filmmalin
Trodde att detta skulle vara en någorlunda realistisk film om hur parförhållanden lätt börjar glida över i destruktiva mönster, precis som beskrivningen utlovar: "De älskar varandra men lyckas kväva relationen långsamt tills inget syre finns kvar och de hamnat i en oundviklig återvändsgränd." Men det visade sig handla om samma gamla klassiska skildring som alltid av mannen som blir svartsjuk och kontrollerande medan den oskyldiga, goda tjejen blir utsatt och underdånig. Visserligen ett viktigt tema att skildra det också, men denna film utlovade någonting annat.
 ekmanälskaren
Ingen mainstream-film. En av de obehagligaste slutscener jag sett. Starkt om maktspel och kontroll.
 Kirk Douglas
Berörande film (satt ibland med en klump i halsen) och bra kemi mellan alla skådespelare, vilket gjorde att relationerna kändes trovärdiga. Åström gör sin undergivna roll bra men jag tycker Skarsgårds och Fergusons prestationer lyser starkare.
 Annliina
Knappt värd en tvåa. Alla karaktärerna var störda på sitt sett. Långsamt och deprimerande.
 Nena2000
Intressant story och bra skådespelarinsatser. Skarsgård är lysande som psykopat, man riktigt ser hur hans ögon svartnar när det går honom emot. Men tempot....... så oootroligt långsamt och segt. Sen är det kanske bara jag, men jag stör mig så på alla närgångna sexscener, både i denna och många andra filmer. Hallå, vi vet alla vad de gör men varför dra ut på filmen minst 5 minuter för att beskåda ett ointressant samlag som inte tillför filmen ett skit? Jag är inte pryd men det blir så fruktansvärt trist. Räcker med en hint om vad som komma skall
 filmfreak1
Obehagligt bra, slutet är dock lite av en besvikelse. En guldbagge till framförallt Gustaf Skarsgård känns minst sagt rimligt.
 divaad
Bättre än väntat! Skarsgård gör en av sina bättre insatser i min mening och Åström är dessutom lite för het för honom.
 Hypostas
Gillar verkligen den här filmen, även om slutet känns lite som en kompromisslösning. Gustaf Skarsgård är klockren i sin roll.
 G-Zus
Vad fan hände? Fick dom slut på pengar eller? Det fanns massor att göra med storyn
 larox
Gustaf Skarsgård gör en suverän rolltolkning, Anna Åströms karaktär är också välspelad. Obehagligt relationsdrama med ångestladdade inslag som sliter sönder och dödar de känslor som en gång fanns. Ida försöker anpassa sig till dårskapen i möjligaste mån, en form av besatthet växer fram
 Bozze80
En film som verkligen berörde mig och fick mig att må dåligt, lysande insatser av Skarsgård och Åström. Dock var det kanske lite onödigt mycket naket, även fast det till viss del förde storyn framåt...
 precineadd
filmen saknar en tredjedel, nära etta
 WinDrop
Fy fan vilken hemsk ångestladdad film, vilket otroligt ohälsosamt förhållande.
 stars
Både Skarsgård och Åström är fantastiska. Avskalat. Även bra regi och manus, men slutet och handlingen skulle kunnat utvecklats eller skruvats ett steg till. Eventuellt. Storyn i sig kan uppfattas som en tråkig iakttagelse av ett par, närgånget, utan mycket påtagbart i omgivningen. Ändå intresserar det så starkt och är lika medryckande från första till sista bild. Inte alls tråkigt med andra ord i mitt tycke. Inte minst för de förstnämnda positiva egenskaperna i denna film.
 Ondskapt
Osannolikt obehag i detta trasiga kärleksdrama med thrillerinslag. Bra skådisar, även om de får utföra saker som man mig veterligen aldrig skulle göra på riktigt, och Skarsgårds karaktär blir nästan löjligt dominant.
 KyLLo
Välspelad, men ingen film jag får ut något av.
 Korben_Dallas
Hade behövt mer piff å puff, ändå intressant duo-introverthet som fick hjärnkontoret till att pussla.
 philip marlowe
Det är bra, förutom att det inte är riktigt trovärdigt att tjejen stannar, filmen borde gestalta bättre varför. Man fattar ju ganska snart att snubben är helt bäng. Sen blir det lite enkelspårigt och förutsägbart, ska hon förgås i hans grepp eller inse att han är störd? Annars är det snyggt gjort och välspelat.
 Jannebanan
Olidlig psykfilm med mycket sköra människor. De bra skådespelarinsatserna, vilket är ovanlig när det gäller svensk film, räddar betyget från 1:a.
 Bonebreaker
Bland det konstigaste jag har sett. Skådespel räddar inget i mitt fall eftersom jag inte förstår vad det är jag tittar på.
 Galivan
Långa scener mellan huvudpersonerna i en lägenhet, med trevande, privat dialog. Lite segt och frustrerande att det enda som för det framåt är mannens konstiga beteende. Känns som att poängen är hur hon tar det, men hennes utveckling tror jag inte på. Han är för absurd. Filmen slutar innan handlingen är klar.
 primal_extacy
kunde varit så mycket mer. otydlig. riktigt synd
 Doddedronten
Intressant tema. Mkt bra skådespeleri, trots ett manus som inte känns trovärdigt i avgörande detaljer. Starka sexscener i början av filmen.
 PeterTheW
Det blir något otydligt och överdrivet, även om det nog är svårt att balansera. Välspelat och intressant, oerhört obehagligt.
 Gigi1943
Anna Å var en fantastisk bekantskap, så gullig och så uttrycksfull i all sin mimik. Hon får toppbetyg och grabbarna Skarsgård har jag alltid älskat. Filmen är dramatisk och "nakenheten" stör inte alls. Svensk drama när den är som bäst, en stark trea alltså.
 fabbe86
Ja, som många nämnt tidigare är den välspelad och innehåller en del scener som är obehagliga guldkorn. Hade tyckt bättre om den om Skarsgårds karaktär inte var en psykopat utan att båda hade varit på samma nivå så att säga. Nu blir det lite för upprepande och därför lite småtrist. Bästa scenen är ju tidigt i filmen, i köket, när båda förnedrar varandra verbalt. Härlig som fan!
 Christofer
Obehagligt autentiskt och krypande, även om det samtidigt var lite segt i en del scener. Välspelat och trovärdigt av dem bägge. Tyvärr var vissa scener onödigt explicita. I grunden inte min typ av film, så 'tyvärr' blir det bara en tvåa och inte högre betyg i min bok.
 AlbinWesley
Lite för enkelspårigt och övertydligt för att verkligen va intressant, tyvärr. Nånting finns ju där.
 Sodastream
Amen tjena, kom in när det var cirka en halvtimme kvar av filmen och blev helt begeistrad, satt med halvöppen mun och blixken fixerad, orörlig, den halvtimmen. Länge sedan jag ett sådant mörksvart tema så realistiskt gestaltad på svensk film. Det är tummen upp från mig, oxh nu måste jag se filmen från början.
 bigmouth
Trots den genomusla dialogen är det en ganska trovärdig skildring av ett misshandelsförhållande.
Trött på sådana här urtråkiga filmer!
 Norpan0
Gud så tråkig.
Senaste kommentarer
Midsommar (info) 23:59 18/8 (23)
Once Upon a Time in Hollywood (info) 23:12 18/8 (8)
Poirot: The Adventure of the Egyptian Tomb (info) 23:12 18/8 (1)
Highlander (info) 23:05 18/8 (349)
Bloodfist VII: Manhunt (info) 22:56 18/8 (3)
De förskräckliga barnen (info) 22:52 18/8 (14)
Happy-Go-Lucky  (info) 22:37 18/8 (161)
About Time (info) 22:37 18/8 (134)
Stormen (info) 22:28 18/8 (29)
The Warriors - Krigarna (info) 21:48 18/8 (373)
The Jurassic Games (info) 20:55 18/8 (2)
Free State of Jones (info) 20:15 18/8 (21)
Kyss mig (info) 20:15 18/8 (92)
Good Boys (info) 19:10 18/8 (2)
Flykten från DDR (info) 18:02 18/8 (3)
Jersey Boys (info) 17:41 18/8 (17)
Knight of the Dead (info) 15:13 18/8 (1)
Magic Beyond Words: The JK Rowling Story (info) 15:05 18/8 (1)
Under pyramiden (info) 13:04 18/8 (5)
Leprechaun - Back 2 tha hood (info) 12:59 18/8 (13)
Solstice (info) 12:12 18/8 (33)
UFO (info) 12:05 18/8 (10)
Skräck i sol (info) 11:57 18/8 (15)
Brawl in Cell Block 99 (info) 11:57 18/8 (28)
Funky Monks (info) 11:16 18/8 (3)
Musikfilmen (info) 09:34 18/8 (2)
Certain Women (info) 09:34 18/8 (7)
Ladykillers (info) 07:27 18/8 (137)
Carmen Jones (info) 07:24 18/8 (6)
Flaskpost från P (info) 06:41 18/8 (14)
Iron Sky (info) 05:22 18/8 (286)
Knight of Cups (info) 04:38 18/8 (18)
The Red Pill (info) 04:08 18/8 (7)
Ma (info) 01:22 18/8 (5)
House of Secrets (info) 01:22 18/8 (2)
Vi som älskade varann så mycket (info) 01:13 18/8 (100)
A Star Is Born (info) 23:27 17/8 (65)
Faces, Places (info) 22:41 17/8 (9)
Godzilla: Monster Planet  (info) 21:18 17/8 (2)
Secret Obsession (info) 21:09 17/8 (9)
Den skyldige (info) 21:06 17/8 (13)
Farväl min konkubin (info) 20:01 17/8 (49)
Studio 54 (info) 16:19 17/8 (2)
Sin City (info) 15:43 17/8 (1885)
Land of the Dead  (info) 15:18 17/8 (505)
Aladdin (info) 14:41 17/8 (17)
The Attendant (info) 13:28 17/8 (3)
Lommbock (info) 12:56 17/8 ()
Småkryp 2 - Äventyr i Karibien (info) 12:25 17/8 (1)
Mortal Engines (info) 12:05 17/8 (25)