Ful_fisk
Bra grejer! Snygg och varm berättelse med annorlunda och innovation berättarspråk. Överlägset allt Mårlind och Stein gjort tidigare. Delar av historien är väl lite tveksamma och det är ganska ojämnt, men helheten är ändå väldigt snyggt ihopsatt. Bravo!
 karlmats
Det spelar ju ingen som helst roll att jag filmen igenom har invändningar mot mycket av det som händer. När man försöker nödklämma in Håkan-referenser i allt som händer, att Adam Lundgrens karaktär gång på gång kliver över gränsen för när hans agerande blir lika frustrerande som irriterande, det billiga berättandet eller när Eva reduceras till ett klichéartat objekt. I slutändan ligger det ju ändå ett Håkan-skimmer över allt detta. Ett Håkan-skimmer som får en att sitta med rinnande tårar i soffan trots alla störningsmoment. Ett Håkan-skimmer som får mig gladare än vad få andra filmer lyckas med. Samtidigt är det ju svårt att komma ifrån att det är ett ännu bättre tidsfördriv att lyssna på den riktiga Håkan än att se en halvdan kopia. Kan hur som helst inte sätta lägre än en 3a på denna trots mina annars så höga krav, men det får bli av det svagare slaget.
 larsen1976
kliche
 larsen1976
Men när jag ger den en andra chans så är den faktiskt riktigt bra... Visst känns den lite överdriven ibland, men i det stora hela är den ändå riktigt bra!
 annihilat0r
"Känn ingen sorg" var en stor besvikelse, faktiskt. Dels är filmen inte riktigt vad den utger sig för att vara. Dels är manuset ytterst märkligt och avtändande. Dels är skådespelarinsatserna sorgesamma. Och jag är alltså en tillmötesgående person som älskar Håkan Hellströms musik. Lurendrejare.
 peterclash
Fin och mysig, ganska normal story, men ovanligt riktigt bra utförd. Superbra foto och bra regi. Kan egentligen bara klaga lite på slutet.
 Greystalker
Oväntat bra, särskilt med tanke på att jag inte gillar Hellströms musik.
 ilBrutto
Alltså jag älskar Håkan, men detta var anskrämligt dåligt. Von Brömsen är riktigt bra men resten av skådespelarna är rent usla.
 Lotso
Jag har ingen som helst relation till Håkan Hellströms låtar och de jag har hört har jag inte tyckt om alls och gav mig ingenting. Skådespeleriet var bra antar jag, men karaktärerna var inte tillräckligt bra skrivna tyckte jag och manuset var inget vidare faktiskt. Dialogerna var rätt så cheesy och töntiga och Påls reaktioner var alldeles för överdrivet. Den hade små bra grejer, men i slutändan var det Kim Larsen som stal showen för mig inte Håkan Hellström.
 herrpadda
Har inte lyssnat på någon musik av Håkan så jag kunde bara bedöma det som en vanlig film, och som film är den inte jättevass. Lite halvdåligt skådespeleri (han som spelar huvudkaraktären var dock bra) och väldigt hoppig story utan någon vidare röd tråd. Den kunde ha blivit betydligt bättre än vad den var. Jag däremot förstår var de vill komma med filmen och kan man Håkans texter är den här filmen säkert väldigt kul att se!
 fabbe86
Jag är ett stort Håkan-fan och jag har väldigt svårt att se den här filmen, som är någon slags hyllning (?). Varje påklistrad referens och musik-snutt tar mig ur den tunna berättelsen som, eftersom jag hört texterna ofta vet vad som kommer hända. Alltså noll spänning. Scenerna är för löst sammanknutna och känns väldigt poserande pga att karaktärerna sakna kött och blod, samt en del märkliga känslo-reaktioner som någon skrev tidigare. Tveksamt spel/regi. Vet inte, ingen höjdare detta. Medeltvåa.
 ViolaIngeborg
Hade väldigt höga förväntningar och hört att den skulle vara fantastisk från vissa medan andra kallat den sexistisk. Håller nog snarare med det senare påståendet än det tidigare. Värd att se om en vill studera ett exempel på 'hora-madonna'-komplexet iscensatt.
 StansGoasteMos
Jag var ett Håkan-fan när jag var yngre, men hade inte lyssnat på hans musik på flera år men med den här filmen fick den en verklig nytändning. Det känns som att filmen är baserad på en verklighet och att texterna verkligen handlar om faktiska personer nu, vilket det inte kändes som innan. Musiken känns djupare nu. Så även om den inte är helt vattentät så tyckte jag om den :)
 Gigi1943
Och den här har tv-tidningen gett en femma!!! Men så har Anny Hall också fått det, så man borde ju vara förvarnad. Den här var verkligen sorglig och så Göteborg av alla tråkiga städer! Pust! Jag stängde av efter 40 minuter, det finns gränser på vad man orkar stå ut med!
 Akala
Tjatigt och krystat.
 Christofer
Säkert en större upplevelse om man är ett större Helström-fan än mig. Bitvis psykedeliskt och flippat, bitvis lite smart, bitvis löjligt övertydligt. Fåniga cameos. Mjä.
 GinNTonic
Härligt filmspråk men filmen har liksom huvudkaraktären en del problem.
 Nihilus
Bitvis lite ryckig produktion och Adam Lundgren presterar inte riktigt på hundra procent men filmen har stort hjärta och levererar genom Håkans sånger en fin upplevelse.
 Kuddz
Detta är en fantastisk film, framförallt för oss Håkan-älskare. Om du gillar dekadens, håkan, kärlek och tragik så är denna ett hopkok av det bästa. Lite förutsägbar på ett par ställen, men flera oväntade vändningar som vägde upp en del. En svag femma får denna. Helt klart top 100 filmer som gjorts.
 tk soul
Jag trodde att jag skulle älska den här filmen. Men där Hellströms trivialiteter är geniala är den här filmens trivialiteter bara triviala.
 dileva
Den här filmen lovar så mycket mer än den klarar av och det är som en irriterande godnattsaga för vuxna barn. Så besviken på vad dom gjort med Håkans lyrik. Suck alltså. Fint Göteborgsporträtt dock!
 Starlette
Funkar att se. Men har varit alldeles för hypad. Inget som stannar kvar i minnet.
 Hejochhå
Inget om man gillar Håkan. Mer för de som inte har någon relation till hans låtar. Väldigt annorlunda för att vara svensk - det ska man ge den en eloge för. Men jag tyckte den var fruktansvärd.
 Gumsamumsa
Nej det här gick inte ens att se klart. Jag stryker hellre mina sockar än ser denna fåniga filmen. Snyggt filmad dock.
 zyxz
Oj vad dåligt. Sjukt pretentiös och förutsägbar. Förstår verkligen inte storheten med den här filmen.
 Brinck
Nej, storyn är inget unikt, skådespeleriet bra men inte mer rätt igenom (förutom den fantastiska Josefin Neldén som är just fantastisk) och "Påls" tics med glasögonen är lite irriterande. Men vilka göteborgsbilder sen, och musiken naturligtvis fantastisk. En film att drömma sig bort med. 7/7
 vonadel
Hade inte tagit reda på så mycket information om denna film i förväg. Trodde därför först att den skulle handla om Håkan Hellström och hans liv. Sedan förstod jag att det var en film baserad på hans texter o musik. Om man är ett Hellström-fan borde man ju gilla denna film. Själv tycker jag att han gjort mycket bra, men är inget superfan. Under filmens gång kunde jag inte riktig bestämma mig för vad jag egentligen tyckte om den. Mot slutet vägde dock den positiva känslan över. 6/10
 ynwakraftwerk
en snälltvåa
 Gyllenbock
Tycker att Adam Lundgren är riktigt bra i denna smått "röriga" film där det hände mycket. Ungdom med allt vad det innebär av lycka och tragedi. Är inget större fan av Håkan men det var kul att se honom medverka i filmen liksom den unika Freddie Wadling. Fina miljöer och som helhet en helt ok rulle.
 -kakihara-
En stark 2/5. Inget speciellt egentligen, men snygga göteborgsbilder och helt okej.
 Tatty
Wow. Äntligen har man sett filmen nu efter en lång väntan. Förvånansvärt att filmen är så bra, spännande, rolig, galen och underbar än vad jag hade förväntat mig. Låtarna är underbara och även de fyra personerna - Johnny, Eva, Pål och Lena. De är så intressanta personer. Gillar slutet starkt!
 Valarn
Usch.
 PELLE1
Jag älskade och hatade den här filmen, får bli en 3:a
 mr_magi
Över mina förväntningar. Härlig Göteborgsromantik!
 mumiemonstret
Så mycket alkohol!
 zallaxx
äntligen en svensk film som går att se och är nått annat än kriminalare. gillar att den nästan är som en musikal.
 snurr
Fint foto och bra skådespelare, och delar av musiken känns förstås igen. Vacker atmosfär (men var lite ofokuserad när jag såg så en tvåa på den här filmen).
 okidoki
Småcharmig och när Håkan inte sjunger själv kan jag uppskatta hans musik.
 Korben_Dallas
hmm, känslan och hela livsanda är inspirerande, man undrar verkligen när man själv ser den om man faktiskt lever ett liv som känns som att leva. Stark 3:a
 zeke_karlsson
Ibland överspelad men lämnar en nöjd o go!
 TURGUT
Levde inte upp till förväntningarna.
 TURGUT
Höjer från en 3:a till en 4:a efter att ha läst på lite mer om filmen och låtit den sjunka in.
Larvig skitfilm.
Mårlind och Stein är mycket skickliga och kreativa regissörer och jag gillar verkligen hur dom använder så väl kameraarbete som specialeffekter för att lyfta sina historier. Filmen som helhet känns kanske inte klockren men musiken och delar här och där känns något otroligt och det är en fint spelad film om vänskap och livet som funkar väldigt bra.
Avskyr den här filmen!!!
 hillba
Älskar denna film såååå mycket!!!! <3
 Ghostface
Trots en viss naivitet är filmen sprudlande och svår att värja sig emot. Lite som Håkan kanske. Intressant knep om en musiker ska tolkas och det klassiska bioepicformatet inte passar.
 Maggan04
Svår att inte tycka om.
 Dr T
Fy fan, vilken klichéfest!
« Föregående   |   1 ... 3 4 5
Senaste kommentarer
Pappa polis (info) 09:52 21/5 (24)
Lysande gift (info) 08:58 21/5 (22)
Den Gyllene tulpanen (info) 04:20 21/5 (1)
Ibland kommer de tillbaka (info) 01:30 21/5 (68)
Flo Rounds a Corner (info) 23:57 20/5 (1)
La Pivellina (info) 23:39 20/5 (2)
Ocean's Eight (info) 23:28 20/5 (37)
AT13 2: Checkmate (info) 23:20 20/5 (2)
Timbuktu (info) 22:28 20/5 (30)
Loving Leah (info) 22:27 20/5 (2)
The Goonies - dödskallegänget (info) 22:26 20/5 (373)
Lurking Fear (info) 21:58 20/5 (17)
Snömannen (info) 21:45 20/5 (46)
Sju hertigar (info) 21:08 20/5 (38)
Game of Death (info) 20:58 20/5 (70)
Attentatorn (info) 17:41 20/5 (14)
Bigfoot (info) 15:31 20/5 (8)
Sicario 2: Soldado (info) 15:26 20/5 (29)
Fröken Vildkatt (info) 15:01 20/5 (6)
Leviathan (info) 14:19 20/5 (54)
Girls! Girls! Girls! (info) 14:02 20/5 (7)
Rush (info) 13:59 20/5 (130)
The Commuter (info) 13:38 20/5 (32)
Saint Laurent (info) 13:30 20/5 (1)
South Park - Bigger Longer & Uncut (info) 12:35 20/5 (614)
War Machine (info) 12:02 20/5 (21)
Into the Wild (info) 11:59 20/5 (1018)
See You Yesterday (info) 11:28 20/5 (1)
Compliance (info) 11:19 20/5 (77)
Enter the Dragon (info) 10:40 20/5 (269)
Black Gunn (info) 10:02 20/5 (4)
Turtle Vision (info) 09:52 20/5 (2)
Honeymoon (info) 09:36 20/5 (41)
Judo Saga (info) 08:08 20/5 (17)
Fences (info) 08:06 20/5 (18)
Extremely Wicked, Shockingly Evil and Vile (info) 08:03 20/5 (11)
You Were Never Really Here (info) 08:01 20/5 (35)
The Professor (info) 06:57 20/5 (1)
Pirates of the Caribbean: Salazar's Revenge (info) 04:24 20/5 (71)
Into the Blue 2: The Reef (info) 02:40 20/5 (24)
Kept (info) 02:34 20/5 (3)
Sugar Daddies (info) 02:28 20/5 (2)
John Wick 3 Parabellum (info) 23:57 19/5 (5)
Hit Me (info) 22:44 19/5 (2)
Änglar och demoner (info) 22:19 19/5 (430)
The Science of Sleep (info) 21:58 19/5 (425)
Kill Me Three Times (info) 21:37 19/5 (6)
Victoria (info) 20:35 19/5 (44)
Vit hund (info) 19:25 19/5 (24)
Knight and Day (info) 17:46 19/5 (295)