Lojje
Mer utdragen film har jag sällan skådat. Filmen består av att folk fikar och Wallander går runt och ropar hallå.
 Ehrniz
Krister Henriksson är en riktigt bra skådis. Intressant handling.
 zazken
Krister Henriksson borde inte ha tackat ja till att göra fler Wallander. Ruskigt tunn historia utan substans.
 pungsnigel
Extremt tunn och tjatig story, värdelöst skådespeleri och Wallander kör mellan Skåne och Stockholm fram och tillbaka som om de vore en 20 minuters bilresa. Det räcker nu.
 Annliina
Den sämsta Wallanderfilmen någonsin :(
 rikirock
Jag gillar svenska deckare men det här var en enorm besvikelse. Så tråkig berättelse att jag tappade intresset efter 10 minuter.
 Intro
Sämsta Wallanderfilmen....
 Bozze80
Precis som boken är den lite annorlunda jämfört med de tidigare filmerna/böckerna. Tyvärr tycker jag att den här ganska djupa historien gör sig bättre som bok där alla delar får mer djup. Men ändå är filmen klart godkänd, framförallt är det tunga namn i birollerna som gör det bra.
 Hypostas
En mycket trevlig Wallanderfilm, med många duktiga och rutinerade skådisar i birollerna. Stabil trea.
 Bimmen
En Wallander-film är alltid en Wallander-film…
 kexchokladet
Ryckig film med inget riktigt flyt i intrigen. Peter Andersson är alltid bra och Ingwar hirdwall gör en bra insats som den gamle fiskaren. Men helhetsintrycket? Njaee..
 leenuss
Många bra skådespelare och många dåliga skådespelare. Lite enkel story men spännande uppbyggt. Flera onödiga scener stjäl tid som kunde använts till både huvudstory och sidohistorien. Snyggt foto, men det kan man väl vänta sig när den är filmad för bio istället för tv.
 Astrojacob
Undar vad Mankell tycker? Inget ont om Henriksson, som flåsar på i sitt 60 plus o ständigt är förvirrad. Annars mest ytligt, ryckigt, oengagerat och MASSOR av inklippta "låtkameranrullasågårdetenminu-scener". Storyn intressant men här massakreras inte bara Mankells bok utan i förbifarten även Strauss. Krister, har du inte cash nog nu? Du behöver ju inte sitta på ålderdomshemmet o leta efter östtyska spioner? Knappt en Tvåa, för detta vanliga melankoliska, dystra svenska kynnet.
 Djason
Inte i närheten av boken. Fast ska det komma fler filmer så kan den ju inte sluta som boken iof. Krister Henriksson är bra som Wallander, men denna film var mest seg utan några direkta höjdpunkter.
 Volbeat
Oerhört tråkigt fall måste jag säga. Annars är väl filmen helt okej men fallet i sig var oerhört tråkigt att kolla på och engagerade inte mig överhuvudtaget. Får endå en 2:a för vissa delar av filmen är endå okej. En av dom svagaste filmerna i Wallander serien dock.
 saxen11
över förväntan, spännande mysterium. Bästa "Krister Henriksson" Wallander filmen, helt klart.
 Zok
Wallander, det räcker väl att säga. Storyn lyfte aldrig och i övritgt rätt så intetsägande.
 Kajsa91
Dötråkig.. Tvingade mig igenom den. Brukar fastna rätt lätt för filmer men tog mig flera dagar att orka se klart på denna då den var så ointressant och aldrig blev spännande.
 Nena2000
Eftersom jag sett ALLA Wallander genom åren tvingar jag mig att titta. Men de blir inte bättre och bättre direkt....
 dudson
Väldigt långsökt wallander film med en historia som är 30år gammal. njee det bygger man ingen bra film idee på! mest folk som springer genom dörrar och bilar som förföljer folk till den grad att det blir sten trist. given 1a.
 Xeno
Grym! Bättre klass än tidigare. Coolt med ubåtsjaktstemat!
 Tepesco
Filmen lyfte aldrig riktigt och rullade på i nån slags pensionärsfart. Men kul och intressant vinkling in på ubåtstemat.
 Christofer
Absolut inte en av de bättre. Klart besviken då det var en film som gått på bio dessutom. Godkänt men inte mer.
 Clintan J
Hoppsan. En Wallanderfilm som har gnista och driv.
 Jonatoon
En Wallander är alltid en Wallander
 Borrman
Gillar temat. Jag tycker den levererar!
 MinotaurKing
sådär.
 Snäckan
Zzzzzzzzzzz
 Abigor
Att man numera verkar slippa den där förbannade stråkmusiken höjer bara det filmen ett snäpp.
 tigertailz
Underhållande, inte bra, inte dåligt. En trea helt enkelt! Krister Henriksson är bra som vanligt.
 nestle
Jag tycker den var riktigt bra, fram till slutet där jag saknar vissa uppklaranden och dessutom ett erkännande av Wallanders insats.
 Gyllenbock
En av de bättre filmerna i serien, gillar det mesta som har med ubåtar att göra då jag har kära minnen av det från militärtjänstgöringen. Krister Henriksson är värd uppmuntran, tycker att han är stabil.
 ClintanTheKing
Sådär. En rätt halvknackig start på säsong 3 av Wallander. Till att börja med ska jag säg att det var lite småkul att se Kurt glömma pistolen på puben i första scenen i filmen då han knappt dragit vapen överhuvudtaget i de tidigare 25 filmerna. Det syns att det har lagts ner mer tid på produktion än tidigare då det är mer välgjort, snyggt och sen var det också lite ny, naggande stil på soundtracket. Tyvärr räcker inte det långt i denna film då det landar ungefär där det brukar i dessa långa kriminal-serier. Någonstans mittemellan utan att engagera fullt ut. Hoppas på bättring i kommande delar!
 emilstjernholm
Synnerligen oengagerande story även om Wallanders återkommande alkoholism skänker karaktären något djup.
 Zebulonm
Börjar segt men tar sig och blir en okej wallanderrulle.
 Hengman
Välgjord för att vara Wallander.
 Muskelkungen
Den jämna låga nivån håller i sig men här är det klippningen (under amatörnivå) som gör filmen outhärdlig.
 Nalleman
Jag blir så fruktansvärt trött på den fullständigt överdrivna produktplaceringen av ett tyskt bilmärke. Det är nästan pinsamt så dåligt är det!
 GNStudios
Gillar skarpt ubåtstemat men genomförande är sådär. Stark tvåa.
En av få av dessa Wallander-filmerna som är baserade på en bok från Mankell. Denna gång presenteras en historia i större skala än vanligtvis. Tyvärr är historien inte särskilt intressant men vad som är intressant är istället Krister Henrikssons skådespel och Wallanders utveckling som karaktär. 2+
 conbe755
Lite seg men höll mig kvar fast jag var trött. Ganska intressant historia. Svag 3a.
 Hanness
Som de övriga, inget vidare.
 Murvel48
Det var inte mycket i den här storyn som fick sin förklaring.
 InzZzomnia
Speglar den här resterande Wallanderfilmer så har jag tydligen inte missat så mycket. Eller hjälper det kanske att ha sett resten?
Senaste kommentarer
Hard Ticket to Hawaii (info) 21:59 20/8 (28)
Rubber's Lover (info) 21:52 20/8 (13)
Doom Asylum (info) 21:44 20/8 (3)
Parasite (info) 21:36 20/8 (3)
Barabbas (info) 21:27 20/8 (2)
Våga älska (info) 20:50 20/8 (2)
Sextuplets (info) 20:45 20/8 (1)
The Red Sea Diving Resort (info) 20:43 20/8 (2)
Downsizing (info) 20:39 20/8 (52)
En oväntad vänskap (info) 20:34 20/8 (412)
Once Upon a Time in Hollywood (info) 19:59 20/8 (12)
Djungelboken (info) 19:33 20/8 (412)
Green Book (info) 19:18 20/8 (39)
Cykeltjuven (info) 18:47 20/8 (347)
The Farewell (info) 17:17 20/8 (1)
Sången om Stockholm (info) 13:06 20/8 (8)
A Young Man with High Potential (info) 12:39 20/8 (1)
I Don’t Feel at Home in This World Anymore (info) 12:22 20/8 (21)
Satanic (info) 12:08 20/8 (7)
Tank 432 (info) 12:00 20/8 (9)
Palos brud (info) 11:00 20/8 (1)
Vincent van Gogh - Vid evighetens port (info) 09:01 20/8 (7)
Let the Sunshine In (info) 05:08 20/8 (7)
Hands of Stone (info) 01:49 20/8 (5)
Drömmarnas värld (info) 23:33 19/8 (111)
Buffalo Bill (info) 23:31 19/8 (7)
Midsommar (info) 23:19 19/8 (24)
Under pyramiden (info) 22:58 19/8 (6)
Wicked Witches (info) 22:28 19/8 (1)
Leptirica (info) 22:00 19/8 (3)
Gentlemen (info) 20:17 19/8 (32)
Flicka och hyacinter (info) 20:08 19/8 (90)
Wonder Woman (info) 20:00 19/8 (110)
10 Years (info) 19:38 19/8 (22)
Behöriga äga ej tillträde (info) 19:05 19/8 (1)
För en liten snuvas skull (info) 18:58 19/8 (2)
Maskeraden (info) 18:42 19/8 (3)
Rosenbaum - Det sista vittnet (info) 18:36 19/8 (2)
Rosenbaum - Målbrott (info) 18:27 19/8 (1)
Rosenbaum - Bländverk (info) 18:23 19/8 (2)
Paddington (info) 18:02 19/8 (46)
The Last Black Man in San Francisco (info) 15:48 19/8 (2)
Cloud Atlas (info) 15:35 19/8 (305)
Den skyldige (info) 13:31 19/8 (14)
Superman the Movie (info) 11:23 19/8 (268)
Scarface (info) 10:50 19/8 (1043)
Kungsgatan (info) 09:53 19/8 (17)
Lejonkungen (info) 09:05 19/8 (19)
Pandoras ask (info) 06:38 19/8 (29)
A Touch of Zen (info) 06:37 19/8 (22)