Asmorod
Tveklöst värdig avslutning på en av de bästa filmserierna någonsin.
 Ajax Swan
Känns lite schizofren precis som Hot fuzz, men en enormt sevärd och rolig film. Orginell och bra skådisar. 4:a (8/10)
 Oidipussy
Riktigt charmig!
 Juu_W
Riktigt bra och riktigt rolig även om den tappade en del på slutet... Absolut sevärd!!
 dafreakish
Trots att den inte är i närheten av lika bra som Hot Fuzz eller ännu längre ifrån Shaun Of The Dead, så är den tredje filmen i Peggs och Wrights trilogi tillräckligt underhållande för att få en trea i betyg. Frost och Pegg är en skön duo onekligen med god hjälp av till exempel Freeman. Charmigt men hyggligt urspårat.
 Mr Praline
Första 20 minuterna var ju skitkul! Sedan så rasade det ordentligt. En av de sämsta "twisterna" jag någonsin varit med om. Spårar ju alldeles för mycket vilket är så otroligt synd.
 Nightcrawler
Sjukt nog var jag mest intresserad av om de skulle klara av pubrundan...
 fari
Pegg och Frost har blivit de engelska versionerna av Filip & Fredrik; samma jävla sak om och om igen trots att de slutade vara roliga för länge sen. Den här filmen bjuder på samma sak på alla sätt och vis som de tidigare filmerna minus humorn. Skräp.
 QuiNonStultus
Hehehehe... Supertöntig. Men rätt kul, liksom. Inte alls lika kul som Shaun of the Dead, men kul.
 Grillo
Ungefär jämnbra med de två tidigare om jag minns dem rätt (var ett tag sen jag såg dem), åtminstone halvvägs in. Sista halvan är fortfarande väldigt bra men... medan det funkade i Shaun och var lagom nertonat i Fuzz så blir det lite väl överdrivet och fånigt här, även med tanke på vad det här är för genre. Klarar ändå fyran.
 jingoo
En hel del skönt nonsens, men problemet är lite att det blir just bara det - ganska ytligt nonsens. Underhållande för stunden.
 nanimo
This Corrosion när han såg hans unga jag gör att jag inte kan ge filmen ett dåligt betyg.
 Sznax
Känns mest forcerad. De var verkligen tvungen att slutföra sin trilogi trots att flera av dem tydligt är mer intresserade av sina mer framgångsrika karriärer. Storyn är faktiskt bedrövlig. Betyg 4.6
 Mr_v
Det börjar så bra, men tyvärr känns sci fi-elementen mest pliktskyldiga. Filmen hade blivit bättre utan dem. Dessutom hade härligheten lätt kunnat trimmas 10-15 minuter. Synd på en så lovande inledning!
 jonbo
In genom ett, ut genom ett annat. Stundtals ganska rolig dock.
 peterclash
Jag håller med, den är inte så bra. Men mysighetsfaktorn tar över och det blir en fyra i alla fall. Härlig rulle ju. Underbart filmgäng.
 Urfbert
Den här filmen var lite som jag trodde att den skulle vara. Inte den bästa i Cornetto-trilogin, men den slog ihjäl lite tid på ett underhållande sätt. Skönt att se Freeman som något annat än en glömd hobbit. Pegg har gjort bättre roller. Gillade Frost i den här!
 fabbe86
Hade funkat bättre utan det övernaturliga, faktiskt helt onödigt för det finns ett bra drama i grunden. Gäspar mig igenom sista halvtimmen så inget högt betyg men en hyfsat stark tvåa ändå!
 eriqk
enda bra var sisters of mercy-grejen
 Solidus
Den avslutande delen i den så kallade Cornetto - trilogin är den mörkaste, men tyvärr också den svagaste. Komiken finns, dock är den inte lika träffsäker som de två övriga installationerna. Vidare känns ”The World's End” mer ansträngd än ”Shaun of the Dead” och ”Hot Fuzz”, men filmen lyckas i slutändan leverera godkänd underhållning och är en välgjord tragisk-komisk hyllning till vänskap och barndom.
 RobinsTaste
Skön rulle som tyvärr börjar svagt. Men karaktärerna är stabila och visar hur saker och ting ändras när man växer upp och hur ledsamt det är när vänskap inte längre prioriteras. Blir skruvad ju längre in den går och älskar slutet.
 Dutch
Skojig är den men ändå rätt torr.
 Ojhda
Njaa, stabil tvåa. Smårolig ibland och snyggt gjord. Hanterar ett bra ämne men filmen blir mest fånig och Simon Peggs karaktär är mest irriterande
 fanny7504
Började bra, men spårade ur.
 kelsey
älskar nick frost och simon pegg men denna var överdriven och tråkig :( blev överlycklig när jag såg att jag hade missat en film med dom men blev besviken när jag väl såg den :/
 uncle_funk
Den dvalar otroligt mycjet. Vissa dtunder så är den genial medans andra ställen är långdragen. Men det finns för mycket guldkornsscener och pricksäkra one-liners för att inte ge den en fyra. "Stop Starbuck us", " We are the human rase. we don't like to be told what to do".
 uncle_funk
 Jompalompier
Rolig.
 Wulfgang666
Underhållande!
 todape
Inte min typ av film. Så ett ganska blekt intryck för min del.
 mgrankvist
Kultfilm :-D totalt värt att se den B-)
 Hogman
Nja, väl tramsigt för min smak. Sen gillar jag inte detta ständigt överdrivna bråket internt i gruppen.
Efter fantastiska "Shaun of the Dead" och "Hot Fuzz" kommer här den tredje filmen i Cornetto-trilogin. Filmen börjar bra och premissen, humorn och dialogen har ett flyt fram till ca 3/4 in i filmen. Därefter ändras tonläget och det blir mest effekter och berusande hojtande och ett tveksamt slut. "Sämst" i trilogin och saknar samma skarphet, värme och humor som de tidigare filmerna. Dock kul och snyggt och bra idèer men Wrights "sämsta". Hög lägstanivå. 3+
 Lux Lisbon
Mkt tramsig och dryg humor. Fick mig att skratta hogt ett par ganger trots en deppig dag.
 Itake
Nah
 vonadel
Tänkte först ge den en trea, men nah...då är jag nog för snäll. Började riktigt lovade. Ganska rolig idé osv. Kändes som det skulle bli en angenäm filmupplevelse, men efter ca halva filmen så försvinner denna känsla. Under resten av filmen sitter jag i princip helt oberörd, och det är ju inte bra förstås. 4/10
 Muskelkungen
Helt störd film. Humor och rapp dialog gör att den förtjänar en stark tvåa.
 lucius
Cornetto-referensen på slutet är ju rolig om man är lite påläst på wright, pegg, frost.
 marleey
Inte lika bra som varken Shaun of the Dead eller Hot Fuzz. Känns som att man ville lite för mycket med denna rulle. Det blir lite för flummigt med allt det övernaturliga och det är när det börjar komma in i bilden som kvalitén på filmen börjar att sjunka. Men framtill dess så var det faktiskt riktigt roligt. Bra samspel mellan skådisarna. Gillar soundtracket och klippningen. Filmen har absolut samma stil som SotD och Hot Fuzz, vilket är positivt. Simon Pegg och Edgar Wright har i slutändan gjort en hyfsad komedi. Svag 3:a
 hoggan
Kan vara den sämsta film jag sett
 Zarquon
Väldigt kul dialoger, bra karaktärer och skådisar. Men fokuserar lite för mycket på action och sci-fi-utflippande, som förvisso också är rätt skojigt men inte filmens bästa delar.
 Redwood
Aliens invaderar oss. De är redan här! Den grabbigaste av filgenrer får en än mer grabbigare utformning i och med att storyn involverar en pubrunda. Men ta det lugnt, det är inte det korvkalas ni tror, eftersom huvudpersonen Gary King (Pegg) får sig en dos introspektion när Rosamunda Pikes karaktär äntrar scenen. Inte lika bra som Hot Fuzz eller Shaun of the Dead, men en värdig avslutning på Cornettosagan.
Grym stämning, lysande dialog, svart humor och coola specialeffekter. En film som kunde ha blivit hur bra som helst om de hade lyckats hålla i hela vägen, men ju närmare slutet man kommer desto mindre magiskt känns det. Dessutom står jag lite undrande till vad Wright & co vill säga med filmen. Men ändå; en schyst film som är klart bäst i trilogin. (9+/15)
 EvilNed
Jag skrev ingen kommentar 2013 så jag skriver en nu efter att ha sett om den: Den här filmen håller inte alls samma mått som de andra två. Inte ens i närheten. Svag 3:a.
 Starkbröl
Njaaaah. Lite för flippad, speciellt mot slutet.Vissa bra repliker, bra skådespelare, men budskapet är luddigt och genomförandet styltigt. Hade varit bättre om den koncentrerat sig på att vara en komedi om pubrundan.
 Greystalker
Besvikelse men lite tidsfördriv. Når inte i närheten av strålande Shaun of the dead eller, den enligt mig sämre, Hot Fuzz.
 KyLLo
Science fiction-action som verkade rätt lovande i inledningen och hade ett okej slut. Bra rent tekniskt, men annars är det verkligen botten. Känns som att den försöker vara cool, men är istället helt ocool. Otroligt överdrivet men inte alls på ett underhållande vis. Så en ointressant resa genom praktiskt taget hela filmen. Nära tvåan, men den får en stark etta.
 Trangor
Såg färdigt den här bara för att jag verkligen gillade de två första filmerna. Egentligen inte värd att ses och rekommenderar alla andra att nöja sig med Hot Fuzz och Shaun of the Dead.
 Krilledood
Helt klart underhållande och unik, men den klart svagaste delen i cornettotrilogin.
« Föregående   |   1 2 3 4
Senaste kommentarer
Drunk Parents (info) 17:29 22/4 (1)
Only Lovers Left Alive (info) 15:15 22/4 (90)
Vi har en påve! (info) 14:55 22/4 (14)
Coffee and Cigarettes (info) 14:46 22/4 (383)
Fantastiska vidunder: Grindelwalds brott (info) 14:02 22/4 (26)
Krampus (info) 13:32 22/4 (29)
Bohemian Rhapsody (info) 13:31 22/4 (63)
As Good as Dead (info) 12:08 22/4 (10)
Snow Sharks (info) 11:43 22/4 (9)
Fyra fula fiskar (info) 11:06 22/4 (121)
Joni (info) 09:32 22/4 (2)
Hell or High Water (info) 09:29 22/4 (60)
Into the Grizzly Maze (info) 09:12 22/4 (24)
I Feel Pretty (info) 05:40 22/4 (12)
The Lost Tree (info) 04:38 22/4 (2)
Kong: Skull Island (info) 00:42 22/4 (104)
Arctic (info) 00:36 22/4 (4)
Shazam! (info) 23:44 21/4 (7)
The World's End (info) 23:39 21/4 (153)
King Lear (info) 23:13 21/4 (2)
The Purchase Price (info) 23:01 21/4 (3)
Aguirre – Guds vrede (info) 22:46 21/4 (276)
Den långa flykten (info) 22:32 21/4 (5)
Replicas (info) 22:32 21/4 (4)
Robin Hood (info) 21:55 21/4 (12)
Our Kind of Traitor (info) 21:39 21/4 (11)
God's Own Country (info) 21:34 21/4 (13)
Blindspotting (info) 19:56 21/4 (6)
Vincent van Gogh - Vid evighetens port (info) 18:29 21/4 (6)
Eureka (info) 15:01 21/4 (42)
Saknaden (info) 15:00 21/4 (18)
One Cut of the Dead (info) 14:23 21/4 (5)
Blockers (info) 13:53 21/4 (15)
Childhood's End (info) 13:31 21/4 (1)
A Bigger Splash (info) 11:46 21/4 (14)
The Curse of La Llorona (info) 11:46 21/4 (3)
The Dirt (info) 11:00 21/4 (14)
Fångade av scientologin (info) 08:39 21/4 (36)
Lyrro - Ut & invandrarna (info) 07:49 21/4 (16)
The Long Night of Francisco Sanctis (info) 03:57 21/4 (1)
Jurtjyrkogården (info) 02:57 21/4 (9)
Extinction (info) 02:34 21/4 (25)
Pathfinder (info) 01:57 21/4 (262)
A Star Is Born (info) 01:49 21/4 (60)
Indiana Jones och det sista korståget (info) 01:40 21/4 (473)
Indiana Jones och de fördömdas tempel (info) 01:40 21/4 (521)
Jakten på den försvunna skatten (info) 01:39 21/4 (610)
The Asylum - Dödens Salar (info) 01:01 21/4 (187)
22 July (info) 00:59 21/4 (17)
The Incredible Hulk (info) 00:17 21/4 (449)