hakuna
Väldigt fin men den tecknade är mycket bättre, hade gärna sett en mörkare Askungen och inte en ren kopia!
 xpor
Häller lite socker på din cremé deluxe-princessbakelse, så smakar den kanske som den här filmen känns.
 Robkiller
Passar nog ok för målgruppen, men var väl inte direkt något nyskapande. Fungerar ändå hyfsat, så får duga.
 Spook
ingen film jag ser igen.
 bobbolina
Meningslös film, varför göra en live-action version av den tecknade klassikern!? (ja, jag vet att det inte är Disney som har hittat på historien men ni fattar) Fräschare att göra som de gjorde med Maleficent, då blir det i alla fall en ny historia. Förutom allt dåligt med det så är ibland CGI:n under all kritik också.
 abnormal
Det går ju att göra en bra film av den här historien utan kasst skådespel och pussi-snutt-känsla rakt igenom.
 Robodan
Jag håller med det många skriver att den hade tjänat på att våga vara lite mörkare, lite mer mystisk och lite tyngre. Men jag tycker det funkar. Sjukt snygga miljöer, en hel del roliga lösningar och en fin , godhjärtad Askungen rakt igenom. Jag älskar Cate Blanchett och hon visar återigen vilken kameleont hon är. Det är platt, puttinuttigt och enkelt, men vad hade ni förväntat er? Knapp 3:a för mig.
 blackcurrant
 HerrNenne
Det här kan ha varit den mest onödiga filmen jag någonsin sett. Varför gör man en ny film som den här när det finns oräkneliga versioner och den här tillför absolut inget nytt? Vem är den gjord för? Är den gjord för barn, varför är den då så högtravande? Är den gjord för vuxna, varför är den då så efterbliven? Uppenbarligen är Blanchetts, Skarsgårds och Bonham Carters karriärer på upphällningen när dom medverkar i sånt här meningslöst dravel.
 haajen
Här finns några fina, genuint romantiska scener men på det hela taget rätt intetsägande. Det man minns bäst är kläderna!
 Spunks
Vacker men inte lika trollbindande som Disney-originalet. ¨
 emmacecilia
Det är Askungen och inget mer. Man har alltså sett det förut, men det är ändå rätt fint.
 Cp-arnie
WTF? Är den gjord för barn eller vuxna? dålig oavsett. Svag 2a.
 leothar
Mycket ost, men det var ju förväntat. Helt ok för det den är.
 arthuro
nope
 AmyTatti
Funkar att se på men lyfter inte till några högre höjder.
 Hoppandesoffan
Egentligen en fin film som vill snärja in dig i sockersockersöta skimmer men som istället drunknar i i sin egen prådighet
 Tatty
Åh, blev så förtrollad av filmen. Så underbar härlig, bra och förtrollande film. Många skådespelare jag gillar skarpt i filmen. Till och med massa söta djur vilket gillas stort!! <3
 skogg
CGI-derella
 Portugallien
 xkattenx
Extrem Disney-runk
 foppa99
älskar sagor o tycker denna e ok.
 Mr_pink
Så jäkla slappt regisserad.. Ingen nerv, helt o-visionärt. Bara en mycket mycket tristare variant av Disneys animerade originalversion.
 hohohanne
Känns som att det största fokuset i hela filmen var hennes balklänning.
 Molestaire
Skådespelarna är inte pinsamma, men det är också allt. Noll avsteg från den tecknade versionen, varför Branaghs "otecknade" framstår som tämligen irrelevant.
 todape
Inte min typ av film alls.
 mgrankvist
Sänker till en etta nu, det här är verkligen en kass film. Inga övveraskningar, fula scenkläder (som hade så mycket potential!) och en överdrivet sentimental moral. Bluärgh.
Jag hade velat ha mycket mer av många saker men den är så fantastiskt färgsprakande dösnygg på sina ställen att det blir en ganska stark trea.
 Melenya
Bra skådespelare och samma story som alltid men i denna version framstår sexismen ÄNNU tydligare än i i princip alla andra versioner. Se "Ever after" med Drew Barrymore i stället.
 Björkman
Riktigt mysig och fin film. Man är alltid lite orolig när det ska göras spelfilm av något som så många förknippar med tecknad Disney-film. Här görs det dock riktigt bra. Precis lagom många små skillnader jämfört med tecknade versionen, fina effekter och bra skådespelare. En film man, om man är mottaglig för såna känslor, blir varm i hjärtat av. Extremt stark trea.
 marleey
Det är Askungen, kort och gott. Hela den klassiska sagan, rakt upp och ner med allt som tillhör. Prinsen, prinsessan, glasskor, elaka styvmamman, styvsyskonen och goda feen. Dock inga talande djur, men väl gulligt pipande. Det är färgglatt och sockersött. Det är allt man kan förvänta sig av Disney och Askungen. Det är helt okej. Spontant hade det varit roligt att se en annan variant eller tolkning av sagan. Det är tråkigt, men helt okej.
 NoWireHangers
Som andra påpekat, filmen berättar om Askungen på Disney-vis, varken mer eller mindre. Kompetent gjort och välspelat utan några överraskningar och utan att utmärka sig på något sätt. 3
 AlbinWesley
Jag brukar ju kunna uppskatta Branaghs svulstighet... men den här gången faller det förstås på att allt förutom just utseendet på filmen är riktigt dåligt... aja synnerligen svag tvåa då.
 Manko
Nästan frustrerande OK. För det är verkligen inte dåligt, det mest känns som att det är en film som inte behövdes göras, för den försöker verkligen inte göra något nytt alls. Se om den tecknade istället.
 Hypostas
Bättre än den tecknade Disneyversionen, men sämre än den ljudinspelning av Bröderna Grimms version som jag lyssnade på när jag var liten.
 cannibalrice
Helt onödig film, den följer den tecknade förlagan lite för mycket och lyckas ändå på något vis vara sämre.
 Sir_Lord
Följer den tecknade versionen mer eller mindre till punkt och pricka, Förutom de pratande mössen vilket gör att den klassiska tecknade faktiskt håller bättre.
 asasae
Kanske inte så mysig och vacker som den tecknade versionen, men okej....
 idaho1981
Snygg film men sååå tråkig. En av de svagaste versionerna av Cinderella. Och karaktären Askungen är svag och ointressant. Cate Blanchett som styvmodern och Helena Bonham Carter som The fairy godmother är förutom fotot de enda behållningarna.
 Chris90
Som andra nämnt så är det en kopia av den tecknade versionen, och den lilla mystik som fanns kvar spoilades av trailern. Filmen kommer inte med något nytt, så känns en aning överflödig. Bra skådisprestationer och en mysig film ändå, även om den tidvis blir lite för sockersöt.
 Silvanesti
Vad är väl enbal på slottet... I det här fallet ganska trist och menlös. Vacker yta, inte så intressant innehåll. För evigt (Ever after, 1998) är och förblir den bästa version av Askungesagan som jag har sett.
 Bomkia
Historien är ju välkänd, men denna flyter på i bra takt. Håll utkik efter roligt inhopp från Stellan Skarsgård i söt mustasch. 3a.
 BrutusBeefcake
Ja vad skall man säga? Snygg men ganska så tråkig. Tycker berättelsen är lite lam. (5+/15)
 badpanda1606
Kinky repliker som avlöser varandra drar ned betyget. Dock fina scenografier och miljöer.
Jag är väldigt svag för de klassiska sagorna och är överförtjust varje gång Disney gör live-action-filmer av dem. Speciellt ser jag fram emot att ta mig an deras senaste skapelsen "Skönheten och odjuret" men vad är då bättre som uppvärmning än "Cinderella(Askungen)". Rent visuellt så är denna senaste version av Cinderella precis så snygg som man hade hoppats på. Scenografi, kostym och specialeffekter underhåller till fullo. Lily James är precis så bedårande och ung skönhet som Askungen ska vara och Cate Blanchett ger tyngd till filmen genom sin rolltolkning av elak styvmodern. Den rolltolkning som dock gjorde mig gladast var Helena Bonham-Carter som "Den goda fen". Då ska man dock veta att jag älskar Bonham-Carter i allt. Någon annan som också alltid är sevärd är ju vår egen Stellan Skarsgård så förtjänar ett omnämnande. Så i allt är detta en bra filmskapelse även om den kanske inte ger oss något extra sett till berättelsen om Cinderella. 3+
 Portugallien
 yrkeschaufföre
Åååhh va' söt Cinderella är men det är ju exakt historien som man redan kan så en trea räcker gott. Jag gillade åxå HBC som Fairy Godmother.
 yrkeschaufföre
Jaha, jag kände igen den för att jag sett den, tänkte att det var själva historien som var bekant. Jag borde kanske sänka betyget när den inte sätter större spår men jag gillar verkligen Lilly James så trean står kvar.
Haha, när kommer nästa film om Askungen? URK!!!
« Föregående   |   1 2
Senaste kommentarer
The Ballad of Buster Scruggs (info) 22:02 20/3 (24)
Helan & Halvan (info) 21:42 20/3 (3)
Barbarian Queen II: The Empress Strikes Back  (info) 21:39 20/3 (10)
Conan the Barbarian (info) 21:38 20/3 (210)
Legenden - Mörkrets härskare (info) 21:34 20/3 (239)
Den oändliga historien 3 (info) 21:32 20/3 (28)
Baltic Storm (info) 21:30 20/3 (66)
JFK (info) 21:26 20/3 (235)
Annihilation (info) 20:48 20/3 (90)
Ponyo på klippan vid havet (info) 20:32 20/3 (228)
Alla vet (info) 20:09 20/3 (4)
The Miseducation of Cameron Post (info) 19:49 20/3 (8)
Sakernas tillstånd (info) 19:48 20/3 (21)
Sharknado 4: The 4th Awakens (info) 18:36 20/3 (12)
Anacondas: The Hunt For the Blood Orchid (info) 15:42 20/3 (209)
Il diavolo a sette facce (info) 15:40 20/3 (6)
Isn't It Romantic (info) 13:36 20/3 (6)
Catfish (info) 12:21 20/3 (95)
Det stora reportaget (info) 10:41 20/3 (2)
Den skyldige (info) 09:52 20/3 (6)
Bad Times at the El Royale (info) 09:27 20/3 (19)
Don Camillo och hans lilla värld (info) 07:55 20/3 (4)
Mission: Impossible - Fallout (info) 07:02 20/3 (44)
Bumblebee (info) 06:44 20/3 (15)
Black Death (info) 01:04 20/3 (140)
The Prestige (info) 23:30 19/3 (1030)
Millennium (info) 23:19 19/3 (11)
Rebell i bojor (info) 23:00 19/3 (142)
Get Out (info) 21:55 19/3 (85)
Finding Kate (info) 21:51 19/3 (2)
Day of the Dead: Bloodline (info) 21:49 19/3 (14)
Bedeviled (info) 21:11 19/3 (2)
Enemy of the State (info) 19:57 19/3 (444)
Brewsters miljoner (info) 19:55 19/3 (79)
Popeye the Sailor Meets Sindbad the Sailor (info) 19:29 19/3 (6)
En kvinna bland män (info) 18:17 19/3 (1)
Finding Steve McQueen (info) 17:00 19/3 (1)
The Avengers (info) 14:51 19/3 (512)
Skuggor ur det förflutna (info) 09:43 19/3 (62)
Chicagoexpressen (info) 07:14 19/3 (39)
Billy Madison (info) 00:55 19/3 (233)
BlacKkKlansman (info) 23:40 18/3 (40)
Halloween (info) 23:36 18/3 (254)
Never Grow Old (info) 23:19 18/3 (1)
Destroyer (info) 22:53 18/3 (5)
The Boob (info) 22:35 18/3 (2)
Klas Klättermus och de andra djuren i Hackebackeskogen (info) 22:33 18/3 (5)
Once Upon a Time in Anatolia (info) 22:01 18/3 (19)
Guardians of the Galaxy (info) 21:39 18/3 (273)
The Dead Hate the Living (info) 21:36 18/3 (5)