johannorlund
Börjar som en fyra, slutar som en svag tvåa. Ok underhållning!
 DIProgan
Börjar mycket bra men tappar i princip allt. Nice soundtrack.
 fridenpaden
Vad i helvete hände den sista kvarten? Det var som om någon annan hoppade in och ändrade både manus, regi och produktionskvalitén. Efter halva filmen tänkte jag att det här är något att tipsa min polare Micke "Ett nytt år och det innebär nya filmer" Zok men nu går det inte. Med ett sånt slut, även om det bara är 15 minuter, så borde ingen få vara med om en sådan extrem vändning i en film. Från stark trea/svag fyra till svag etta på några sekunder. Sammanlagt en chockerande "what the fuck happened"-tvåa.
 Claren
Så dålig att den blir rolig
 wowholypriest
Vilken total flopp det vart. Började helt ok sen bara tappade den var tionde minut, och sista kvarten skall vi inte ens tala om, filmen bara gör en tvärvändning från en någorlunda thriller till en shoot em up "B" film.
 Hagakure
Pladask!
 Olof_Gronlund
Tycker som alla andra här tydligen. Filmen byggs upp bra, mystiken och spänningen första 30-50 minuterna, men sen slutet är bara en lång jävla plåga och allt är lätt att gissa sig till. Riktigt trött på slutet. Nu förstår jag inte ens meningen med filmen från början.
 Canaletes
Riktigt bra film som tappar en hel del på slutet om man ska summera den kort. Helt klart inspirerat av Drive, det märker man på huvudkaraktärens beteende och musiken som används. Den börjar snyggt och spännande, man blir fångad direkt av mystiken som bildas av den supercoola huvudkaraktären. Det är i mitten av filmen och mot slutet som det ballar ur rätt fort. Det ballar ur på ett bra sätt men sen blir det alldeles för B. Skådespelarna håller inte kvalitén som krävs (Polisen, Maika Monroe och några mer) och manuset därmed. ** SPOILER ** Hade varit grymt att se när han flyr från militären från början eller efter. Sen att han fortfarande lever gör att man hoppas på en del 2 ** SPOILER **. 7.2/10.
 saggesaliv
Otroligt bra film, gillade den starkt. Riktigt bra musik och väldigt härlig stämning. Hade höga förväntningar och blev inte besviken! Betyg:+7/10
 ErikIllacia
shit! Vilken bra film! Den hade varit perfekt om den vågat tagit ett steg till mot skräck...vill inte spoila så det är svårt att belysa hur genial denna film är! Såna här filmer görs inte idag men ändå är temat väldigt aktuellt. skitbra skådespel genom hela rullen. Det här är en film man kommer se flera gånger, väldigt underhållande med en vänsterpolitisk underton.
 Cisco
Den var mkt bra inledningsvis. Den bygger upp det väldigt spännande sen tar det en liten sväng som sett förut men tar igen lite på slutet och man får samma känsla som av en riktigt bra 90 tals rulle.
 Shredderfilm
Gillaren!
 niin
Shit vilken B:ig rulle. Sinnessjukt kasst manus men rätt fräsig musik iaf.
 sonocronic
Hahaha! En riktigt underhållande B-rulle. Skrattade mig igenom den. Så ofantligt kul när de försöker göra den seriös men det bara blir ett totalt platt fall. Sjukt kul. Seriöst. Den sög.
 haajen
Ren och skär underhållning, här finns allt som man gillade med -80-talets filmer, inget originellt kanske men så underbart ihopsatt att jag inte kan annat än att älska! Stevens är klockren och j**ligt het! Länge sedan jag hade så här kul medan jag såg en film! B-film när den är som allra, allra bäst!
 Engravadlax
(Avsiktligen?) B med en 80s vibe. Men kul.
 Nemralis
En lyckad hyllning till 80-talets b-actionrullar, med roliga musikval, fint foto och en kylig over-the-top-karaktär i huvudrollen. Jag var både fascinerad och lite imponerad av Dan Stevens rolltolkning, helt olik hans godhjärtade mjuking i Downton Abbey. Det finns starka likheter med Goslings karaktär i Drive, vilken känns som en stor inspirationskälla till väldigt många inslag i den här filmen. Men här finns också subtila kopplingar till gamla erans action, som Terminator-filmerna. Berättelsen i sig är mer förutsägbar än vad den själv tycks tro, men hur scenerna byggs upp och utförs bäddar för en väldigt underhållande upplevelse. Förutsatt att du som jag gillar absurda situationer och dialoger eller en hel del bisarra actionscener.
 -kakihara-
På gränsen till en fyra. Riktigt bra hyllning till B-actionen som man växte upp med på 80 och början av 90-talet. Välgjord b-film som bjuder på ren underhållning, spänning, en del skratt och bra action, allt det man minns från the good old days. Slutet var fantastiskt också! Jag kom på mig själv med att sitta med ett fånigt flin på läpparna tidigt in i filmen och gjorde så fram tills eftertexterna rullade. Mer sånt här i framtiden tack.
 cristian81
Trollbindande. Tack vare den perfekta musiken och Dan Stevens rollprestation så kan man bortse ifrån en del luckor i manuset. Detta var en jävla härlig åktur.
 Simon_19
Det enda trevliga var att han satte svinen på plats, resten var bara ren och skär dynga tillsammans med uruselt skådespel från samtliga, svag tvåa.
 AdamB-film
Börjar bra. Men lyckas inte hela vägen. Stevens gör en bra rolltolkning. Soundtracket är kalas. Och även "deal-with-the-bullies-scenerna" fungerar bra. Men när filmen går mayhem så tappar filmen det den byggt upp, och "förklaringen" är varken bra, innovativ eller trovärdig. Som en b-actionfilm med budget. Dvs. underhållande men inte mer.
 Benisakura
Dynga med stort D!
 Zok
Detta gillade jag. Fick vibbar av andra filmer, dels i handling, dels i utförandet. Lite 90-tal och främst 80-talet.
Vilken skön överraskning! Retrodoftande actionthriller där det inte sparas på varken dumheter eller våldsamheter. Det hårt synthiga soundtracket passar in perfekt. Det stjäls friskt från aldre actionrullar, men vad gör det när det som i the Guest görs med stil.
 kontorshunden
Grymt bra 80-talspatisch. Musiken, ljussättningen och intrigen. Skönt oförutsägbar i regissörens bästa anda också. Mycket bra!
 skillbill
Årets överraskning, Stevens och musiken är top fucking notch.
 carnevil
Rätt mediokert och mest skumt för att vara skumt, men Steve Moores feta synthmattor höjer det helt klart.
 Jansmyr
Har nu sett denna och Adam Wingards tidigare You're next i snar följd. Tror killen försöker skapa ett alternativ till slasherfilmen i dagens skräcksörja. Snygga, raka, tydliga filmer. Som jag ser det har slasher filmen alltid dragits med sin interpativa vagehet som i rätt händer blir fantastisk, se Halloween som en ung kvinnas förnekelse av sin okristliga sexualitet, men som oftast bara blir smörja, vad är Jasons grej egentligen? Här ser vi filmer tömda på högre mening men fyllda av nära, materiell skräck. Mörda för ett arv, mörda för militären, enkelt! Mörda av okända, abstrakta och djupt psykologiska skäl, se It Follows, eller i värtsta fall Babadok. Äntligen har en svår genre delats i två, hoppas det inte får ödesdigra konsekveser!
 bad_droidboy
Bästa filmen jag sett på länge, riktigt bra! Mera sånt här!
 ShenLong
sicken dum film, jag gillar musiken dock
 Harkaiden
Satte i stort sett partierna thriller, action och 80-tal klockrent. Förbannat bra skådespelarinsatser ackompanjerat av ett superbt soundtrack.
Förutsägbart och oväntat omvartannat med stark stil, starka skådespelarinsatser och ett fantastiskt soundtrack. Stark trea...
 todape
Överraskande bra och underhållande film. Men likväl känns det på många sätt som en standardfilm. Absolut sevärd. 6/10
 JonteW
Rätlinjig och spännande thriller i klassisk B-filmsmanöver. Tight regi, bra skådespel och inte minst ett härligt soundtrack av Steve Moore som inte helt otippat använde samma synthar som John Carpenter brukar köra till sina filmer.
 CultOfZenith
Ho boy. The Guest och It Follows är årets oheliga allians av electronicapulserande indiethrillers (även om båda tekniskt sett är från 2014). Musiken är fantastisk, men framför allt symptomatisk för filmens vrickade inställning till hela berättelsen - och dess galna, oförutsägbara vändningar. Barscenen är potentiellt min favoritsekvens som jag såg på film under 2015.
 void0
Egentligen kanske inte förtjänar mer än tre, men sucker som man är för den är typen av action så får det bli en svag fyra ändå. Dan Stevens och soundtracket gör det mesta av filmen.
 mwollin
Tät och spännande film, i halva filmen och sen flippade den ut som sådana här filmer brukar göra. Jag hade villat ge den en trea men det är den inte värd, så det blir en tvåa.
 Sture Stenhög
Alltid kul när man slår igång en film som man inte vet någonting om och det visar sig att man får en riktigt härlig resa. Denna har en riktigt skön retrokänsla som bara stegras under filmens gång, och som mynnar ut i en fantastiskt underhållande tredje akt. Det är tydligt att det här är skapat av någon som är uppväxt på skräpfilmer från 80-talet, men trots det så blir det aldrig en renodlad pastisch av det hela. Den är lite av en hybrid av olika stilar, och den kan definitivt stå på egna ben. Jag gillar verkligen blandningen av ett riktigt b-films-manus som har fått en oförskämt bra produktion och en till större delen förvånansvärt seriös ton. Inte helt lätt att få att fungera, men det har de lyckats med. Både Dan Stevens och Maika Monroe sköter sig dessutom bra, och vi får ett riktigt härligt soundtrack (ett party där Der Mussolini spelas är mitt slags party). Betyget blir en ganska stark trea, hade hela filmen varit lika bra som den avslutande akten så hade det blivit ännu högre
 Mr.D
Sista tredjedelen av filmen drog ned helhetsintrycket rejält men helt okay overall och fantastiskt ett soundtrack!
 funkisvilla
Synd att upplösningen inte var mycket att hänga i granen för dessförinnan var det riktigt bra och stämningsfullt. Dan var grym och soundtracket likaså.
 SONGUN
Höll på att inte se filmen p.g.a. många kommentarer om dåligt slut, sen visar det sig att slutet var det som var bäst. Lita aldrig på någon,.
 Pingstpastorn
En independentfilm som till 99,9% består av Hollywood-klyschor och dessutom klyschor från fördummade actionfilmer. Filmen är inte ens det minsta nyskapande; allt har man sett 500 miljarder gånger förut känns det som. Förutsägbar och inte det minsta spännande. Tur att jag såg den på Netflix och inte köpte eländet.
Bra upplägg, på det hela taget en bra story, ett bra soundtrack och hyfsade skådespelare. Det är ingen film jag skulle kunna tänka mig att se flera gånger men den duger i brist på annat.
 TheHorrorfan
Funkade att kolla på, men tillslut blir det bara för mycket "Pang-Pang!".
 92axha10
Jag var med filmen ett bra tag tills jag började kunna förutse vad som skulle hända. Underhållande men inte något jag kommer ha i minnet.
 annihilat0r
Första timmen av "The Guest" var utomordentligt underhållande; en riktigt festlig upplevelse som jag rekommenderar alla att ta del av. Avslutningen sänkte dessvärre helhetsupplevelsen några snäpp.
 Simpe3
Grym film!
 Kajanus
Ett soundtrack med Front 242 och DAF skojar man inte bort i första taget.
 Björkman
Riktigt go känsla merparten av filmen där Dan Stevens gör en skönt creepy huvudkaraktär. Tappar lite, lite på slutet, men annars inte många större saker att gnälla på. En film i min smak. Väger precis över till en svag fyra. Stort plus för soundtracket!
 dudson
As bra film!! Man verkligen baxnar vilken frääch & uppiggande nymodig skapelse detta är, samt extremt obehaglig emellanåt. Dan Stevens är sanslöst bra som mystisk helylle snubbe. Bar -fighten är gudabegåvad läckert gjort.
« Föregående   |   1 2
Senaste kommentarer
Larry Flynt - skandalernas man (info) 14:28 19/5 (209)
Röda Nejlikan (info) 14:25 19/5 (24)
Fruktans nävar (info) 13:57 19/5 (82)
Den lilla flickan i huset vid vägens slut (info) 12:41 19/5 (58)
Society (info) 11:57 19/5 (62)
Lysande gift (info) 11:29 19/5 (21)
Backdraft II (info) 11:08 19/5 (1)
Polar (info) 11:03 19/5 (21)
Vägvisaren (info) 10:58 19/5 (51)
Justice League vs. the Fatal Five  (info) 10:33 19/5 (2)
Mortdecai (info) 09:46 19/5 (25)
Tredje mordet (info) 08:53 19/5 (6)
Five Nights in Maine (info) 08:24 19/5 (1)
En iskall jävel (info) 07:58 19/5 (33)
Snömannen (info) 07:57 19/5 (45)
Oskyldigt blod (info) 06:20 19/5 (33)
Alla mår bra (info) 03:39 19/5 (2)
[REC] 4: Apocalypse (info) 03:22 19/5 (20)
Det vildväxande päronträdet  (info) 03:04 19/5 (6)
Brokedown Palace (info) 02:14 19/5 (55)
Nattbarn (info) 23:41 18/5 (9)
The Mule (info) 22:26 18/5 (15)
Big Brother (info) 22:09 18/5 (2)
Snuten i Hollywood 2 (info) 21:35 18/5 (224)
Sonja (info) 20:19 18/5 (2)
Den hårda leken (info) 18:36 18/5 (1)
Iron Sky: The Coming Race (info) 15:45 18/5 (1)
Time Machine (info) 15:37 18/5 (327)
Sameblod (info) 15:07 18/5 (58)
Zlatan i Alperna  (info) 12:31 18/5 (3)
Fruktan lägger pussel (info) 12:28 18/5 (4)
Atlantic City, U.S.A. (info) 11:47 18/5 (44)
UFO (info) 11:25 18/5 (8)
Star Wars: The Last Jedi (info) 10:37 18/5 (148)
Acts of Vengeance (info) 10:33 18/5 (7)
Purpurgänget (info) 09:59 18/5 (1)
Black Panther (info) 09:00 18/5 (86)
American Exit (info) 07:48 18/5 (1)
Ocean's Eight (info) 05:52 18/5 (36)
Tag (info) 05:38 18/5 (7)
Isn't It Romantic (info) 05:36 18/5 (10)
I Feel Pretty (info) 05:34 18/5 (13)
Enemy Gold (info) 04:04 18/5 (5)
Summer of Blood (info) 03:44 18/5 (5)
Det ljuva livet (info) 23:33 17/5 (150)
De bedragna (info) 23:21 17/5 (29)
Mordet på Orientexpressen (info) 22:41 17/5 (49)
Destroyer (info) 22:33 17/5 (7)
Frank and Ava (info) 22:29 17/5 (1)
Big Boss (info) 21:59 17/5 (96)