambitioner så att det inte blir oöverstigligt.

laxar var väl rosa tusenlappar en gång i tiden? fast nu är de brunvita så de borde kanske heta kohudar eller nåt.
perfekt söndag. regn, höstkänsla och händelselöshet. nästan som om dagen inte funnits.
ska försöka ha som rutin att skriva i den här tråden varje söndag.

igår, som var en söndag, var jag på ett katthem och valde ut en katt som ska flytta hem till mig och min katt. sedan gick jag till bussen i hällregnet. blev så blöt att jag var tvungen att ta av mig skorna för att tömma dem på vatten.

emmycaution  10:57 13/8 | Stäng | Nästa nya
Kul med tillskott. Var det en vuxen kisse eller en kattunge?

sennight  11:50 13/8 | Stäng | Nästa nya
den är en hittekatt som är cirka fem år gammal. hon är fortfarande lite skeptiskt inställd till människor men gillar andra katter så förhoppningsvis kommer hon att gilla min katt för han vill gärna ha kattsällskap.
igår, som var en söndag, försökte jag skriva ett inlägg här men sidan ville inte ladda. nya katten kom till mig igår i alla fall. jag har inte kommit på något namn åt henne (hittekatt) men eftersom hon är skygg kallar jag henne för lilla grävlingen. jag har hållit mig på avstånd eftersom hon är rädd men min katt har hälsat på henne.
Veckla ihop
i brist på poplåtslyssnande: domboksläsning
Andra våningen  14:44 19/8 | Stäng | Visa arv | Nästa nya
igår var hästar och vanvördighet mot präster ett tema.

uppbördsmannen hade till exempel, efter ett hotfullt besök i prästgården som dock innefattade att han drack gårdens öl, sagt att kyrkoherdens öl smakade som märrepiss.

så var det en bonde som tog folks hästar och "entledigade" dem från skabb och invärtes sjukdomar, instämd för att några hästar dött, men vanskötsel kunde ej styrkas.

en annan bonde blev, enligt en tillsynes onödig eller moralsänkande utvikning av ett vittnesmål, tillfrågad om en viss student, varvid han fällde omdömet: han är skabbig som djäknar pläga vara.

en bondson som vägrades sakramenten för att han betett sig vanvördigt i kyrkan, fortsatte vanvördigheten och hoppades tusende djävlar (de är alltid tusende) skulle ta prästen, och hotade sedan att skriva till kungen om vad som hänt.

Andra våningen  18:51 19/8 | Stäng |
och så var det en witch-dag. i wanna be a macho macho man!