Adoniram
Ja, storyn i sig mår bäst av att förbigås med tystnad, men bitvis mycket underhållande. Otroligt ojämn klass på skådespelarna och Kim Basinger har väl passerat bäst-före-datum för längesen, men en trevlig biokväll allt som allt.
 AlbinWesley
Jag tycker att mordgåtan är hygglig, påminner berättarmässigt en del om litterära deckare från tiden under vilken filmen utspelas, vilket gör att berättelsen och estetiken passar rätt så bra ihop. I stort är det mestadels underhållande, men inte direkt engagerande och komiken består främst av plump slapstick - inte särskilt upphetsande direkt.
 BarryHero
Gillade 70-talsstuket och musiken. Storyn var ratt kul att folja men den kandes lite lang i slutandan. Tempot hade garna fatt vara lite hogre. Ett par i salongen lamnade innan filmen var slut. De kanske hade vantat sig en mer renodlad komedi.
 Nemralis
Överraskande underhållande och med en, faktiskt, hyfsat genomarbetad mordgåta i grunden. Gillade den oväntat mycket, vill se mer komedier med Gosling nu! Väldigt bra komisk timing.
 ulpe01
Oväntat roliga huvudrollsinnehavare i kul rulle. Toascenen är värd biljettpriset bara den. Kul att se L.A. under 70-talet, miljöerna och modet. Hoppas på mer.
 BrutusBeefcake
Första timmen är helt jävla strålande med otroligt skön 70-tals känsla och en förbannat rolig Gosling. Tyvärr så snubblar den lite på mållinjen med själva historien som annars var lovande rakt igenom men ja, säcken knyts inte helt ihop och det blir lite utdraget. Men fortfarande en riktigt bra film som är otroligt nära 4:an, men jag föredrar Inherent Vice om vi diskuterar privatdetektivhistorier under 70-talet. Men kan rekommendera denna till de som tyckte att Inherent var lite för flummig. (9+/15)
 DrJW
Shane Black, varför var du tvungen att göra ännu en Kiss, Kiss, Bang, Bang-rulle?! För de är vad den här filmen är, Kiss, Kiss, Bang, Bang, fast de utspelas på 70-talet. Den här har samma humor och i princip samma huvudkaraktärer som Kiss, Kiss, Bang, Bang. De här har dock samma väva som Dödligt Vapen och Den Siste Scouten (som Black har skrivit manus till), men man önskar verkligen att den här hade samma stil som dem filmerna! Den här försöker vara som dem filmerna, men blir bara mer dryg eftersom den här blir mer som en Will Ferrell eller en Seth Rogen-komedi. De är som att hälla tabasco till glassen eller ketchup till kex-chokladen, ingen bra kombination! Jag gillar Shane Black mer som manusförfattare än regissör, den bästa som han har gjort hittills som regissör var med Iron Man 3, trots att den är de svagaste i hela Iron Man-trilogin och med en av de dåligaste twist som man har sett på film! De enda positiva jag kan säga om den här filmen var att den fångade 70-tals stilen riktigt bra! Om du gillade Kiss, Kiss, Bang, Bang så lär du gilla den här, mer eller mindre, om inte så lär du definitivt inte gilla den här alls. Jag ville verkligen gilla den här filmen, men tyvärr......
 foppa99
Lillflickans roll funkar,inte mycket annat
 PeterTheW
Det är ju en skön 70-talsfeeling och en hel del riktigt roliga dialoger samt småsaker som verkligen förgyller, så nog är man rejält underhållen rätt igenom. Däremot är väl historien i sig inte jättestark, men på det stora hela räddas kalaset av Gosling och Crowe som är riktigt härliga.
 ASSFACE
Härlig film med många roliga stunder (jag skrattade flera ggr i filmen vilket jag sällan gör). Dottern var cool. Rolig och ibland oförutsägbar feelgood-film. Svag fyra.
 Dutch
Inte riktigt min kopp av te.
 DIProgan
Det här kanske hade funkat 1985 men i dag känns det bara väldigt ljummet. Humorn sitter inte. Det engagerar inte utan rullar mest på utan att engagera.
 Spidde
En oväntat trevlig film med skön 70-talskänsla och bra prestationer av Gosling och Crowe. Filmens berättande känns väldigt ofokuserat och lite noir-inspirerat, ibland med lite vibbar av Big Lebowksi och fjolårets Inherent vice. Det är uppenbart att storyn inte är central, men de hade gärna kunnat lägga lite mer krut just där. Bortsett från en svag story är det en underhållande och kul film. Dottern som sidekick funkar mycket bra. Klart sevärd och jag kan tänka mig att se om den någon gång.
 LiqWid
Va dråplig Goslings karaktär är. Kul.
 siggelund
Skön halvbuskis med bra timing och kreativa överraskningar. Den fångar tidskänslan riktigt bra!
 Kriffot
Som en misslyckad Big Lebowski.
 Engravadlax
Meh.
 emilstjernholm
Jag tycker att Crowe och Gosling har en schysst dynamik. Det är långt ifrån något mästerverk men det var underhållande hela vägen.
 norenorama
Tre stjärnor för Angourie Rice två för Russell Crowe och tre minus för Ryan Gosling, fy fan va inte ett skämt från honom som funkade, hans små skrik och trams kändes plågsamt påklistrade.
 kervisch
3 av 5. Godkänd
 Sopranos
nja
 Zaphod
Trailern har verkligen lyckats får man säga, sjukt höga förväntningar som inte infriades. Alldeles för lång och skämten funkade tydligen bara i trailer-format.
 best_jeppe
Underhållande men jag förväntade mig mer så jag är lite lite besviken i slutändan. Den var rolig och sevärd men inte något mästerverk. Stark 3a.
 GrandMaster_E
Pendlar lite
 GrandMaster_E
Pendlar lite. Själva storyn var verkligen inget att komma ihåg men däremot var det ju rätt underhållande emellanåt och framförallt Crowe och dottern till Gosling var riktigt bra
 Nintendo 64
Inte dålig egentligen men hade nog för höga förväntningar på den, stabil mellanmjölks-3a!
 Venatici
Mycket komedi i början som sedan blir mer actionorienterad, tyvärr. Stabil 3:a, bättre än väntat!
 myslas
Har ett visst underhållningsvärde men är varken jätterolig eller jättespännande. Se 21/22 Jump Street istället.
 hennish
Jag satt och väntade på att nåt spektakulärt skulle hända, men storyn var helt platt rakt igenom. Väldigt besviken!
 Pelli
Underhållande film som ger lite känsla av 80-90-tals rullar, typ Ford Fairlane
 WillyV
Trots två av favoritskådisarna blir det aldrig mer än ganska bra och ojämnt roligt. Gosling är bättre på komedin, men Crowe är bättre i de fysiska scenerna. Sedan så är "bryta armen på folk skämt" inte roliga. Extra plus för oväntat mycket naket. Så, stark trea.
 Jowan
Ryan Gosling är fullkomligt briljant.
 annihilat0r
Jag kan bara inte godkänna "The Nice Guys". Ett så meningslöst manus att hälften hade varit nog. Ryan Gosling och Russell Crowe skojar mest runt, och jag förstår dem. Vilken skådespelare hade kunnat ta detta spektakel på allvar? Regissör Shane Black bör återgå till "Iron Man 3"-genren, om han inte frivilligt kan tänka sig att byta bransch.
 ekback
Skön film! :)
 tvamvarg
Någon Kiss Kiss är det definitivt inte.
 AddeColciago
En aning lång, men i stora delar kul actionkomedi.
 booby
Lagom portion humor och action men blir lite för lång.
 Zok
Underhållandes film med Gosling och Crowe som radarpar. Filmen ramlar aldrig över till det löjlig vilka många av liknande filmer har gjort de senaste åren, och en viss spänning finns också. Positiv överraskning
 badpanda1606
Hade betydligt högre förväntningar. Hoppades på en ny "Kiss Kiss Bang Bang-aktig" rulle.
 Solidus
Lättsam action-komedi som fångar 70-talets tidsanda på ett tillfredsställande sätt. Mitt leende växer när Crowes och Goslings karaktärer åker förbi en stor reklamaffisch för "Jaws 2". Ryan Gosling har visat att han kan spela tuff i filmer som "Drive" och nu visar han att han kan även besitter en komisk ådra, medan Russell Crowe gör det han är bäst på: utdela käftsmällar. Kemin mellan Crowe och Gosling är tipptopp och det gäller även mellan Gosling och lilltösen som spelar hans dotter. En härlig deckare med ett slut som gör att filmen vågar stå på egna ben.
 fridenpaden
Det var inte länge sedan jag såg Kiss kiss bang bang för första gången. Det är typ samma film fast med annan handling och andra skådisar.
 asasae
Snabb och träffsäker humor. Gillade filmen. Ganska grabbig, men på ett väldigt charmigt sätt! (Lite som jargongen mellan Mel Gibson och Danny Glover i Dödligt vapen.)
 TURGUT
Skön duo i skön rulle :-)
 Sture Stenhög
Stundtals småroligt och kreativt, stundtals ansträngt och fantasilöst. Det vore dock fel att säga att filmen är ojämn då den aldrig är varken jättebra eller jättedålig. Jag gillar iaf 70-talskänslan, och den är väldigt stilsäkert regisserad. Huvudpersonerna är dock lite väl bleka, den färgstarkaste karaktären är väl dottern, och då känns ändå hon som ett småtrött försök att skapa en egen variant av Hit-Girl. Men jag har nog saknat den här typen av film trots allt, och det här är underhållande nog för att det ska räcka upp till en svag trea
 Doddedronten
Riktigt usel
Hade höga förväntningar som kanske aldrig slog in, men som actionkomedi är den bra. Snygg tidsbild och härligt avskalat våld och humor när man inte förväntar sig det. En häftig film för kvällen, men inget som kommer sitta kvar i minnet.
 Golazo
Riktigt kass. 10 minuter fick räcka.
 Andreas_
Ännu en rätt överhypad rulle av Shane Black som inte är någon vidare regissör i mitt tycke...först iron man 3 som var riktigt kass och nu en medioker "buddy" film och visst kan jag tycka att tanken på att återinföra dessa gamla klassiska "buddy" filmer som var så extremt stora på 80 talet är en kul idé, så lyckas det inte riktigt i dagens läge eller så har vi helt enkelt för dåliga filmskapare idag för att lyckas för det var precis samma med filmen 2 guns med Denzel Washington och Mark Wahlberg som kom ut härom året som även den var riktigt medioker och trots suveräna skådisar så saknas kemin, likadant här, tycker inte att Crowe och Gosling har kemin för att få detta att fungera trots att båda är helt lysande skådisar på varsitt håll, så klickar det inte riktigt tillsammans här och Goslings karaktär är ju bara för tråkigt skriven, man blir mer irriterad än road och alla försök till humor är bara patetiskt dåliga, så enda som är riktigt bra i denna är ju att den är för vuxna och en högre åldersgräns när det gäller våldet vilket ökar upp realismen, tyvärr är dock CGI effekterna riktigt kassa som oftast och blodet ser bara fånigt ut....saknar verkligen 80 talet när dom körde med riktiga blodpåsar under kläderna...nåväl, detta duger i brist på annat men i det stora hela rätt segt med tanke på att kemin är kass mellan skådisarna och manuset är rätt tunt, så blir betyget ändå en stark 2:a och en liten extra notis, Matt Boomer gör det riktigt bra som skurk.
 HerrNenne
Crowe och Gosling är ju väldigt bra skådespelare men filmen blir aldrig mer än ett fordon för dom.
 Harford
Bitvis riktigt rolig, men tyvärr lite spretigt och halvdant manus på andra ställen. Men väldigt bra skådisar.
« Föregående   |   1 2
Senaste kommentarer
The Nice Guys (info) 00:01 24/3 (58)
Black Jack (info) 23:58 23/3 (53)
Matriculation (info) 23:25 23/3 (1)
The Touch (info) 23:19 23/3 (1)
Skönheten och odjuret (info) 22:52 23/3 (12)
Logan: The Wolverine (info) 22:47 23/3 (34)
Lovligt byte (info) 22:42 23/3 (75)
Cry from the Mountain (info) 22:41 23/3 (1)
Hatfields & McCoys (info) 22:17 23/3 (19)
Silence (info) 22:04 23/3 (14)
The Young Offenders (info) 21:43 23/3 (2)
Ljus i natten (info) 21:12 23/3 (5)
Ip Man (info) 21:01 23/3 (118)
Life (info) 20:45 23/3 (4)
Jönssonligan på Mallorca (info) 20:32 23/3 (219)
Jeftys bar (info) 19:56 23/3 (1)
Polishämnaren (info) 19:30 23/3 (59)
Pandora (info) 17:34 23/3 (1)
Polyester (info) 16:06 23/3 (33)
Sameblod (info) 16:02 23/3 (8)
The Day of the Beast (info) 16:02 23/3 (25)
Face (info) 16:01 23/3 (3)
Blödaren (info) 15:57 23/3 (52)
Bang Gang (A Modern Love Story) (info) 15:08 23/3 (2)
The Takeover (info) 15:05 23/3 (1)
Point Break (info) 14:48 23/3 (220)
Snowtown (info) 14:14 23/3 (27)
The Fundamentals of Caring (info) 12:40 23/3 (25)
Crash (info) 12:33 23/3 (1301)
Oss pojkar emellan (info) 10:05 23/3 (10)
The Attic (info) 07:36 23/3 (6)
The Great Wall (info) 07:09 23/3 (22)
Crouching Tiger, Hidden Dragon (info) 06:30 23/3 (944)
Come and Find Me (info) 02:59 23/3 (2)
Drunken Master (info) 02:58 23/3 (115)
The Widower (info) 02:02 23/3 (2)
Rogue One: A Star Wars Story (info) 01:14 23/3 (127)
How to Live (info) 00:03 23/3 (1)
Hoffa (info) 23:55 22/3 (33)
Monsieur Lazhar (info) 23:32 22/3 (8)
For Pete's Sake (info) 22:44 22/3 (1)
Dröm vidare (info) 22:21 22/3 (2)
Awakened (info) 22:05 22/3 (3)
Endless Bummer  (info) 21:53 22/3 (6)
Avgrunden (info) 21:50 22/3 (370)
Dusk (info) 21:49 22/3 (1)
Inland Empire (info) 21:48 22/3 (288)
Agnus Dei (info) 19:44 22/3 (6)
The Girl Who Leapt Through Time (info) 19:37 22/3 (93)
Save the Green Planet (info) 19:37 22/3 (71)