Betyg idag: 1 212 Besökare idag: 4 253

badpanda1606
Vilken casting!!!
 eddwing
Besvikelse, kändes verkligen som den innehöll många regissör tabbar
 Lotso
I sin helhet är Child 44 en allt för tråkig film som inte har tillräckligt med spännande moment eller bra karaktärer för att jag ska bry mig. Filmens historia är intressant, där ligger någonting här som jag faktiskt hade uppskattat. Men sättet Daniel Espinosa väljer att berätta det på är allt för långsamt och allt för tråkigt gjort. Skådespelarna trots den fina listan gör ingen anmärkningsvärda insatser. Vissa kör med brytning, andra inte och en del kommer av sig som de spelar karaktärer de spelat förr eller bara beter sig som du förväntar dig skådespelaren kommer skådespela. Dessutom känns det för mycket med de två olika handlingarna som pågår samtidigt. Trots att de har en röd tråd genom sig så blir det alldeles för mycket. Musiken och hur filmen såg ut tillsammans med några överraskande skådespelare som dök upp höll mig vaken under filmens gång. Men det är inte rekommenderat att se denna när du är trött, för då riskerar du att hamna i sömn. På en speltid på 137 minuter blir det alldeles för långt och slutkänslan liknar något från Unbroken.
 kanemura
Jag tycker den var ganska tråkig. Jag gillar inte Tom Hardy alls här och Kinnaman är endimensionell.
 egoman
Väldigt spretig historia, men ändå ganska OK. Det absolut värsta är de fruktansvärda ryska brytningarna!
 Zipper
Riktigt bra ända fram till slutet där det blir en hel del logiska hopp. Förträffliga skådisar och bra story. Oförtjänt utskälld här.
 karlmats
Älskade boken så är inte helt objektiv till filmen (kan man nånsin vara det dock?). Oftast när bra böcker adapteras brukar jag hata resultatet (Lovely Bones, Ender's Game etc) och med tanke på hur mycket kritik den här filmen har fått är jag faktiskt lite överraskad över hur bra jag tycker att det funkar på bioduken. Det är få dialekter som är så roliga som rysk-engelska och framför allt Hardy är väldigt rolig här, hos de övriga så svajar det till ganska ordentligt i språkbruket men för en gång skull stör jag mig inte ens på att man pratar engelska trots att filmen utspelar sig i ett icke-engelskspråkigt land. Visst komprimerar man boken och allt kommer inte med, men överlag påminns jag ändå om varför jag gillade boken och det i sig är ju ett framsteg. Jag ska avrunda uppåt den här gången, och överlag tycker jag nog att den har fått oförtjänt kritik. En svag 3a räcker det till.
 Captain Awesome
Plus för alla gånger Tom Hardy skrek "Raisa!", minus alla gånger Noomi skrek "Leo!" och slutbetyget blir typ 1. En till poäng för att det skålades till Stalin, vår vän och kamrat, genom att water-boarda sig själv och låta untappedappen gå varm. Fares Fares brädade Kinnaman i skådespel, men inget slår en arg Gary Oldman.
 Danny_Boy
På gränsen till en 1:a. Deprimerande dålig...
 -Hedda-
Svenskar verkar vara bäst på ryskengelskan. Det är det enda positiva jag kan bidra med i recensionen av Child 44. Jag gillar verkligen Tom Hardy och ett tag tänkte jag att han är för bra för den här typen av parodisk smörja till hobbyfilm. Nu frågar jag mig är han verkligen det? Filmen är grötig, spänningsbefriad, sävlig och faktiskt pinsam i sin uselhet.. Varför gjordes denna film?
 Robodan
Den ryska dialekten drar ner ja. Förstår inte varför man fortfarande håller på med sånt, men i övrigt tycker jag filmen är märkligt utskälld här. En film i lugnt tempo med en mörk ton rakt igenom. Välspelad och intressant även om man fumlar lite med spänningen.
 Björkman
Intressant i grunden och bra scenografi etc. samt skådespelare, men alldeles för ojämn och långdragen. Når inte upp till sin potential.
 passi0n
Uselt
 Mortiis
Riktigt trist, en svag tvåa. Att skiten håller på i två timmar och en kvart gör ju inte saken bättre, precis.
 Spook
noomi rapace alltså, har så svårt för henne och hennes "talang" som skådespelare...
 abnormal
Helt okej, men jävligt oklart språk.
 isecore
Herregud. Hur kan en drama/thriller vara så intensivt tråkig? Handlingen är spretigare än en hemlös hund, skickar karaktärerna fram och tillbaka i en genomtrist brun-grå sörja. Skådespelarna tuggar sig monotont igenom replikerna, dränkta i en urlöjlig pseudo-slavisk brytning. Svag tvåa, mest för fin produktion och bra ljud. I övrigt en smårtsamt trist film där den antydda huvudhandlingen mest bara är en av många ointressanta sidohandlingar.
 Djason
Tom Hardy bra höjer den här sega filmen till en svag 3:a. Gary Oldman bra men med för lite. Spretig handling där Noomi Rapace roll känns helt meningslös. Filmen hade nog vunnit en del på att vara runt 30 min kortare och med lite mer action.
 paninaro
Otroligt lågintensiv thriller med lustiga dialekter. Man verkar ha misstagit boken för någon form av episk paranoiathriller när den i själva verket mest är en standarddeckare förlagd i Sovjet. Plus ändå för att man ger den anonyma skurken en chans att glänsa när han skålar för kamrat Stalin och sedan waterboardar sig själv. Da!
 Hejochhå
Verkligen usel på alla sätt. Sorgligt spektakel. Se den mycket bra "Citizen X" istället!
 Adoniram
Deprimerande på många sätt, inte ens Gary Oldman kan rädda denna sörja.
 GrandMaster_E
Väldigt rörigt och svårt att hänga med. Hardy är bra men resten av ensemblen övertygar inte. Oldman har en fattig roll.
 Engravadlax
Noomi kan inte ens göra fejkryskt uttal övertygande.
 kervisch
3 av 5. Godkänd
 Zebulonm
Tycker den är helt okey. Dock är Citizen X klart bättre.
 Andreas_
Tråkigt, segt och totalt värdelöst agerande av skådisarna...Tom Hardy spelar över så det står härliga till och Gary Oldman i en totalt fattig roll...övriga svenskar i rollerna som Kinnaman, Fares Fares och Noomi Rapace är bara så dåliga att man blir gråtfärdig...ingen av dessa svenska skådespelare borde få göra en roll där konversation innefattas...dom sänker filmen totalt och jag kan inte förstå hur dom kan få fortsätta göra filmer i Hollywood...Espinosas Snabba Cash är nog den mest överskattade filmen jag sett i mitt liv när det gäller svensk film men hans första Hollywood rulle Safe House var en ok actionrulle åtminstone men det kan man mest tacka Ryan Reynolds och Denzel Washington för. Här tacklar han en svår thriller roman som även tidigare filmats i en betydligt bättre film i form av Citizen X, men här faller det platt...tråkig och värdelös dialog utan någon som helst känsla...fastar inte för någon rollperson och allas försök att agera ryssar faller totalt platt...även själva historien är skittråkig och spretar åt alla håll och kanter, det är som att Espinosa inte vet vad han vill med filmen, det ska vara en thriller om jakten på en seriemördare, jakten på motståndare till Stalin och samtidigt ett vardagsdrama mellan Hardy och Rapace...nä här finns det mycket att jobba på för Espinosa...han lyckas inte få till det överhuvudtaget, jag ger han en chans till innan jag slänger honom till samma patetiska och misslyckade fack som M. Night Shayamalan...svag 1:a.
Så det var Citizen X den hade kopplingar till alltså! Kompetent regi och allt det där, men storyn spretar åt alla håll och de verkar inte kunnat bestämma sig vad de skulle fokusera på. Med en såpass lång speltid finns såklart tid för sidointriger, men fokus borde legat på mordhistorian med det hårda klimatet och tidsandan som bakgrund.
 andreasgial
Vilket bottennapp
 Off The Ground
Jag förstår inte varför så många tycker att Citizen X är bra (det är den ju inte). Den här varianten är en aning bättre, men ack så lättförglömlig (och med lika kassa försök till rysk brytning). Stark tvåa.
 todape
Ytterst blek uppbyggnad av karaktärerna, man bryr sig helt enkelt inte om dem. Spretig och fullständigt ointressant presentation av en story som faktiskt bör vara intressant. Citizen X lyckas utmärkt, medan denna film är ett fiasko. Det finns inga fungerande spänningsmoment. De som arbetat med denna film måste antingen haft sina händer bakbundna eller så har de dålig känsla för vad som fungerar. Många svenska namn återfinns vilket är skoj. Men tyvärr är det en film som på sin höjd får ses som godkänd. Inte för att den är segdragen som den fått mycket kritik för, utan helt enkelt för att den är blek, ointressant och saknar spänning. 4/10
En välregisserad och välspelad kriminalthriller signerad svenske Daniel Espinosa(Snabba Cash, Safe House). En film fylld med kompetenta skådespelare där Tom Hardy och Noomi Rapace imponerar mest. Kul är också att se Joel Kinnaman och Fares Fares i stora roller. Detta är en film som i sitt berättande utgår mer från samhället och människorna i det Stalinistiska eran än brotten(löst baserat på seriemördaren Andrej Tjikatilo verk). Förståeligt ingen kassasuccè men jag gillade detta. 3+
 Grillo
Betydligt mer spretig än den rätt sparsmakade Citizen X, men självklart också med högre budget. Lite för lång och ofokuserad, även om jag förstod att de ville berätta mer än en historia på samma gång. Tyckte ändå om den kanske främst för det är ett ämne som inte får glömmas bort nu när Ryssland är på väg tillbaka i den här riktningen.
 Sir_Lord
Godkänd film, även om det inte är något jag kommer att se om. Kul att det samlats ihop många svenska skådespelare. Men att prata engelska med rysk brytning där de tappar bort den ryska brytningen titt som tätt drar ner betyget.
 fridenpaden
En väldigt rörig första timme. Men den blev bättre.
 Christofer
En nästan svensk film alltså. På engelska. Med halvtaskig rysk brytning. Skämt åsido inte så sevärt ändå tyvärr.
 hardcore
Jag tycker att det här var en tämligen onödig film omen tämligen onödiga sidohistorier här och där. Detta visar att budget är inte alls avgörande om man jämför med citizen x som denna historia bygger på. Och sen tycker jag att det kommer skumma vändningar här och där som tex Kinnamans karaktär. Han ska egentligen inte ens kunna komma vara högre i rang än en malaj ens. Och jag tycker förövrigt han typ bara är med i filmen men gör inget speciellt egentligen mer än pratar och ser sur ut och gör det väldigt för enkelt för sig. Sen undrar jag varför dom har den där jävla dialekten. Skulle varit bättre utan. Det som räddar filmen är hardy oldman och fares för dom är som vanligt bra och räddar filmen från en etta.
 asteper
åherre vilken dynga....finns inte ett positivt ord att säga om denna....ok kanske välgjorda kostymer men kom igen vilken story....pinsam! för folk som funderar på att lägga tid eller stålar på denna...stay away!!
 Rele
En väldigt bra film. En trovärdig story om livet i Sovjet och skrämmande behandling av styrande kommunister. Många duktiga skådespelare och en kunnig regissör höjer betyget till en stark fyra.
 Norpan0
Den här filmen gav mig ingenting. Den har ingen känsla, ingen kemi. Hattig handling.
Senaste kommentarer
Splatter University (info) 00:15 20/6 (3)
Golden Eighties (info) 00:10 20/6 (2)
Johan Falk - Vapenbröder (info) 00:07 20/6 (142)
The Giver (info) 00:02 20/6 (45)
Rebell i bojor (info) 23:45 19/6 (138)
Bron över floden Kwai (info) 23:08 19/6 (259)
Mandomsprovet (info) 23:07 19/6 (400)
Tully (info) 23:07 19/6 (3)
Ett veck i tiden (info) 23:07 19/6 (2)
Death Wish (info) 23:06 19/6 (11)
I Feel Pretty (info) 23:06 19/6 (2)
Truth or Dare (info) 23:05 19/6 (2)
Isle of Dogs (info) 23:05 19/6 (11)
Deadpool 2 (info) 23:04 19/6 (21)
Love, Simon (info) 23:03 19/6 (11)
LasseMajas detektivbyrå - Det första mysteriet (info) 23:03 19/6 (3)
Closer (info) 22:55 19/6 (759)
Brännpunkt Djakarta (info) 21:50 19/6 (40)
What Maisie Knew (info) 21:19 19/6 (45)
Café Society (info) 20:46 19/6 (41)
Jackie (info) 20:23 19/6 (25)
Violent Life (info) 20:21 19/6 (1)
The Death of Superman (info) 20:13 19/6 (1)
Korparna (info) 19:09 19/6 (13)
Double Duty (info) 18:28 19/6 (1)
I nattens hetta (info) 17:53 19/6 (92)
Shoplifters (info) 16:19 19/6 (1)
Star Wars: The Last Jedi (info) 15:10 19/6 (138)
Ip Man 2 (info) 12:42 19/6 (56)
Bergets grymma hemlighet (info) 10:35 19/6 (53)
Pretty When You Cry  (info) 10:13 19/6 (6)
The Litch (info) 09:33 19/6 (1)
I Am Michael (info) 08:44 19/6 (7)
The Second Coming of Christ (info) 08:24 19/6 (1)
Ready Player One (info) 07:48 19/6 (32)
The Conjuring 2 (info) 07:34 19/6 (67)
Micke & Veronica (info) 03:00 19/6 (42)
Legenden om Billie Jean (info) 01:42 19/6 (16)
State of Grace (info) 00:31 19/6 (99)
Road House (info) 00:00 19/6 (126)
Dagboken – Jag sökte dig och fann mitt hjärta (info) 23:34 18/6 (916)
Fifty Shades Freed (info) 22:46 18/6 (10)
Coco (info) 22:42 18/6 (20)
Jurassic World: Fallen Kingdom (info) 22:40 18/6 (13)
Flossie (info) 21:51 18/6 (4)
Jim och piraterna Blom (info) 21:18 18/6 (81)
Her (info) 21:14 18/6 (231)
The Quiet One (info) 20:51 18/6 (2)
Deepwater Horizon (info) 15:26 18/6 (45)
I nöd eller lust (info) 13:17 18/6 (12)