em-gunnar
en okej film. en trea. snudd på fyra. välgjord och grymma skådespelarprestationer.
 Rwesterin
Rätt så tråkig, ingen favorit direkt...
 karlmats
En tidlös upplevelse som håller precis lika bra nu som för 15 år sen och man tappar inte intresset för en enda sekund. Det hjälper förstås att Nicholson är i absolut toppform, att jag är oerhört svag för Tom Cruise och att Demi Moore är obeskrivligt het hela vägen igenom, men det är så mycket godbitar här att man kan inte låta bli att bli imponerad. Musiken, dialogen, rättegångssalsargumentationerna, uniformerna, fan till och med Kevin Bacon kommer undan med äran i behåll. En sån där sällsynt film man aldrig tröttnar på trots att man sett den hundra gånger. 4an är stark, jag gillar också det faktum att jag fortfarande inte har bestämt mig för vem jag höll på i slutändan.
 Taandborste
Även om det inte händer så mycket i filmen tycker jag att den är intressant, jag vet inte om det beror på det grymma skådespelet, det bra manuset eller att den är så välgjord men jag tyckte faktiskt om den. Älskar även Tom Cruise i den här, Top Gun släng dig i väggen!
 zachariaz666
En fantastisk film som man har lyckats fått massa stjärnor att jobba helt otroligt bra tillsammans. Visst det kanske inte händer mycket men det är dialogerna i de olika scenerna som är så grymma. Hade inte Jack Nicholson vart med i denna film så hade filmen krashat. Och han har ju en av världens mest ihåg kommna repliker i filmen. "You cant handle the truth"
 setterwall
En stark trea, på snudd till fyra. Välgjord. Stämningen ligger tät hela filmen.
 hsimpson
Det tar ett tag innan det börjar komma igång, men sen blir det riktigt bra. Välgjort rättegångsdrama med bra manus, vilket är ett måste, kanske allra mest i den här typen av genre. Jag har dock för det allra allra mesta extremt svårt för Tom Cruise, och den här filmen är inget undantag.
 Slakob
Filmen höjde sig och sänkte sig bitvis på en del ställen då den närmade sig Hollywood-klichéer, men som mest höjde den sig. Precis som det redan har blivit sagt, skådespelarna gör verkligen bra ifrån sig, och däribland Tom Cruise och Jack Nicholson. Dialogen är väldigt bra, och trots att man ju vet hur det kommer sluta så är det ju vägen mot slutet som är så spännande. Känns inte riktigt som att jag vill ge den en full fyra, men åtminstone en stark trea ska den få. Värd att se, helt klart!
 Mikrooben
Bra film som är lätt att uppskatta, och som jag också skulle ha gjort mera om det inte skulle vara så att alltihopa kretsade runt en rättegång.
 chow666
det är ju Jack Nicholson som gör filmen bra utan han hade den inte alls varit nå bra
 Noni
Såg om den och för tusan vilken bra film det här är. Upp till en femma.
 okidoki
Gillar inte miljön, gillar inte Cruise.
 jon_ton
Sjukt bra skådespel, speciellt från Cruises sida, i denna film. Spännande historia som gör att man fastnar.
 Olof_Gronlund
Ganska tunn story som kretsar allt för mycket kring just rättegången, storyn får ingen bredd. Mycket bra skådespeleri från Nicholson och framför allt Cruise. Man hade önskat mer av storyn och den faller tyvärr lite platt på just det. Nicholson har inte den stora roll som man vill heller. Enkel film som gjort sig känd på ett citat lite.
 kaj08
Mycket bra film där Tom Cruise passar in perfekt som den dryga uppkomlingen som advokat. Jack Nicholsson är lika perfekt han som den stränga millitären.
 Grillo
Nicholson är grym som vanligt och hans monolog mot slutet är underbar. Har sett den här på tv några gånger som yngre och såg om den ordentligt nu. Dock är jag rätt trött på filmer som utspelar sig nästan helt och hållet i domstol och marinkårsattityden är alltid jobbig...
 stenemo
En superb film, som trots den rätt klena historien (story) lyckas berätta den på ett väldigt spännande sätt (plot)! Väldigt starka karaktärer som lyckades engagera mig i ödet för alla inblandade, och hade denna historien varit verklighetsbaserad hade jag övervägt 5a.
 DrJW
Bra skådespelare, men tråkigt!
 Hulk Hogan
Filmen når upp till en 4:a här. Det är just storyn som jag verkligen gillar. Det blir mer intressant när just militära intressen involveras, där man alltid följer någon form av hederskodex och att man skyddar varandra. En krånglig knut att nysta upp. Man blir så fokuserad och kan följa filmen bättre när det är klassiska krångliga rättegångar. Om man tar själva skådespeleriet, är väl det halvdant. Cruise passar inte riktigt bra i hans roll. Demi Moore?? Onödig karaktär. Men hon är ju sjukt sexig. Nicholson passar ypperligt med hans karaktär.
 booby
Det får bli precis en 4a känns det som. Spännande och skön samtidigt som den trevar och luddar lite emellanåt. Men slutet med Jack&Tom är redigt skön.
 arruba
Väldigt välgjord rättegångsfilm med grymma skådisar och en Tom Cruise vars ögon bara strålar glädje och möjlighet!
 federico033
Känns överskattad
 BroderJosef
tv-tablåernas favvofilm
 mylar
Amerikanskt nationalistiskt dravel, hur stjärnbestrött, välspelat och fyndigt det än må vara, förblir alltid amerikanskt nationalistiskt dravel.
 Mysharry
Ibland riktigt bra, ibland närapå värdelös. Ojämn insats av både Cruise och Moore. Det får sammanfatta filmen: ojämn. Men helt ok för att vara i den sjukt tråkiga rättegångsgenren.
 Xi
Intressant film om amerikansk militärheder med en Tom Cruise som nästan tycks kunna tänka (om än med halvöppen mun). Intrigen och Jack Nicholsons insats gav den en svag 4.
 Ola_Schubert
Ett bra rättegångsdrama, även om det säkert berör mer i en så militäriserad nation som USA. Men Jack Nicholson gör sin roll så skickligt att det måste bli en stark trea i betyg.
 ulpe01
Jessup är en sådan karaktär som passar Nicholson som hand i handske. En riktigt brutal skitstövel. Njuter av varje ögonblick han är i bild.
 Solidus
Jag känner en bitter eftersmak efter att tittat igenom ” A Few Good Men”, men det ska erkännas att jag inte är någon större fantast av dramafilmer som utspelar sig i en rättegångssal. Verket lever på sitt skådespel och det är just på grund av skådespelarna som gör filmen är värd att ge en chans, oavsett om du gillar genren eller inte. Tom Cruise, Kevin Bacon och Demi Moore levererar med trovärdighet, men den stora stjärnan är Jack Nicholson som är fantastiskt bra i rollen som Nathan Jessup. Tyvärr är filmens spänningsnivå ytterst låg och intresset för handlingen vill inte riktigt infinna sig hos mig. Bra film, men inte mer.
 yrkeschaufföre
Länge sen jag såg den här sist. Vilket gjorde den ännu mer spännande när jag nästan glömt.
 Palmertz
Manuset är lite väl klyschigt och töntigt emellanåt. Filmen är fortfarande bra, velade mellan 3 och 4, Tom Cruise drar ner betyget till 3.
 Boondock_saint
Hahahahaha. Hahahahaha. Hahahahaha. Fy fan vad kass :( Jag såg den bara för att få se Jack Nicholson skrika YOU CAN'T HANDLE THE TRUTH. Fail :/ Manuset är helt fruktansvärt, med en massa arroganta töntar som äger varandra på varannan replik så publiken ska kunna skrika "llawyered!" och hajfajva sig själva. Och Jack Nicholson ser ut och låter som Dr Cox. Skämskudden åkte bokstavligt talat fram fler än en gång. Hemskt.
 Xenox
Många bra skådespelare och en ganska bra story. Dessvärre blir filmen lite seg ibland, vilket drar ner betyget till en trea.
 robbieroy
Den här gillade jag som fan. Kvalitet som inte behöver förlita sig på något som åldras illa. Magnifikt skådespeleri och grymt bra dialog. Jack Nicholson är magisk.
 claradidam
En av mina favoriter, med det fantastiska arslet Nicholson, en Cruise i sin prime och med personliga favoriten Aaron Sorkins manus i ett court-room drama. Jag är såld. (Den må vara lite cliché, men slutscenen mellan Nicholson och Cruise gör det hela värt det.)
 Ful_fisk
Jävligt bra rättegångsdrama. Det slår gnistor om Tom Cruise och Jack Nicholson när de ställs mot varandra! Scenerna utanför rättssalen är svagare än de i, men överlag är detta ändå en fullkomligt lysande film!
 divaad
Det är så förutsägbart och ibland så fjantigt att jag börjar gråta, men det är ta mig fan stämning i den här filmen. En del filmer växer helt enkelt av att vara förutsägbara och tårdrypande!
 le monster
En sällsynt sak: ett Hollywoodskt rättsalsdrama på toppnivå som har intelligens nog att matcha sin snygga stil.
 Totenkopf
Riktigt bra klassiker med härligt skådespeleri.
 Ojhda
 Vikinget
Kul med rättegångsdrama, är inte alltid det lyckas men det gjorde det i det här fallet. Filmens absoluta behållning är helt klart Jack Nicholson som gör sin roll alldeles förträffligt, han ville man se ännu lite mer av. Scenerna med han och Tom Cruise var ren perfektion. Cruises karaktär tyckte jag var en aning störig i början men han växte ju filmen längre led så det är inget att gnälla på. Bra film!
En klassiker som är helt Ok och vem minns inte Jack Nicholson rollprestation av stora mått. Skådisarna är bättre än filmen.
 oapelmo
Håller måttet trots många år på nacken! Nicholson lyser starkast i en skara av fina skådespelarinsatser.
 MaxMackan
Är helt engagerande från första till sista bildruta. Är helt enkelt riktigt kompetent hantverk med imponerande dialog. Saknar bara det lilla extra...
 AlbinWesley
Jomenvisst, bra rättegångsdrama med vändningarna på de rätta ställena.
 ergopliroforia
Du har ärkefascisterna på en sida, deras hjärndöda bödlar på en annan och systemet som göder dem på en tredje. Vilka hejar du på?
 Sunken25
You cant handle the truth !! En bra rättegegångsfilm som bara underhåller en rakt av, mer behövs inte. 7.7/10
 Sarakin76
Bra film. Her er det handlingen og ikke skuespillerne som bærer filmen. Ja det skulle være Nicolson da.
Hur har så många bra skådespelare lyckats hamna i en så här pass seg och tråkig film utan handling?
 dudson
Magnifikt samspel mellan Cruise & Jack N. Det är verkligen det som filmen briljerar med! Älskar åxå det lugna tempot som filmen har. Inte ofta man stöter på det i dagens film utbud. 3+
« Föregående   |   1 ... 3 4 5
Senaste kommentarer
På heder och samvete (info) 14:57 16/6 (223)
Zorba (info) 14:53 16/6 (32)
Holiday (info) 13:32 16/6 (11)
End of Days (info) 12:28 16/6 (298)
Remote Control (info) 12:13 16/6 (1)
Code 46 (info) 11:54 16/6 (123)
Four Brothers (info) 10:45 16/6 (211)
Vilken jävla cirkus (info) 10:13 16/6 (12)
The Way Back (info) 09:37 16/6 (131)
Shaft (info) 09:25 16/6 (248)
All I See Is You (info) 09:22 16/6 (2)
300 (info) 09:20 16/6 (1720)
Bad Day for the Cut (info) 08:26 16/6 (5)
Flykten från Enplansvillorna (info) 06:22 16/6 (8)
Sabotage (info) 02:50 16/6 (78)
I Am Mother (info) 01:44 16/6 (9)
Anna (info) 01:18 16/6 (17)
Gräns (info) 00:45 16/6 (32)
Bird Box (info) 23:59 15/6 (54)
Efterskörd (info) 23:52 15/6 (41)
Generation Iron 3 (info) 23:50 15/6 (1)
Utan varning (info) 23:26 15/6 (14)
The Prey (info) 23:10 15/6 (30)
Arrival (info) 22:53 15/6 (173)
VS. (info) 22:49 15/6 (1)
Familjetrippen (info) 22:24 15/6 (144)
The Meg (info) 21:51 15/6 (42)
The Departed (info) 21:49 15/6 (1333)
Indiana Jones och det sista korståget (info) 21:44 15/6 (474)
Bruce den allsmäktige (info) 21:40 15/6 (1018)
Broken Arrow (info) 20:25 15/6 (258)
Venom (info) 20:23 15/6 (38)
Jag saknar dig (info) 18:47 15/6 (115)
Den tankspridde professorn (info) 17:43 15/6 (4)
Birdman (info) 17:15 15/6 (210)
Känn ingen sorg (info) 17:13 15/6 (205)
Tjejresan (info) 16:41 15/6 (17)
Unge Andersen (info) 16:25 15/6 (8)
Meteor Storm (info) 15:28 15/6 (5)
Blåst på konfekten (info) 14:58 15/6 (38)
Tvillingarna (info) 14:41 15/6 (6)
Fjällbackamorden: Ljusets drottning (info) 12:45 15/6 (17)
Amatörer (info) 11:35 15/6 (20)
Mr. Church (info) 11:21 15/6 (11)
Erotibot (info) 11:12 15/6 (3)
Taxi 13 (info) 09:58 15/6 (10)
The Battle of San Pietro (info) 09:50 15/6 (12)
Murder Mystery (info) 09:38 15/6 (2)
The Apocalypse (info) 09:10 15/6 (4)
Bortom bergen (info) 08:35 15/6 (15)