Betyg idag: 1 047 Besökare idag: 5 903

AlbinWesley
Stilsäkerheten är intakt och jag må säga att det är en perfekt berättelse för Park Chan-wook att filmatisera. Som handen i handsken, som man säger.
 Zipper
Snygg, men jag är inte förtjust i tonen. Kändes lite skev på något vis. Kommer dock att se om den vid tillfälle.
 BrutusBeefcake
Lite små gubbsnuskvibbar men ändå otroligt delikat (såklart när Park står bakom rodret), gillar verkligen hur den går lös mot slutet och den kanske innehar den vackraste sexscenen någonsin? Dock är den inte någon av hans bättre filmer men tillräcklig klass håller den ändå. Instämmer med AlbinWesley att romanen passade perfekt som grundlag till en film av Park Chan-wook. (9/15)
 ZoIX
Vackra miljöer, gillade biblioteket mycket. Lite för lång och sexscenerna blir man bara trött på. Utmärkt skådespel.
 capitol
Snygg, intressanta kontraster angående male gaze och praktik. Kanske lite för mycket fokus på sex.
 Redfield4ever
??? snyddar på femman igen! Inte riktigt där än men efter några till kollar kanske. Hans bästa sedan Lady Vengeance i min mening.
 #54
Lite väl mycket sex, men filmupplevelsen är övervägande positiv.
 haajen
En nästintill perfekt film, formmässigt är den utan tvekan det snyggaste jag sett 2016, storartat spel och mycket underhållande med fascinerande skiftningar i perspektiv som skapar en mångbottnad film. Den rigorösa formen skapar möjligen en viss distans men i det här fallet är det inte något som stör alltför mycket.
 Luca Canali
det är alltid en högtidsstund att se en ny film av park chan-wook och första akten är perfektion, sen tappar filmen lite av sitt momentum men snyggt och välgjort är det hela vägen. betyg: mycket bra+ (78/100).
 Duke Igthorn
The Handmaiden har verkligen allt! Fantastiskt vackra bilder och miljöer ger filmen en unik känsla. Att den även hamnar mitt i prick i favoritgenren thriller-drama gör sitt till. Parks vana att blanda österländskt med västerländskt når här sin fulländning i en perfekt mix som ger filmen energi. Men bäst av allt är ändå manus: så otroligt välskrivet och genomtänkt både dramaturgiskt med de tre delarna och i de små detaljerna som placerats ut och väver ihop hela handlingen så snyggt. Wow!
 GinNTonic
Park Chan-Wook är min absoluta favoritregissör så denna hade jag sett fram emot länge. Hade således skyhöga förväntningar men blev tyvärr en aning besviken, tycker inte den tillhör de bättre av hans filmer. Kanske var det förväntningarnas fel, kanske var det att jag genom nästan hela filmen stördes av den hetsätande snubben bredvid mig. Men jag tycker också att filmen, vacker som den är, saknade något. Vet inte riktigt vad, men själva historien var lite ointressant. Det fanns ett par twists, men ärligt talat tror jag att de var till filmens nackdel. Det blev ändå aldrig särskilt komplext och twisterna fanns på bekostnad av att man fick komma karaktärerna riktigt nära och verkligen lära känna dem och känna med dem. Det saknades också den där riktiga Park-Chan Wook-känslan. Ni vet den där episka, tillsammans med långa märkliga scener som man förstår mer och mer av allt eftersom de fortlöper. Tycker också att sexscenerna var lite väl långa och många. Voyeurismen rimmade lite illa med filmens story. Men fotot och allt visuellt var helt fantastiskt.
 kalisz
Alldeles för seg gör min smak
 stgurgel
Makalöst vacker film
 myslas
Underbart, det här är Park tillbaka på toppnivå igen! Stoker var förvisso väldigt vacker men jag fann den något tråkig. Den här filmen är som en fröjd för sinnena. Humoristisk, sensuell, spännande och med ett fantastiskt vackert foto. Nära högsta betyg.
 dr_Robert
Clever plot that twists and turns and combines that with sublime camerawork. It may not be deep in the sense that it makes the spectator think about the film for the next few weeks, but who cares when one is entertained this well? The old man is a caricature and there is some of the unnecessary ultra-violence that is the directors' trademark (?), but these are just minor quarrels.
 DYV
Den här filmen gör mig väldigt kluven. Å ena sidan finns framåtrörelse nästan hela tiden där genom nyfikenheten på hur karaktärerna förhåller sig till asymmetrisk information, men å andra sidan blir det på bekostnad av karaktärerna. De twister och vändningar som dyker upp gör att man inte riktigt vet var man har karaktärerna och istället distanserar man sig till dem, vilket gör att filmen inte riktigt griper tag i en känslomässigt. Sexscenerna är omotiverat långa och gör en mest konfunderad kring regissörens budskap. Filmtekniskt är det inga frågetecken kring, där är allt klockrent.
 Ful_fisk
Till en början var jag tveksam och tyckte scenerna kändes för korta. Sedan visade sig att detta fyllde en poäng och när filmens story började skruva till sig och fylla i luckorna blev det riktigt jäkla spännande. Sedan vann filmen över mig suggestivt med sin luriga och smarta uppbyggnad. Väldigt spännande, underhållande och elegant rakt igenom, och nog är det spännande med lite erotik också! Klart den bästa filmen jag sett från 2016.
 foppa99
häftig värre
Senaste kommentarer
The Handmaiden (info) 21:44 21/2 (18)
Jack Frost (info) 20:46 21/2 (25)
Patrioten (info) 20:41 21/2 (548)
Grandma's Boy (info) 20:41 21/2 (149)
A Cure for Wellness (info) 20:26 21/2 (3)
Exfrun (info) 19:45 21/2 (2)
World's Greatest Dad (info) 18:43 21/2 (67)
Star Trek IV: Resan hem (info) 18:03 21/2 (134)
Beach (info) 16:34 21/2 (568)
Star Trek II: Khans vrede (info) 16:18 21/2 (130)
Monty Pythons galna värld (info) 14:59 21/2 (839)
Blair Witch (info) 14:51 21/2 (23)
Kommittén (info) 14:32 21/2 (1)
Emma (info) 14:29 21/2 (29)
Blues Brothers (info) 13:57 21/2 (333)
The Salesman (info) 12:31 21/2 (1)
Buddhist Fist (info) 12:21 21/2 (4)
Dödens masker (info) 10:49 21/2 (3)
Underworld: Rise of the Lycans (info) 10:08 21/2 (159)
Briggen Tre liljor (info) 10:01 21/2 (5)
Död på nytt (info) 09:41 21/2 (37)
Cave (info) 08:04 21/2 (1)
Manchester by the Sea (info) 07:28 21/2 (38)
Bad Santa 2 (info) 06:52 21/2 (5)
The Mirror (info) 03:00 21/2 (9)
Brudgummen (info) 02:22 21/2 (13)
The 5th Wave (info) 00:22 21/2 (36)
The Accountant (info) 00:01 21/2 (34)
Smärtgränsen (info) 23:58 20/2 (30)
Johan Falk - Tyst diplomati (info) 23:42 20/2 (37)
Whole New Thing (info) 23:27 20/2 (7)
Moonlight (info) 23:12 20/2 (18)
Train to Busan (info) 23:08 20/2 (19)
Förövare (info) 23:05 20/2 (1)
La La Land (info) 23:00 20/2 (47)
The Death of Louis XIV (info) 22:48 20/2 (1)
Pianisten (info) 22:41 20/2 (393)
Captain America: Civil War (info) 22:31 20/2 (93)
Den hemlighetsfulla trädgården (info) 22:23 20/2 (86)
Ungkarlslyan (info) 22:23 20/2 (103)
Lyssnaren (info) 22:09 20/2 (7)
This Is Where I Leave You (info) 21:18 20/2 (31)
Ett bra år (info) 21:16 20/2 (118)
Teddy Bear (info) 21:02 20/2 (5)
Åsa-Nisse i raketform (info) 20:46 20/2 (13)
Nattmara (info) 20:32 20/2 (8)
I dimma dold (info) 20:05 20/2 (3)
Dr. Phibes kommer tillbaka (info) 19:59 20/2 (22)
Florence Foster Jenkins (info) 19:44 20/2 (18)
Cannibal Holocaust (info) 19:43 20/2 (478)