Manhattan Murder Mystery - av MaMa -
Recension: Manhattan Murder Mystery - av MaMa
Admin  19/5 2004 | Stäng | Nästa nya
MaMa  22/5 2004 | Stäng | Nästa nya
Är det nåt fel på filmtipset just nu? Jag kan inte se några tummar, trots att tre pers redan betygsatt recensionen.
toh  23/5 2004 | Stäng | Nästa nya
Minst fem skall ha betygsatt recensionen för att en tumme skall visas. Det är halvnytt.
MaMa  23/5 2004 | Stäng | Nästa nya
oj, det visste jag inte... Varför denna förändring?
pijamas  25/5 2004 | Stäng | Visa arv | Nästa nya
den här recensionen verkar inte vara korrekturläst

sen är det den här meningen:
"Deckarkomedi om två New Torks-bor som hälsar på deras grannar på en middag."
alla i filmen är ju New York-bor, så skulle det inte vara bättre att kalla dem Larry och Carol, dessutom är de inte på middag utan bjuds in helt spontant på kaffe eller en drink
MaMa  25/5 2004 | Stäng | Nästa nya
dåligt korrekturläst, skulle jag kalla det, ;)

Jag kunde skrivit så, men nu känns det inte så jätteviktigt att ändra, men jag ska tänka på det. Vad tyckte du annars?
pijamas  25/5 2004 | Stäng | Nästa nya
jag blev ärligt talat lite besviken på recensionen, och detta för att det känns som att texten blivit väldigt snabbt ihopskriven, jag tror att du skulle vinna mycket på att skriva recensionen först i word eller något liknande program och köra rättstavningskoll, sedan låta texten vila ett slag och gå tillbaka och läsa den kanske efter några timmar eller en dag
på så vis kan du se på texten mer objektivt och kan ändra och flytta runt i den så att den blir mer enhetlig och fokuserad, om du förstår vad jag menar
hoppas jag inte var för hänsynslös nu bara, om det är till någon tröst så tycker jag att många av dina andra recensioner håller mycket högre kvalitet är denna
MaMa  25/5 2004 | Stäng | Nästa nya
Jag förstår vaddu menar och nej, du var inte hänsynslös, det är ju bara bra att ge råd. Ska tänk på det du sa.
Marathon Night  25/5 2004 | Stäng | Visa arv | Nästa nya
det där med att låta en recension ligga och gro en dag är faktiskt ytterst effektivt. ofta kan en falsk känsla ha intagit en direkt efter man har sett en film och om man då sätter sig ner och försöker beskriva den, tenderar den att överta hela texten.
pijamas  26/5 2004 | Stäng |
exakt, texten kan lätt bli "spretig" om man har bråttom, man kommer på en massa sidospår under skrivandets gång och det, känns skitbra och allt det som tagits upp känns relevant men för läsaren blir det väldigt rörigt