amotherscrime
Scenen när Leo ska köra hem från golfcluben är legendarisk, annars var denna filmen en ganska intetsägande 2a.
 the Feber
Alltså... Utan DiCaprio och hans skådespelarkollegor så har inte den här filmen speciellt mycket intressant. Efter en och en halv timma in i filmen inser man att man bara kommit till hälften och att man kommer plågas med fler otaliga knarkstunder där alla karaktärer är stenade på massa "roliga" sätt. Och så blir det. Knarkscen efter knarkscen. Jordan Beforts historia må måhända vara intressant, men man önskar att man hade gjort en intelligentare film och med mer innehåll. Nu kan man klippa bort typ hälften och innehållet hade varit desamma. Nej detta var en av 2014 års stora besvikelser.
 flundblad
Absolut
 Gigi1943
Oj oj oj, till en början höll jag på att bli rabiat över språkbruket, tänk om vi svenskar skulle uttrycka oss på detta viset med sexanspelningar mm. Sonen varnade mig för att filmen är skrikig och det håller jag verkligen med om, men den var ändå intressant, eftersom den bygger på en sann historia (antar jag). Märkligt hur lättlurade människor är när säljare hör av sig. Svårt att låta bli att fnissa när personerna försökte snurra fast kilovis med sedlar runt kroppen. Även om jag inte är pryd så var det lite väl onödigt naket och drogande. Ingen risk att man somnade här inte även om filmen gick halva natten i går.
 MaxMackan
Halvvägs in så tänker jag: "Hur fan ska jag orka titta på lika mycket till med dessa fullständiga jävla skithögar?" Det är dock lite roligt, och andra halvan när det äntligen börjar gå utför kan man gotta sig i lite grann. Men jag har problem med tonen. När filmen är slut så kan jag nämligen inte känna mig säker på att filmen inte tycker att Jordan Belfort är lite cool ändå, och det har jag väldigt svårt att förlika mig med. Hade den konsekvent målat ett porträtt av skithögar, hade det varit roligt utan bitter smak i munnen och då hade det räckt till högre poäng, för filmen är verkligen välgjord.
 Prince John
Denna film vältrar sig i ögongodis där de tre huvudingredienserna består av brudar, knark och pengar. Efter ett tag blir man dock väldigt trött på hur pass ytlig filmen framställs och hur pass intetsägande handlingen är. Det som räddar filmen är några få intressanta scener med Di Caprio, men annars skulle jag bara rekommendera filmen för testosteronstinna tonårsgrabbar. Du kan bättre Scorsese. Du kan bättre.
 Ponsbach
Toppen produktion. Bra skådisar. Med så mycket yta kommer Scorsese till sin rätt. Men miljön och actionstoryn hänger inte ihop så karaktärerna blir osannolika och då faller upplevelsen något för mig.
 Bomkia
Fantastisk. 5-
 Portugallien
 best_jeppe
Det som gör att filmen är intressant är helt klart DiCaprio som visar lite nya sidor man inte har sett förut vilket är väldigt underhållande. Är dock inte så förtjust i hur kvinnor används och porträtteras i filmen vilket drar ned det hela. Först så trodde jag inte att de skulle kunna ha en story som höll i 3 timmar men till min förvåning så gjorde den det. Skulle vilja ha sett mer McConaughey också. Blir en stabil 3a.
Scorcese vet hur man berättar en historia, det visar både Goodfellas och Casino, och det är hans berättarteknik som till stor del gör de så bra. I Wolf of Wall Street hittar han mer lättköpta vägar med sex, droger och pengar vilket såklart säljer, men också snuvar oss på en intressant story till förmån för underhållningsvärde. Men det är rackarns snyggt och DiCaprio visar än en gång att han kan vara riktigt bra. Och även om vissa saker verkar vara lite väl sensationella så är det lätt att köpa det här och de tre timmarna har inga nämnvärda dalar.
 produr
Spoiler Njä Glorifierar mänskliga avskrädet lite för mycket.För min del kunde han fått 20 år och i och med pengarna för filmrättigheterna och böckerna kan han väl nu betala tillbaka alla som han lurade pengar på eller?.Nåväl dom tuggade på med i stort sett samma sak i nästan 3 timmar.Det var inte så mycket mer än sex och droger egentligen .Jag gillar dom flesta av scorses filmer men här blev de bara för mycket av allt
 nikdrum
såg om den igen och 5an förblir. älskar dekadens, Dicaprio och Jonah. Ett ända långt party av Scorsese:) Inget för Pk eller Fi peeps haha
 oapelmo
Låååång
 AdamB-film
Tempot och dialogen är ibland hejdlöst bra, och en del scener mellan Leo och Jonah är fantastiskt genomförda. Och filmen i helhet är inte långt ifrån fullpott, men en lite för lång film och därmed en hel del material som kanske hade kunnat klippts ner OCH en par karaktärer som aldrig riktigt följs upp drar ner. Men en solklar fyra!
 miss_spears
Film som porträtterar riktigt vidriga människor. Skälet till att det bara blir en trea är att det känns som att filmen delvis glorifierar dessa människor?
 naiiv
Utmattande film men kontinuerligt intressant.
 lucius
Framför allt komisk
 Kayzyn
Dessa tre timmar bara flög förbi!
 Jerrefalk
lite mycket fylla men annars en bra film!
 Spunks
Jävligt bra film. Jävligt bra prestationer. Sista timmen var lite väl seg bara.
 Sarakin76
Drogscenen er best
 zeke_karlsson
De va bland de mest monotoma jag sett...
 Sture Stenhög
Det är inte en direkt dålig film det här. Scorsese är ju bra på att berätta sådana här historier, och han gör det skickligt även här. Det finns en del väldigt bra scener, och den har även sina roliga stunder. Jag tycker dock inte alls att den är så rolig som många andra verkar tycka, det blir lite för pubertalt i mina ögon, och framför allt känns det som att det är samma skämt som rullas på loop genom hela filmen. Jonah Hill ser jag ju helst så lite som möjligt av också. Vad folk tar med sig från den här filmupplevelsen verkar annars vara lite olika, men vare sig man ser det som en moralkaka, en satir eller en glamourisering av ett dekadent leverne, så hittar jag inget här som känns överdrivet intressant. Man får förvisso en inblick i den värld som skildras, och kanske är det jag som inte är tillräckligt intresserad av den för att fångas av det. För mig blir det här istället bara en hyfsat underhållande rulle som är lite för repetitiv och lite för lång för sitt eget bästa. Stark tvåa .
 mammene
Jag måste erkänna att jag mest kände mig uttråkad och egentligen struntade totalt i huvudfiguren, men jag förstår och tycker att DiCaprio gör en väldigt bra prestation och det är en roll som passar honom, däremot hade jag väldigt svårt för hans kompanjon Hill, urlöjlig! Andra hälften blev lite bättre i mitt tycke, men varför så lång?
 sawa
Sell me this film
Två saker med denna film som fascinerar mig är följande: För det första är den förbannat välgjord. Hantverksmässigt finns det i princip ingenting att klaga på. Med det inte sagt att allt är överjävligt bra, utan "bara" att allt är enormt välgjort. För det andra så lyckas Scorsese & co underhålla mig non stop i tre långa timmar - detta trots att filmen handlar om människor som stör mig och en värld som är minst lika ointressant som vidrig. Detta är helt klart en storfilm och inget annat än en storfilm. Det är dessutom en storfilm med underhållningsvärde. Jag känner mig nödgad att sätta ett överbetyg. (10-/15)
 Anonym_user_1
Faller under den typiska 2½+ timmar långa produktionen av Scorsese som alla är likadana där han nu iscenssätter affärsmän som inte gör något annat än att knarka och knulla. Det börjar bli tråkigt.
 mgrankvist
Ett träffsäkert psykologiskt portätt av en narcissist och mytoman med megalomani.
 Krusty
Trots sina tre timmar så höll den intresset uppe hela vägen med ett bra tempo. Det kändes ibland som att man som publik höll på att få en hjärnblödning i karaktärernas ställe av allt skrikande och hetsande.
 DrJW
Börjar väldigt intressant, men ballar ur efter i mitten av filmen och i klimaxen och nära slutet. Har samma struktur som Scorsese´s andra film Goodfellas, men inte lika bra, Goodfellas var bättre i jämförelse. Men ändå en sevärd film.
 LacombeLucien
Otroligt välspelad, underhållande, välgjord. Scorsese är en mästare. Fullständigt vidrigt, dessa rika elitister på wall street, depraverade och sjuka.
 Supernaut
Välspelad och snygg, i princip felfritt hantverk. Dock inte nog för att verkligen fånga mig. Ännu en historia om rika vita män och hur de stjäl av andra.
 InzZzomnia
Även om den lyckas hålla mig intresserade hela tiden, vilket i sig är imponerande, så är det inte så mycket mer än så.
 Roswall
Bra hantverk, Leo gör det bra, mycket som är vidrigt men jag får inte med mig så mycket mer.
 kattuggla
Denna film ger mig kraft, 5+
 Anonym_user_1
Att den ens ska visas på SVT nästa helg får mig att vilja säga upp TV-licensen...
 deswhip
Filmen är välgjord och DiCaprio levererar som vanligt suveränt bra men som filmkonst betraktad kan jag inte ge den mer än 3+. Men! Filmen är mycket sevärd, underhållande, snygg och man kan lära sig en sak eller två, om man är läraktig... Så se den om du inte redan gjort det. :)
 KyLLo
Snygg och välspelad. Dock omogen, sexistisk och för lång. Blir bara sämre ju längre den lider. En svag tvåa.
 Murvel48
Klockrent!
 Rift
Den hade inte förlorat på att kortas till max 120 minuter.
 Kurosawafan
välgjord proffsig osv men allt känns ändå väldigt enligt mallen även DiCaprio
 Zebulonm
Men näää. Lång. seg. rätt ointressant. om ett egocentriskt rövhål
Underhållande och intressant film
Bra biografi men glorifierar materialism
 Robkiller
Lång, seg och ointressant, med alldeles för mycket pratande. Det sagt så är den väl ändå lite underhållande emellanåt, men i slutändan meningslös.
 Florian1978
Vilken fruktansvärd film! Det finns två dominerande ämnen: sex och droger. Och för att variera temat förekommer även droger och sex. Filmen vill toppa Oliver Stones "Wall Street" från 1987 men misslyckas kapitalt. "Wolf" lånar friskt från Stones klassiker: far, flickvän med designambitioner, osv. Men till skillnad från "Wall Street" blir kritiken mot kapitalismen en liten fotnot i "Wolf". Istället får vi repetitivt titta på sex- och drogorgier. Pinsamt!
 Solidus
”The Wolf of Wall Street” bjuder på ytan en galen film där "Caligula" möter finansvärlden. Det gäller inte vara känslig, för filmen vill och vågar uppröra. Sedan kan man diskutera om filmen glorifierar materialismen, eller om det är en satir, packad i en lyxförpackning. Det låter jag vara osagt. Snyggt och underhållande är det och Leonardo DiCaprio gör ännu en stabil insats i huvudrollen. Däremot tycker jag att filmen är för lång för sitt eget bästa. Det blir utdraget mot slutet. Sevärd produktion? Absolut, men inte i känsligt sällskap.
 Kayuzuzu
Lagom underhållande, alldeles för lång och trots att jag är imponerad av att den riktiga personen kunde lämna ut ett sånt osmickrande porträtt av sig själv så känns det ändå som att han "sålt på oss" den här smörjan och tjänar pengar på det. Och det vill jag inte stödja. Alldeles för mycket obehaglig verklighet av sexism, rasism och allmän douchighet utan att det på något sätt tycks drabba huvudpersonen i slutändan. Se den för att den är en verklig insikt i hur korkadeo folk blir när de
 karlmats
Jag drog mig för att se den här för att jag tänkte att jag bara skulle bli irriterade på alla karaktärer. Samtidigt gillar jag ju både Scorsese och DiCaprio och fascineras över Wall Street så jag vet inte varför jag så väldigt skeptisk till detta. Tre timmar är ju jävligt långt, men jag håller ändå intresset uppe hela vägen igenom och Leos karaktär må vara osympatisk, men han är ändå ganska underhållande. Även Jonah Hill lyckas mot all förmodan göra en stabil (fast samtidigt sjukt instabil) insats som den ständigt uppfuckade högra handen till Belfort. Vilket liv de levde alltså, min uppfattning är fullt ut att det här inte är glorifiering utan skildring av det absurda. Jag gillar samtidigt att det inte ges några direkta moraliska pekpinnar, det överlåts till publiken att själva inse hur vansinnig hela den här cirkusen är, dock inte helt utan åtminstone en gnutta avundsjuka och intresse. Som nån skrev, världen är uppfuckad bortom all räddning, och folk är nånstans ändå ok med det. Det blir en ganska stark 3a till slut, det är en film som är svår att släppa så här i efterhand.
« Föregående   |   1 ... 5 6 7
Senaste kommentarer
The Commuter (info) 19:33 17/7 (22)
The Lobster (info) 19:10 17/7 (85)
Freeway (info) 19:00 17/7 (67)
Robert Kennedy and His Times (info) 18:46 17/7 (1)
En lektion i kärlek (info) 18:39 17/7 (68)
Bug (info) 18:32 17/7 (1)
Lost River (info) 18:20 17/7 (23)
The Sacred (info) 18:13 17/7 (3)
Stander Gang (info) 17:40 17/7 (38)
Kill the Messenger (info) 17:20 17/7 (16)
Viva María! (info) 17:05 17/7 (14)
En ny flickvän (info) 17:04 17/7 (6)
Cleopatra (info) 16:54 17/7 (68)
Isle of Dogs (info) 16:53 17/7 (16)
Cult of Chucky (info) 16:52 17/7 (14)
Kollektivet (info) 16:31 17/7 (23)
De drogo västerut... (info) 16:23 17/7 (2)
Chinatown (info) 16:06 17/7 (362)
Annie Hall (info) 16:03 17/7 (331)
Vår i luften (info) 15:40 17/7 (2)
Benjamin Buttons otroliga liv (info) 15:07 17/7 (762)
I huvudet på John Malkovich (info) 14:58 17/7 (718)
Jurassic World: Fallen Kingdom (info) 14:56 17/7 (25)
Jakten på den försvunna skatten (info) 14:51 17/7 (607)
Fear and Loathing in Las Vegas (info) 14:46 17/7 (1193)
Avatar (info) 14:42 17/7 (1701)
Shrek (info) 14:36 17/7 (974)
Nära livet (info) 14:31 17/7 (34)
Lilla Jönssonligan och cornflakeskuppen (info) 14:17 17/7 (265)
In the Blood (info) 14:08 17/7 (9)
Sjön (info) 14:05 17/7 (190)
Pillertrillaren (info) 14:02 17/7 (138)
Full Metal Jacket (info) 13:56 17/7 (867)
G (info) 13:54 17/7 (359)
Knight and Day (info) 13:04 17/7 (294)
Doktor Zjivago (info) 12:30 17/7 (150)
Ted - För kärlekens skull (info) 11:46 17/7 (29)
Körkarlen (info) 11:20 17/7 (280)
Boyka: Undisputed IV (info) 10:57 17/7 (8)
Liar, Liar (info) 03:42 17/7 (560)
Amy (info) 03:16 17/7 (28)
Wonder (info) 02:22 17/7 (12)
Joe och vulkanen (info) 01:28 17/7 (61)
Krampus: The Reckoning (info) 01:26 17/7 (3)
The Thieves (info) 01:09 17/7 (11)
Set It Up (info) 01:07 17/7 (4)
Contract to Kill (info) 00:51 17/7 (3)
Calibre (info) 00:50 17/7 (5)
Rough Air: Danger on Flight 534 (info) 00:19 17/7 (3)
Birdman (info) 00:18 17/7 (204)