Viktor B
Hyfsad underhållning, scenerna känns delvis igen från Captain America....
 eddwing
Boom 2a, gal gadot är perfekta blandningen av söt och snygg
 badpanda1606
Jag fullkomligen älskade den här filmen. Till skillnad från BvS kändes den inte alls rörig. Effektmässigt är den kanon. Gadot är perfekt i sin roll och Pine är även han kanon. Bästa DC rullen hittills
 yrkeschaufföre
Ok, Chefen ringer och frågar om jag ska med på bio, han har pratat om Pirates så det är klart att jag tror det är den vi ska se. När vi kommer in berättar han att det är WW i 3D (jag är inte förtjust i 3d-filmer) Jag kände inte till WW innan mer än till namnet. Just nu, en timmer efter filmen är jag helt tagen, fantastisk historia som är lätt å hänga med i och är logisk Gal som är söt utan att vara "superhjältesexig" Just nu kan den inte få annat än en femma. Med stor reservation för att jag kommer att sänka den nästa gång jag ser den, antagligen ganska snart å utan 3D.
 Jaganatha
Jag är bara så där måttligt imponerad av detta försök att väcka liv i den gamla, vagt feministiska seriefiguren WW. Som underhållning fungerar det i två timmar, men det står inte ut tillräckligt ur mängden av liknande filmer från senare år för att riktigt stanna kvar i minnet. Det är lite bättre än förra årets Suicide Squad och Batman vs Superman, eftersom huvudkaraktären känns lite mer genomarbetad. Det känns som om man trots allt bör satsa mer på individuell karaktärsutveckling, än att satsa på gruppdynamik såsom man har valt att göra i den kommande filmen om Justice League.
 Nightcrawler
Chris Pine är den perfekta blandningen av söt och snygg. Han är söt utan att vara "superhjältesexig".
 PeterTheW
LÅNGT över förväntan. Snygg, rolig, spännande. Några småsega bitar men på det stora hela - DC Comics börjar ta sig.
 Devilholk1337
Sjukt långt över förväntan, och sen är det ju inte ofta man har halvblod i två timmar heller
 LiqWid
En av de bättre DC-filmerna. Men inte superbra. Devilholk1337 är ett gubbslem.
 Zipper
Finns väldigt mycket att gilla med den här filmen, tyvärr faller den i några klyschiga fallgropar också. Gal Gadot funkar bra i rollen, Robin Wright och Connie Nielsen är grymma och man får allt lite ståpäls av alla snygga fightingscener.
 Genstruktur
Blir en svag 4/5. Kanske behövdes det en kvinna för att blåsa lite liv i den här annars fruktansvärt trötta genren.
 Lumus Maxima
Jag tänkte inte ens se denna film då jag misstänkte att det skulle vara ännu en medioker superhero action-film. Men jag hörde mycket positivt om den och jag kan bara instämma. Den är mer än bara en mainstream action-film, därav det höga betyget av mig. Däremot förstår jag mig inte på varför det är sån big deal att en kvinna regisserat den, det borde inte vara några konstigheter. Jag utgår och hoppas på att det finns många kvinliga regissörer.
 FamousAnton
Kulturkrockarn från hennes ursprung och den "nya världen" var roliga. Annars en som vanligt dålig superhjältefilm. Kommer inte låtsas gilla denna bara för den kvinnliga regisören eller huvudrollen. Även att jag tycker det är najs att kvinnor kommer fram mera i den patriarkiska filmvärld
 SteveDemir
Den bästa DCEU-filmen på den här sidan av Dark Knight-trilogin, men de har fortfarande långa vägar för att nå Marvels nivå av kvalitetsunderhållning. Har du sett Man in Steel och BvS så måste du se denna, om än bara för att skölja bort den dåliga smaken i munnen de 2 filmerna lämnat efter sig.
 haajen
Måhända är den lite corny och slutuppgörelsen är rätt lam men så gott som allt annat sitter som en smäck. Charmigt, välspelat och underhållande - en gammaldags film som har hjärtat på rätta stället och en hjältinna som man ser framemot att följa i fler filmer.
 EmmaRonngren
Jag hade inte alltför höga förväntningar då jag dels inte är så förtjust i superhjältar, dels för att jag ifrågasatte hur pass feministisk filmen egentligen skulle vara, men ack så fel jag hade. Jag fullkomligt älskade den! Gå och se den på bio säger jag.
 Björkman
Klart positiv överraskning! Superhjältefilmer kan ju bli både kanon och kalkon, denna var det förstnämnda. Gadot är riktigt bra i titelrollen och kemin mellan henne och Chris Pine är finemang. Bra effekter och fullt godkänd story. Skön humor och självironi på flera ställen utan att filmen blir tramsig lyfter ett betygssnäpp bara det. Bästa superhjältefilmen på ett bra tag.
 DrJW
Jag skulle inte kalla det här den perfekta DC-filmen, men det är den bästa Superhjältinna-filmen och det här är första gången de gjorde en riktigt bra Superhjältinna-film, många filmer i den genren är tyvärr kass, som Catwoman, Elektra och Supergirl (har inte sett den, men den har rykte för att vara dålig). Den här är långt ifrån perfekt, men den har ett mycket bra manus som presenterades mycket bra på skärmen. Den största nitpick jag har är att filmen äger rum i första världskriget, men det är så uppenbart att det verkligen äger rum under andra världskriget och att tyskarna är egentligen nazisterna. Danny Houston’s karaktär är uppenbart en Hans Landa eller Red Skull-typ av skurk och den kvinnliga doktorn/ hencewoman ser definitivt ut som den typ av karaktär som arbetade med nazisterna. Jag kan förstå att de valde WW1 eftersom det finns så många andra filmer som äger rum under andra världskriget och det har gjorts så många gånger, men det ser inte bara ut som andra världskriget, det skulle faktiskt ha varit logiskt om filmen ägde rum under andra världskriget på grund av filmens budskap. Det känns som att budskapet hade fungerat en aning bättre om det var WW2 och inte WW1. Och det stör mig lite, men det är fortfarande en bra film, men inte så bra som hypen säger (jag trodde inte på hypen i första hand och när folk hype:ar över en film så brukar jag inte tro dem!). Jag tvivlar inte på att Captain Marvel också kommer att vara bra, vem vet kanske ännu bättre? Bättre eller sämre, det är fortfarande Marvel och jag vet att de kommer att göra ett bra jobb. När de gäller DC så är dem på rätt spår med den här och jag hoppas verkligen att dem håller kursen, speciellt med den kommande Justice League-filmen. 3.5/5.
 Solidus
Stabil serietidningsfilm som börjar lovande, men faller med ett magplask. Till skillnad från den usla "Man of Steel" och den lite bättre uppföljaren "Batman V Superman", så finns det här en matinékänsla. Man vågar att ha kul ,något som uppskattas hos mig. "Wonder Woman" är hyllad av många kritiker, professionella som amatörer, men jag vill ändå vifta med mitt pekfinger och varna er som inte har sett filmen är den är långt ifrån perfekt. Det finns rejäla brister i manus samt en utdragen final. Tyvärr har inte "Wonder Woman" täckning för sin långa speltid och det känns att det är en ursäkt för att fylla ut med action. Vidare tycker jag att filmen gör ett slarvigt jobb med att förklara Wonder Womans superkrafter. Med det sagt vill jag ändå säga att det finns charm och hjärta som genomsyrar filmen och jag tycker att man även lyckas fånga krigets elände. En helt ok slutproduktion, men ej mer än så.
 snowman01
Härligt att DCEU äntligen fått en värdig film efter tre okej/mediokra försök. Wonder Woman gjord Batman vs Superman lite mer sevärd, och i sin egen film görs mycket rätt. Snudd på en femma om inte slutet hade varit som det är.
 Lotso
I sin helhet är Wonder Woman en mycket bra film som verkligen levererar. DC har äntligen fått till det med en av sina filmer i sitt universum, och mycket tack vare en egen story som enbart fokuserade på sin karaktär utan att hoppa till en massa andra, eller bygga upp ett universum. Det var en origin story om hur en av de ballaste superhjältarna kom till. Gal Gadot är väldigt bra i rollen och har verkligen sålt mig som karaktären. Hennes kemi med Chris Pine är också en av filmens höjdpunkter. Men jag kan inte understryka nog över underhållningen filmen behåller. Den lyckas med både humor, action, drama och karaktären. Är alla ingredienser som verkligen lyckas i denna filmen. Det negativa är skurken, som vanligt läggs det inte mycket tid på skurken och det gör så man bryr sig mindre om dess riktiga plan och varför. Jag hade gärna velat haft något mindre avskalat slut än en repris på Doomsday, fast det var gjort bättre här. Wonder Woman är en perfekt och mycket bra film på egna ben, för den behöver inte förlita sig att vara en del av universumet, precis som med första Iron Man filmen.
 zallaxx
I sin helhet är Wonder Woman en mycket bra film som verkligen levererar. +1
 Ghostface
Underhållande matiné som sällan blir tråkigt och Gal Gadot fyller verkligen rutan. DC är alltid mer intressant är Marvel men i slutändan har vi inte sett tillräckligt mycket superhjältar på i alla fall tio år?
 myslas
Nä, det här är verkligen inte bra. 90% av all dialog är sådan generisk dynga att vilken 12-åring som helst kunnat skriva den och mycket av handlingen är förutsägbar. Det finns dock fightingsekvenser som ser riktigt läckra ut. Det vill säga ända tills de förstör dem helt och hållet med slow motion. Jag älskar The Matrix men det är uppenbart att den filmen lyckats förstöra all action för all framtid med bullet time. Nära ettan i betyg.
 idd
En av DC:s bästa!
 stoked87
Jag och min mamma gick tillsammans i Bangkok och hon älskade den vi har gått på dom flesta superhjälte filmer vi kommer aldrig sluta gå och se dom heller best thing out there!
 ekback
Underhållande och bra gjord för att vara en superhjältefilm. Svag fyra.
 BrutusBeefcake
Överraskande bra, den faller en del på slutet och det är på gränsen till att gå ned i en trea. Men Gal Gadot är ju bara helt perfekt i rollen som Wonder Woman och trevligt med en superhjältefilm som utspelar sig under första världskriget. Men jag önskar ändå till nästa WW film att den utspelar sig i amazonriket. Jag vill se mer amazoner!! (10-/15)
 Jockflake
Ganska Ok underhållning. Men ack så klyschigt och förutsägbart. Wonderwoman själv är ganska irriterande, visst har hon inga tidigare erfarenheter av världen "utanför", men hon är irriterande dum & naiv. Skurker, den uråldriga krigsguden Ares är ännu mer korkad... Stark 2'a.
 yrkeschaufföre
Det är en halv månad sen jag såg den första gången, som jag misstänkte sänker jag den till en stark fyra. Det är slutstriden som drar ner betyget. Men detta är nog den bästa superhjältefilmen som inte har Christian Bale i huvudrollen.
 Taliah
Första delen är fantastisk, sen blir det lite vanlig superhjältestuff som var ganska meh.
 Andreas_
Satans så dålig film, definitivt en av årets sämsta filmer och absolut en av dom sämsta serietidningsfilmer jag sett och jag har sett alla som någonsin släppts...jag klagar inte på Gal Gadot som var helt okej som Wonder Woman, man märkte tyvärr att hon är en amatör skådis här men det var inte så illa att det blev störigt, inte heller var regin dålig, utan tvärtom, Patty Jenkins gjorde stabila och snygga actionscener men det som var dåligt och förstörde hela filmen var alla dom små logiska luckorna i manuset var 5:e minut....och har man en hjärna så märkte man dom klart och tydligt och det störde mig så ofantligt mycket...nu vet jag ju att dessa filmer riktar sig mest åt den yngre publiken som absolut inte tänker på logik när dom dom ser film, men jag tycker ändå att man borde kunna skriva ett manus som inte får vuxna att sucka och somna pga att det är så urbota dumt och dåligt gjort när det gäller detaljer i handlingen, jag hade så klart kunnat rabbla upp massor här men tyvärr inte utan risk att avslöja för mycket av filmen. Den som står listad här som manusförfattare är Allan Heinberg, men om man läser på lite så finner man att även Snyder var med och skrev denna film och han är definitivt ingen manusförfattare utan ska hålla sig bakom kameran och regissera istället...för manuset är gräsligt och David Thewlis är nog årets sämsta casting med tanke på vilken roll han spelar i filmen....nä detta var riktigt fruktansvärt dåligt faktiskt, är oerhört besviken och hoppas innerligt att Marvel lyckas bättre med sin "wonder woman" i form av Captain Marvel som kommer nästa år, men detta är inte sämre än Suicide Squad men nästan, så i mina ögon så är detta DCU näst sämsta film...betyget blir det lägsta från mig, en mycket svag och begraven 1:a
 Mr_v
Snyders eländiga estetik smyger sig med och förpestar även den här, annars rätt småtrevliga, rullen.
 Bomkia
Förlorar lite på boven och den faktiska historien. Vinner på underhållande subplots av hennes blåögda syn till världen och kaxiga Chris Pine. Gal Gadot är helt ok, bättre än i Batman v Superman. 3+
 Boondock_saint
Förvånansvärt bra, egentligen hela vägen fram till att slutfajten uppenbarar sig. Då byter storyn riktning en del och hela den grejen drar ner helhetsintrycket.
 Strongbow
Det här var uppfriskande i en annars stel genre. Första DC-filmen på länge som ligger på samma nivå som Marvels. Ett habilt manus, stabila skådisinsatser, välregisserade actionscener och överlag snyggt foto kommer en långt med. Gal Gadot är verkligen kick ass som WW, de tyska skurkarna var väl lite menlösa men storyn med Ares lyfter. En trevlig filmupplevelse och en svag fyra i betyg.
Senaste kommentarer
Wonder Woman (info) 08:55 29/6 (36)
Mord, sa katten (info) 08:02 29/6 (11)
The Mummy (info) 02:55 29/6 (8)
Det grymma havet (info) 01:23 29/6 (5)
The Space Between Us (info) 01:01 29/6 (6)
Rings (info) 00:13 29/6 (14)
The Mask (info) 23:58 28/6 (533)
Operation Hit Squad (info) 23:55 28/6 (1)
Min faster i Sarajevo (info) 23:34 28/6 (4)
Mindhorn (info) 23:30 28/6 (4)
The Other Woman (info) 23:23 28/6 (38)
Baywatch (info) 23:19 28/6 (5)
Chariot (info) 23:06 28/6 (6)
Wild Tales (info) 22:22 28/6 (58)
The Iceman (info) 22:14 28/6 (71)
Full Metal Jacket (info) 21:49 28/6 (865)
Me and My Gal (info) 21:48 28/6 (8)
The Lost City of Z (info) 21:29 28/6 (2)
Farliga drömmar (info) 20:46 28/6 (11)
The Love Guru (info) 20:13 28/6 (164)
Dumma mej 3 (info) 20:03 28/6 (2)
Kong: Skull Island (info) 19:09 28/6 (47)
War Machine (info) 19:07 28/6 (9)
Lord Jim (info) 19:06 28/6 (3)
Betting on Zero (info) 19:05 28/6 (3)
Lagens fiende nr. 1 (info) 19:04 28/6 (1)
Hämndens skugga (info) 19:02 28/6 (15)
The Nice Guys (info) 19:01 28/6 (66)
Chasing Madoff (info) 18:55 28/6 (9)
Rosor, kyssar och döden (info) 18:27 28/6 (12)
Split (info) 18:06 28/6 (36)
The Belko Experiment (info) 18:02 28/6 (7)
Fantasia (info) 17:59 28/6 (172)
De vilda gässen 2 (info) 17:53 28/6 (10)
Robin Hood - den förälskade filmkritikern (info) 17:52 28/6 (1)
Before I Wake (info) 17:47 28/6 (12)
The Mars Generation (info) 17:21 28/6 (1)
Sanningens ögonblick – Karate Kid (info) 17:15 28/6 (296)
Fast & Furious 8 (info) 16:57 28/6 (12)
En läcka i ridån (info) 16:44 28/6 (81)
Rosemarys baby (info) 15:58 28/6 (444)
Dig Two Graves (info) 15:29 28/6 (1)
The Big Sick (info) 15:11 28/6 (1)
The Shallows (info) 14:06 28/6 (43)
Johan Falk - National Target (info) 14:04 28/6 (128)
Johan Falk - Vapenbröder (info) 14:02 28/6 (138)
Sausage Party (info) 14:00 28/6 (45)
Johan Falk - Gruppen för särskilda insatser (info) 13:58 28/6 (217)
Bränd (info) 13:56 28/6 (29)
War Dogs (info) 13:52 28/6 (40)