Doddedronten
3,5 Underhållande, lagom schablonig och bra skådespel.
 torbehn
Jag är ingen fan av Nutleys filmer, även om jag gillade Änglagård och Black Jack. Den här var överraskande bra och handlingen är väl inte djuplodande, men ändå. Skön film och det kommer att bli en succé. Ingen ungdomsfilm, om nu någon trodde det.
 PeterTheW
Jag är snäll när jag säger svag tvåa. Snäll. Det finns småstunder som är underhållande men mest är det pinsamt och jobbigt. Jobbigt för att det är så spretigt, för att inget riktigt funkar. Karaktärerna är mest konstiga och känns inte trovärdiga nån av dem, dialogen känns mest som folk som står o tjabblar i två timmar. Jag blir lite yr. Peter Eggers är lite kul, dock.
 solan
Tar sig väldigt andra halvan. Ifrågasätter normativiteter på ett sätt som Colin inte gjort tidigare.
 kexchokladet
Definitivt en trevlig överraskning.
 Rufsa
Definitivt över förväntan! Underhållande! Jag ger den en stark trea, snudd på en fyra.
 Christofer
Ungefär som väntat. Intetsägande och totalt förutsägbart. Om det inte vore för att jag hade en hel bunt med fribiljetter så hade jag aldrig sett det här på bio.
 Nalleman
Nja knappt godkänd. Andra halvan bättre dock.
 ekmanälskaren
Imponerande!!!
 KyLLo
Till mycket en dramakomedi om kvinnor i medelåldern, för kvinnor i medelåldern. Det blir resesnack, bokcirkel, familjetrassel med ex, samtal om medicinska behandlingar och snuskprat. Är säkert meningen att vara intressant och överraskande men det känns tamt, som något jag sett i bättre tappning. Det bästa är några sköna skämt med svart humor som kan funka i internkretsar. Annars en av de sämsta filmerna jag sett i regi av Nutley och tillika med Helena Bergström.
 larox
återspeglar väl ett gäng kvinnor på en arbetsplats, alla intriger finns med, skvaller, avundsjuka... etc. Helena Bergström gör, som vanligt, en suverän rolltolkning. Filmen bjuder dessvärre inte på några överrraskningsmoment, lite fantasilöst.
 marxwickstrom
Mysigt men utan fräschör!
 HippiePatrik
Ok men rörig! Enormt feministisk vinklad! Bergström har ju ihop det med regissören och alla har någon viktig roll är kvinnor med mycket makt som manipulerar män. Och givetvis finns det en bög med! Handlar knappt någon alls om medicinen utan är bara ett långt dramma om bortskämda 50-åriga kvinnor på modetidning på östermalm som går bakom ryggen på varandra.
 BigQ
Positivt överraskad! Hade en svag 2:a fram till det korkade uppenbara med medicinen.
 damndeal
Gillar inte svensk film eg? men denna vart ok
 Gumsamumsa
Synd att den är så förutsägbar.
 Gurra B
Tvungen att kommentera trots att jag sällan gör det numera. Jag har aldrig sett den allegedly katastrofala filmen Tre solar (som även den innehöll många namnkunniga skådespelare), men Medicinen var, av alla filmer jag sett, den absolut sämsta som samtidigt har bra skådespelare. Fullständigt banal och förutsägbar med ett katastrofalt manus och överspel från inte minst Thomas Hanzon. Den sämsta filmen jag sett i år. Slutet var bedrövligt.
 uncle_funk
Nä, filmen har ett otroligt märkligt soundtrack som låter helt missanpassat. Fotot var helt okej och även skådisarna. Men resten faller platt. Manuset, regin, banala budskapet och de alla olika likadana karaktärerna.
 marleey
Trött svensk komedi om kvinnligt åldrande. Många kända ansikten, tyvärr få som levererar något vettigt. Överspel, onaturliga karaktärer och som vanligt med svensk film så är dialogen stel. Upplösningen och budskapen är tråkiga och allt är väldigt förutsägbart. Ett par charmiga moment, men tyvärr inget som räddar denna klyschfest från bottenbetygen.
 Alice - Renee
Värdelös historia, uselt manus. Men sevärd tack vare skådespelare och personregi. Ewa Fröling får en femma (som vanligt).
 Bredman
Film att se med tjejen. Flicka fru hen, alltså med sin partner. Ser du den själv som kille är det en 2:a.
 Jennyshima
Storyn är lite rörig men skådespeleriet är helt ok. Det jag tyckte mest om var hur dynamiken på en arbetsplats där mestadels kvinnor arbetar kan vara. Det var tyvärr mitt i prick med verkligheten.
 Tatty
Så rolig, underbar och åter rolig. Gillar Helena i filmen. Hon är sjukt bra i filmen och med rollen!!
 Nalland
En film riktad till många av idag som känner sig som en vanlig, ordinär människa med livet hopande över sig dag som natt. Stundtals jobbiga situationer på kvinno-redaktionen. Gjord för den breda massan vilket är bra och märks på dess lätthet där de tunga partierna inte är så mörka. I den ambitionen finns det ljusglimtar, skådespelare som levererar, äkthet i vardagsskildringen och humor som överraskade mig i den här typen av må-bra-film. Kändes för en gångs skull smal men tyvärr lite platt.
 NoWireHangers
En del scener är bra men helheten är alldeles för ojämn.
 Murvel48
Hygglig skildring av en typisk kvinnodominerad arbetsplats...
 Litsne
En film som har gjorts bättre. Trots att filmen är ganska lång så känns det som om historien aldrig blir klar med sina delmoment utan lämnas som en ballong utan luft.
Hade lova mig själv att aldrig se något med detta radarpar, men nu när den gick i kväll på tv 4 kunde jag inte låta bli. Jag ångrar mig djupt att jag såg den!!! Visst något bättre än tidigare filmer, men den är inte bra alltså..
 DIProgan
Ojämn. Tur man inte beblandar sig med dylika.
Det finns ju en hel del saker här jag faktiskt gillar riktigt mycket, men det mesta är verkligen plågsamt jobbigt att se på. Så exceptionellt uselt så helheten blir mest en smärtsam upplevelse.
 mammene
Tänker lite att man vill likna Bridget Jones, men det blir lite för patetiskt för min smak, funderar på att det säkert skulle gjorts bättre om det hade varit brittiskt. Men några skratt lockade det fram i alla fall och en ok film om man inte har för stora krav.
Senaste kommentarer
Hands of Stone (info) 01:49 20/8 (5)
Drömmarnas värld (info) 23:33 19/8 (111)
Buffalo Bill (info) 23:31 19/8 (7)
Midsommar (info) 23:19 19/8 (24)
Under pyramiden (info) 22:58 19/8 (6)
Wicked Witches (info) 22:28 19/8 (1)
Leptirica (info) 22:00 19/8 (3)
Gentlemen (info) 20:17 19/8 (32)
Flicka och hyacinter (info) 20:08 19/8 (90)
Wonder Woman (info) 20:00 19/8 (110)
10 Years (info) 19:38 19/8 (22)
Behöriga äga ej tillträde (info) 19:05 19/8 (1)
För en liten snuvas skull (info) 18:58 19/8 (2)
Maskeraden (info) 18:42 19/8 (3)
Rosenbaum - Det sista vittnet (info) 18:36 19/8 (2)
Rosenbaum - Målbrott (info) 18:27 19/8 (1)
Rosenbaum - Bländverk (info) 18:23 19/8 (2)
Paddington (info) 18:02 19/8 (46)
The Last Black Man in San Francisco (info) 15:48 19/8 (2)
Cloud Atlas (info) 15:35 19/8 (305)
Den skyldige (info) 13:31 19/8 (14)
Superman the Movie (info) 11:23 19/8 (268)
Once Upon a Time in Hollywood (info) 10:57 19/8 (9)
Scarface (info) 10:50 19/8 (1043)
Kungsgatan (info) 09:53 19/8 (17)
Lejonkungen (info) 09:05 19/8 (19)
Pandoras ask (info) 06:38 19/8 (29)
A Touch of Zen (info) 06:37 19/8 (22)
Bring It On: Worldwide #Cheersmack (info) 04:22 19/8 (1)
Fruktans lön (info) 03:18 19/8 (43)
Poirot: The Adventure of the Egyptian Tomb (info) 23:12 18/8 (1)
Highlander (info) 23:05 18/8 (349)
Bloodfist VII: Manhunt (info) 22:56 18/8 (3)
De förskräckliga barnen (info) 22:52 18/8 (14)
Happy-Go-Lucky  (info) 22:37 18/8 (161)
About Time (info) 22:37 18/8 (134)
Stormen (info) 22:28 18/8 (29)
The Warriors - Krigarna (info) 21:48 18/8 (373)
The Jurassic Games (info) 20:55 18/8 (2)
Free State of Jones (info) 20:15 18/8 (21)
Kyss mig (info) 20:15 18/8 (92)
Good Boys (info) 19:10 18/8 (2)
Flykten från DDR (info) 18:02 18/8 (3)
Jersey Boys (info) 17:41 18/8 (17)
Knight of the Dead (info) 15:13 18/8 (1)
Magic Beyond Words: The JK Rowling Story (info) 15:05 18/8 (1)
Leprechaun - Back 2 tha hood (info) 12:59 18/8 (13)
Solstice (info) 12:12 18/8 (33)
UFO (info) 12:05 18/8 (10)
Brawl in Cell Block 99 (info) 11:57 18/8 (28)