92axha10
Äntligen en barnförbjuden action som är självmedveten och välgjord. Det är bra action, Denzel är bra i rollen och det är bara en massa kul.
 Shredderfilm
Riktigt go! Lurig och klurig, snygg och stygg! ;D
 erik.p
Gillar ju inte Dnezel, och själva manuset är ju lövtunnt (och osannolikt som sig bör). Stundtals lite segt, men det tar sig i andra halvan av filmen. Hederlig action rulle med en del snygga scener. Klart godkänd - trots Denzel.
 HippiePatrik
Bra thriller! Denzel Washington är på top! Påminner så mycket och Bruce i Die Hard filmerna!
 Bamsemannen
Jag tyckte filmen var bra första halvan för att sluta som vanliga amerikanska actionfilmer med massvis av ologisk och överöveraction. Men underhållande var den!
 Astrojacob
Kanon. Denzel i sitt rätta element. Njöt 100 %. Femma.
Liam Neeson och här Denzel Washington har lyft genren "Old man action" till nya höjder då dessa skådespelarna inte bara kan leverera action utan också är fantastiska skådespelare. Denna film handlar inte historien utan istället handlar filmen om Denzels karaktär och hur bra Denzel kan leverera i rollen. Precis som med Neeson i Taken-filmerna älskar jag filmerna och jag kan utan tvekan återvända om och om igen men samtidigt när filmen är slut så finns det inte så mycket att hålla kvar i. 3+
 ulpe01
Ännu en film i med en åldrande skådis i actionroll. Denzel är ju en gediget bra skådis och det här är rätt så bra, han är ju övercool som pensionerad kick-ass-snubbe. Inte lika bra som John Wick, men är där och nosar i trakterna av högre betyg.
 dudson
Denzel passar perfekt i såna här filmen. Stenhård& avaktande men till slut svin brutal och explosiv.Väldigt snygg film för övrigt också.
 Andreas_
Antoine Fuqua har än en gång gjort en medioker skräpaction...denna gång med en fantastisk skådespelare i huvudrollen i form av Denzel Washington som alltid är mycket bra framför kameran. Däremot så är Antoine Fuquas filmer inga höjdare om man är äldre än 10 år gammal och inte riktigt har så mycket förstånd att se helheten av filmer utan endast ser "cool action"...så jag gissar att dom som ger denna rulle högt betyg inte är särskilt gamla...sen förstår jag inte varför man måste ta en gammal lysande tv-series namn och göra en helt annan typ av film? denna hade lika gärna kunnat heta John Wick 2 black edition eller t.ex Stone John Hard Ass eller nåt liknande...varför inte göra en film som hyllar tv-serien och är en värdig uppdatering istället? nä sånt förstår sig nog inte Antoine Fuqua på som även gjorde värdelösa Olympus has fallen och King Arthur t.ex som båda är två riktiga katastrofer till filmer...förstår inte ens hur denna regissör får fortsätta göra högbudget filmer....dock så är inte detta riktigt lika dåligt och Denzel är som sagt bra i huvdrollen...även övriga roller som Marton Csokas, Chloë Grace Moretz är bra även om Moretz typ är med 10 min...samma sak Bill Pullman och Melissa Leo...varför ens ha med såna toppskådisar i roller som inte överstiger ens 5 minuter? Ja medan jag kliar mig i huvudet och har svårt att förstå detta så blir jag dock överrumplad med välgjorda actionscener...även om många av dom är extremt orealistiska och fåniga så är dom välgjorda och det med Denzels suveräna skådespeleri räddar väl denna film från att bli en total misär sörja. Både första Taken och Denzels film Man on fire är hundra gånger bättre actionfilmer som jag hellre rekommenderar men har man sett allt och ändå vill se en actionfilm och inte bryr sig om välgjord helhet så funkar väl detta som ett litet tidsfördriv men rekommenderar den kan jag inte göra...Betyget blir en stark 2:a och det kan vi tacka Denzel Washington för.
 vladi
Pissfilm för allmogen
Total macho-action med testosteron istället för hjärna. Bra underhållning om än något utdragen och tjatig, och kanske lite väl korkad för sin budget. (9-/15)
 pufred
Oj så stereotypt, oj så klyschigt, vilka missar man gjort, men den var en över förväntan vigilante-action med Denzel som badass. Skulle nog säga att den är som blandning av Taken/Gran Torino med inslag av León. 2+/3-
 spiel mit mir
Hehe, jag förstår kritiken, men detta var precis vad jag förväntade mig och ville ha. Denzel i en roll som klippt och skuren för honom (alla Denzel-grepp man kan komma på), snyggt foto och begåvat skådespeleri från de flesta inblandade. Slutet blir lite utdraget, men jag kan inte låta bli att önska mig en egen equalizer för alla orättvisor i världen - gärna i form av Denzel!
 jingoo
Old-school vigilante som vilken Stefan Fiskmås-film som helst, men snyggt gjord. Alltid underhållande med skurkar som lever gott i sin lilla bubbla tills någon kommer och sticker hål på den. Gillade Moretz, hon var väldigt bra i sin roll, även om den var rätt liten.
 todape
Jag visste absolut ingenting alls om filmen i förväg förutom att Denzel medverkade, på grund av omslaget. Precis vad jag önskar mig då jag helst ser filmer helt utan förväntningar. Jag fick omgående en trevlig känsla att detta skulle bli en film som föll inom mina smakramar. Den har detaljerna som ger en film det där lilla extra. Därtill bra regi, foto och skådespel. Jag älskar verkligen Man On Fire och detta är enligt mig en film av samma typ. Visserligen inte lika bra, men den räcker långt. Regissören som tidigare gjort bland andra Training Day och Tears Of The Sun levererar återigen. En action/thriller med stil och klass, enligt min mening. 8/10
 Scumbaagh
Denzel kunde lika gärna haft en batmankostym på sig.
 DanjelFalck
Du har sett exakt samma film tusen gånger innan.
 idd
Actionbitarna är bra men det sliskiga dramat hade de kunnat skära ner på...
 Hypostas
Lite som en superhjältefilm, men med en stor skillnad som gör den här bättre än Marveltramset: den här filmen har Denzel.
 ryderup
Förbluffande oinspirerat och pissmanusigt. #sämstadenzelgjort?
 Solidus
Denzel är alltid lika sevärd och jag uppskattar temat. Som många andra skriver så har vi sett detta förut med Seagal, Stallone, Arnold eller Van Damme i huvudrollen. Skillnaden med filmerna med de gamla actionhjältarna är att de har ett underhållningsvärde. Här tar man projektet väldigt seriöst och tyvärr blir det en aning ointressant. En neutral 3:a, varken mer eller mindre.
 carnevil
Detta var inte bra.
 Nemralis
En klichéfest med några annorlunda och iögonfallande scener, men överlag är det action utan vare sig spänning eller nya idéer. Manuset känns som ett skämt, en parodi på "lone wolf"-temat.
Milt sagt löst baserad på den klassiska serien från 80-talet då sofistikerade Edward Woodward knappast skulle slagit ihjäl nån med en korkskruv(!). Men som modern actionthriller är detta snyggt och ordentligt våldsamt. Storyn är uråldrig och sliten, men här har de lockat in Denzel vilket såklart var ett smart drag. Ska han nu som flera andra äldre skådisar hoppa på actiontrenden? Hoppas inte det egentligen även om den här var om inte bra, väldigt snygg och underhållande.
 Björkman
Bra i ljud och bild, Denzel är badass och skurkpsykfallet är övertygande. Men mycket mer än så blir det inga jätteplus för. Ganska tunn historia där man bara då och då får ett djup i Denzels karaktär. På det hela taget en underhållande actionfilm, men inget man går och reflekterar över i efterhand direkt.
 MetalJukebox
Denzel är bra men filmen i övrigt tillför inget, är mest en väldigt trött story som följer i stort sett alla mallar. Den går att se på men är överlag en mindre stilistisk John Wick.
 LXMBRG
Se denna. Denzel Washingtons bästa sedan "Training Day" - och den regisseras dessutom av "Training Day"-regissören Antoine Fuqua. Brutal, iskall one man show-film med kolsvart atmosfär. Inte mycket till dialog men det behövs inte heller. Längesen en Denzelfilm hade 7,2/10 på IMDB men tror det är en film man antingen älskar eller hatar. Kommer en uppföljare 2017. Hoppas Chloë Grace Moretz får ännu mer utrymme då.
 karlmats
Selling point för denna film på förhand var att Denzel aldrig hade varit mer Denzel än här. Det är mycket möjligt att så är fallet och då är det givetvis omöjligt att ogilla denna film. En till synes helt vanlig arbetarkille som visar sig ha överjävliga egenskaper och spöar upp fan och hans moster. Chloe Moretz är kul att se igen men det är ju Denzel show det här. Ryska maffian är ett tacksamt mål, man vet vilka jävlar de kan vara och Denzels inre och yttre kamp blir min kamp. Sen skadar det ju inte att jag generellt är svag för übermensch-klichéen heller. Mer kan jag inte kräva. En stabil 3a, minst.
 conbe755
En stark trea. Bra bild, bra ljud, bra action, bra Denzel (som vanligt). Fin story men kunde bytt nåra minuter action mot lite mer djup.
 Christofer
En klassisk actionrökare där man (som så ofta annars) får alldeles för lite bakgrundsfakta. Gillar Denzel så det här funkade hyggligt. Om det varit t.ex. avdankade Bruce Willis som stått för huvudrollen hade jag nog stängt av faktiskt.
 skugge
Jag är så torsk på såna här filmer.
 RemeZ
Action formulär 1A. Finns liksom inte en scen som inte gjorts tidigare. Otroligt förutsägbart mer åt parodihållet. Var är nyskapandet? Det här håller inte!
 freedriik
Gillar du filmer där en "vanlig" kille visar sig vara djävulen själv på att spöa och döda, se den, den håller måttet. Till er övriga, se något annat.
 S_Griffon
Tappade lite av sin coola idé mot slutet, men riktigt sjyst action.
 Olof_Gronlund
Känns lite för overklig helt enkelt. För tunn rollista med, Denzel gör allting ensam och det blir lite för dåliga dialoger. Nä, actionscenerna är det ingen fel på, men handlingen är allt för tunn och allt för overklig. Ingenting som man kommer att se om heller, hade förväntat mig bättre film här tyvärr.
 KillerPutte
(rek.3) Denzel är stentuff i rollen som McCall. Fullt duglig thriller som levererar det som förväntas av den!
 haajen
Rätt löjlig film som tar sig själv på för stort allvar. Visst underhållningsvärde finns men det är väldigt by the numbers, Washington kan spela den här typen av roll i sömnen.
 marleey
Rå men ganska tråkig action som faller på att det inte är så spännande. Robert McCall som Denzel Washington spelar är en rätt så tråkig karaktär som vi sett i tusen olika former. Överjävlig på att döda, försöker leva hederligt, tvingas tillbaka till sina gamla vanor genom en nobel handling. Jag stör mig främst på att McCall är så överdrivet trevlig och nästan verkar letar efter en anledning till att återvända till sitt gamla jag. Han kan inte ha varit pensionerad mer än vecka innan han återvänder till sina gamla vanor. McCall gör sedan som i många andra actionfilmer på senare år, plöjer och rensar bad guys som om det vore myror. Det blir tröttsamt. Plus i alla fall till att de fått till en rå atmosfär och kör på den fullt ut. McCall må vara en tråkigt karaktär, men Denzel är ändå bra och Marton Csokas är bra som rysk skurk. Tyvärr tycker jag inte Grace Moretz kommer till sin rätt. Känns lite bortslösad i sin i slutändan obetydliga och meningslösa roll. Den råa och lite halv skitiga atmosfären räddar stundtals ändå ett godkänt betyg för filmen.
 Rele
En action med mycket våld. Manuset är dåligt. Denzel är duktig och därför ger jag en svag trea.
 kryttan
Började hyfsat, men blev mest löjlig andra halvan av filmen, ingen höjdare.
 Halofreak92swe
Vassaste hitman-filmen tillsammans med Taken och John Wick. Denzel är så jävla cool :)
 Bozze80
Som vanligt när Fuqua regisserar så är det riktigt snyggt och välgjort. Sen är ju Denzel som klippt och skuren för den här rollen, skrämmande trovärdig! Ofta faller ju liknande filmer platt om man börjar tänka lite logiskt, men den här håller ihop hyfsat bra, även fast man är lite kritiskt till vad som händer. Rakt igenom spännande och bra underhållning, blev riktigt sugen på att se uppföljaren nu!
 Jaganatha
Som någon före mig uttryckte saken - Denzel gör Stefan Fiskmås-action.
Seg, tråkig och allmänt värdelös.
 Supernaut
Stark trea! Snyggt foto, bra skådisar och snygga actionscener. Lättglömd story, men helheten håller bra.
 Bomkia
Denzel Washington skjuter och spöar upp ryska gangsters. What's not to like? 3a.
 deswhip
Don't mess with Denzel! Han är en äkta äkta hårding. Han har inga speciella muskler eller tuffa anletsdrag, han bara är... Imponerande! Dessvärre är inte filmen särskilt bra, den tappade mycket i slutet, typ gick från en fyra till en tvåa, synd. Men som tur är finns det flera andra mycket bättre filmer där Denzel får briljera med sin mäktiga alphahanneutstrålning.
 capitol
100% revenge porn
« Föregående   |   1 2 3
Senaste kommentarer
Midsommar (info) 23:59 18/8 (23)
Once Upon a Time in Hollywood (info) 23:12 18/8 (8)
Poirot: The Adventure of the Egyptian Tomb (info) 23:12 18/8 (1)
Highlander (info) 23:05 18/8 (349)
Bloodfist VII: Manhunt (info) 22:56 18/8 (3)
De förskräckliga barnen (info) 22:52 18/8 (14)
Happy-Go-Lucky  (info) 22:37 18/8 (161)
About Time (info) 22:37 18/8 (134)
Stormen (info) 22:28 18/8 (29)
The Warriors - Krigarna (info) 21:48 18/8 (373)
The Jurassic Games (info) 20:55 18/8 (2)
Free State of Jones (info) 20:15 18/8 (21)
Kyss mig (info) 20:15 18/8 (92)
Good Boys (info) 19:10 18/8 (2)
Flykten från DDR (info) 18:02 18/8 (3)
Jersey Boys (info) 17:41 18/8 (17)
Knight of the Dead (info) 15:13 18/8 (1)
Magic Beyond Words: The JK Rowling Story (info) 15:05 18/8 (1)
Under pyramiden (info) 13:04 18/8 (5)
Leprechaun - Back 2 tha hood (info) 12:59 18/8 (13)
Solstice (info) 12:12 18/8 (33)
UFO (info) 12:05 18/8 (10)
Skräck i sol (info) 11:57 18/8 (15)
Brawl in Cell Block 99 (info) 11:57 18/8 (28)
Funky Monks (info) 11:16 18/8 (3)
Musikfilmen (info) 09:34 18/8 (2)
Certain Women (info) 09:34 18/8 (7)
Ladykillers (info) 07:27 18/8 (137)
Carmen Jones (info) 07:24 18/8 (6)
Flaskpost från P (info) 06:41 18/8 (14)
Iron Sky (info) 05:22 18/8 (286)
Knight of Cups (info) 04:38 18/8 (18)
The Red Pill (info) 04:08 18/8 (7)
Ma (info) 01:22 18/8 (5)
House of Secrets (info) 01:22 18/8 (2)
Vi som älskade varann så mycket (info) 01:13 18/8 (100)
A Star Is Born (info) 23:27 17/8 (65)
Faces, Places (info) 22:41 17/8 (9)
Godzilla: Monster Planet  (info) 21:18 17/8 (2)
Secret Obsession (info) 21:09 17/8 (9)
Den skyldige (info) 21:06 17/8 (13)
Farväl min konkubin (info) 20:01 17/8 (49)
Studio 54 (info) 16:19 17/8 (2)
Sin City (info) 15:43 17/8 (1885)
Land of the Dead  (info) 15:18 17/8 (505)
Aladdin (info) 14:41 17/8 (17)
The Attendant (info) 13:28 17/8 (3)
Lommbock (info) 12:56 17/8 ()
Småkryp 2 - Äventyr i Karibien (info) 12:25 17/8 (1)
Mortal Engines (info) 12:05 17/8 (25)