Dele
Småoriginell och lätt att tycka om.
 aud
den versionen jag såg var bara 95 minuter och visst, jag kände mig lite snuvad på konfekten. Tänkte att "denna måste vara klippt!". Mycket riktigt - fem minuter borta. Men den skulle nog inte varit bra i alla fall. Vlev mycket besviken då jag hört att den skulle vara jätteotäck. Den hade otroligt potential, men missade nästan varenda poöng - tyvärr.
 Czechflash
En helt ok film med imponerande skådespeleri av Jodie Foster som var 13-14 år när filmen spelades in. Martin Sheen passar också bra i sin roll. Annars en ganska enkel film som inte ska skrämmas, utan vara mer psykologsik och det lyckas den bra med.
 cherryluck
jag fick den här filmen av min pappa när jag var 13 XD. jag gillade skräckfilmer och så - och han såg filmomslaget och tyckte den såg läskig ut. jag såg den och typ: O_O; Hihi
 Angeliana
Alltså jag såg den här på en skrckfilms kväll, och den var INTE skrämmande! sen var konstig och..nej. och bara titeln, ville dem slå nåt längd-rekord eller?
 Bobbo Viking
Riktigt nervkittlande och läskig psykologisk thriller. Den kan ses som lite orealistisk på sina ställen men den fungerar näst intill felfritt hela filmen igenom.
 Karina
Fick mej att må illa, Men Jodie Foster kan jag aldrig se på utan att känna en klump i halsen efter det här...
 Vincent Vega
Riktigt bra. Jodie Foster är fantastisk.
 Moj
Riktigt bra och inte alls seg, kunde gärna få ha varit längre för min del. Spännande och lätt obehagligt psykologiskt drama med en fantastisk Jodie Foster i huvudrollen.
 Klippdass
Obehaglig film som sätter griller i psyket efter att man tittat på den. En av mina favortfilmer i genrén, pirrig och otäck utan en litervis med blod.
 BeatTakeshi
Underhållande.
 Trygg
En riktigt bra film!
 DIProgan
Inte helt hopplös men gör för lite och slutar heltrist.
 Mara Jade
Skräck? Ha, när de kom ut kanske det var skrämmande men jag fann den mest seg och tråkig.
 Daniel Mott
Mer mysterium än skräck.
 FilmJoey
Släpps i svensk utgåva av Studio S den 22 juli!
 Skattmasen
Hmmm, Tyvärr ganska tråkig. En bra ung Foster kantades av en massa överspelande stereotyper. Ett bra manus men jag tyckte den kändes seg att titta på.
 3D Daniel
Det kanske inte händer allt för mycket i filmen, men mystiken kring flickan och hennes personlighet finns kvar. Även när man får reda på mer om henne.
 jingoo
Mer av ett mysrysigt drama än thriller. "Mysteriet" med den ensamma flickan är inte mycket att ha. Den stora behållningen är scenerna med Foster & Sheen som är obehagligt bra.
 Ms A
Filmen räddas av Foster annars rätt slätstruken
 Kristallskärva
Jag tyckte verkligen om den. Foster gör en bra insats och filmen är riktigt charmig.
 kitsune
alltså jag fann den här på något sätt charmig. speciellt då det hände något helatiden. inget långt intro och inget långdraget sammanfattande slut om "vad som hände sen" helt klart värd att se igen.
 Valdemar_M
Inte spännande för fem öre men skön stämning ändå.
 Astrojacob
Nästan Femma........ Underbar stämning o lagom nervig med ljuvlig Foster.
 Rune2000
En överraskande bra mysterium som i vissa scener är på gränsen till skräckfilm. Jodie Foster briljerar i huvudrollen. 1976 var verkligen hennes genombrottsår då hon medverkade i "Freaky Friday", Alan Parkers "Bugsy Malone" och framför allt Martin Scorseses "Taxi Driver"!
 Starlette
Nja. Jodie Foster är lite småkuslig, och väldigt pojkaktig. Hon spelar bra, men jag tycker historien är lite löjlig. Fick inte ut så mycket av att se denna, hade velat ha mer "bett" i filmen. Dock är det en bra idé, skulle gärna vilja se en mer modern nytolkning.
 Portugallien
 AddeColciago
Både totalt oförutsägbar och väldigt spännande. Tät stämning och en lysande Foster samt en äcklig Martin Sheen (briljant). Inte mycket att klaga på här inte.
 schramm
Bra hantverk, bra skådisar (speciellt Martin Sheen), men ärligt, det är filmad teater. Det blir lite väl träigt och ocharmigt tills slut. Se upp för Fosters lesbiska gångstil. Den gjorde filmen.
 ziferN
Bra, mysig, stämningsfull, engagerade, spännande och underhållande liten gömd pärla som tydligen inte fick se mycket utav ljuset. Storyn är både bra och intressant, och Jodie Foster är lika strålande som vanligt, att hon var en sån riktigt bra skådespelare redan vid ung ålder är riktigt unikt. Även Martin Sheen är suverän som vanligt, han gjorde ett riktigt bra jobb i sin sliskiga roll. Njutsam film med bra slut!
 sirkurt
Kul att se en ung Jodie Foster annars känns historien lite meningslös, vad skulle allt vara bra för? Men lite intressant ändå.
 the bully
liknande filmer - ensam hemma
 todape
Jag tyckte inte den var bra. Ganska trist. Underkänd. 3 av 10.
 KyLLo
En mysig och småspännande 70-talsfilm med annorlunda manus och fin musik. Jag tycker inte alls att den är tråkig, utan den rullar på likt en deckare och bjuder på överraskningar. Det är en film som har kontroll över tittaren och inte tvärtom. Jag gillar det. Däremot är den inte så trovärdig. Vet inte varför så många fått för sig att det är en skräckfilm (kolla genre nästa gång!).
Trettonåriga Foster imponerar stort. Agerandet må vara aningen valpigt, men hon levererar repliker som ett fullblodsproffs. I övrigt en välskriven och provokativ film med bra stämning. Dock är den lite jämntjock. (9-/15)
 Kriffot
väldigt bra dialog och replikskiften. snöpligt slut dock som sänker betyget!
 idd
Bra dialog å karaktärer men samtidigt tyvärr filmhistoriens mest snöpliga slut!
 Biberkolben
Helt okej! Är det någon mer än jag som får en massa Pippi Långstrump-vibbar av filmen förresten?
 Tobias Rydén
Nä, jag gillar slutet. Och jag gillar att den spär på med massa klassiskt strukturerade spänningsscener. Lite för pajig ibland bara.
 Boondock_saint
Den här ger mig ingenting. Den är inte spännande. Jodie Foster är bra, och de andra skådisarna med. Men det är inte en bra film.
 Taandborste
Väldigt skumt.
 Zipper
Begreppet som dyker upp i mitt huvud är "mysrysare", vilket i och för sig är rätt B men trevligt ändå. Jodie Foster var mästare på brådmogna roller vid den här tiden, hon var redan en välutvecklad skådis och man fattar varför det gått så bra för henne i vuxen ålder. Hon besatt inga av de typiskt irriterande barnskådisdragen. Martin Sheen var jävligt äcklig.
 Sarakin76
Jodie foster er meget bra,
 BrutusBeefcake
Foster och Sheen var fantastiska, och det blev lite rysigt framåt slutet men resten var väldigt mjaaaa. (5+/15)
 tildiz6
Vart lurad av att den var under skräckkategorin på Netflix men bortser man från att jag trodde det så var det här en bra film med toppen skådespelare
 Len Widleheyt
Mest ett drama med rysarinslag. 70-talskänslan är stark och filmen är välgjord. Lågmäld spänning nästan hela tiden. En fröjd att se Jodie Foster och spänningen mellan henne och Martin Sheen.
Väldigt bra och välgjord kultklassiker med väldigt bra skådespelare. Jag kanske har konstig humor men jag tycker faktiskt att filmen snarare är rolig än spännande och otäck. Visst är den lite spännande men humorn har ändå övertaget.
 ShenLong
altså jodie foster är en fröjd att se som barn. jäklar sicken talang hon var
 haajen
En skruvad version av Pippi Långstrump, underhållande med en helt outstanding Foster i centrum.
 dannemoller
Någon skräckfilm kan man inte kalla "The Little Girl etc.", trots att den till viss del marknadsförts på det sättet, men den är olustig på många nivåer, även om det finns inslag av mörk komedi och en fin berättelse om tonårskärlek i botten. Martin Sheen är genuint obehaglig i sin roll, men den som imponerar mest är Jodie Foster som 13 år gammal gör en nyanserad och mångbottnad insats i huvudrollen.
« Föregående   |   1 2
Senaste kommentarer
Fjällbackamorden: Strandridaren (info) 00:56 19/6 (10)
Flykt undan rättvisan (info) 23:33 18/6 (1)
Superfly (info) 23:28 18/6 (62)
End of Evangelion (info) 23:19 18/6 (152)
Brightburn (info) 22:19 18/6 (4)
Black Mirror - White Christmas (info) 21:32 18/6 (12)
Men in Black: International (info) 21:02 18/6 (2)
Climax (info) 20:54 18/6 (11)
Autumn (info) 20:54 18/6 (2)
Body of Deceit (info) 20:53 18/6 (1)
Black Mirror - San Junipero (info) 20:18 18/6 (13)
Fitzcarraldo (info) 20:06 18/6 (178)
Cutie Honey (info) 19:39 18/6 (43)
Detroit Rock City  (info) 16:30 18/6 (177)
Seven Pounds (info) 16:08 18/6 (445)
Beyond Skyline (info) 15:59 18/6 (11)
Skottår (info) 15:50 18/6 (83)
Sjösalavår (info) 13:54 18/6 (11)
Blindspotting (info) 13:12 18/6 (7)
Hemlig pakt (info) 12:11 18/6 (1)
Mamma gifter sig (info) 11:56 18/6 (1)
The Haunting of Sharon Tate (info) 11:44 18/6 (1)
The Unborn (info) 09:18 18/6 (7)
Satans skinn (info) 09:16 18/6 (19)
Booksmart (info) 04:39 18/6 (8)
The Beach Bum (info) 00:46 18/6 (4)
Get Naked (info) 23:54 17/6 (2)
Savannens härskare (info) 23:48 17/6 (96)
På solsidan (info) 23:38 17/6 (8)
Disaster L.A. (info) 23:36 17/6 (7)
Everybody Wants Some (info) 23:35 17/6 (28)
Döda eller dödas (info) 23:35 17/6 (5)
The Affairs of Martha (info) 23:19 17/6 (1)
Public Enemy (info) 22:54 17/6 (7)
Micmacs (info) 22:53 17/6 (101)
Hanasaari a (info) 21:58 17/6 (3)
Black Mirror - Be Right Back (info) 21:57 17/6 (18)
Psych:9 (info) 21:55 17/6 (6)
The Square (info) 21:51 17/6 (84)
The Equalizer 2 (info) 21:45 17/6 (27)
Greta (info) 21:41 17/6 (3)
En kvinnas rop (info) 21:40 17/6 (1)
Bröllopsfest i Karelens runobygder (info) 20:48 17/6 (1)
It Watches (info) 20:25 17/6 (1)
The Poison Rose (info) 19:59 17/6 (2)
Stockholm Östra (info) 19:49 17/6 (31)
Egg (info) 19:10 17/6 (1)
Remo - Obeväpnad, men farlig (info) 17:52 17/6 (52)
Husdjurens hemliga liv 2 (info) 17:27 17/6 (1)
Executive Target (info) 17:18 17/6 (3)