Anonym_user_1
Sedd på svensk Blu-Ray. De på Fox borde lära sig att kodera orange... Betyg (på bildkvalitén): 3,1 av 4.
 Ola_Schubert
Jag hade väl lite för höga förväntningar. Filmen utvecklades inte på det sätt jag trodde den skulle göra. Ändå är detta, utan tvekan en utmärkt film. Det får bli en fyra åt det starkare hållet i betyg.
 raggardjavul
Spännande, oväntad och jäkligt vacker.
 Albion
Jag är inte helt såld på denna film. Visst, en läckert uppbyggd story och skarp atmosfär, men det är något som skaver. Ben Affleck? Kanske. Och även om satiren mot amerikansk media är träffsäker så blir det ändå alldeles för plumpigt för att jag ska gilla konceptet liksom hela "missing people" grejen blir för mycket. Jag ger filmen en svag 4;a i betyg, dvs-
 wemett
Den här filmen får knappt godkänd. Ben Afflecks skådespelar insats är riktigt genom rutten, han spelar ju inte ens? Och man gör inte så där mot Neil Patrick Harris.
 Smultronsylt
Mja...Den är väldigt ojämn i kvalitet. Den stannar på en svag 3:a. Den är intelligent, men blir urvattnad och till slut vill man bara ha ett slut.
 kokopelli
Ben Affleck är verkligen inte en direkt favorit, men Rosamund Pike är helt brilliant i denna film så Ben funkade helt OK. Jag gillar storyn skarpt!
 peu-depeu
Väldigt lång och tog flera oväntade vändningar. Ben Affleck var inte så jobbig som jag tänkte att han skulle vara.
 Sarakin76
Langt fra perfekt film men spennende. Stabile skådespelarinsatser.
 adoxa
Börjar som ett drama, övergår sedan till en film som försöker vara väldigt smart utan att lyckas riktigt, och avslutar som någon slags thriller. Kort sagt känns den spretig och som att den försöker vara mer än den klarar av.Slutet hänger inte riktigt ihop med början, den tar vändningar det inte finns "grund för" känner jag. Dock är den spännande och fascinerande, samt välgjord. En film som ändå är värd att se.
 Zipper
Sänker till tre efter omtitt. För många plot-holes för fyran.
 Spook
riktigt obehaglig film, bra!
 lillalillasyst
Udda film.
 nodon
Riktigt spännande och bra film!
 kosmoskatten
Gillar den här typen av filmer, tät intrig och ganska välproducerat. Lite för många plotholes för att jag ska känna mig riktigt nöjd.
 lottes
Riktigt bra.
 YouAreNrIchi
Jag är jävligt glad att jag är singel.
 Portugallien
 Edithea
Jag uppskattade manuset något oerhört, dock var inte slutet särskilt tillfredställande, är inte helt hundra med voice-overn samtidigt som jag hade önskat att man de hade stannat kvar lite längre kring Nicks eh, kapitulering.
 gåsrajder
Sjukt bra thriller.
 simoningebrand
Mörk som tusan och fantastiskt bra!
 BrutusBeefcake
Gone Girl hade det mesta som jag eftersöker när jag drar igång en småstadsthriller, det är spännande, tätt och man vet aldrig vad som skall ske. Lägg där till en briljant casting och 4:an är gjuten. (11/15)
 mill
Lätt värd en tvåa. Väldigt förutsägbar och Affleck är inte övertygande för fem öre.
 Tatty
Nja. En aning spännande men ändå inte så jätte bra film. Lite sådär seg.
 Off The Ground
Kalla mig korkad men jag fattade inte poängen.
 timbo93
En medioker tankeställare om en kvinnomisshandlare och hans psykopat till hustru.
 skugge
Skönt att se en bra film igen.
Stundvis ganska spännande och underhållande men som helhet bara seg och tråkig. Dessutom är slutet totalt ologiskt.
 jan_bos
Lite för lång, lite för långsam, men oj vad mörk, och bra.
 Senaten
Ett hiskeligt magasin förstörde twisten för mig men jag har svårt att se hur det i slutändan spelar någon roll eftersom det ÄR en överskattad film som snart är bortglömd. Absolut inte dålig, men med tanke på dess genomslag så är den som sagt överskattad.
 Duke Igthorn
Riktigt bra! Tror att en äktenskapsterapeut skulle känna igen många av de bakomliggande orsakerna till konflikterna i denna film. Mycket av rollfigurernas agerande är extrema representationer av typiska relationsproblem, vilket gör att händelseförloppet i filmen i stor mån är en allegori över ett äktenskaps första sju år. What have we done to each other?
 RustyFilm
Det börjar lite pratsjukt men utvecklas snart till en riktigt bra psykologisk thriller (som det brukas när David Fincer står för regin). En historia med flera listiga vändningar men slutet blev jag lite besviken på.
 Starkbröl
My God, that's some scary shit. Bra skådespeleri och med konstant nerv! Slutet är sådär.
 Jamesa
Faktiskt nästan helt genomgående riktigt bra. Slutet har man ca 10 scenarion att välja på och man har valt ett riktigt lamt. Uppläsningar är ganska viktiga i slika filmer och därför dras denna ned till en 3:a. Affleck är inte helt lysande heller.
 sawa
Lång. Spännande här och där, sedan alldeles för uppenbar och med ett väldigt lamt slut. Fast man orkade kanske inte ta det ett varv till?
 KyLLo
David Fincher har regisserat flera riktigt bra filmer. Den här är dock sövande och överskattad. Stundom sliskig och intetsägande, stundom politisk och ointressant. Det känns som att den försöker vara tillgjort cool med viskningar som inte tillför något osv. Miljöerna är fina emellanåt, men jag stör mig på att det ofta är oskärpa på bakgrunden. Jag tittar faktiskt hellre på den än på skådespelarna. Jag fick en uppskattad fyra i betyg från Filmtipset.
 yrkeschaufföre
Är ingen fan av Ben men för mig är Rosamund alltid Miranda Frost från Bondfilmen så henne litar jag inte på. Jag tycker faktiskt att den är spännande och trovärdig, jag gillar inte slutet men det är väl det mest troliga. Jag ser fram emot att se om den nu när jag vet handlingen.
 HerrNenne
Mycket som är bra och sen kommer slutet och sänker upplevelsen av den här filmen helt. För mycket hål och korkade saker som filmen inte låtsas om också för att historien ska funka. Förvånansvärt dum film.
 Pingstpastorn
En av de sämsta filmerna som någonsin gjorts.
 Hypostas
Omtitt utan betygsförändring.
Bra men något överskattad
 DoktorVinter
Jag gillar filmen överlag, har nu sett den 2 gånger. Men inser nu vid titt nummer 2 att slutet är fruktansvärt. Vi som tittare får ingen ordentlig upprättelse, vilket hade känts mycket bättre än slutet som faktiskt var.
 Bozze80
Fincher levererar som vanligt en tät film som håller en fokuserad rakt igenom! Väldigt smart och intressant historia (med ett tänkvärt och bra slut), Affleck levererar allt bättre med åren och det här är inget undantag, passar utmärkt i rollen! Däremot är ju Rosamund Pike i en helt annan liga, fullkomligt lysande i alla olika situationer. De här 2,5 timmarna var nog bland de snabbaste jag varit med om, vilket är det bästa betyg man kan få!
 TURGUT
Håller med Bozze80 till fullo förrutom att jag inte tycker filmen riktigt når upp till en 5:a. Hade inte läst så mycket om denna film innan jag såg den och visste därmed inte så mycket om handlingen, hyfsat schysst vändning efter halva filmen må jag säga!
 LadyFlanders
Vilken smörja! Första twisten i handlingen var lite fiffig, men sen spårade det bara ur. Skit av en sort man bara väntar sig på B-filmsnivå.
 Norpan0
Jag hade läst boken och visste vart berättelsen skulle ta vägen. Tyckte filmen var krystad och tråkig. Visst, huvudpersonerna ska vara stela och kyliga, men nåt som engagerar vore spännande...
 gjoob
Varken misogyn eller feministisk. Både Nicks och Amys bra och dåliga sidor visas och filmen lämnar tittaren fri att välja sida, eller snarare att inte göra det. Sanningen är komplex och man har inte tagit några genvägar i syfte att göra några billiga politiska statements. Det är dock en ond kontrast att samtidigt som personerna känns äkta är storyn så långsökt att det gränsar till parodi. Jag har också problem med dialogen mellan Nick och polisutredaren, hur kan det vara så svårt att skapa en någorlunda trovärdig polisutredare? Allt i allt gillade jag filmen, 2 ½ h gick snabbt och den var väldigt spännande.
 Stan
vad babblar folk om? välja sida? en är otrogen och en planerar att förstöra någons liv, dennes familj och även sin egna och ett mord, haha. ja svårt att välja vem man sympatiserar med, jävla psykopater. briljanta skådespelare och sjukt rubbad film dock.
 InzZzomnia
Dickens är bra som alltid och Pike likaså. Neil Patrick Harris kommer jag aldrig kunna se som annat än pajasen Barney i HIMYM så det förstörde film-världen lite. Förutsägbar twist (15min), tråkigt slut men ändå ett bra försök som dock kunde blivit mycket bättre.
 Nalleman
Rosamund Pike är genial! Älskar den här filmen.
« Föregående   |   1 ... 4 5 6
Senaste kommentarer
Himlen är oskyldigt blå (info) 12:22 18/4 (196)
Love Is a Racket (info) 12:16 18/4 (2)
Kon-Tiki (info) 11:46 18/4 (138)
Burn Notice: The Fall of Sam Axe (info) 11:31 18/4 (9)
Mänskligt villebråd (info) 10:56 18/4 (42)
Isprinsessan (info) 10:55 18/4 (75)
Släpp fångarne loss, det är vår! (info) 03:14 18/4 (173)
Lords of Chaos (info) 00:36 18/4 (10)
Borderland (info) 00:31 18/4 (20)
Vinyan (info) 00:11 18/4 (46)
Escape Room (info) 00:00 18/4 (8)
Men O'War (info) 23:49 17/4 (8)
Den allvarsamma leken (info) 23:45 17/4 (16)
S.C.A.R - Dödspatrullen (info) 23:43 17/4 (10)
The Island (info) 23:28 17/4 (877)
The Arrival II (info) 23:21 17/4 (11)
Justice League vs. the Fatal Five  (info) 23:17 17/4 (1)
The Ballad of Buster Scruggs (info) 22:51 17/4 (25)
Fönstret åt gården (info) 22:01 17/4 (469)
Beck - I stormens öga (info) 21:58 17/4 (161)
First Man (info) 21:57 17/4 (29)
Ambulansen (info) 20:53 17/4 (14)
Majken (info) 20:38 17/4 (15)
Transnistra (info) 20:22 17/4 (2)
Paraplyerna i Cherbourg (info) 20:13 17/4 (162)
Kapernaum (info) 19:03 17/4 (6)
Revenge (info) 18:55 17/4 (17)
Känn ingen sorg (info) 15:47 17/4 (204)
Cassadaga (info) 15:46 17/4 (19)
American Psycho 2 (info) 15:20 17/4 (203)
American Psycho (info) 15:19 17/4 (1110)
Twisted Pair (info) 15:17 17/4 (3)
The Sisters Brothers (info) 15:01 17/4 (10)
Detective Dee and the Mystery of the Phantom Flame (info) 13:51 17/4 (12)
Spoils of War (info) 12:30 17/4 (3)
Glass (info) 12:02 17/4 (21)
Arrival (info) 10:59 17/4 (172)
Papillon (info) 10:13 17/4 (313)
Bleka dödens minut (info) 09:49 17/4 (334)
Begravning i Berlin (info) 01:05 17/4 (19)
Jordgubbslandet (info) 01:02 17/4 (8)
Night (info) 00:53 17/4 (1)
Trans-Europ-Express (info) 00:50 17/4 (5)
Tusk (info) 00:45 17/4 (70)
Guldfeber (info) 00:32 17/4 (126)
Brexit (info) 23:29 16/4 (3)
24 Hours to Live (info) 23:02 16/4 (8)
Pacific Rim: Uprising (info) 22:59 16/4 (25)
Still Crazy (info) 22:55 16/4 (47)
Chaplins pojke (info) 22:36 16/4 (132)