bryngel
Svag trea, har ju dessutom lite svårt för det där religiösa tramset. Men det får man åsidosätta.
 kervisch
3 av 5. Godkänd.
 FreeSpace
Vilken smörja...
 ziferN
Det är underhållande, läckert och intressant men av någon anledning blir det aldrig direkt spännande. Filmen har dock flera läckra scener som lyfter upp detta, liksom förhörs-scenen mot slutet. Annars är detta tyvärr ingen film man lägger på minnet direkt, utav vad som har kommit ut, vilket jag hade hoppats på.
 Dutch
Läskig och mörk, och så regnar det.
 passi0n
Bland det sämsta jag sett.
 Shredderfilm
Mjeaa.. skakiga kameror och demon-skrik som inte alls e speciellt lebbiga. Gillar första 30min men sen dippar den duktigt!
 sloburned
Brukar gilla Eric Bana (ja, faktiskt) men här gör han ju ett förjävla uselt jobb...
 CodeRed
En svag 4:a, gillade den skarpt kanske beror på att jag inte gillar skräckisar i vanliga fall! Så det här va precis lagom för min smak. Tycker alla skådisar gjorde det mkt bra! Skön rulle som gav mig det jag vill få ut av film, underhållning och den underhöll mig och jag håller med en tidigare kommentator att bästa "besatt" filmen jag sett! Självklart så va den lite tunn o ologisk här o där men nämn en film av idag som inte har luckor!!!! Mkt nöjd att jag gav den chansen.
 pungsnigel
Skrapade bara på ytan av vad som hade kunnat bli en otroligt bra film. Slutar på godkänt
 DiMMU BoRGiR
Neeej...!! Det fanns ju något där, en viss stämning som kunde ha blivit något. Men Eric Bana är helt fri från utstrålning och bra skådespel plus att allting blir kliche utan någon egentlig röd tråd. Alls. Några mysiga scener, men inget att hetsa upp sig över.
 Podpolkovnik
Måste säga att det fanns potential. Dock sjabblades detta bort i en lite för explicit filmning.
 chris_lambert_
Klyschig men inte helt utan förtjänster.
 vonadel
Ah, vad skönt med en film i denna genre som håller hela vägen. Annars brukar de mest vara lovande i början för att tappa efter hand. Väldigt intressant handling och jag kommer att läsa Ralph's bok vad det lider. Visst, Bana har en utstrålning i klass med Reeves, men det funkar i denna roll. 8/10
 Teodor
Riktigt bra! Obehaglig och skrämmande.
 Djason
Obehaglig film som håller hela vägen, några scener är riktigt creepy. Visst Eric Bana är inget oscarmatrial men i denna film behöver han inte spela med känslor direkt. Ska denna film bygga på verkliga händelser så är bara det otäckt värre.
 the Feber
En skön skräckdeckare som kör efter "less is more". Istället för att visa en massa övernaturliga saker, pratas det om dem. Man tar bort musiken istället för att lägga på en krystad "spännande" musik. Man lyckas helt enkelt skapa en jävligt äcklig stämning! Storyn är helt okej. Polis följer upp ett märkligt fall och stöter på läskiga saker. Dock är filmen för lång! Man hade lätt kunna ta bort någon av de mindre karaktärerna för att på ett mer effektivt sätt berätta historian. Men läskigare än vanligt och mer trovärdigt.
 pufred
Jerry Bruckheimer goes exorcist-skräck. Finns det inget sätt att varna för vilka producenter en film har? Edgar Ramirez och Sean Harris är rätt bra, Eric Bana och Joel McHale är det inte.
 RadioSaga
Rätt så spännande!
 Wulfgang666
Spännande!
 RunRiot
Segt var bara förnamnet... Bana spelar dock riktigt bra, men det är ungefär vad som finns att hämta här.
 -Hedda-
Vi har sett det så många gånger förut. Förutsägbara jumpscares, "listiga" demoner, found fotage, katolska präster, övergivna byggnader i mörka regnscener, huvudkaraktären som långsamt glider in i galenskap, skriften på väggen.. Listan bara fortsätter. Kort sagt har den här filmen noll överraskande moment. Skådespelet är närmast löjligt övertydligt vilket gör den mer humoristisk än otäck. Slutet var lika uselt som resten av förloppet om inte värre. Det blir bottenbetyg.
Efter den fenomenala otäckingen Sinister hade jag höga förväntningar på Derricksons nya skräckis. Och den är bra inledningsvis, men sjunker snabbt till något som mest påminner om Seven med övernaturliga inslag och det sedvanliga religiösa dravlet. Mörkt och suggestivt så det räcker med en del fina scener, men det räcker inte när allt är totalt ospännande och ooriginellt.
 Dagerman
Eric Bana är i nivå med Ben Affleck. Sean Harris räddar filmen till knappt godkänd.
 petson81
Så mycket skräck kan man inte kalla det för, en helt okej thriller tycker jag absolut att det är. Lite synd med ett så mesigt slut, annars helt klart sevärd
 spiel mit mir
Otäck! Väldigt otäck tycker jag faktiskt. Kommer innanför skinnet på mig på något sätt som jag inte kan förklara. Tycker alla skådisar gör ett väldigt bra jobb, men Sean Harris är fantastisk i slutscenerna! Snygga effekter, smink och ljussättning filmen igenom. Helt klart i min smak!
 Tatty
Lagom rätt så spännande. Lite nervig.
 todape
Äntligen en riktigt bra skräckfilm. Mycket skön och spännande film. Hade gärna sett ett annat slut. 7/10
 -kakihara-
Rent skräp, tyvärr... Substanslös, innehållsfattig, osv. Inget karaktärsbyggande överhuvudtaget, man relaterar inte till någon. Väldigt ytlig handlingsmässigt. Snygg i och för sig, men det gör ju knappast en film bra när alla de andra delarna saknas.
 marleey
Hade rätt så höga förväntningar på filmen efter att ha sett trailern. Men Deliver Us From Evil levde bara nästan upp till dem. Skall vara "baserad på verkliga händelser", om så är fallet låter jag vara osagt. Hur som helst så sätter detta uttjatade knep ändå lite krydda på filmen. Gillar att man håller ett lugnt och bra tempo utan att skena iväg allt för mycket. Storyn är som sagt helt okej, intressant mix mellan polis- och övernaturligt. Men börjar inte exorcism börjar bli lite tjatigt? Hyfsade insatser från skådisarna, gillar Eric Bana och Sean Harris. Tyvärr överaskar filmen inte så mycket och det blir aldrig riktigt otäckt. Trailern till filmen avslöjade dessutom alldeles för mycket. En svag 3:a i betyg. Fullpott för soundtracket dock.
 Andreas_
Håller verkligen med -kakihara- här, detta är rent skräp och jag är faktiskt chockad över hur dåligt detta är med tanke på regissören och skådespelaren Eric Bana som vanligtvis är riktigt bra i sina filmer, men här är han riktigt dålig, lite som att han inte bryr sig utan är endast ute efter lönen, medan Edgar Ramirez försöker sitt bästa men dras ned av allt annat som är rent fånigt och dåligt i filmen. Regissören är ju samme som gjorde dom smått fantastiska (inom skräckgenren så klart) Sinister och Exorcism of Emily Rose som var välgjorda och otäcka rysare som verkligen kröp under skinnet på en, medans här verkar det som att han hittat på en film från dom fånigaste skräckhistorier tagna från lägerelden på något barnsligt kollo och sedan satt ihop dom till ett försök till skräckfilm, skrattretande dåligt utan substans och utan någon röd tråd...filmen spretar bara åt alla håll och kanter med en kass Eric Bana i huvudrollen...det finns som inget bra med detta skräp till film, utan logiska luckor i massor och detaljmissar som är så pinsamma att man kan ju tro att detta är något skolprojekt av snorungar som försöker göra sin första film fast med en hög budget...nä riktigt dåligt och jag kan verkligen inte rekommendera detta fåniga skräp...filmen spelar ju på att den ska vara baserad av verkliga händelser och då gjord efter en bok, men det enda som stämmer överens med dom verkliga händelserna är namnet på detektiven som Bana spelar och att han hörde massa röster och skit i huvudet...resten är ihop plockat skit av Hollywood...betyget blir en mycket svag 1:a
 Zok
Stämning och spänning.
 WillyV
Solid, småläskig och välspelad. Bra ljudeffekter! Bana och de besatta är riktigt bra. Knappt något originellt alls här, men Derrickson vet vad han gör, även om han inte når upp till sin bästa film; Sinister. Stark trea.
 Zebulonm
Inte min typ av film...
 Bullen84a
Riktigt bra film
 BigQ
Dåligt! Får en 2:a enbart pga effekterna i slutfighten, den scenen höjde betyget från en 1:a. The doors kopplingen kändes enbart som en kopia av "Time is on my side" av Rolling stones i filmen Ondskans spår om någon nu minns den. Nä, taffligt och dåligt! Egenupplevda händelser my ass!
 Ghostface
Filmen har tagit färdiga recept från det som är bättre i samma liga och allt har setts förut.
 Nathalena
Not bad
 Andersson00
Jättedryg film
 tildiz6
Bra för att vara en skräckfilm från 2014
 BrutusBeefcake
En riktigt schysst utdrivningsscen i slutet räddar denna film som annars är otroligt uddlös och lättglömd. (5/15)
 S_Griffon
Tar sig mot slutet. Undrar varför barn i såna här filmer har så läskiga leksaker?!
 Solidus
Skitig Djävuls-rulle med tyvärr för mycket tro på jump-scares. Det känns som en blandning av "Exorcisten" och "Seven" och slutresultatet är en klart godkänd skräckfilm som fick mig att sänka ljudet flera gånger.
 ekneB
stark 3a. riktigt creepy rakt igenom och exorcismen i slutet är riktigt snygg!
 Sodastream
Älskar filmer med besatthet, katolska präster och där det ständigt regnar. Gillar ni denna - se "Stigmata" härnäst.
helt ok
 Tsurugi
Det där ljudet med skrattande barn är jag väldigt trött på, det känns som det är med i ungefär var tionde film man ser. Här går man lös som bara fan och spelar samma stock-ljud säkert tio gånger. Medelmåttig film som egentligen inte är särskilt sevärd men kan passa som nåt att slökolla på.
 KyLLo
Ännu en skräckis om besatthet. Religiösa inslag och klyschor som avlöser varandra. De verkar vilja ge ett helt seriöst intryck, men allt det övernaturliga, dåliga skådespelarinsatser och billiga repliker blir skrattretande. Och det ständiga blinkandet med ljuset är bara amatörmässigt och störande. Tvåan räddas av miljöerna, sminket och att den är skapligt välproducerad.
 Dream
Den här är långt ifrån lika bra som klassikern "Exorcisten" från 1973, men ändå bättre än många andra i (Exorcism/Driva ut andar) - genren. En helt okej blandning mellan action och skräck. Betyg 3.
 Robkiller
Exorcism-film som fungerar oväntat bra... helt ok skådespelare, ryslig stämning och håller intresset uppe.
« Föregående   |   1 2
Senaste kommentarer
Marshall (info) 06:58 24/4 (5)
Kursk (info) 04:39 24/4 (7)
Triple Frontier (info) 03:48 24/4 (11)
Glass (info) 03:45 24/4 (22)
Johnny English Strikes Again (info) 03:44 24/4 (16)
Hard Candy (info) 02:49 24/4 (532)
Alien Warfare  (info) 01:28 24/4 (1)
Lifepod (info) 00:59 24/4 (10)
Slithis (info) 00:50 24/4 (1)
U.S. Marshals (info) 00:47 24/4 (177)
Katie Says Goodbye (info) 00:11 24/4 (3)
Ocean's Eight (info) 23:47 23/4 (32)
Storstadens marodörer (info) 23:40 23/4 (3)
The Highwaymen (info) 23:31 23/4 (7)
Min mans hemliga dubbelliv (info) 23:28 23/4 (6)
Thelma (info) 23:11 23/4 (19)
Konspirationen (info) 23:07 23/4 (79)
Den vackre Antonio (info) 22:50 23/4 (1)
Den skyldige (info) 22:18 23/4 (11)
Inherent Vice (info) 22:12 23/4 (98)
Priest (info) 22:05 23/4 (185)
Someone Great (info) 21:45 23/4 (1)
Två dagar, en natt (info) 20:30 23/4 (50)
Jurtjyrkogården (info) 20:00 23/4 (10)
Grace of Monaco (info) 19:49 23/4 (33)
Message from the King (info) 18:46 23/4 (8)
Kyss henne! (info) 17:18 23/4 (9)
Game of Death II (info) 16:58 23/4 (43)
The Perfect Date (info) 15:51 23/4 (1)
Dumpad (info) 15:50 23/4 (372)
The Tower (info) 15:48 23/4 (12)
Uppenbarelsen (info) 15:34 23/4 (2)
Holy Smoke (info) 15:27 23/4 (83)
Operation Ragnarök (info) 13:14 23/4 (4)
Mother of Tears (info) 12:27 23/4 (52)
The Foreigner (info) 12:19 23/4 (21)
Night's Tightrope (info) 11:40 23/4 (1)
Hans hustrus brott (info) 11:02 23/4 (6)
Sameblod (info) 10:59 23/4 (56)
Nudisten (info) 10:58 23/4 (28)
Lords of Chaos (info) 10:58 23/4 (11)
Escape Room (info) 10:55 23/4 (9)
Shazam! (info) 10:54 23/4 (9)
Helan & Halvan (info) 10:45 23/4 (12)
Unicorn Store (info) 10:41 23/4 (2)
The Secret Lives of Dentists (info) 10:39 23/4 (23)
Sången om vägen (info) 09:19 23/4 (44)
(500) Days of Summer (info) 03:08 23/4 (420)
Lída Baarová (info) 01:12 23/4 (3)
Alpha (info) 00:02 23/4 (8)