Betyg idag: 3 663 Besökare idag: 10 676

BadCharlotte
Bättre än väntat! Börjar gilla Chris Evans mer och mer.
 Herr Fågelsaft
Den här typen av filmer ska ge nöje för stunden, men inte mycket mer. Captain America är ungefär det halvvägs tills jag inser att det både är lättuggat och osmakligt. Nazisterna ersätts av Hydra, vars motiv och metod verkar vara fullständig outredda. Vad vill Hydra? Vad vill filmen?
 *Bea*
Ush vad barnslig och förutsägbar! Slutet höjer den dock till en tvåa.
 Deepshit
En av de bättre superhjältefilmerna som har kommit de senaste åren. Även om filmen innehåller mycket med hyllningar till den amerikanska armén och en ganska anonym Chris Evans i huvudrollen så är det en bra film. Handlingen är helt okej och tempot på filmen är bra. Det blir en lagom nivå på de olika momenten och det blir inte för mycket överdriven action eller för mycket med utdragna scener. Sedan kan alltid Tommy Lee Jones och Hugo Weavings speciella skådespel sätta karaktär på filmerna de är med i.
 DirtyAndre
Jag ser inte den här filmen som en egen film utan mer som en nödvändig prolog till "the Avengers". Captain America är en ganska trist superhjälte men de gjorde ändå ett bättre jobb med karaktären än jag trodde.
 Grillo
Captain America är ju en rätt så fånig hjälte men den här tar sig inte på alltför stort allvar så det funkar ändå hyfsat bra. Ändå den sämsta av pre-Avengers-filmerna.
 daniel77
Jag tyckte betydligt bättre om den än vad jag trott jag skulle göra. Den tar sig inte på speciellt stort allvar och lyckas t o m skoja lite med patriotismen och hans bisarra dräkt. Sedan är jag ju svag för filmiska nazistskurkar som pratar fulengelska – SUPERNAZISTSKURKAR är förstås ännu roligare. Huvudrollsinnehavaren är något blek dock och har ett sjukt trist posse att hänga med. Det ska bli spännande att se hur den här tonen förvaltas i Avengers, men nu känner jag mig ännu mer pepp.
 socker22
Slutet höjer den, annars var den riktigt kass!
 92axha10
Den har många roliga karaktärer och en annan syn på superhjältar i början. Skådisarna är bra och man blir underhållen hela filmen igenom. Inte fantastisk men den håller.
 Bozze80
Man får precis det man förväntar sig med den här filmen, framförallt är den löjliga brytningen på tyskarna liken given som den är tråkig... Okej tidsfördriv.
 dudson
Skapligt cool hjälte film där ameikas ideeal hyllas energiskt.
Sämst hittills i raden av nya Marvel-filmer. Som en flaggviftande mix av bland annat 60-talets Batman (fast utan charm) och Stjärnornas krig dränkt i trist CGI. Mestadels ointressant och påfrestande. (5/15)
 oliver_twistor
Typisk hjärndöd action från USA.
 Anaythea
Bra skådespeleri och underhållande actionscener med utmärkt CGI. En meningslös kärlekshistoria med en ännu mer meningslös Hayley Atwell drar ned betyget till en 3:a.
 lekke
Väldigt camp, korkad underhållning. Gick att svälja, antar jag...
 santiago
Bättre än vad jag trodde den skulle vara. Helt okej action.
 Dysantia
Var alla kvinnor så vackra på 40-talet?
 MaxMackan
Alltså nog så bra det kunde bli i mina ögon. Med tanke på att det är en superhjälte som är en vandrande amerikansk flagga, så visste jag att det skulle bli svårt att sälja den till mig, USA-skeptiske svensk. Men faktiskt är det underhållande och långt ifrån så flaggviftande som de hade kunnat göra den. Bra dos humor, bra skådisar, Weaving stjäl som väntat showen.
 Masamune
Orkade inte ens se klart hela.
 Kurosawafan
seg men OK underhållning en regnig dag...
 GinNTonic
Tråkig och ytlig klyschfest med stereotypa skurkar och sövande actionscener. Lånar en del från Star Wars också, märkligt nog.
 RunRiot
Rätt tråkig, ointressant action med mer yta än innehåll. Evans passar dock väldigt bra i rollen. Synd bara att Dominic Cooper är mer intressant.
 Björn1
Fy faaaaan va lång!!!!!!
 CarlIvinger
Ganska tråkig. Gillar ändå den retro-futuristiska stilen på världen och så gillar jag den musikaliska synergin som uppstår mellan red skull och Wagner som han lyssnar på i en viss scen.
 Pingu Dreams
Lite töntig, (förstås) men ganska rolig och snygg. Fint foto, bra flyt.
 Tecknarmartin
Bitvis fånig, men bra action med en intressant blandning sv WW2 och scifi. Weaving är superbra som Red Skull.
 Morayeel
Fy fan vilken fruktansvärd smörja!
 Chris90
Tyckte början var bra, och gillar skådisarna, men storyn kändes lite fjantig.
 ancientlove
Bästa Marvel-film hittills
 ryderup
Alltid trevligt att se ett matinéäventyr. Men man märker ju så väl att det lättsamma förfallet som leder fram till The Avengers satt sitt fäste här. Och Chris Evans borde inte spelat Cap America och Red Skulls makeup var i billigaste laget.
 Noseman 2005
Klart sämre än Iron Man 3, som jag såg tidigare samma kväll. Men Marvel-universumet håller samman (Tony Stark-referensen skiner som en liten sol) och även om hjälten ifråga är en tönt, så är det charmigt på det där "Sky Captain"-sättet, med en starkt mytologiserad andra världskrigs-nazism. (5/10)
 Rele
Den här filmen spelade jag in och såg idag. Bortkastad tid. Jag ger en etta.
 apmannen
Som väntat rätt möglig men en sak ska man vara jävligt klar över och det är att DVD-soffan aldrig kommer tröttna på asadyrkande nazis i bärande roller, speciellt inte om dom spelas av en gammal alvkung som i det här fallet.
 Björkman
Superhjältefilm som egentligen bara maler på. Det bästa med den är att den utspelar sig på 40-talet och således har en massa skön scenografi för tidens anda. I övrigt är den okej, varken mer eller mindre. Skådespelarna gör det de ska, men musiken är väldigt intetsägande och storyn tar inte några speciellt oväntade vändningar, den är varken jättespännande eller jättedjup utan syftar till ett par timmars lättsmält action helt enkelt. Stark tvåa.
 Jorgandr
Alltid roligt att se Stanley Tucci och Toby Jones, och filmens snygga 40-tal är ett stort plus. Men i övrigt lite för lökig. För tråkiga actionscener, framförallt.
 Dutch
Den är gemytlig
 Ghostface
Det mesta Marvel producerar är ju en axelryckning men ändå tar man sig tiden, why?
 AlbinWesley
Snyggt och fartfyllt, väl avvägd. Allmänt bra introduktion av herr Rodgers. Och allmänt bra film med toksnygga eftertexter. Även skönt att den är medveten om hur lätt det kan bli sliskig patriotism, och att det undviks rätt bra.
 Engravadlax
Jovars, helt gångbar superhjältefilm.
 hestret
Rätt skön äventyrskänsla i denna ändå. Bra skådisar, välgjorda miljöer, bra tempo, ganska elegant upplagd, överraskande pricksäker humor. Visst lite töntig och orimlig, men funkar ändå helt ok överlag. Actionen blir lite tröttsamt och det känns lite för mycket som en prequel stundtals. Svag medeltrea. 47/100.
 Daniel_mjölby
Bra casting. Hayley Atwell och Chris Evans känns perfekta för rollerna de gör. Spännande inledning och bra avslutning. Resten blir... en enda transportsträcka och en presentation till The Avengers. Rätt märkligt att göra en blockbuster på en historia som egentligen går att sammanfatta på 15-20 min, nu fick vi istället två timmar... Dessutom anser jag att filmen misslyckas med blandningen att flörta med sin dystopiska idé och flörtandet med matiné-tiden. Steve Rogers och Captain America kan vara den överlägset mest överskattade superhjälten, i alla fall lika överskattad som Stålmannen.
 Robodan
Riktigt snyggt gjort i de tidiga scenerna med en smal Rogers, men storyn är bräcklig och mycket av filmen känns som en transportsträcka, precis som föregående talare sa. Fienden känns aldrig riktigt äkta och karaktären Captain America tilltalar mig sisådär.
Hur dåliga som Thor och Green Lantern än var(2/10) så gjorde de mig i alla fall inte besvikna. Captain America gjorde mig besviken. Captain America var den enda av dessa tre filmer som jag gick in med förhoppningar och en tro att detta skulle vara riktigt bra. Tyvärr var det inte bra. Captain America är bra mycket bättre än Thor och Green Lantern men fortfarande inte bra. Jag var beredd på att ha blivit otroligt pepp på Avengersfilmen men då denna filmen underpresterade så vet jag inte. 3+
 Natosh
På pappret är Captain America den i särklass tristaste superhjälten för mig så jag blev positivt överraskad
 drj
Matiné
 Redwood
Nostalgiporr för de som längtar tillbaka till 40-talet. Det tar en stund innan filmen hittar sin form. Det sker ungefär då de är på tåget någonstans i Alperna. Efter det så är allt som det ska vara: tuff action med glimten i ögat, rädda flickan, fånga dagen.
 Hogman
Okej, inte mer. De ändlösa fajterna tråkar ut mig, har väl blivit gammal o trött :-)
 #54
Till och med fjantigare än jag förväntade mig.
 OdinBerg
Sjukt enformig WW2 film med en hjälte skapad av steroider.
 Brinkmann
Déjà vu!
« Föregående   |   1 ... 5 6 7
Senaste kommentarer
Captain America: The First Avenger  (info) 10:52 22/1 (333)
In the Heart of the Sea (info) 10:25 22/1 (37)
The Citizen (info) 10:20 22/1 (1)
Trance (info) 10:15 22/1 (78)
Runaway Train (info) 09:26 22/1 (147)
Come and Find Me (info) 08:20 22/1 (1)
Sune på bilsemester (info) 06:34 22/1 (33)
Skönheten i allt (info) 05:14 22/1 (4)
Now You See Me 2 (info) 04:33 22/1 (32)
Morden i Midsomer - The Incident at Cooper Hill (info) 03:21 22/1 (2)
Tid för hämnd (info) 02:58 22/1 (203)
Split (info) 02:02 22/1 (4)
Arrival (info) 01:42 22/1 (74)
The Good Lie (info) 00:38 22/1 (19)
Bad Moms (info) 00:35 22/1 (26)
Vampire Journals (info) 00:24 22/1 (11)
Magnus: schackgeniet (info) 00:11 22/1 (10)
Manchester by the Sea (info) 00:04 22/1 (21)
X-Men: Apocalypse (info) 00:03 22/1 (72)
Elle (info) 23:50 21/1 (16)
The Rezort (info) 22:59 21/1 (6)
The Autopsy of Jane Doe (info) 22:54 21/1 (11)
The Debt (info) 22:52 21/1 (64)
Antichrist (info) 22:52 21/1 (429)
Mike & Dave Need Wedding Dates (info) 22:48 21/1 (12)
Sherlock - The Final Problem (info) 22:40 21/1 (6)
Her (info) 22:38 21/1 (222)
Livet efter dig (info) 22:15 21/1 (45)
Sharkenstein  (info) 22:06 21/1 (2)
Insidan ut (info) 21:56 21/1 (133)
Spanglish (info) 21:47 21/1 (308)
Jordbävningen (info) 21:14 21/1 (34)
Spy (info) 21:04 21/1 (104)
Ghostbusters (info) 21:01 21/1 (88)
Skyskrapan brinner (info) 20:54 21/1 (141)
Gilda (info) 20:48 21/1 (57)
Still Alice (info) 20:40 21/1 (52)
Flaskpost från P (info) 20:24 21/1 (6)
Hot Pursuit (info) 20:00 21/1 (16)
The Ark of the Sun God (info) 19:54 21/1 (3)
Rymdimperiet slår tillbaka (info) 19:40 21/1 (735)
War on Everyone (info) 19:08 21/1 (4)
U Turn (info) 19:06 21/1 (1)
Lady in the Water (info) 18:35 21/1 (384)
The Postman's White Nights (info) 18:33 21/1 (3)
Fantastiska vidunder och var man hittar dem (info) 18:27 21/1 (44)
The Watcher (info) 16:31 21/1 (4)
Snowden (info) 15:54 21/1 (22)
Turbo Kid (info) 15:36 21/1 (27)
Wrong Turn 6: Last Resort (info) 15:28 21/1 (18)