CyberShrimp
En sann Henenlotter-rulle! flummig, komisk och med mycket blod.
 RickardJohanss
En personlig favorit...
 dlundh
Scenen där han drar ut hjärnan genom örat!!! AJ!
 FreddyKrueger
Håller med dlundh. Henenlotter är en cool regissör. Han gjorde Basket Case.
 Cheshire
HAHAHAHAHA! Den här måste jag se!
 lillmånstret
wow...
 multiplor
Ääh.. jag vet inte om monstret ska vara skrattretande eller inte...
 Sradth
Mr Hanky?
 Bonebreaker
Jag vet inte, det känns som att Frank Henenlotter knarkade, bajsade i handen och la bajsen i nacken när han fick idén till den här filmen. Men se den, den var otroligt underhållande.
 DrunkDisorder
Garvade mig igenom hela filmen, en femma tack vara att den nästan tog kol på mig.
 Jack Sparrow
Kan inte bestämma mig för om det är en genial anti-drog film eller provokativ smörja.
 femhundratolv
Surreal... Haha. Så fult att hjärnmasken har en gubbröst.
 amam
Drugs are bad, mkay? Men seriöst 80tals rolig!
 idd
ja visst märks det att det är henenlotter som gjort rullen, killen från basket case dyker till å med upp i tunnelbanan med sin lilla korglåda.. kul 80-tals skräckkomedi med mkt slaffs å fånerier.. jag älskar verkligen monstrets röst!
 Kosmoskorven
Ha ha ha! Ja, vilken skrattfest. Den tog mig smått med storm. Ha ha ha! Helt klart den fulaste hjärnmask jag någonsin sett!
Det var kul till en början. Men när samma sak upprepas om och om igen – och i rysligt långa klipp – så blir det bara tröttsamt. Jag hade hellre sett Yuzna eller Gordon på regissörsstolen. (5-/15)
 Belmont84
Jag vet liksom inte vad jag ska säga...Är regissören galen eller ett geni? Kul är det i alla fall, och lite mys-gore också. Han är väl ett galet geni antar jag.
 Korunerisu
Ändå rätt skön film. Inte jätte bra men helt OK. Har ju sett mycket värre.
 Placebohoe
Riktigt rolig :)
 JTP1987
Har sina stunder. 3a
 volvo_240
konstig jävla film men är lite rolig ibland.
 Sim88
Oväntat bra!
 Floop
Aylmer! :D
 perrrvo
Så jävla bäst, skum och rolig!
 KFscorpion
``just put me in your neck and everything is gonna to be ok´´ det låter som en bra ide, sätta en mystisk parasit i min nacke
 Korunerisu
Skön, härlig 80-tals B-skräckis med en rätt rolig story.
 MtotheN
haha iaf underhållande :)
 Mynameiscarl
Lätt en etta på allt vad filmskalor heter. Men, på b-filmsskalan ska den ha åtminstone en trea. Se den, man garvar ordentligt ^^
 DrJW
Man måste bara se Basket Case först innan den här så att man förstår en del cameos som dyker upp i filmen. Som t.ex. huvudrollsinnehavaren från just Basket Case.
 craptastic
Härligt balans mellan skräck och komedi. En klassiker!
 johan93
Älskar den här! Henenlotter's Brain Damage är verkligen en rolig, flummig och ytterst udda film med några starka gorescener och många klockrena stunder. rekommenderas till alla som gillar skräckfilmer från goda 80-talet
 ziferN
Charmig och underhållande gore-film med ett enkelt budskap: don't do drugs! Hur som helst så är detta en underbar b-film som fungerade perfekt som tidsfördriv.
 Halofreak92swe
Alldeles för urflippad men ändå rätt kul på vissa ställen.
 johan93
Så jäkla kul. En film jag gärna återkommer till med jämna mellanrum
 O´Reilly
Genius! Pure genius!
 Ondskapt
Heltokig rulle som inte spar på krutet. Galna scener, fylld med gore, bra musik, tidsenligt skönt foto. Sånt här kan bara komma från en galenpannas hjärna, och gud så man njuter av det. Ett smärre mästerverk!
 parasitetwin
Elmer, you fucking named him Elmer?!
 karlmats
Jaa! Störtskön b-rulle, kul att få lön för mödan när man betar sig igenom högar av gammalt skräp. Som allegori vet jag inte om den refererar mest till droger eller homosexualitet men oavsett vilket är den en härlig resa i de hemmasnickrade effekternas land. Rick Hearst är perfekt i huvudrollen och jag fattar inte varför alla klagar på Jennifer Lowrys utseende, jag säger som Captain Hammer: "A quiet nerdy little thing, not my usual but nice." Man håller inte igen på goren men det blir aldrig riktigt smaklöst heller, fin balans mellan humor och psykadelisk skräck. Efter att ha plockat kommentatorspåret och fått mer inblick i Henenlotters sjuka hjärna är jag nog redo att se om och höja denna till en 4a, kanske inte för att den egentligen förtjänar det, men för att jag hjärna vill göra det. "Snigeln" eller vad fan det nu är är så skön att han undviker att vara löjlig vilket torde vara den naturliga reaktionen, ännu ett tecken på den trådsmala balansgången filmen löser briljant. En stark 3a så här långt.
 Noseman 2005
Frank Henenlotters bidrag till filmhistorien innehåller billiga och tidstypiska effekter, men har en nerv som kompenserar det mesta. En upplevelse.
 Dutch
Haha!
Jag gillade verkligen Henenlotters bizarra Basket case då den hade en väl avvägd ton av tokerier, skräck, skitig atmosfär och mörk komedi. Brain Damage har element man klart känner igen, men en välartikulerad blåfärgad bajskorv känns inte helt övertygande som nemesis. Blod och gore och den typiska 80-talsstämningen till trots fastnade jag ej för den här.
 Len Widleheyt
Craptacular! En skön, fantasifull, hysterisk 80-talsupplevelse och som sådan har den ett par nästan genialiska scener.
 tandersten
Fantastisk!
 Stan
Hade önskar en mörkare ton och atmosfär. En del spektakulära scener, men det utvecklas aldrig, rätt monoton. Jobbigt med offer som skriker och aldrig dör....
 dudson
Störd magstark film man verkligen uppskattar om man diggar flippade filmer#) .Märks att gore/bizzar mästaren Henenlotter vart i farten då även Basket Case skådisen dyker upp i en cameo" Älskar även den svarta cyniska tonen som genomsyrar hela filmen. Sen att bli besatt av en ådrig blå skitkorvs parasit är inte heller dåligt jobbat lol) "Kult rulle"
Senaste kommentarer
Chernobyl (info) 01:24 19/6 (7)
Fjällbackamorden: Strandridaren (info) 00:56 19/6 (10)
Flykt undan rättvisan (info) 23:33 18/6 (1)
Superfly (info) 23:28 18/6 (62)
End of Evangelion (info) 23:19 18/6 (152)
Brightburn (info) 22:19 18/6 (4)
Black Mirror - White Christmas (info) 21:32 18/6 (12)
Men in Black: International (info) 21:02 18/6 (2)
Climax (info) 20:54 18/6 (11)
Autumn (info) 20:54 18/6 (2)
Body of Deceit (info) 20:53 18/6 (1)
Black Mirror - San Junipero (info) 20:18 18/6 (13)
Fitzcarraldo (info) 20:06 18/6 (178)
Cutie Honey (info) 19:39 18/6 (43)
Detroit Rock City  (info) 16:30 18/6 (177)
Seven Pounds (info) 16:08 18/6 (445)
Beyond Skyline (info) 15:59 18/6 (11)
Skottår (info) 15:50 18/6 (83)
Sjösalavår (info) 13:54 18/6 (11)
Blindspotting (info) 13:12 18/6 (7)
Hemlig pakt (info) 12:11 18/6 (1)
Mamma gifter sig (info) 11:56 18/6 (1)
The Haunting of Sharon Tate (info) 11:44 18/6 (1)
The Unborn (info) 09:18 18/6 (7)
Satans skinn (info) 09:16 18/6 (19)
Booksmart (info) 04:39 18/6 (8)
The Beach Bum (info) 00:46 18/6 (4)
Get Naked (info) 23:54 17/6 (2)
Savannens härskare (info) 23:48 17/6 (96)
På solsidan (info) 23:38 17/6 (8)
Disaster L.A. (info) 23:36 17/6 (7)
Everybody Wants Some (info) 23:35 17/6 (28)
Döda eller dödas (info) 23:35 17/6 (5)
The Affairs of Martha (info) 23:19 17/6 (1)
Public Enemy (info) 22:54 17/6 (7)
Micmacs (info) 22:53 17/6 (101)
Hanasaari a (info) 21:58 17/6 (3)
Black Mirror - Be Right Back (info) 21:57 17/6 (18)
Psych:9 (info) 21:55 17/6 (6)
The Square (info) 21:51 17/6 (84)
The Equalizer 2 (info) 21:45 17/6 (27)
Greta (info) 21:41 17/6 (3)
En kvinnas rop (info) 21:40 17/6 (1)
Bröllopsfest i Karelens runobygder (info) 20:48 17/6 (1)
It Watches (info) 20:25 17/6 (1)
The Poison Rose (info) 19:59 17/6 (2)
Stockholm Östra (info) 19:49 17/6 (31)
Egg (info) 19:10 17/6 (1)
Remo - Obeväpnad, men farlig (info) 17:52 17/6 (52)
Husdjurens hemliga liv 2 (info) 17:27 17/6 (1)