Betyg idag: 1 631 Besökare idag: 7 197

Starlette
Kanon.
 ScArRrFaCe
Intressant, men den lyfter aldrig riktigt.
 Långe Edvin
riktigt bra men andra filmen är bättre
 Taandborste
Även om det känns som att handlingen aldrig riktigt kommer igång, gillar jag den. Välgjord och välspelad. Svag 4:a får det bli.
 Starkbröl
Helt otroligt överskattad och mycket tråkig film. Enbart Martin Sheen har en roll som är sympatisk (som han spelar mycket bra), resten är i princip totalbastards som man önskar all olycka.
 booby
Mycket bra men intresset för temat är inte mitt. Douglas spelar sin slusk förträffligt bra och det är förbryllande men mysigt att se Sheen så oskuldsfull.
Ett grymt snyggt tidsdokument där man verkligen njuter och förundras över det stilrena 80-talet. Handlingen känns som det svaga kortet då åtm jag varken kan eller är speciellt intresserad av börsen. Blir ändå aldrig tråkig då det mesta lyfts upp av svart humor och bra skådisar.
 Oskar16
Mycket bra dramathriller om den slutna finansvärlden och dessutom en klar kultklassiker. Michael Douglas är så perfekt han kan bli i rollen som Gordon Gekko, även överraskande bra spel från Charlie Sheen och såklart Martin Sheen (den enda sympatiska karaktären?). Dock stort minus för slutet som kommer väldigt hastigt. Ändå en klar fyra för en bra men ovanlig film.
 annihilat0r
Martin Sheen spelar tryggt eftersom han redan här var medveten om sin legendariska status, efter "Apocalypse Now". Charlie Sheen gjorde samtidigt allt i sin makt för att få till sin egen legendariska status. Med vänlig ton, kan jag skriva att båda familjemedlemmarna lyckades med sina respektive mål. Michael Douglas är faktiskt suverän. "Wall Street" är en film som växer långsamt men stadigt för varje minut, det kan ingen förneka. Men hur långt räcker helheten? Underhållningen är skön, och tempot klockrent. Men den genomgående kvalitén är tyvärr för ojämn, för att jag ska kunna dela ut ett högre betyg.
 Erik Nolander
Inspirerande manus, skönt berättad med en typisk 80-tals atmosfär och med ett passande tempo. C. Sheen visar här att han en gång i tiden förmådde att prestera framför kamerorna. Douglas är fantastisk som vanligt. Helt klart en sevärd rulle!
 august08
Sevärd!
 meandermind
det var lite som att se en film på portugisiska, utan undertexter. "åh, nu är musiken hetsig och klippen är snabba, det måste vara något spännande som händer", "oj nu gick det dåligt, nu ser michael douglas arg ut". underhållande mest för att jag verkligen inte kan någonting om börsen.
 Magnum Sharp
Haha, bra beskrivning meandermind!
 Salot Sar
"Du är väl inte så naiv att du tror att vi lever i en demokrati, Bud? Det är en fri marknad." Klockren liten föreläsning av Gekko.
 ulpe01
Gekko är en klassisk film"skurk", som passar Douglas utmärkt. Det är ju kul att se film där Charlie Sheen visar sin talang, det är så långt mellan gångerna i dagsläget.
 SimpaLiksom
Riktigt bra film!
 1 2
Trodde 126 minuter skulle vara på tok för långt, men den var överraskande välbalanserad.
 FUR
Även om den drog upp sig lite emot slutet så kan jag inte ge den mer än godkänt, framför inte efter att ha sett uppföljaren som jag tycker är betydligt bättre.
Ungefär lika tråkig som en maffiarulle - fast utan våld... (6/15)
 Ima_Tree
Bitvis glimtar det till och blir mer än bra, speciellt den andra halvan av filmen. Annars lider den lite för mycket av fånigt åttiotalstrams. Daryl Hannah ser för jävlig ut.
 Ful_fisk
Högt tempo och bra story. Mycket bra!
 JohnMcClane
Den tappade efter halva filmen. Tyvärr :/ Men det blir ändå en 3:a. Den var bra. Fast den skulle varit bättre om den hade hållit sitt tempo genom hela filmen.
 Jompalompier
Inte min sorts film alls tyvärr.
 Ojhda
Filmen är bra men hela världen den utspelar sig i intresserar inte mig alls, men man förstår storyn så det blir spännande och den är välspelad, främst av Douglas.
 ptns soffa
Bra film, dock svårare att identifiera sig med den idag jämfört med när den kom eftersom tekniken utvecklats så mycket..
 Vikinget
Kanske tiden har hunnit ikapp den? Vad vet jag.. men vart en del uttråkad faktiskt. Synd med tanke på att jag hade ganska höga förhoppningar. Föredrar nyare ''wall-street filmer'' som t.ex Margin Call även om dom inte liknar varandra jättemycket.
 ClintanTheKing
En bra och engagerande drama med stabila insatser av Sheen och Douglas (passande som fan!). Stark 3:a.
 Berniey
Mindes den som betydligt bättre än den är, men den är helt enkelt tråkig, med undantag för Douglas rollprestation, men godkänd är den.
 Bumsi
Skådespelarmässigt är den bra, däremot håller inte riktigt storyn :)
 Körsbär
Bra är den men jag hänger inte riktigt med alla gånger vad som händer trots att denna film enbart går ganska grundligt om jag förstår det hela rätt. Spänning infinner sig i stortsett hela filmen och Michael Douglas är strålande i siin roll!
 robbieroy
En fantastisk film om finansvärden - rapp dialog och magiskt skådespeleri, i synnerhet från Michael Douglas. Visst finns det gott om moralkakor men filmen är ändå på en så pass kommersiell nivå att man knappast kunde väntat sig något annat. Det här är mycket, mycket bra och när som helst ser jag hellre en film från 70-, 80-, och 90-tal än en modern grå produkt.
 Mistlake
Medryckande och intensiv film som är desto mer imponerande genom att den lyckas vara så underhållande fast den är en ren budskapsfilm och fast den huvudsakligen handlar om osympatiska kräk.
 Zipper
Tänk att Charlie Sheen var en rätt duktig skådis en gång i tiden. Det hade jag glömt. Som vanligt när det gäller filmer av Oliver Stone är den färdiga filmen bristfällig, men ändock intressant och välspelad.
 Solidus
Finansvärlden är en gåta för mig, men ändå sitter jag är intresserad av ”Wall Street” från början till slut, mycket tack vare en schyst story, välskrivet manus med intressanta karaktärer och mycket bra skådespel. Michael Douglas är värd sin Oscar och Martin Sheen levererar en av sina bästa scener någonsin när han ger sin son en plågad blick när han har fått ta emot en utskällning. Även Charlie Sheen fungerar bra som en ung och hungrig man som ville ha mer och mer i livet. Intressant, intensiv och spännande.
 LacombeLucien
Kult.
 Grillo
Mycket jag inte fattar med finansvärlden som gör att väldigt mycket går över mitt huvud, men det är i grunden underhållande och relativt rättfärdigt. Jag är glad att filmen gick i den riktningen jag önskade, för jag har väldigt svårt för filmer som glorifierar rikedom, knark och horor, typ.
 levelfive
Hyfsad!
 Cyphax
Har hört mycket gott om den här men tyckte inte alls att den levde upp till det. Douglas och Sheen-arna är givetvis bra (tänkt att Charlie Sheen var en bra skådis en gång i tiden) men det känns inte alls originellt.
Jag kan förstå att denna film var riktigt het mot slutet av 80-talet men idag känns den föråldrad. Det finns stunder då man hänger på i tempohöjningarna och känner lite av karaktärernas adrenalin men oftast känns det inte så mycket alls. Det största minnet jag tar med mig från denna film är Michael Douglas Oscarsvinnande rollprestation.
 Engravadlax
Får även jag intrycket att det här var gångbart när den kom, men inte mer. Charlie Sheen är sådär, men Michael Douglas är stark. Britten som klämmer in så många engelska ord som möjligt i sina repliker är ju bara för festlig. Det bäddas för spännande finansthriller ett tag, men i slutändan är filmen mer moraliserande än intrig, vilket är hur lamt som helst.
 Raimo_1985
Börjar riktigt bra, har svårt att slita mig trots torrt ämne. Michael Douglas är bäst i filmen, han gör rollen som Gekko grymt bra. Sen blir filmen fånigare och fylls av en massa sensmoral och amerikanska klyschor. Skitkul att far och son Sheen spelar far och son :D
 Raimo_1985
Andra titten, sen ja vad står det, maj ja. Jag höjer till en fyra. Tyckte den var bättre andra titten.
 jonassjohnson
I ert vetlösa hat
 BarryHero
Var lite okoncentrerad nar jag sag denna sa hangde inte med i alla finansiella termer och svangar, men det var en intressant film framfor allt pga Michael Douglas rolltolkning. Sheen och Sheen gor ett OK jobb. Martin gar lite pa tomgang medan Charlie kanns hyfsat lovande. OK film.
 saggesaliv
Jag är otroligt svag för Wall Street filmer, jag vet inte riktigt vad det är, men det snabba tempot, de snabba pengarna och den intressanta branschen fascinerar mig var gång. Här sköts det under Oliver Stones regi och jag får precis vad jag väntar mig, en snygg, snabb, fartfylld och spännande film. Den kan med enkla ord beskrivas som en lite mildare och mer nedtonad variant utav The Wolf of Wall Street. Det här är 80-tal i en fin koncentrerad form. Kläderna, modet, de praktiska maskinerna. Vi ser lyxlivet, hur snabbt det kan uppkomma och raseras tio gånger snabbare. Till tonerna av Talking Heads åker vi genom New Yorks finanskvarter och beskådar gatorna. Oliver Stone har gjort det riktigt bra, det enda jag önskar är lite mer speltid, jag vill ju liksom inte att det ska ta slut. Det är fantastiskt kul att se fader/son-paret Martin & Charlie Sheen samspela, båda är riktigt bra i sina roller och efter ett tag så glömmer man faktiskt bort att det just är Charlie Sheen som står framför kameran. Michael Douglas är filmens stora skådespelarbehållning, imponerande och stilrent med kraft och finess. En trevlig film som definitivt levde upp till förväntningarna, nu blev jag väldigt nyfiken på att se uppföljaren från 2011! Betyg: 77/100
 okidoki
Välgjord och obehaglig. Fortfarande aktuell, tyvärr.
 kattuggla
Riktigt tråkig
 Sarakin76
Typisk 80-tals Hollywood produksjon. Finn et tema simplifisere det og lag en moraliserende film. Douglas og Sheen Jr, er strålende.
 Jamesa
Velar lite mellan 2:a och en 3:a, är svag för Douglas, så det får bli en 3:a.
 film_Alex
Väldigt spännande drama och fantastiska karaktärer, men samtidigt så talar filmen till enkla konsumenter där man använder sig av förenklade tankefigurer och fördomar rent allmänt. Personligen så tycker jag att Gordon Gekko gör filmen.
« Föregående   |   1 ... 4 5 6
Senaste kommentarer
Wall Street (info) 00:34 22/10 (265)
Last Chance Harvey (info) 00:07 22/10 (68)
Blade Runner 2049 (info) 00:01 22/10 (54)
Dare to be wild (info) 00:00 22/10 (1)
Omen (info) 23:50 21/10 (343)
3000 Miles to Graceland (info) 23:50 21/10 (212)
Only Yesterday (info) 23:48 21/10 (83)
Dave Made a Maze (info) 23:46 21/10 (2)
Frances Ha (info) 23:42 21/10 (101)
Vägen till El Dorado (info) 23:42 21/10 (106)
Prinsen av Egypten (info) 23:41 21/10 (248)
1922 (info) 23:41 21/10 (4)
A Street Cat Named Bob (info) 23:41 21/10 (13)
Victoria (info) 23:33 21/10 (39)
Flykten till framtiden (info) 23:30 21/10 (33)
Grease 2 (info) 23:27 21/10 (325)
Navajo Joe (info) 23:26 21/10 (15)
Imse vimse spindel (info) 23:24 21/10 (186)
Hotet från underjorden (info) 23:24 21/10 (324)
För kärleken (info) 23:24 21/10 (56)
Hostel (info) 23:22 21/10 (711)
Happy Death Day (info) 23:19 21/10 (3)
Hacksaw Ridge (info) 23:11 21/10 (76)
Wonder Woman (info) 22:51 21/10 (68)
Mystic River (info) 22:51 21/10 (850)
Paint It Black (info) 22:11 21/10 (2)
Divergent (info) 21:55 21/10 (162)
February (info) 21:48 21/10 (7)
Yema (info) 21:36 21/10 (2)
Loving Vincent (info) 21:31 21/10 (3)
The Chaos Factor (info) 21:28 21/10 (1)
The Vault (info) 21:27 21/10 (1)
Attentatet mot Richard Nixon (info) 21:20 21/10 (212)
Thirty Two Short Films About Glenn Gould (info) 21:20 21/10 (5)
Catch and Release (info) 21:19 21/10 (67)
The Mummy (info) 21:07 21/10 (40)
Angelique and the King (info) 20:40 21/10 (1)
OtherLife (info) 20:26 21/10 (2)
Nine Guests for a Crime (info) 19:40 21/10 (2)
The Space Between (info) 19:35 21/10 (1)
Sting of Death (info) 19:23 21/10 (1)
Familjen Addams (info) 19:01 21/10 (142)
Svart Lucia (info) 19:01 21/10 (115)
Skuggornas hus (info) 19:00 21/10 (61)
Agnes Cecilia – en sällsam historia (info) 19:00 21/10 (115)
America's Sweethearts (info) 18:52 21/10 (248)
Pink Cadillac (info) 18:51 21/10 (23)
Benknäckargänget - Krossa dem (info) 18:50 21/10 (301)
Två pappor för mycket (info) 18:49 21/10 (42)
Jack (info) 18:49 21/10 (95)