Plantz
OMOTIVERADE KULLERBYTTOR!
 liebchen
ett seriöst försök? om det inte var det är den fan värd mer.
En billig och substanslös Mad Max-rip off, med fåntratten Patrick Swayze i hockeyfrilla kan aldrig vara helt fel.
 NoWireHangers
halvtaskigt gjord men rätt underhållande b-rulle. mellan 2 och 3 poäng
 Ishamael
Instämmer med Plantz! Varför gör han de där oförklarliga kullerbyttorna..? Det här är en film som är så dålig at den nästan blir bra igen. :P
 Nelia
Jag instämmer fullständigt med föregående talare. Det här är en film som är så hysteriskt dålig att den är hysteriskt bra!
 drach
En av de bästa filmer jag någonsin sett
 Coma
Håller med gillar denna "Mad Max" typen av film
 djonipony
sådär, men slutscenen med kniven för, liksom swayzes likhet med kurt russell, tankarna till big trouble...
 drend
UUUUSCH!
 Twiggy in hell
så hysteriskt dålig. verkligen. jag finner knappt ord för det.. men om man är bakis på en söndagmorgon och slår på canal + (eller gul eller vad det nu var) så är detta en perfekt film. den har allt en bakisfilm bör ha: action, förutsägbarhet, en blond brud, en cool man (Swayze..cool..nej men ändå) och en lite npojke som gömmer sig istället för att fluy långt långt bort.. oh well
 Daydreamer
hmm.. låt se.. vad ska man säga om denna då.. jo det är enkelt.. den förtjänar verkligen inte ens en etta.. så bra var den.. alla borde verkligen se den.. om de vill dö..
 Da Ice
en fantastisk bra film, där swayze gör en fantastisk roll
 kanzi
Den lilla killens löpstil drar ner betyget ett steg nästan av sig själv (öööh, det och "sandfordonen")
 Earthbind
En Mad Max för 2000-talet? Den är ju gjord 1987, för bövelen!
 Fäktaren
Kan väll inte bli en bättre hjälte historia (jo det kanske det kan bli). Här finns ju nästan allt. En ensam krigare som kommer till de hjälplösas räddning och räddar dem, för att slutligen försvinna i solnedgången.
 Alone
HAHA! gränsen är ibland hårfin mellan en 1a och en 5a. den bästa dåliga film jag har sett. "It only takes a moment to break a mans neack." =)
 Asian Dawn
"I told you not to play with sharp objects." Oväntat snygg och underhållande - trots Swayze och halvsunkigt manus.
 ray
Grymt tjusig postapokalyptisk action-rulle, där Swayze sköter sig rätt hyffsat ändå. Skurkarna var lite mesiga, och lite blodigare kunde den ha varit.
 Larpan
Skitbra skitfilm!
 henrik_a87
den är ju så patetisk så att den blir rolig. Den fångar mitt intresse för att den är så kass. Skådespelet är stelt, replikerna är töntiga...med mer...allt som behövs :D
 gnolam
Jag vet faktiskt inte om jag ska sätta en etta eller en femma på den här filmen...
 sindie
god damn patrick...!
 fisk0
Otroligt kass film. :) Kommunistzombierna i början är kul dock.
 Soul_Assassin
SÄMST!!! Så jävla löjlig!
 SigurRos
...så otroligt dålig att den får ett stort underhållningsvärde, gränsen är fin mellan etta och femma. det är bara intentionerna som skiljer dem åt, och intentionerna med den här filmen är egentligen inte att göra en komisk rulle tror jag...
 adent
Rätt skoj, på ett oavsiktligt vis. Inte helt osevärd ändå.
 Bonikowski
Underbar! Så där riktigt 80-taligt skön Mad Max rip off.
 Film Guden
En riktig Kalkon. Men ingen bra sådan. Trist och man bryr sig inte vem som dör. Inget snyggt framtids hantverk.
 Bond26
rätt underhållande film! kultstatus
 NolifeBrian
Underhållande film i en Science Fiction-värld med mycket mystik
Vet inte varför jag gillar den här dyngan. Kanske är de 80tals känslan eller de faktum att den är filmad i sköna miljöer? Handlingen och skådisarna är hur som helst helt värdelöst.
 kanemura
Varför måste Brion James vara med i allt sånt här? :) Antingen är det han eller Harry Dean Stanton :P
 Caligari
Okomplicerad old schoool-underhållning med sköna kostymer och mycket svärdsvingande!
 sfrank
Gutturala läten och svärd med Patrick Swayze, det är hårigt, bredbent och svettigt. Och manuset skrevs säkert under en kvart på bakfyllan men det här är riktigt fulkul. Sen får man sånna där The New Barbarians-Mad Max-Nausicaa-vibbar från och till. Den hopen av filmer är allt för liten så det uppskattas när man stöter på dom oavsett om det är dåligt.
 godsk88
älskade waterworld som alla hatade, så jag har faktiskt lite förväntningar på denna, vi får se:)
 Necross
Trött film som borde ha 1:a-betyget, men räddas av den sköna 80-talsfeelingen.
 Lokal_Profil
Mad Max 2... med svärd istället för gevär och Swayze istället för Gibson. Ingen höjdare men definitivt sevärd om man som jag har en svaghet för postapokalyptiska filmer.
 karlmats
Skönt att få se en postapokalypsrulle igen, det var alldeles för länge sen sist, tyvärr når den dock inga högre höjder. Storyn är standard och gjordes bättre i Nowhere to Run med Klåddan. Budgeten, fightscenerna och dialogen är alla ganska mediokra, återigen måste jag poängtera att såna här filmer måste innehålla humor för att lyftas över mängden. Swayze gör det väl ok men han är inte tillräckligt intressant för att ensam skapa en minnesvärd film. Gillar att skurken i hockeyfrilla är lite av en idealist och slåss för ära snarare än resultat, det leder iaf till några små skratt i en annars rätt butter historia. Brion James kan ju också fortfarande ha det mest cpiga utseendet sen Alan Hutton. En stabil 2a.
 arruba
Bitvis riktigt cool film. Postapokalyptiska filmer tycker jag brukar vara ett spännande tema och i detta fallet är Steel Dawn lite som en gott och blandat påse, och nu råkar det vara så att man är en lakrits hatande unge. Med andra ord, det finns mycket gott att hämta i denna och mycket töntigt. Ett stort plus till prisjägaren Sho (Christopher Neame), han var en av de skönaste badguys jag sett på film. Stark 2!
 Zuzz
Den är faktiskt bättre än "Hawk the slayer" En tvåa får den av mig.
 Djason
Hyffsad apokalyptisk rulle med mest onödiga kullerbyttor i filmhistorien. Som en skaplig Mad-maxfilm fast med mindre budget.
 Salot Sar
Höjdpunkten i denna öketragedi är Swayzes rakade ben. Antar att det var syftet med de rekordfula svärden. Den ofrivilliga humor man hade hoppats på låg stabilt kvar under sanddynerna. Somnade till flera gånger.
 Halofreak92swe
B-version av Mad Max i härlig 80-tas potapokalyptisk anda. Egentligen rätt löjlig och dåligt gjord men jag gillade den. 3-.
 Raimo_1985
En härlig postapokalypsfilm med en lite egen stil. Fordon av segeltyp, mycket crustiga kläder, attribut och frisyrer. Jag säger aldrig nej till Patrick Swayze och det är härligt att se skurken från Tango & Cash som den primitiva Hark, som jag ändå känner för. Jag rekommenderar denna till alla som gillar PA-filmer från åttiotalet.
En omtitt efter många år och jag blir fortfarande glad av den här småmysiga ökenrullen. Knappast nån av Swayzes mer minnesvärda insatser, men den är snyggt gjord i all sin enkelhet med alla ökenmiljöer.
 Solidus
Jag gjorde en djup forskningsstudie om budgeten för "Steel Dawn" och kom fram till att den låg på cirka 3 000 000 dollar, medan "Mad Max" från 1979 hade en budget på cirka 200 000 dollar. Varför tar jag upp då detta? Jo, "Mad Max" har en sämre budget, men känns mer påkostad än vad "Steel Dawn gör. Detta är en plastig film som känns som Eldorado-varianten av "Mad Max" .Trots sin billiga känsla, så blir det aldrig uselt. Jag blir underhållen och jag måste ändå erkänna att det kunde varit mycket värre. "Steel Dawn" är inte den bästa filmen i sin kategori, men om du är en sådan person som bara MÅSTE se alla kopior till kända filmer, så rekommenderar jag att du tar del av Patric Swayze och hans karatesparkar ute i öknen. Till er alla andra säger jag: se "Mad Max" istället.
 fridenpaden
Balanserar på fyrtioelva klyschor vilket gör många scener skrattretande men ändå rätt rolig att se på i sin helhet. Fulaste svärden i filmhistorien.
 dudson
Diggar verkligen dom mer skabbiga & mörkare P.Apo...filmerna då denna är mera påkostad & rumsren. Ändock trevlig filmupplevelse. 2+
« Föregående   |   1 2
Senaste kommentarer
The Novelist (info) 20:30 22/4 (2)
Transnistra (info) 20:27 22/4 (3)
Switchblade Romance (info) 20:15 22/4 (196)
Blood Brothers (info) 19:23 22/4 (9)
Wild Things 2 (info) 18:46 22/4 (52)
Drunk Parents (info) 17:29 22/4 (1)
Only Lovers Left Alive (info) 15:15 22/4 (90)
Vi har en påve! (info) 14:55 22/4 (14)
Coffee and Cigarettes (info) 14:46 22/4 (383)
Fantastiska vidunder: Grindelwalds brott (info) 14:02 22/4 (26)
Krampus (info) 13:32 22/4 (29)
Bohemian Rhapsody (info) 13:31 22/4 (63)
As Good as Dead (info) 12:08 22/4 (10)
Snow Sharks (info) 11:43 22/4 (9)
Fyra fula fiskar (info) 11:06 22/4 (121)
Joni (info) 09:32 22/4 (2)
Hell or High Water (info) 09:29 22/4 (60)
Into the Grizzly Maze (info) 09:12 22/4 (24)
I Feel Pretty (info) 05:40 22/4 (12)
The Lost Tree (info) 04:38 22/4 (2)
Kong: Skull Island (info) 00:42 22/4 (104)
Arctic (info) 00:36 22/4 (4)
Shazam! (info) 23:44 21/4 (7)
The World's End (info) 23:39 21/4 (153)
King Lear (info) 23:13 21/4 (2)
The Purchase Price (info) 23:01 21/4 (3)
Aguirre – Guds vrede (info) 22:46 21/4 (276)
Den långa flykten (info) 22:32 21/4 (5)
Replicas (info) 22:32 21/4 (4)
Robin Hood (info) 21:55 21/4 (12)
Our Kind of Traitor (info) 21:39 21/4 (11)
God's Own Country (info) 21:34 21/4 (13)
Blindspotting (info) 19:56 21/4 (6)
Vincent van Gogh - Vid evighetens port (info) 18:29 21/4 (6)
Eureka (info) 15:01 21/4 (42)
Saknaden (info) 15:00 21/4 (18)
One Cut of the Dead (info) 14:23 21/4 (5)
Blockers (info) 13:53 21/4 (15)
Childhood's End (info) 13:31 21/4 (1)
A Bigger Splash (info) 11:46 21/4 (14)
The Curse of La Llorona (info) 11:46 21/4 (3)
The Dirt (info) 11:00 21/4 (14)
Fångade av scientologin (info) 08:39 21/4 (36)
Lyrro - Ut & invandrarna (info) 07:49 21/4 (16)
The Long Night of Francisco Sanctis (info) 03:57 21/4 (1)
Jurtjyrkogården (info) 02:57 21/4 (9)
Extinction (info) 02:34 21/4 (25)
Pathfinder (info) 01:57 21/4 (262)
A Star Is Born (info) 01:49 21/4 (60)
Indiana Jones och det sista korståget (info) 01:40 21/4 (473)