Dutch
Börjar bra men sen blir det trams, som allt för ofta, vilket jag tycker är synd.
 amam
Jag vet inte riktigt. En ganska rättfram film som inte direkt överraskar på något plan. Inte direkt dålig heller. Svag trea.
 rommel
inte i närheten av Event Horizon!
 DiMMU BoRGiR
Äsch, zombisar är ju redan kassa och ointressanta, måste dom nu också hitta ut i rymden? Konceptet att landa på fjärran himlakropp och sen förgås av dess mystiska livsformer och flora har gjort bättre många gånger förut och den här filmen och berättelsen tillför inget alls egentligen. Ändock är det tillräckligt stabilt för ett medelbetyg, men verkligen inte mer än så.
 kervisch
2 av 5. Funkar att se.
 AlbinWesley
Hade den gjorts för några år sen så hade det varit en annan upplevelse. Nu var det inget vidare intressant alls. Visst går det att se filmen, med rätt inställning fyller den säkert ett syfte. Ändock besviken eftersom jag i början av året hoppades på denna.
 Cisco
svag trea. Ok och rätt spännande film men dåligt slut.
 deftune
Svag två, kasst manus som inte innehåller någonting nytt öht. Hade låga förväntningar och det blir ju inte bättre när man ser en storm precis i början på filmen och solcellerna fortfarande är fullt utfällda. Kul att blästra filmen med sand liksom. Det som jag faktiskt tyckte var bra var själva interiörerna på basen, riktigt bra gjorda faktiskt men de får ingen större effekt när resten av filmen är grå.
 grillchips
Jaha, så nu finns det zombies på Mars också. Inte speciellt coolt, inte speciellt coolt alls faktiskt.
 rimfrost
Beskrivningen av filmen är en rätt rejäl spoiler. Den är ungefär lika dålig som filmen :)
 Galivan
Bra uppbyggnad, sen brakar det loss överdrivet, karaktärernas reaktioner och agerande håller inte riktigt. Mer nyanserat, mer handling, och en timme extra i speltid så hade det kunnat bli skitbra. Den känns kortare än vad den är och spänningen varar trots allt till slutet.
 isecore
Funkade bättre än väntat på mig. Ja, den lånar mycket från andra filmer och är lite platt i handlingen men den överraskade mig och underhöll mig godkänt. Slutet har en skön ambivalens som fick mig att tänka på Carpenters undergångs-trilogi.
 Engravadlax
Slätstruket värre. Då ändå bättre än 2001.
 spades_of
Skräck på andra planeter gillar jag, men detta var dock på tok för tunt.
 TheJorre
Inget vidare
 best_jeppe
Förutsägbar som bara den. Känns som att jag har sett den här filmen minst 10 gånger förut. Ljummen 2a.
 precineadd
ungefär ett tusen femhundratrettioåtta gånger sämre än 2001
 Astrojacob
Ojojoj vad tunt. Lite creepy spänning men obegripligt krånglig och massa stöld från andra sci-fi. Lätt förutsägbar och "direkt till DVD" blir en svag Tvåa.
 Robkiller
Rätt så ok sci-fi, med skräck på mars... effekterna är hyfsade, miljöerna är fina, men regin och skådespelarna lämnar väl en del att önska... manus, dialog, logiskt agerande och att få tittaren att bry sig om karaktärerna är också något som skulle kunna förbättras.. men i slutändan så var det här inte alltför tokigt ändå...
 Djason
Överraskande bra faktiskt, bra skådisar och en ok handling som känns lite lagom otäck höjer den här filmen över mängden från liknande filmer. Vet inte mycket om gravitationen på Mars men inte är den som den är på jorden? Känns dock här som om den är samma.
 Totenkopf
Tyckte också den var bättre än förväntat, spännande nästan från start, klart sevärd
 Salot Sar
Välgjort, har potential men landar i samma gamla vanliga upplägg. Men nu måste de väl begripa att vi ska hålla oss borta från Mars?
 todape
Riktigt trög och tråkig inledning utan någon skådespelare som håller upp filmen eller en story eller regi som övertygar mig som tittare att den är värd att se klart.
 bryngel
Liev Schreiber är alltid stabil. Förväntade mig en riktig soprulle och blev glatt överraskad. Svag trea.
 the Feber
Storyn är inget nytt under solen! Ett gäng isolerade personer, denna gång forskare på mars, springer på ett taskigt virus/bakterie som sedan sprids bland karaktärerna. Med tanke på hur många gånger man sett liknande storys så hade filmen verkligen behövt mer innehåll, fler twistar och nya vinklingar. Det som är största behållningen av "Last days of Mars" är känslan och miljöerna. Karaktärerna är inte överdrivna (som i Prometheus) utan naturliga och bra gestaltade. Det blir betydligt läskigare då. Dock är vissa karaktärers handlande lite märkliga i sina stunder. Chefen för hela expeditionen tar dåliga beslut lite för ofta. I slutändan blir det lite förutsägbart och tråkigt., Man har som sagt sett liknande saker förut, och då i mer intressanta sammanhang. Men en helt okej söndagsfilm för den som gillar forskare, Mars och elaka virus.
 TheHorrorfan
Den här var att väldigt tråkig. På tok för lång och seg.
 Hysteria
Helt ok film , spännande ! Men absolut ingen höjdare... :) den gick att titta på och förstörde inte kvällen :)
 Salvation_Mind
Rysligt bra, my cup of tea.
 Tasnu Arakun
Ren smörja, och tyvärr inte av den bra sorten. En bra rymdskräckis kombinerar känslor av storslagenhet och klaustrofobi; den här lyckas med ingetdera. Hela filmen bygger på en vid det här laget trött och uttjatad idé och man lyckas inte heller tillföra något nytt. Frågan är om någon ens brydde sig. Skådespelarna är så livlösa att jag först trodde att de var datoranimerade. Fanns det ingen vettig människa på plats som hade modet att dra i bromsen och sätta stopp för eländet? Extra minus för allt epilepsi-flimmer. Om ni vill se samma film fast bra så ska ni se John Carpenters The Thing istället.
 niljoh
Kunde varit bra men otroligt irriterande karaktärer
 Anaythea
Zombies på mars... Ett vinnande koncept kan man tro, men insatserna är svaga. Filmen lägger sig mellan att vara seriös och oseriös. Hade den varit endera så hade resultatet blivit bättre.
Ett klassiskt upplägg för en bra sci-fi/skräckis som här slösas bort med stela karaktärer och avsaknad av klaustrofobisk stämning - två viktiga saker för att en sån här ska fungera korrekt på snäv budget. Alien är ett lysande exempel på när det funkade. Nu gillade jag den här ändå, kanske pga svagheten till alla dessa marsäventyr, och effekterna helt okej.
 dudson
Själlös rymd rulle med nollställda skådisar. Detta har man sett så många gånger förut"
 Indiernr
Mediokra skådespelare, urusel dialog, inget vidare inspelad, tråkig story och inget någon behöver lägga ner sin tid på att se
 Andreas_
Undvik är mitt tips...för här kommer ännu en sci-fi rulle med extra kasst av allt. Skådisarna är inget vidare förutom Liev Schreiber och Oliva Williams förstås som alltid gör ett gediget jobb framför kameran, men vad jag inte kan förstå är vad dom gör i denna soppa till film, för med denna förskräckligt kassa budget så kan det väl ändå inte vara lönechecken som lockade dom? hursomhelst så är även effekterna kassa, manuset är kasst, fotot är kasst, skakig kamera på ett riktigt kasst vis, detaljmissar i massor eller så kallade logiska luckor som sänker filmen under en 1:a...inte ens Elias Koteas är bra i denna...allt är bara en rejäl fånig och kass soppa...och skräcken då? inte ens den är bra...det blir aldrig läskigt eller intressant eller bra på något vis...man sitter bara och irriterar sig på att alla logiska luckor och hur korkade karaktärerna är och dom ska alltså vara special tränade astronauter och forskare...skrattretande när man tänker på det...mitt tips är att leta vidare om man är sugen på en sci-fi film eller bara se vad som helst istället för detta, för det här är nog bland det sämsta i alla filmgenrer...undvik är som sagt mitt tips och betyget blir en begraven och överkörd mycket svag 1:a...
 marleey
Gillar atmosfären i filmen och jag tycker storyn fungerar bra på förhand även fast man har sett upplägget förr. Tanken på att det skulle finnas liv i någon form på Mars är en gammal men ändå kittlande tanke. Filmen är spännande i början men det försvinner så fort det utomjordiska livet presenteras. Vilket i stort sett sänker filmen fullständigt. Kunde man verkligen hitta på något annat än en bakterie som gör människor till zombie liknande varelser? Absolut inget fel på zombies som filmmonster, men här känns det lite tråkig, minst sagt. Mediokert på många fronter.
 Cyoor
Jag gillar scifi, men denna bör inte ses.
 lucius
Egentligen inte särskilt dålig, men tillför inte direkt nåt nytt till genren. Det finns väldigt många bättre och snyggare varianter på samma tema.
 Halofreak92swe
Älskar sci-fi och man tackar aldrig nej till ännu en rymdfilm även om denna liknar 10 andra filmer. Tyckte den var intressant och spännande, bra musik också. Äntligen får jag se Liev Schreiber i en huvudroll och han gör det bra :) 3-.
 capitol
Extremt grunda karaktärsporträtt och fastän filmen är 98 minuter lång så känns det inte som att man har fått reda på något speciellt när man har tittat klart på den.
Svag tvåa, dålig och korkad. Men den är bitvis snygg och det är en hyfsad stämning bitvis så en etta känns lite hårt att sätta, men den är inte långt borta.
 Kurosawafan
väl genomförd men för mycket "standard" kune varit mindre action mer drama/ filisofi ELLER mer action
 cannibalrice
Helt okej faktiskt. Inte särskilt djuplodande handlingsmässigt, men ändå tillräckligt med spänning och action för att vara underhållande.
 Rele
En film med action. Några duktiga skådespelare höjde betyget nästan till en trea.
 vonadel
Oväntat bra faktiskt. Spännande och intresset hålls vid liv fram till slutet. Sen kunde man kanske valt ett lite mer originellt sätt att gestalta de smittade på. Men, ändå nära en sjua. 6/10
 Duke Igthorn
Zombies in space!
 92axha10
Smärtsamt förutsägbart nonsens. Har sett det göras bättre i andra filmer och scenografin är billig som bara den.
 Jamesa
Miljön räddade denna från lägsta betyg.
 KyLLo
Bra sci-fi-thriller/skräck, men når väl inte upp till Red Planet eller 80-talsklassiker som Avgrunden och Leviathan. Det finns filmer i genren som är riktigt billiga, slarviga, röriga och fula, men den här är snygg och välgjord. Stundtals stillsam och stundtals fartfylld, som sig bör. Den är genomtänkt från början till slut. Alltså inte ett spretigt hopkok som så många nyare skräckfilmer, som A Quiet Place och The Strangers. Den hade blivit ännu bättre om den varit mer återhållsam. En trea, varken mer eller mindre.
 JD
Känns lite bättre när den blir sämre, dvs när den genremässigt växlar över från rymdfilm till rymdzombiefilm och man sänker kvalitetskraven, men det hjälper bara temporärt.
« Föregående   |   1 2
Senaste kommentarer
Une leçon particulière (info) 17:56 22/8 (4)
Rom – öppen stad (info) 15:36 22/8 (94)
Darjeeling Limited (info) 14:52 22/8 (574)
The Lucky One (info) 13:11 22/8 (71)
Upgrade (info) 12:58 22/8 (23)
Ruin Me (info) 12:26 22/8 (1)
Jurtjyrkogården (info) 11:04 22/8 (22)
Alita: Battle Angel (info) 08:52 22/8 (32)
John Wick: Chapter 3 - Parabellum (info) 08:47 22/8 (19)
Sista natten med gänget (info) 08:14 22/8 (224)
Max Manus (info) 08:04 22/8 (130)
Godzilla vs. Mechagodzilla II (info) 06:58 22/8 (13)
Den skyldige (info) 06:31 22/8 (16)
Dead Night (info) 05:33 22/8 (2)
The Harder They Come (info) 04:44 22/8 (43)
Eros (info) 03:31 22/8 (14)
Scary Stories to Tell in the Dark (info) 23:39 21/8 (4)
Batman och Robin (info) 23:32 21/8 (493)
London Has Fallen (info) 22:54 21/8 (65)
Den siste mohikanen (info) 22:42 21/8 (281)
Brightburn (info) 21:30 21/8 (11)
Once Upon a Time in Hollywood (info) 20:45 21/8 (16)
The Warriors - Krigarna (info) 19:39 21/8 (374)
Flykten från DDR (info) 17:54 21/8 (4)
Kick-Ass (info) 16:31 21/8 (678)
BlacKkKlansman (info) 16:30 21/8 (44)
Chernobyl (info) 16:26 21/8 (11)
The Nest (info) 15:03 21/8 (7)
Jurassic World: Fallen Kingdom (info) 14:45 21/8 (64)
Polisskolan (info) 14:13 21/8 (272)
How It Ends (info) 13:42 21/8 (26)
En kvinna bland män (info) 12:45 21/8 (4)
Den grymma leken (info) 12:30 21/8 (34)
Rallybrudar (info) 12:06 21/8 (134)
Shaft (info) 11:31 21/8 (4)
...Och sen var ingen kvar (info) 11:28 21/8 (30)
Vicky Donor (info) 11:24 21/8 (1)
Namibia: The Struggle for Liberation (info) 10:51 21/8 (1)
Ficktjuven (info) 10:44 21/8 (77)
Hearts Beat Loud (info) 10:06 21/8 (6)
The Mustang (info) 09:34 21/8 (1)
Den tunna röda linjen (info) 09:10 21/8 (656)
Us (info) 08:14 21/8 (23)
Mom & Dad (info) 05:43 21/8 (13)
Trapped by Television (info) 02:28 21/8 (1)
Annabelle Comes Home (info) 00:36 21/8 (4)
Hard Ticket to Hawaii (info) 21:59 20/8 (28)
Rubber's Lover (info) 21:52 20/8 (13)
Doom Asylum (info) 21:44 20/8 (3)
Parasite (info) 21:36 20/8 (3)