eodling
en fyra för den otroligt härliga känslan man fick när de blev kära. riktigt fint. sen slutet va lite off men okej just för att då fick man iaf en mening med Colbies roll
 LXMBRG
Nej, Lasse. Nej.
 knasen89
Var länge nära att bli en 3a men slutet höjdes det till en 4 :)
 mazquara
ugh, vem orkar med nicholas sparks jävla slisk??
 joakimfischer
Lite onödiga trådar i min mening. Förstår varför när jag hörde om boken och dess handling. Annars en mycket vacker och trevlig historia över min förväntan. Hough växer som skådis och Duhamel har jag alltid gillat. Snudd på högre betygen
 ziferN
Mysig, söt och underhållande film som jag upplevde lite som en chickflick-version av Sleeping with the enemy. Vilket kommer med både för- och nackdelar. Fördelen är att denna är klart bättre regisserad och berättad än den andra men den andra håller sig samtidigt fast vid thriller-genren medans denna fokuserar sig mera åt dramatiken. Första halvan av filmen hade jag inget emot eftersom i överlag är filmen mysig och underhållande men mot andra halvan tappar man för det mesta intresset över vad som händer. Men tja, den var åtminstone delvis underhållande att titta på och hade inget dåligt skådespel så det blir en trea.
 Ramza
Slutet är inget annat än tidernas största fuck-up!
 Little_gila
Alldeles för förutsägbar och långsam för att jag skulle gilla den. På vissa ställen var den helt ologisk och det kändes som att de gjorde så bara för att få ihop en story. Tyvärr inte en hållbar film för att rekommendera vidare.
 jonbo
Vad har hänt med Hallström egentligen? Och vad är det för skitslut, såå krystat.
 Steffo53
En av Lasse Hallströms bästa filmer. Julianne Hough och Josh Duhamel var bra i sina roller. Hade allt av vad en Hallström film innehåller som romantik och nu även spänning på att få reda på om är skyldig till mord eller inte. Vem är den mystiska kvinnan som hon vart vän med undrade man ända tills man fick veta det i slutet på filmen och då förstod man äntligen vem hon var. Definitiv 4 utav 5 av mig.
 Hysteria
Fruktanssvärt underbar film! De som säger något annat har inte sett mycket... en film som är oberäknelig, spännande, romantisk och djup! :) en mysig liten by som filmen utspelar sig i.. kanon manus!
 Bakfia
Love it!
 MrsSchnieder
L O V E I T
 ivve
Jag gjorde misstaget att läsa boken innan vilket gjorde att filmen blev hafsig och stressad. Vill man inmundiga båda så börja med filmen.
 Boondock_saint
Waaaaah, varför måste Lasse Hallströms filmer vara så jävla smetiga. Skämskudden plockas fram mer än en gång. Skäms även över att jag grinade en skvätt där på slutet. Fan!
 Starlette
Alltså. Det här var inte alls särskilt bra. Lasse Hallström är bättre än såhär. Fel skådisar. Inte särskilt spännande, intressant eller romantisk.
 Astrojacob
Kanske lite långsam i början men skön stämning, bländande foto o skönt med lite nya, fräscha ansikten. Lasse kan fortfarande o jag ger detta drama en behaglig Fyra.
 WillyV
Svag tvåa, sliskig och förutsägbar. Uselt slut. Dessutom var handlingen bättre i Sova med fienden (som är en stark tvåa..). Gulligt och lättsmält i alla fall. Nära ettan.
 GinNTonic
Riktigt fin film med charmiga karaktärer som man verkligen bryr sig om. Trots att filmen gör ett felsteg som för mig förstörde en hel del så är den klart sevärd!
 myslas
Ett hedervärt ämne att uppmärksamma förstås, men det känns som om den här filmen gjorts minst tusen gånger tidigare och dessutom på ett betydligt bättre sätt. Det bjuds inte på några som helst överraskningar här och varenda karaktär har väldigt överdrivna karaktärsdrag som gör dem endimensionella. Du kan betydligt bättre än så här Lasse Hallström.
 Vikinget
Tycker den börjar bra och fortsätter vara ganska bra en stund innan det planar ut och man börjar bli lite smått less. Helt ok skådespeleri, Julianne Hough är ju en riktig böna! Slutet var inte bra alls, tramsigt och jävligt. Stabil 2a.
 Borrman
Har sina ljusglimtar. Uppskattades av tjejen
 Floop
Men slutet alltså. Herregud.
 bad_droidboy
Den är på nåt vis så ostig att den pendlar mellan amusing och riktigt dålig och kommer därför undan med en 3a
 asasae
JAG tycker filmen var mysig och romantisk och slutet som knöt ihop säcken gjorde att betyget steg! Filmen är vackert inspelad, fina miljöer, lite som en skärgårdsfilm. Det händer inte jättemycket, men ändå så händer det saker. Är man ute efter action, ska man se nån annan film.
 Almgren
Väldigt snyggt foto, bra stämning, bra och naturliga dialoger och övertygande skådespel för det mesta. Vissa saker var kanske lite onödiga men på det hela taget var det en trivsam film som ändå får med en del spänning och mörker på ett vettigt sätt.
 Gigi1943
Kom in efter enhalvtimme och skrev ganska snart att filmen var lå¨gmäld och finstämf, sen tog det fart och när jag senare såg början (hade bandat) - det blir så ibland - så blev det mer ej "oj då", och det bästa med denna produktion var att det var - för mig - totalt okända skådisar! Speciellt tjejen var superfin!
 IdaD
Min farsa såg sista kvarten och hans kommentar när filmen var slut var; "Fy fan va kletigt." Och ja, det vart rätt kletigt.
 InaUniqe
Djup med ett underbart slut
 ViolaIngeborg
Tyckte faktiskt den var riktigt läskig. Var mörkrädd efteråt.
 chimandra
Oj vilken fantastiskt bra film. Love it!!! Den har vackra foton, harmonisk stämning djup men ändå spännande realistiska scener och vilken snygg kille en sån skulle man ha som granne jag är helt nöjd med denna film Slutet var fantastiskt bra. Underbart Lasse du har gjort en kanonfilm igen. Tack!
 Litsne
Lite för långsam i starten. "Epilogen" var lite intressant.
 MaxMackan
Oengagerande, dum, idiotisk och otrovärdig. Dock snygga miljöer, en och annan bra skådespelarinsats som håller ifrån absoluta botten.
 lottes
Nä, men fy fan vilket jävla skit. Men att det byggde på en bok av Nicholas Sparks borde ha varnat mej, men tyvärr hoppades jag att Lasse Hallström kunde göra underverk. Once Around, Gilbert Grape, Chocolat, Mitt liv som hund. Se dem och glöm den här. Det ska jag försöka göra.
 snyltare
Jag sa direkt när jag kollade på omslaget: "säkert att han är tvåbarnspappa!", men sen är ju Duhamel riktigt trovärdig. Över huvud taget funkade filmen bra (förutom, som min dotter påpekade, att hon hade väldigt snyggt hår för att ha sovit ute). Och så det där klyschiga huset som förekommer i alla filmer ... Men annars intressant, romantiskt, väldigt spännande och ett stort plus för bra barnskådespelare och filmmusik av Amos Lee.
 yrkeschaufföre
Julianne är mystisk och Josh är Josh? men det blir lite småmysigt å nästan romantiskt men spännande blir det inte, *spoiler* man förstår ju av upplägget att det inte kommer sluta illa.
 DOKAN
Inte precis någon Hitchcock-thriller. Trista skådespelare också. Lite spännande när handlingen tog en annan vändning i mitten men slutuppgörelsen katastrofalt klichéfylld.
 Hogman
En av Hallströms bättre på senare år, efter bottennappet med Laxfiske i Yemen. 6,7 på imdb är väl precis där jag lägger den.
 jjkbssn
Gah! Vilket skitslut! Annars var filmen lite småmysig om än något cheesy.
 supermancover
Mycket bättre än jag trodde. Helt klart en trea dock för vissa irriterande moment och så, men over all en rätt bra film.
 sawa
Trevlig om än lite otrevlig emellanåt.
 vonadel
Bättre än förväntat. Bra gjord. Bra skådespel. Märks att Lasse H står bakom. Inte bara en romantisk film, utan även spännande och med ytterligare lager. Julianne Hough är dessutom väldigt trevlig.. 7/10
 Körsbär
Lite för filmisk till o från, med logiken tänker jag främst på då. I övrigt helt ok, inte stark nog för en trea i min värld.
 okidoki
Hallströms filmer brukar jag gilla. Men inte den här. Saknar själ, orkade inte ut.
Småputtrigt och förutsägbart men inte direkt otrevligt på något sätt.
 JimmyChris
Lasse Hallström vill berätta historier om människor, när han sedan blir tvungen att göra thriller av det hela med någon som vill göra snabbmatsaction så blir det en liten krock... filmen griper aldrig riktigt tag, hade krävt bättre skådisar för ett helt ok manus.
 kryttan
Knappt så den når 2 i betyg, så sjukt förutsägbart, stereotypt och stöpt i världens tråkigaste amerika-mall. Fattar inte vad som hänt? han som gjorde så bra film förr i mitt tycke.
Lite för mycket dravel för min smak....
 Ben Stiller
Hallström hade litet stjärnstatus i början av sin Hollywood-karriär, han verkar ha tappat det mesta av den nu. Den här filmen är en "dussin-thriller" som inte lyfter riktigt. Karaktärerna känns ganska ytliga, dock skapligt välspelade. Ett plus för snygg tjej i huvudrollen och finurlig slutscen. Jag ger den en svag 3:a.
« Föregående   |   1 2
Senaste kommentarer
Fjällbackamorden: Strandridaren (info) 00:56 19/6 (10)
Flykt undan rättvisan (info) 23:33 18/6 (1)
Superfly (info) 23:28 18/6 (62)
End of Evangelion (info) 23:19 18/6 (152)
Brightburn (info) 22:19 18/6 (4)
Black Mirror - White Christmas (info) 21:32 18/6 (12)
Men in Black: International (info) 21:02 18/6 (2)
Climax (info) 20:54 18/6 (11)
Autumn (info) 20:54 18/6 (2)
Body of Deceit (info) 20:53 18/6 (1)
Black Mirror - San Junipero (info) 20:18 18/6 (13)
Fitzcarraldo (info) 20:06 18/6 (178)
Cutie Honey (info) 19:39 18/6 (43)
Detroit Rock City  (info) 16:30 18/6 (177)
Seven Pounds (info) 16:08 18/6 (445)
Beyond Skyline (info) 15:59 18/6 (11)
Skottår (info) 15:50 18/6 (83)
Sjösalavår (info) 13:54 18/6 (11)
Blindspotting (info) 13:12 18/6 (7)
Hemlig pakt (info) 12:11 18/6 (1)
Mamma gifter sig (info) 11:56 18/6 (1)
The Haunting of Sharon Tate (info) 11:44 18/6 (1)
The Unborn (info) 09:18 18/6 (7)
Satans skinn (info) 09:16 18/6 (19)
Booksmart (info) 04:39 18/6 (8)
The Beach Bum (info) 00:46 18/6 (4)
Get Naked (info) 23:54 17/6 (2)
Savannens härskare (info) 23:48 17/6 (96)
På solsidan (info) 23:38 17/6 (8)
Disaster L.A. (info) 23:36 17/6 (7)
Everybody Wants Some (info) 23:35 17/6 (28)
Döda eller dödas (info) 23:35 17/6 (5)
The Affairs of Martha (info) 23:19 17/6 (1)
Public Enemy (info) 22:54 17/6 (7)
Micmacs (info) 22:53 17/6 (101)
Hanasaari a (info) 21:58 17/6 (3)
Black Mirror - Be Right Back (info) 21:57 17/6 (18)
Psych:9 (info) 21:55 17/6 (6)
The Square (info) 21:51 17/6 (84)
The Equalizer 2 (info) 21:45 17/6 (27)
Greta (info) 21:41 17/6 (3)
En kvinnas rop (info) 21:40 17/6 (1)
Bröllopsfest i Karelens runobygder (info) 20:48 17/6 (1)
It Watches (info) 20:25 17/6 (1)
The Poison Rose (info) 19:59 17/6 (2)
Stockholm Östra (info) 19:49 17/6 (31)
Egg (info) 19:10 17/6 (1)
Remo - Obeväpnad, men farlig (info) 17:52 17/6 (52)
Husdjurens hemliga liv 2 (info) 17:27 17/6 (1)
Executive Target (info) 17:18 17/6 (3)