Kosmoskorven
Det kunde ha blitt något av den här, men så blev det som det oftast blir i svenska filmer - skitlarvigt. Man kunde gott och väl skippat hela den där "talangtävling-biten" för den kändes mest förutsägbar och LARVIG. Varför ska det larvas till? Va? Nej, det här var inte min kopp te.
 Hitschmidt
Väldigt lagom allting, fanns några små guldkorn, men även stunder som kändes alltför larviga.
 ziferN
Filmen började relativt bra och någorlunda under den första halvan då jag tyckte att filmen levererade ett fint budskap med flera mysiga scener men sen under den andra halvan gick filmen mer eller mindre på tomgång i manuset. Det kändes lite som att manusförfattaren tappade intresset i projektet helt och började bara skriva trams för att få manuset klart. Och det där med talangshowen var bara larvigt och kändes otroligt töntigt, samt så är filmen i helhet typiskt svenskt; skådespeleri som man inte köper och wannabe-hollywood. Så eftersom den andra halvan drog ner filmen väldigt mycket landar betyget därmed på en tvåa.
 chaosphere
En väldigt bra idé som slutade i en gullig men platt story.
 Henkoo
Mellan 2 och 3. Bäst första halvan
 idah
Som många andra skrivit hade filmen en bra början som sedan blev alldeles för mesig och framförallt förutsägbar. Trovärdigheten var också väldigt låg och det har jag svårt för. Sammantaget gick den ändå att kolla på och var lite småmysig.
 Rufsa
Håller med så många andra här med: många små-mysiga scener, bra budskap etc... Delen i "studion" känns väldigt löjlig! Man märker att de inte hade så stor budget. Många B-skådisar... Helt klart sevärd om än något förutsägbar!
 olympicairways
4a för att han är så jävla snygg. Så det så.
 Simpe3
Sådär.
 Muzzic-Maria
En lättsam bagatell med mycket hjärta.
 Daniel_mjölby
urgh... det här var ingen höjdare. Lovande handling men alldeles för sövande och förutsägbart.
 sofiem
Himla bra film, en av de bästa svenska filmer som är ny. Skrattade en del, samtidigt som filmen var väldigt sorglig vissa stunder. Verkligen sevärd!
 Jannebanan
Synd att den ungefär halvvägs faller in i den romantiska film-mallen. Började annars lovande och det blir en svag 3:a!
 Catwalker
Första halvan är bra. Rolig, söt, bra scener. Andra halvan känns mer framhafsad, och upplösningen är inte alls bra (kan uppskatta ett "lyckligt" slut, men det här var inte ens särskilt gulligt) Sedan är ju grabben snygg, men någon vidare skådis skulle jag inte vilja påstå. Menmen, good effort..
 ryderup
Skumt det där med filmer där den manliga huvudkaraktären inte på något sätt får eller förtjänar ens sympati och den kvinnliga blir man bara arg på för att hon blir kär i den manliga som filmen vill krysta ihop henne med. Sedan är det väl lite kul att filmen är lika cynisk och ytlig som den Stureplans-kultur den vill kritisera.
 GordonRamsey
Stundvis mysig men annars skit
 Korben_Dallas
En anti-ytlighets film som själv är ytlig, hmm... Nja så hårt sög den inte, men mycke sög den allt
 idaho1981
Nej, nej! Inte en scen var oväntat. Historien är totalt ointressant, man bryr sig inte om nån av karaktärerna, manuset är uselt och löjligt. Skådespeleriet är för det mesta överdrivet, tråkigt då flera skådisar är riktigt bra annars. Det enda som fungerar är samspelet mellan huvudkaraktärerna i några scener...
 Johan2006
Apolloflyget visade den på hemresan från Alanya. Faktiskt en överraskelse. Verkligen obehaglig, kall värld som vissa storstadsungdomar väljer att leva i, jag känner igen den från utsidan och tycker att den är bra beskriven. Visst är det ibland klyschig film och hela grejen med idoltävlingen känns som ett märkligt påfund, men poängerna i filmen går hem för mig i alla fall. Blev lite mer kär i min tjej efter att ha sett den.
 stars
Hyfsad romkom som tappar mycket i sista tredjedelen både vad gäller manus och vad som är väsentligt för att handlingen ska föras vidare. Men helheten, början och framförallt relation mellan Sebastian & Mia, efter olyckans skede, är bra. Det var det mest intressant och de scenerna hade med fördel kunnat fått mer spelrum. Snygg produktion. Likväl Lisa James-Larsson regi som debut för långfilm. Tilltalar och underhåller rätt åldersgrupp.
 Chris90
Lite smågullig, även om svensk film alltid har en fejk-känsla över sig.
 riseandfall
Trots att den var lite töntig på vissa ställen berörde den mig. Värd att se!
 Molkan
Bra handling och en sån där feelgood-film man kan kolla på när man är sjuk. Men skådisarna... oj, skämskudde.
 Sarlac
Första halvan av filmen var försvånandsvärt bra och mysig... SEN hamnar det i klyshträsket och irrationella handlingar sparkar in. Den hade antagligen landat på en tvåa men hon som spelar den kvinnliga huvudrollen är så extremt söt och charmig att jag nog måste ge den en trea trots allt.
 daniel77
Till och med de etablerade skådespelarna är skitdåliga.
 ViolaIngeborg
Tyckte Martin Wallström var väldigt ojämn i sin skådespelarprestation medan Mylaine Hedreul var så charmig att jag förlät överspel. Klyshig och inte särkilt originell. Men helt okej.
 Gigi1943
Flickebarnet Mylaine var definitivt inget att hänga i julgranen, söt javisst men så uruselt skådespeleri (har bandat Linas kvällsbok och skall kolla om hon är bättre där) har man sällan skådat i en svensk film. Filmen var okej till en början men sen blir den mer eller mindre osannolik (vadå ögonoperation som lyckas ...!), mammam och pappan hade ju väldigt små roller men Peter och Sissela är ju alltid superbra.
 tandersten
Jag fattar inte ens att man vill försöka beskriva en sån här ytlig värld.
 Almgren
Martin Wallström spelar väldigt bra, Mylaine Hedreul spelar över i kubik. Riktigt bra första halva, men sedan går filmen bort sig i den sentimentala och krystade romcom-mallen.
 therion82
Jävligt dålig kommunistfilm om hur ytligt Stureplan är.
 buglady
Härlig feel-good film!
 dafreakish
Galet förutsägbar film där skådespelarna kämpar mot ett stolpigt och onaturligt manus där dialogen allt som oftast känns tillgjord och osannolik. Helt enkelt hygglig premiss men dåligt genomfört. Plus för den charmiga Hedreul.
 fabbe86
En film som vill lära oss saker, rätt och fel. Ytlighet är enligt filmskaparna fel men båda huvudkaraktärerna är lika ytliga och fördomsfulla. Skulle kunna vara ett lager i historien som tillför men jag upplever aldrig att det tas till vara på. Den-spralliga-levande-tjejen-från-söder-möter-den-tomma-stureplans-snubben-historien känns ointressant från början. Opassande dålig musik. Hyfsad första halva men när idol-tävlingen får fokus blir allt stentrist.
 FruktJucie
Riktigt härligt feel good film! Även fast handlingen kan anses klyshig fås ändå ett annorlunda sätt att visa den på. Budskapet blir otroligt tydligt. Jättesnygg klippning och foto! Filmens öppning är ju så bra, perfekt utformning, fin "mjukstart" och snyggt synkad till musiken. Underhållande och medtagande, känner att det går bra att förstå hur de känner... något seg i slutet, men det förstör inte allt ändå. Efter att ha smält filmen så fås ett gott omdöme!
 herrpadda
Duger i krig.
 StansGoasteMos
Det börjar bra, både Wallström och Hedreul gör fina prestationer och första halvan av filmen är klart sevärd men hela talang-delen sänkte storyn som fan.
 RunRiot
Det är ju så man önskar att man var blind, så man skulle slippa se den här skiten. Till och med skådespelarna verkar lida sig igenom filmen och regin är under all kritik. Svensk film förtjänar bättre än såhär.
 solan
En söt ungdomsfilm men väldigt förutsägbar.
 Jennyshima
Det som är bra med den här filmen är rollprestationerna. Jag hoppas framförallt att Mylaine Hedrul får fler roller och det skulle inte förvåna mig om hon filmar utomlands snart. Historien i såg är något förutsägbar men den är inte helt kass för det.
 Raimo_1985
Härlig feelgood-bagatell som inte försöker vara så pretto och djup som mycket annan svensk film idag. Jag har skitkul och trevligt genom hela filmen. Svag fyra.
 AlbinWesley
Väldigt fånigt, duktiga skådespelare kan inte rädda nåt så banalt. Oeftertänksam tråkfilm med enda behållning i enstaka scener och skådespelarinsatser.
 okidoki
En sevärd romantisk komedi. Bra skådespelare.
 Jamesa
Mer än ok är det inte.
 Andra våningen
Förvånansvärt välgjort och skickligt spelat för att vara svenskt. Mest imponerad av att filmen inte lider av några fåniga påhitt, förutom Gunvald Larssoninslaget. Känns som om castingen var genomtänkt också och huvudpersonerna har den karisma som krävs. Men en sån här film kan knappast nå några höjder.
 Taandborste
Bättre än vad jag väntat mig, faktiskt! Tycker Wallström gör det riktigt bra. Däremot är det alldeles för klyschigt och övertydligt för att få ett högre betyg.
 lyssander
14-åriga tjejer är nog målgruppen för denna film och inte en medelålders man som jag. I stora stycken klyschig, banal och förutsebar, men rätt charmig. En svag 3:a.
 larsen1976
En dryg jävel... halvseg emellanåt ....
 Anders Axelsso
Jaaa...jo...jaaa..., vad ska man säga...det är varken originellt eller oförutsägbart men killen spelar i alla fall blind rätt bra, tycker jag. Tra la la. Den här trean hänger j-ligt löst.
Riktigt svensk dravel film, som överskuggar allt som jag hatar i svensk film!!!
« Föregående   |   1 2
Senaste kommentarer
Pakten (info) 18:42 25/5 (137)
Annie (info) 16:31 25/5 (84)
Annihilation (info) 15:58 25/5 (72)
Pojkarna från Brasilien (info) 15:55 25/5 (105)
Ibiza Undead (info) 14:36 25/5 (1)
Red Sparrow (info) 13:23 25/5 (9)
Score: A Film Music Documentary (info) 12:55 25/5 (2)
Open Your Eyes (info) 04:29 25/5 (129)
Bad Genius (info) 02:55 25/5 (2)
Dude (info) 01:06 25/5 (1)
Fahrenheit 451 (info) 00:48 25/5 (2)
Solo: A Star Wars Story (info) 00:36 25/5 (5)
The Big Sick (info) 00:33 25/5 (18)
Kiss Kiss Bang Bang (info) 23:04 24/5 (404)
Life in a Fishbowl (info) 22:55 24/5 (20)
Boogeyman (info) 21:35 24/5 (242)
Björnbröder (info) 21:29 24/5 (477)
The Kissing Booth (info) 20:55 24/5 (2)
King Kong 360 3-D (info) 20:39 24/5 (5)
Henry - En massmördare (info) 19:57 24/5 (161)
Persona Non Grata (info) 19:49 24/5 (7)
Sjunde himlen (info) 19:33 24/5 (30)
Polisen och pyromanen (info) 19:23 24/5 (12)
Safe Haven (info) 14:58 24/5 (63)
Huset på höjden (info) 13:42 24/5 (14)
Tully (info) 11:30 24/5 (1)
Inconceivable (info) 10:51 24/5 (5)
Människojakt (info) 10:49 24/5 (9)
Deadpool 2 (info) 10:25 24/5 (14)
C’est la vie! (info) 10:20 24/5 (4)
Safety Not Guaranteed (info) 07:11 24/5 (127)
Allt du önskar kan du få (info) 02:53 24/5 (2)
The Edge of Seventeen (info) 02:11 24/5 (18)
Nokas (info) 00:53 24/5 (25)
Anomalisa (info) 00:19 24/5 (37)
The Strangers: Prey at Night (info) 23:21 23/5 (4)
Cargo (info) 22:49 23/5 (7)
A Quiet Place (info) 22:40 23/5 (23)
Mio min Mio (info) 22:33 23/5 (434)
Isle of Dogs (info) 22:32 23/5 (9)
Short Night of the Glass Dolls (info) 22:12 23/5 (22)
Fifty Shades Freed (info) 22:10 23/5 (9)
Joy (info) 22:07 23/5 (41)
Star Wars: The Last Jedi (info) 21:05 23/5 (135)
Una vela para el diablo (info) 20:43 23/5 (5)
Avengers: Infinity War (info) 20:22 23/5 (41)
Cocoon – djupets hemlighet (info) 19:44 23/5 (100)
Holy Mountain (info) 19:12 23/5 (123)
Thoroughbreds (info) 19:11 23/5 (1)
Hook (info) 17:55 23/5 (395)