DrJW
Jag är inte alls förvånad att den här floppade, när man såg trailern så blev man inte alls imponerad. Den här försöker vara som Dune och Star Wars-prequel filmerna, men också ger lite av en Matrix-känsla, men lyckas inte bra alls! Dune var en mycket bättre film än den här, den hade iallafall en bättre handling och karaktärer! Huvudpersonen i den här var dåligt skriven och den här förväntar sig att vi ska heja på huvudkaraktären! Åter, misslyckas! Den här är så blek, och klichè men de är filmens minsta problem, att efter ett tag så bryr man säg inte!
 krank-mma
En strålande, överdådig rymdopera. Ser man denna och förväntar sig Matrix eller Guardians of the Galaxy så blir man kanske besviken, men jag tyckte att den var alldeles strålande. Framför allt gillar jag att det är en rymdopera ur kvinnligt perspektiv. Någon beskrev den som "en 13-årig tjejs stargte-fanfic filmatiserad med 176 miljoner dollars budget" och det ligger något i det. Filmen är uppenbart gjord med stor kärlek och entusiasm.
 zallaxx
Jag gillar att filmen känns som om man tagit en eller flera av Shakespeares manus och gjort en scifirulle av det ;) Grafiskt är filmen ren njutning med, speciellt om man har en tv som klarar av alla detaljer.
 WillyV
Underhållande hela vägen, men för mycket brister som många redan har påpekat, från manus till skådesspel. Mila Kunis får mig i alla fall att vilja Channing all over her Tatum.
 Adoniram
Så utomorrdentligt fånigt.
 Natosh
Nä, jag tyckte faktiskt att det bästa med det här var Eddie Redmaynes äckliga sci-fi-skurk
 Scooterpie
Helvete vilken smörja
 Gbgkille
Episkt!!
 lilebroer
En fruktansvärd filmupplevelse. Är osäker på om jag någonsin upplevt så pass många uppenbara snedsteg och felbeslut i en så här pass stor produktion. Tragisk nog så gick filmen +/- noll. Såklart långt ifrån lika bra utdelning som förväntningarna men jag hade verkligen önskat ett minusresultat för att i framtiden kanske slippa sånt här ogenomtänkt dravel. Håller faktiskt till och med Battlefield Earth som en bättre film då man i alla fall kan skratta åt den. Jupiter Ascending var bara ren och skär ångest i 127 minuter.
 MetalJukebox
Den ser rätt okej ut, miljöer och kostymer är alla intressanta. Dessvärre är intrigen en enda röra och huvudkaraktärerna i stort sett helt försumbara. Till och med actionscenerna är sönderklippta och utdragna.
 Krissla
Många bra skådisar som slösat sin tid med detta. Redmaynes karaktär var nog det mest intressanta med den. Annars var det bara pinsamt hur icke kapabel Kunis är och ovanligt död action för Tatums del. Pluspoäng för snygga miljöer och välgjorda kostymer.
 SaraAlt
Som om någon läst mitt 14-åriga jags allra pinsammaste och hemligaste fanfictions och gjort det till film. Underbart!
 jingoo
Som dålig fantasy för unga tjejer med jämrans utdragna actionscener som känns tagna från något datorspel fyllt med quick time events.
 Nathalena
Annorlunda, knepigt men underhållande.
 mwollin
Bara en massa slagsmål och explosioner utan någon som helst bra historia. Helt enkelt en värdelös film.
 Necross
Själlöst.
 ellisario
Effekterna var ju bra, resten not so much.
 todape
Många och bra effekter. Men i övrigt är det en svag och spretig story samt anmärkningsvärt bleka och uddlösa karaktärer. 3/10
 Zok
Snygg och underhållande action som höll mig intresserad hela vägen in i mål.
Snygga effekter kan man komma en bit på, men för guds skull, det behövs något mer än det! Två bildsköna människor, den ene i kajal(?) och stora öron tar sig fram i en hopplöst underlig story jag aldrig greppade - eller kanske inte ens försökte greppa ftw. Undslipper bottenbetyget bara för att Mila Kunis är snygg.
 lynchsebbe
egentligen en mycket bra idé storymässigt. Tyvärr slarvas den bort. Hade gynnats av ett långsammare tempo och mer utvecklade karaktärer.
 ekback
Bra skit! En blandning mellan Dune, Men in black och en massa fartfylld high-tech action, utan att det blir så mycket att det blir jobbigt. Längden på filmen gjorde att de fick plats med lite lugnare partier vilket förmodligen hjälpte. Inte en tråkig stund, bra gjort ännu en gång Wachowski!
 Cyoor
Väldigt många "precis på sekunden" tillfällen. Länga action scener. Svag 3:a
 karlmats
Jag trodde aldrig jag skulle säga det här men jag hoppas det kommer en remake på den här. En remake med riktiga skådisar, mindre tv-spelskänsla, bättre dialog och färre actionscener. Eftersom den släpptes i år är det väl kanske lite väl tidigt, t.o.m. med Hollywoodmått mätt, att börja fila på en sådan så kanske en vettig uppföljare eller nåt är mer realistiskt. Det finns ju en hel del potential i den här världen, själva grundhistorien lockar mig oerhört mycket, det är lite blandning av Star Wars och Guardian of the Galaxy fast det känns både hafsigt och riktat mot de i yngre tonåren. Jag vill ha lite mer svärta och inte en massa översminkade Twilight-wannabees som rapar ur sig kassa repliker i hopp om att nån ska gilla det. Det är ju ganska underhållande trots att det egentligen är bra dåligt, vad gör man av en sån film egentligen? En svag eller stark 2a antar jag.
 Duke Igthorn
Såg denna film utan att veta någonting om den. Utifrån affischen förväntade jag mig att den skulle vara i genren med Hunger Games och Divergent. Men den närmsta inspirationskällan är snarare Star Wars, och det blev för mig en glad överraskning. Tempot och stilen påminner också mycket om moderna superhjältefilmer som Avengers. Jag tycker det här var medryckande och underhållande, filmmakarna har glimten i ögat och gör mängder av referenser till andra populärkulturella filmer. Ta det för vad det är - ganska kul!
 Supernaut
Riktigt medioker.
 Zipper
Om man har stora ambitioner med sin film, som Wachowskis uppenbarligen hade med Jupiter Ascending, varför i hela värdlen anställer man en medelmåttig skådis som Mila Kunis att bära upp det hela? Hon ger absolut ingenting till karaktären, snarare tvärt om. Channing Tatum, som är väldigt "hit and miss" (mest miss) räddar inte direkt situationen, Eddie Redmayne är löjlig - liksom de andra två Abraxassyskonen. Så casting, och personregin är undermålig. Sen är storyn rörig och inte alls välutvecklad. Filmen är snygg att se på men jag är inte förtjust i de estetiska valen. Nej, vilken besvikelse!
 MinotaurKing
Som en dålig kopia på tusentals andra filmer. Väldigt stereotyp film dessutom. Killen räddar tjejen. Hur länge ska tjejer utmålas som försvarslösa underordnade män människor? Hur som helst kass film med dålig skådespeleri och kass datorgrafik.
 Silvanesti
Riktigt, riktigt snygg och jag gillar grundhistorien, men det känns som att det här hade fungerat bättre som en tv-serie där karaktärerna hade kunnat få ett uns till djup och historien inte hade jäktats genom.
 Nintendo 64
Katastrof
 fridenpaden
1,5 miljard kronor ($176 million) som man kunde lagt på nåt vettigare.
 Thavox
En klockren tvåa är det här, hyfsad bakis-rulle! Om de kapat sista 30 minutrarna hade det fortfarande varit en tvåa, men en kortare tvåa... Waschiofschcky "bröderna" verkar ha försökt göra en re-make på Dune, som de blandat med 5-elementet, typ. Blev inge bra...
 Tasnu Arakun
Hade stora förhoppningar på den här filmen men den visade sig vara en tämligen simpel och dåligt berättad specialeffektssmörja.
 siggelund
Wachowski-brothers VAD HAR HÄNT MED ER? Hur långt kan man falla från Matrix höjder egentligen? Så. Meg Griffin envisas med att falla från höga höjder och fångas i luften av (håll i er och försöka läsa bisatsen utan att fnissa) en barbröstad och schlagersminkad Channing Tatum med alvöron och flygande laser-inlines. Givetvis är den oskyldiga och ovetande jordtjejen centrum för en galaktisk intrig där olika illa spelade kungligheter kör rävspel om hennes gunst. Bajsnödig och effektsökande musik tillsammans med tafflig regi och rent ut sagt fula CGI-karaktärer gör att man sitter med ansiktet i handflatorna merparten av filmen. Det här som om man bett en idiot göra "världens coolaste film" och du slutat med klyschor, stulna karaktärsdrag, koncept som aldrig förankras, actionscener som sitter lika omotiverat som knull i porrfilmer, överdrivna CGI-svulster och en karaktärskemi som mest känns bakfull. Jag älskar sci-fi och var tokglad för den första Matrix-filmen. Men därifrån har det gått brant utför för bröderna Wachowski.
 Poppyskins
KOM IGEN, varför försöker ni ens ta den här filmen på allvar? Bara luta er tillbaka och njut av den sämsta och bästa filmen någonsin. Det är som om jag har åkt tillbaka i tiden, träffat mig själv som trettonårig tonårstjej och gett henne en enorm budget och helt fria händer. Vad hon skulle lägga pengarna på är utan tvekan Mila Kunis som en reinkarnerad rymdprinsessa som blir kär i Channing Tatum som en barbröstad varghybrid med flygande inlines och vingar (???), och ni måste erkänna. Det är vad vi alla innerst inne vill ha.
 Ima_Tree
Hysterisk teenybopperrulle.
 Robkiller
Jadu... handlingen är egentligen rätt risig, skådespelarna undermåliga, överdrivna specialeffekter är väl huvudtemat och målgruppen är nog 11-åringar som inte kan hålla intresset uppe längre än 5 minuter utan att någonting exploderar... men ändå... det är rymdtema, det är snyggt, det är underhållande... det får duga för stunden, men det saknar oerhört mycket djup...
 stgurgel
Imponerande mängd dumhet per bildruta, men så har dom ju använt mängder av snyggful CGI för att klämma in den också
 abbenisse
otroligt fånig och klyschig, men samtidigt lite småcharmig i sin bedrövlighet. sensmoralen verkar vara att det är bättre att äga jorden än att städa toaletter.
 Murvel48
Mischmasch, sammelsurium och hopkok...
 Bompa
Det enda positiva med den här filmen är att "Seen Been" överlever och att bröderna Wachowski inte lär får göra nån film på ett tag efter det här magplasket.
 HerrNenne
Börjar helt okej, men det är tomt och viljelöst. Filmen tycker den har effekter och coolt våld, så den slipper bry sig om annat. Vilket är synd, för nånstans har historien en potential, och det är bra skådespelarinsatser nästan rakt igenom, Kunis, Bean, Redmayne imponerar. Men det blir så konstigt, vem har tagit designvalen här? Svårt att ta tex Tatum på allvar så som han ser ut här. Otroligt ful film som utvecklas till något sjukt tråkigt och en ointressant plot som är både ointressant och svår att hålla med om.
 Wilsol
Kmr ihåg jet-rullskridskor och förvirrande Redmayne vokalisering - jävligt glad att det är det enda som fastnade i neuronerna
 Zarquon
Blir inte klok på hur mycket på skämt det är tänkt att denna film ska tas. Å ena sidan vill den äta kakan genom att vara ett så överdrivet, pompöst, och befängt stycke rymdopera att filmskaparna måste förstått att ingen skulle ta detta på allvar. Men å andra sidan vill den ha kvar kakan genom att få den egentligen inte särskilt komplexa handlingen att låta djup och svår genom att pytsa ut den i kryptiska småportioner med en massa fluff emellan så att det som kunde förklarats i tre meningar tar en timmes allvarsam dialog innan man kan förstå. Oavsett vilket så kan inget ursäkta den godtrogna, kassa och ointressanta huvudkaraktären som blir kidnappad (och räddad (av en man)) oftare än prinsess-kollegan från Super Mario eller den underutvecklade, kemilösa, råklyschiga kärlekshistorien mellan karaktärer så träiga att man får flisor i ögonen. Filmens stora behållning är det visuella, gillar produktionsdesignen skarpt. Actionscenerna funkar riktigt fint rent tekniskt men sämre då det är svårt att engagera sig i handlingen. Eddie Redmayne hackar många på, men jag tyckte han var en störtrolig superskurk, skrattade högt flera gånger, om det nu var meningen eller ej. På pappret gillar jag storyns grundidé och jag hade kunnat köpt de flesta av filmens logiska luckor (inte de jävla bina dock, det var bara för dumt) om den bara hade bestämt sig för vilket ben den skulle stå på. Nu är den för icke-rolig för att vara komedi och för dum för att vara "seriös".
 pufred
Äntligen sett denna rymdopera nu. inte alls så dumt som jag trodde, Fick flashbacks till min barndom då jag älskade Heavy Metal (tidningen) med Moebius. Visuellt mycket snyggt med referenser till allsköns mytologi, samt en del rätt coola actionsekvenser. Men världsbyggandet känns viktigare än karaktärsbyggandet, och det är mycket yta över innehåll. Fånigt men underhållande.
Nej tack...
 Micke87
Vilken sörja
 JPerlie
Helt okej om man vill kunna göra andra saker medans utan att missa nå viktigt. Älskar Mila men filmen kändes lite långdragen med fighting/actionscener som var 15-20 min långa nästan varje gång. Snark. Men den var snygg och jag gillade vissa av karaktärerna. En svag trea.
 syltkatt
Nonsens, absolut, total nonsens. Inte ens 100 milioner dollar CGI kan rädda det här skriptet.
« Föregående   |   1 2 3
Senaste kommentarer
Midnight Special (info) 12:22 17/6 (41)
Kikis expressbud (info) 12:07 17/6 (5)
The Meg (info) 11:16 17/6 (45)
The Mule (info) 10:01 17/6 (17)
Maybe It's Love (info) 09:58 17/6 (2)
Black Mirror - Fifteen Million Merits (info) 08:35 17/6 (27)
Black Mirror - The National Anthem (info) 08:16 17/6 (31)
Lady Bird (info) 04:22 17/6 (45)
A Bigger Splash (info) 03:38 17/6 (16)
Suspiria (info) 03:27 17/6 (20)
Alan Partridge: Alpha Papa (info) 02:50 17/6 (29)
Ukrainian Rhapsody (info) 02:45 17/6 (1)
Ensam i Berlin (info) 02:32 17/6 (7)
Dawn of the Dead (info) 02:24 17/6 (977)
Star Trek: Insurrection (info) 00:46 17/6 (79)
Konspirationen (info) 00:40 17/6 (80)
Disaster L.A. (info) 00:12 17/6 (7)
Batman vs. Teenage Mutant Ninja Turtles (info) 23:41 16/6 (2)
Night of Lust (info) 23:39 16/6 (1)
Deepwater Horizon (info) 23:28 16/6 (53)
Dagar emellan (info) 23:04 16/6 (3)
Arena (info) 23:03 16/6 (43)
American Psycho (info) 21:31 16/6 (1111)
Black Mirror - The Entire History of You (info) 21:28 16/6 (21)
Grave of the Vampire (info) 21:18 16/6 (6)
Snömannen (info) 21:00 16/6 (51)
Fast Lane (info) 20:44 16/6 (1)
The First Purge (info) 19:33 16/6 (18)
Good Luck Chuck (info) 18:05 16/6 (261)
The Commuter (info) 18:02 16/6 (36)
Micke & Veronica (info) 18:01 16/6 (43)
Why Are We Creative?  (info) 17:16 16/6 (1)
Adam & Eva (info) 16:58 16/6 (293)
Spegeln (info) 16:23 16/6 (147)
Rampage: Big Meets Bigger (info) 16:21 16/6 (32)
På heder och samvete (info) 14:57 16/6 (223)
Zorba (info) 14:53 16/6 (32)
Holiday (info) 13:32 16/6 (11)
End of Days (info) 12:28 16/6 (298)
Remote Control (info) 12:13 16/6 (1)
Code 46 (info) 11:54 16/6 (123)
Four Brothers (info) 10:45 16/6 (211)
Vilken jävla cirkus (info) 10:13 16/6 (12)
The Way Back (info) 09:37 16/6 (131)
Shaft (info) 09:25 16/6 (248)
All I See Is You (info) 09:22 16/6 (2)
300 (info) 09:20 16/6 (1720)
Bad Day for the Cut (info) 08:26 16/6 (5)
Flykten från Enplansvillorna (info) 06:22 16/6 (8)
Sabotage (info) 02:50 16/6 (78)