Wulfgang666
Spännade film!
 Galivan
Mycket spännande, bra filmat, bra Berry. Väldigt fiktivt och underhållningsinriktat i grunden dock, lite som "Speed" från 1994, intensivt från början till slut.
 Almgren
Snyggt filmad, välspelad och spännande, men herrejäklar vad skräckklyschor det är också. Emellanåt blir det lite väl osannolikt, med korkade karaktärer och tillgjorda problem. Slutet höll på att sänka filmen ytterligare men den får behålla den tvåa den hade ända från början.
 nestle
Spännande som fan och dessutom gansa obehaglig.
 Tobbiee
Lååångt över förväntan. Ruskigt bra faktiskt! 4a
 starsky
Fartfylld och bra med en mördare som inte är överintelligent o alltid tre steg framför. Men slutet?!
 Taggen89
Första halvan är bra och skrämmande. Går ner sig i andra halvan och slutet då filmen blir mer ordinär ointressant b-skräck. 3 på första halvan, 1 på andra.
 Bamsemannen
Bra i 2/3 men sedan sjunker den som en sten för att lägga sig platt på botten...
 kboman
Habil spänning. Slutet är ett totalt bottennapp.
 araka
helt ok spänningsthriller. angående slutet, synd att det inte händer oftare i verkligheten.
 Hogman
Ja, slutet var "to much". Annars riktigt spännande alltså.
 Björkman
Mycket bra första tre fjärdedelarna ungefär, men tappar sedan totalt i slutet som var fantastiskt kasst och ogenomtänkt. Känns som om filmskaparna bara ville bli av med filmen ungefär. Väldigt synd då den som sagt är riktigt bra innan och håller spänningen på hög nivå. De bra bitarna pendlar mellan 3-4 i betyg, medan slutet är en etta. Således får betyget bli en trea då merparten av filmen ändå är bra.
 _MF_
Som ett långt, spännande Criminal Minds avsnitt. Synd att slutet skulle bli så överdrivet bara.
 jeremy_jones
Hade funkat bättre som ett fristående teve-avsnitt. Lyckas vara underhållande ett tag ialla fall, tills man inser att man kastat bort tiden på ingenting. Vad hände med Brad Anderson egentligen?
Spännande och med bra nerv utan större krussiduller. Alla sköter sig även de sedvanliga knepiga besluten får en att rynka pannan en och annan gång.
 Sodastream
Med tanke på att Brad Anderson har gjort "Session 9", som jag anser har ett av filmvärldens bästa slut, så var slutet på denna film förvånansvärt skrattretande uselt. Annars tyckte jag om den, den levde upp till termen "nagelbitare".
 Asmorod
Seriöst: Slutet? Vad i helvete?
 Daniel_mjölby
Haha herregud sådant uselt slut!! Det ska erkännas att jag såg The Call enbart för att Halle B är i centrum. Att WWE har producerat filmen borde jag dock tagit som en varningsklocka. Dessutom känns det som att The Call inte kan bestämma sig om det ska vara en rysare eller en thriller... eller en psykologisk thriller? Jag hade förväntat mig en bra b-thriller. Istället fick jag en halvdålig b-film.
 Zebulonm
Varierande betyg här. Men jag gillar den. den är spännande rakt igenom....
 ROCK0N
Spännande rakt igenom hela filmen! Så himla bra!
 Christofer
Hygglig thriller rakt igenom även om man irriterade sig på några detaljer mot slutet. Halle är verkligen ingen favvoskådis men hon gjorde väl en godkänd prestation ändå.
 smillans
riktigt obehaglig. jag gillade den hela vägen förutom slutet
 Djason
Riktigt spännande och obehaglig film. Halle Berry, Abigail Breslin men framför allt Michael Eklund är mycket bra. Filmen håller nästan hela vägen. Klart över förväntan.
 Qhunden
Börjar helt okej men sen blir det bara sämre och sämre. Slutet är verkligen katastrof, topp 5 sämsta sluten någonsin.
 Arseenal
Svag trea, slutet dock patetiskt och drar ner.
 Dutch
Fint att man kan hålla kontakten med Halle Berry i sådana här lägen. Och lol att se Moltisanti.
 Lotso
I sin helhet var detta en medioker thriller film. Det är den första timmen som gör den sevärd. Den har ett tempo och en stämning som aldrig blir segt och är underhållande. Dock så blir den sista akten seg, tråkig, förutsägbar och känns totalt som en annan film. Den hade funkat betydligt bättre ifall det hela utspelade sig via samtalet.
 Martain
Sista akten är skrattretande.
 blackcurrant
Alltså slutet drog ner filmen så mycket.
 JohnMcClane
Pinsamt slut
 Andersson00
Väldigt bra!
 AlbinWesley
Hmm, jag kan inte förstå varför The Call fick så svalt mottagande hos många kritiker som den fick. Finner den djupt medryckande, mer än de allra flesta thrillers jag sett. Tredje akten är kanske inte optimal, men jag tyckte om den också. Det incestuösa frankensteinmonsterförhållandet är kul. Stark trea!
 Sovande_mannen
En av dom bästa filmerna jag sett. Höll en jämn och fin nivå genom hela filmen.
Effektiv och väldigt spännande thriller i högt tempo. Trovärdig för sin genre (vad nu det säger). Men efter en dryg timme är det slut på det roliga. Allt blir bara dumt och fel. Sedan går det obönhörligen utför. Fast första timmen blir ju inte sämre för det, och den adrenalinkick den gav kan inte gnällas bort. (9-/15)
 sawa
OK, fast man irriterar sig på hur ologiskt karaktärerna beter sig ibland. Det går utför mot slutet.
 Redfield4ever
Bra koncept. Bra första timme. Fånig tredjeakt. Fruktansvärt slut.
 Rele
En bra och spännande film. Väldigt bra och lyckad slut. Flera duktiga skådespelare. Manuset och eller regin var inte helt genomtänkt. Nära en fyra.
 Tatty
Riktig bra och spännande film. Halle Berry gör rollen bra!
Ganska udda story men det är bara till filmens fördel. Abigail Breslin gör som vanligt väldigt bra ifrån sig och jag ger även ett stort plus till Halle Berry. Väldigt spännande!
 abnormal
Riktigt löjlig historia som är trovärdig ungefär en gång under hela filmen.
 Rele
Jag höjer betyget till en fyra.
helt ok
 Zingostar
Bra thriller. Halle B är rikigt bra här. Både spännande, tragisk och skrämmande. Speciellt slutscenen är väldigt effektiv.
 Murvel48
Det fanns en del riktigt bra inslag, helt relaterade till mördaren, men den övriga klyschfesten, den jobbiga ungen och Halle Berrys fåniga frisyr drar ner betyget.
 HerrNenne
Hyfsad spänning men den här filmen är för korkad för att jag ska stå ut till slut. Allting i filmen, händelser och beslut, är för att filmen ska bli spännande. Praktiskt taget inget känns som något som skulle hända i verkligheten.
 gjoob
Lite knepig att betygsätta. Å ena sidan väldigt spännande, å andra sidan ganska förutsägbar och onödigt orealistisk. Fylld av klyschor, överlag dåliga skådespelarinsatser och Halle Berrys konstanta flämtande i 90 minuter satte verkligen mitt tålamod på prov. Men trots att jag fann så mycket att hata fångade den ändå mitt intresse och underhöll mig till sista bildruta.
 ToddDowney
Trots sina 94 minuter kändes den för lång och utdragen, hade man kortat ner filmen och gjort om slutet hade filmen vart riktigt bra.
 Portugallien
 cina63
Riktigt bra och spännande ända till det dåliga slutet som drog ner betyget till en svag trea.
 patey
Godkänd thriller, varken mer eller mindre men jag var underhålld och det dög för denna typ av film
« Föregående   |   1 2 3
Senaste kommentarer
Den lilla flickan i huset vid vägens slut (info) 12:41 19/5 (58)
Society (info) 11:57 19/5 (62)
Lysande gift (info) 11:29 19/5 (21)
Backdraft II (info) 11:08 19/5 (1)
Polar (info) 11:03 19/5 (21)
Vägvisaren (info) 10:58 19/5 (51)
Justice League vs. the Fatal Five  (info) 10:33 19/5 (2)
Mortdecai (info) 09:46 19/5 (25)
Tredje mordet (info) 08:53 19/5 (6)
Five Nights in Maine (info) 08:24 19/5 (1)
En iskall jävel (info) 07:58 19/5 (33)
Snömannen (info) 07:57 19/5 (45)
Oskyldigt blod (info) 06:20 19/5 (33)
Alla mår bra (info) 03:39 19/5 (2)
[REC] 4: Apocalypse (info) 03:22 19/5 (20)
Det vildväxande päronträdet  (info) 03:04 19/5 (6)
Brokedown Palace (info) 02:14 19/5 (55)
Nattbarn (info) 23:41 18/5 (9)
The Mule (info) 22:26 18/5 (15)
Big Brother (info) 22:09 18/5 (2)
Snuten i Hollywood 2 (info) 21:35 18/5 (224)
Sonja (info) 20:19 18/5 (2)
Den hårda leken (info) 18:36 18/5 (1)
Iron Sky: The Coming Race (info) 15:45 18/5 (1)
Time Machine (info) 15:37 18/5 (327)
Sameblod (info) 15:07 18/5 (58)
Zlatan i Alperna  (info) 12:31 18/5 (3)
Fruktan lägger pussel (info) 12:28 18/5 (4)
Atlantic City, U.S.A. (info) 11:47 18/5 (44)
UFO (info) 11:25 18/5 (8)
Star Wars: The Last Jedi (info) 10:37 18/5 (148)
Acts of Vengeance (info) 10:33 18/5 (7)
Purpurgänget (info) 09:59 18/5 (1)
Black Panther (info) 09:00 18/5 (86)
American Exit (info) 07:48 18/5 (1)
Ocean's Eight (info) 05:52 18/5 (36)
Tag (info) 05:38 18/5 (7)
Isn't It Romantic (info) 05:36 18/5 (10)
I Feel Pretty (info) 05:34 18/5 (13)
Enemy Gold (info) 04:04 18/5 (5)
Summer of Blood (info) 03:44 18/5 (5)
Det ljuva livet (info) 23:33 17/5 (150)
De bedragna (info) 23:21 17/5 (29)
Mordet på Orientexpressen (info) 22:41 17/5 (49)
Destroyer (info) 22:33 17/5 (7)
Frank and Ava (info) 22:29 17/5 (1)
Big Boss (info) 21:59 17/5 (96)
The Hustle (info) 20:44 17/5 (1)
Goon (info) 15:43 17/5 (96)
March Comes in Like a Lion (info) 15:13 17/5 (1)