Betyg idag: 1 380 Besökare idag: 6 607

Sarakin76
En svag fyra för att jag gillar Wilder och Pryor. Manuset lämnar en hel del övrigt att önska.
 bossebass
Första halvan är mycket rolig men andra är fruktansvärd.
 Dele
Craaaaaazy! Totally over the top alltså.
 willowtree
Den här såg jag och pappa på jullovet en gång. Och då var den helt galet rolig. =D
 Christofer
Kul när man var liten och såg den. Wilder/Pryor är ju roliga.
 yangbo
alltså det var en hyfsat bra idé egentligen, eftersom det inte har gjorts innan och de lyckas väl hyfsat också till en början, men sen blev det liksom för mycket och för jobbigt, hade den varit ungefär hälften så lång som den var nu hade det väl varit ok, och man märker verkligen att humorn har utvecklats grymt mycket sen den här tiden och nu
 Bloody_Pirate
Nä jag älskar den. Kan bero lite på att jag verkligen inte hade några förväntningar alls. tänkte att det är nog bara en sån där tråkig gammal film :/ men den vara as rolig xD
 Gobo
Totally friggin' nostalgimovi!
 likdel
En film som antagligen är roligare att minnas än att se om.
 Ihsahn
Idén är verkligen inte dum och genomförandet är helt okej, men sådär särskilt roligt blir det aldrig, även om den bjuder på ett par skratt då och då.
 O´Reilly
nej, hoppades den skulle vara bättre.
 R_corvis
tycker den e stört skön agerandet e fantastiskt!
 Mattefilm
Kul med bra skådisar
 kaner
Klassiker som håller!
 kexchokladet
Denna är verkligen underhållande..på många sätt
 SweetAngel
Deppig? Sätt på den här filmen då, bjuder på många härliga skratt!!
 Jompalompier
Riktigt rolig, men väldigt seg. 2 timmar liksom...
 Vash
Riktigt rolig!
 Mamma-till-två
Småkul och trevlig. Lite väl lång dock....
 Nordwind
klart en roligt film
 Purp
kanonfilm om man gillar lite crazy humor
 MrMario
komiskt visst till en viss gräns
 miss JR
Tyckte den var rolig för typ 15 år sedan, men kommer inte ihåg mer.
 Ima_Tree
"Liknande filmer: Apocalypse Now, Vendetta." What???!!!
 wessi
klockrem komedi !!!
 Juu_W
Jag stängde av efter 15 minuter, sen orkade jag inte lida mer...
 HerrNenne
Ännu en film i "bra idé, dåligt genomförande"-genren.
 Newt_
Möjligen den sämsta film jag trots allt sett från start till slut...
 ziferN
Underhållande och lite små rolig komedi-film men filmen gav mig absolut inte många eller några stora skratt alls utan mest små fnissar(lite tråkig nästan faktiskt), det var dock lite roligt att se min favorit skådis Kevin Spacey innan han slog igenom i sin karriär. Filmen dög väl dock som underhållning och tidsfördriv men speciellt roligt var den då inte så den förtjänar väl en svag 3a. Men detta är inget jag kommer att se om i framtiden.
 Yameo
När den kom på 80-talet var den faktiskt omtalad som riktigt rolig. Om man var typ yngre tonåring alltså. Skämt, skratt och komedi är färskvaror och denna film är inget undantag. Den är riktigt riktigt tråkig nuförtiden.
 carolinea
Jag skrattade mest åt Richard Pryor men Gene Wilder är inte dålig han heller! Tycker den är kul och komisk! Min typ av 80s humorfilm, då jag också är ett stort fan av alla Polisskolanfilmerna...
 ninja
Pryor och Wilder har bra personkemi och komisk timing och många scener är sjukt kul.
 Astrojacob
Märkliga reaktioner o betyg... Om man skulle sätta betyg på hur mycket man skrattade borde den få en klockren Femma. Om inte Världens Roligaste Film så i alla fall en av mina personliga skrattfester, så den måste få en Glad Fyra i alla fall.
 dedmike
Mug shot scenen är hejdlöst rolig!
 karlmats
Det här sög ganska mycket. Hela grundidén är värdelös och presentationen inte mycket bättre, givetvis måste man vara övertydlig med introducera karaktärerna som handikappade, så övertydlig att man offrar all form av realism. Med den ansatsen måtte det banne mig vara roligt men det är långt mellan skratten och inte lika långt mellan pinsamheterna. När båda dessutom regelbundet försöker dölja sina men blir det lögnbaserad humor vilket nästan alltid suger. Ett par roliga repliker och laxmackan Joan Severance räddar detta från ett totalfiasko, men 2an är rätt svag ändå. Andra halvan är mer nedtonad och klart mindre sämre än den första.
 bahageorgis
Klassiker! Rickard Pryon och Gener Wilder lyckades göra en skön rulle lätt se värd! Lätt en 4a
 Teddy1975
Rolig film
 ClintanTheKing
Klockren actionkomedi med en blind, en döv och sen lite Kevin Spacey. Den här är riktigt rolig.
 Sarakin76
Richard Pryor gjør filmen.
 Sznax
Blixtrar till vid enstaka tillfällen (Spacey är härlig) men annars en massa svaga skämt, en vansinnig story och alldeles för mycket sent 80-tal för att man skall ha roligt. Betyg 3.4
 Asmorod
Wilder och Pryor är helt genialiska!
 Alreadyrick
Kul för stunden.
En typisk 80-talsfilm med massor av charm. Det som får denna film att fungera förutom charmen är de genialiska komikerna Richard Pryor och Gene wilder som är denna filmen och bär den på sina axlar. Första gången jag såg den tyckte jag bättre om den men jag antar att åren har tagit ut sin rätt. Kul att se Kevin Spacey i en tidig roll.
 F-M-J
Charmig och tidstypisk film som tillfredsställde mina behov som chipsätande och soffliggande bakis-monster. Inga komplexa utspel eller chockande vändningar utan simpel och lagom kul handling, exakt vad jag efterfrågade en dag som denna.
 RunRiot
Kevin Spacey, åldras den människan eller??? Kom på mig själv med att sitta och asgarva åt vissa saker, trots att filmen som helhet inte är något mästerverk direkt. Underhållande så det räcker och blir över iallafall.
 Metheuz
Börjar rätt bra men det hela tramsar loss för mycket. Lite konstiga omotiverade bröstscener också.
 sawa
Håller ännu!
 Ful_fisk
"I suppose a fuck's out of the question" Ett par riktigt jävla roliga bitar håller ihop denna trevlig komedi. Gene Wilder är bra, men det är ändå Richard Pryor som står för de bästa bitarna. Klart sevärt!
 wasteoftime
En väldigt underlig film på många vis, men som funkar, tack vare Gene Wilder och Richard Pryor som stundtals är så roliga så att det nästan är svårt att förstå. Vissa scener är genialiska, och andra, ja, de är inte lika genialiska. Också lite intressant hur lika Gene Wilder och Dustin Hoffman faktiskt är. Men, så filmen, det är roligt för det mesta, med vissa luckor, och det räcker gott till en tvåa, men inte längre.
 lilebroer
Jag ska inte vara så krass att jag påstår att jag varken velat se eller ha hört See No Evil, Hear No Evil men det är bannemig inte långt ifrån. Wilder och Pryor försöker förtvivlat ge liv till ett rätt så trubbigt och stelt manuskript, som utöver en bra grundidé saknar det mesta som behövs för att nå ett bra slutresultat. När man sedan blandar in en intetsägande konstnärligt utförande från det visuella teamet, ja då får man i slutänden en högst medioker filmupplevelse. Och om det är något jag hatar mest här i världen så är det en film som man varken kan skratta eller gråta - både med och åt. För mig är det de största sveket som en produktion kan ge sin publik, ett bedrägeri som See No Evil, Hear No Evil är högst skyldiga till.
« Föregående   |   1 2
Senaste kommentarer
Hör upp, blindstyre! (info) 10:55 30/4 (81)
En snut snackar inte (info) 10:30 30/4 (35)
Avskedsfesten (info) 10:28 30/4 (7)
Kollektivet (info) 10:03 30/4 (14)
Fifteen Minutes (info) 09:51 30/4 (152)
The Romantics (info) 09:41 30/4 (31)
Trollkarlen från Oz (info) 09:36 30/4 (381)
Ex Machina (info) 08:37 30/4 (148)
Walk of Shame (info) 05:34 30/4 (27)
Bob le flambeur (info) 04:48 30/4 (44)
Dirty Grandpa (info) 04:28 30/4 (21)
Sleepless (info) 03:31 30/4 (2)
Attack the Block (info) 01:21 30/4 (154)
Don't Fuck in the Woods (info) 01:05 30/4 (1)
Gold (info) 00:48 30/4 (5)
Dödlig hetta (info) 00:37 30/4 (21)
Don't Breathe (info) 00:24 30/4 (51)
Cheap Thrills (info) 23:55 29/4 (23)
Berätta inte för någon (info) 23:47 29/4 (182)
10 Cloverfield Lane (info) 23:43 29/4 (106)
The Bar (info) 23:38 29/4 (1)
Guardians of the Galaxy Vol. 2 (info) 23:28 29/4 (13)
The Young and Prodigious T.S. Spivet (info) 23:21 29/4 (17)
A Dark Song (info) 23:14 29/4 (2)
Prints (info) 23:14 29/4 (1)
Max (info) 22:54 29/4 (8)
Split (info) 22:54 29/4 (28)
A Good Day to Die Hard (info) 22:45 29/4 (209)
Star Wars: The Force Awakens (info) 22:42 29/4 (287)
Rogue One: A Star Wars Story (info) 22:41 29/4 (145)
Get Out (info) 22:25 29/4 (19)
How to Be Single (info) 22:23 29/4 (37)
Colossal (info) 21:49 29/4 (2)
Monstret Josef Fritzl (info) 21:38 29/4 (10)
Eurotrip (info) 21:32 29/4 (736)
Sisters (info) 21:32 29/4 (19)
Terminator: Genisys (info) 21:28 29/4 (155)
200-årsmannen (info) 21:26 29/4 (122)
Sing (info) 21:17 29/4 (8)
Spider-Man (info) 21:14 29/4 (948)
Traceroute (info) 21:11 29/4 (1)
Bilar 2 (info) 21:09 29/4 (106)
Sanningen om Rödluvan (info) 20:51 29/4 (294)
Zootropolis (info) 20:18 29/4 (89)
3 kvinnor (info) 20:08 29/4 (29)
Lasermannen (info) 20:06 29/4 (125)
That's My Boy (info) 18:59 29/4 (82)
Warcraft: The Beginning (info) 18:41 29/4 (101)
FirstBorn (info) 18:12 29/4 (3)
Bedragaren (info) 17:18 29/4 (31)