karlmats
Tycker Brad Anderson gör det här väldigt bra med liten budget. Jag gillar skräckfilmer som huvudsakligen baserar sig på de psykologiska momenten, en krypande stämning och som vågar ta tid på sig. Allt det får vi här tillsammans med David Caruso som jag gillar. Mentalsjukhus är en intressant setting, ett övergivet mentalsjukhus blir ännu bättre och tillsammans med välgjordhet och detaljrikedom tappar man aldrig intresset för en sekund även om det kan vara aningen svårt att hänga med ibland. Pendlar mellan hela spektrat på 3an men landar nånstans ganska starkt. Vill gärna se om den här nån gång, tror att den kan vara ännu bättre då faktiskt. Historien om satanistfamiljen sparde inte på krutet heller vilket var roligt.
 Masjävel
Hyfsat spännande om mentalsjukhus. Lite väl rå.
 Emcor
Det finns en scen som, trots att jag såg den för väldigt länge sen, jag fortfarande kommer ihåg i detalj. Det händer inte så ofta att jag faktiskt ryser när jag tänker på en scen, men det gör jag när jag tänker på vissa delar av den här filmen. Älskar skräckisar som utspelar sig på mentalsjukhus, så är det bara.
 100tonvalspäck
Börjar bra och är ganska läskig men lite för seg. Sista repliken är dock skitläskig.
 ormkatt
Helt fantastisk film som fångar in, vrider om och slutar i en fontän av krypande obehag.
 Ozzybloke
Do it Gordon.
 ErikIllacia
Riktigt obehaglig på sina ställen men i övrigt rätt tråkig
 TheHorrorfan
En riiktigt obehaglig och oväntad film.
 wyrm
Nja, räckte inte riktigt till en trea. Lite för seg och lite för tråkig ibland.
 Pinballark
Bra film! Trodde först det var en skräckis, men så var det inte riktigt. En annorlunda story, i en obehaglig och skrämmande miljö. Långssam för den som väntar sig skräck-action, men snyggt berättad med en stigande spänning. Bra skådisar...tyvärr lite töntiga intriger mellan dom, men bortsett från det så var det en mycket bra film
 CHNE
Lite antiklimax Över den. Man förvänade sig mer. Men funkade så man ville veta mer hela tiden. Men anorlunda att se CSI killarna i dessa roller :-).
 Intro
Bra film som var lite obehaglig lite då och då! Solklar 4a!
 Mikrooben
Bra gjord, men man får inte riktigt vad man har förväntat sig. Jag trodde att det skulle vara mera rakt på sak istället för långsam uppbyggnad ... vilket sänkte betyget lite.
 GrandMaster_E
Emellanåt otäck men för det mesta bara seg och förutsägbar. Man förväntar sig mer än vad man får i denna helt enkelt. Peter Mullan har jag dock aldrig sett göra en dålig roll och inte heller här.
 Keguri
Det kan ju inte bli sämre... Jag som är världens mest lättskrämda människa kunde inte se någon minsta skrämsel eller skräck-charm i denna film... :(
 ziferN
Jag tycker filmen började helt ok men sedan började filmen spåra ut mer o mer, sedan så tyckte jag att filmen kändes en aning B. Betyget landar på en svag 3a eftersom filmen fungerade som tidsfördriv men detta är absolut inget jag kommer att se om.
 Placebohoe
Tråkig och inte särskilt snygg.
 stare
Jag måste säga att jag gillar den här filmen. Visst den var ganska förutsägbar och egentligen inte särskillt läskig men jag tyckte den hade någonting. Vad vet jag egentligen inte men jag gillar den.
 larsen1976
Somnpiller... snudd pa en etta. Inget jag kan rekommendera...
 shpedoinkel
Förstod inte ett skit av denna film. Det som gjorde den skrämmande var det faktum att det var en skräckis och att det handlade om ett mentalsjukhus. Kul med psychos. Svag 2:a dock eftersom jag som sagt inte kunde begripa mig på denna film. Seg var den också.
 Dadpat
Tycker att det här är en av de bättre skräckfilmerna jag sett. Genomtänkt och originell. Peter Mullan är som vanligt skitbra och David Caruso funkar också även om jag har lite svårt för honom.
 Jompalompier
Är inte så mycket för skräckfilmer i det stora hela. Kollade på denna pga det underbara UE-objektet, vilken dröm!
 Nads
Har en viss b-känsla över sig men jag gillar att man inte fokuserar på att slänga in så mycket specialeffekter och ljudeffekter man kan. Man lyckas skapa en viss stämning trots att stora delar av filmen utspelar sig på dagen och det höjer denna film till en tvåa.
 RaketPojken
var det dem i csi som spelade in den :P. Bra film med fin stämning. Lite för mycket B-känsla men det blir en svag 3a
 jennah
Intetsägande handling, Men jag skulle ge en bra massa för att få kika runt därinne själv!
 #54
Okej underhållning.
 ami86
Kanske var det så att jag var rätt trött när jag såg filmen, så jag kanske missade nåt, men jag tyckte det fanns en hel del lösa ändar kvar när eftertexterna började rulla. Filmen i sig är enormt intetsägande och rätt seg. Bandinspelningarna är mer skrattretande än läskiga, och twisten såg man komma en mil bort.
 PeterTheW
Näe. Funkar inte alls för mig.
 Clementoni
Var det här menat som en komedi? För jag skrattade mig igenom den...
 henrikj
Det känns som att all fin atmosfär slarvades bort i ett minst sagt osammanhängande manus.
 zazken
Påtaglig b-känsla. Inte mycket att hurra för.
 ClintanTheKing
Fan vad dålig film. Det är ju inte ens en skräckis...
 Taandborste
När halva hade gått ångrade jag mig att jag ens startat den.
 Scooterpie
Skräp. Sämsta soundtrack jag någonsin hört dessutom.
 RobinsTaste
Mkt creepy, men slutet är lite tamt tycker jag.
 daniel77
Stämningfulla miljöer och ett smått krypande obehag. Det platta DV-fotot sabbar dock lite av känslan.
Stundtals riktigt otäck rysare som var djupare än vad jag trott. Fotot störde inte alls utan gav snarare en känsla av autensitet. Den hade lätt fått en fyra om de inte trasslat till slutet så mycket.
 Clementoni
Det här är nog den tråkigaste film jag någonsin sett.
 Gitarrmongot
Peter Mullan är lika bra på att spela arbetarklassman som Isabelle Huppert är på att spela överklasskvinna, nämligen världsbäst.
 Starlette
Positivt överraskad. Lugn skräck som med små medel lyckas skapa en kuslig stämning filmen igenom. Bra foto!
 CinemaniaC
En försiktigt laddad film som blir bättre för varje gång jag ser om den. Oerhört stämningsfull med det ständigt växande obehaget, som för mig fortfarande fungerar effektivt trots min kännedom om filmen - ett mycket gott betyg alltså. Brad Anderson förlitar sig inte på korkade jump scares stup i kvarten utan han bygger upp en påtagbar olustig känsla som det genomtänkta manuset tillåter. Lägg därtill riktigt bra skådespel, visuellt strålande fotografi och effektivt lågmäld filmmusik. En riktig höjdare alltså, om man bara ger den tid att gro så är det en film som vinner på att njutas av om och om igen.
 Adeoo
Jag gillar när det är mentalsjukhus inblandat i skräckfilmer för det brukar vara obehagligt för det mesta. Men jag tyckte inte att denna var så skrämmande, men jag var riktigt trött när jag såg den så det var nog mest därför. Men annars var den ganska bra! 6/10
 BrutusBeefcake
Förutom skådespelet så var det verkligen inte något att hurra över, att så många hyllar den och att den är bland många sedd som en modern kultfilm är ju bara löjligt. Första halvan är makalös seg och tråkig, men den har något i sig som gör att man vill följa med i handlingen men detta grusläggs och det blir en fatalt misslyckande sista period där den det mesta går snett. Hade höga förhoppningar på denna, längesedan jag varit så besviken på en film. Se The Machinist av Anderson istället. (3-/15)
 ThePatient
Mycket fint skådespelad. Att den är filmad på video ger den en lämpligt osmaklig, industriell ton, och den aningen ryckiga, schizofrena strukturen filmen berättas i likaså.
Riktigt dålig.
 Engravadlax
Hey!--Fuck youuuuu.
ingen höjdare
 gjoob
Annorlunda på ett för mig tilltalande sätt. Jag kan förstå om man är kluven till den, jag var också ganska tveksam fram till den sista halvtimmen ungefär, då händelseutvecklingen skruvades upp flera snäpp. Och den smått händelsefattiga början kompenseras för lite senare då saker och ting knyts ihop på ett bra och oförutsägbart sätt. Till synes triviala saker får mening. Med det sagt, lämnar den mycket öppet för olika tolkningar. Ruggigt obehaglig film. Och lysande skådespeleri. Inte lika bra som The Machinist, men minst lika ryslig.
 gaskammarvalse
Lågmäld modern klassiker
 Trangor
Inte en film jag vill se igen. Välgjord skräckfilm. Snygg omarbetning av den klassiska mentalsjukhusgenren.
« Föregående   |   1 2 3 4
Senaste kommentarer
La corrupción de Chris Miller (info) 10:35 21/5 (3)
Pappa polis (info) 09:52 21/5 (24)
Lysande gift (info) 08:58 21/5 (22)
Den Gyllene tulpanen (info) 04:20 21/5 (1)
Ibland kommer de tillbaka (info) 01:30 21/5 (68)
Flo Rounds a Corner (info) 23:57 20/5 (1)
La Pivellina (info) 23:39 20/5 (2)
Ocean's Eight (info) 23:28 20/5 (37)
AT13 2: Checkmate (info) 23:20 20/5 (2)
Timbuktu (info) 22:28 20/5 (30)
Loving Leah (info) 22:27 20/5 (2)
The Goonies - dödskallegänget (info) 22:26 20/5 (373)
Lurking Fear (info) 21:58 20/5 (17)
Snömannen (info) 21:45 20/5 (46)
Sju hertigar (info) 21:08 20/5 (38)
Game of Death (info) 20:58 20/5 (70)
Attentatorn (info) 17:41 20/5 (14)
Bigfoot (info) 15:31 20/5 (8)
Sicario 2: Soldado (info) 15:26 20/5 (29)
Fröken Vildkatt (info) 15:01 20/5 (6)
Leviathan (info) 14:19 20/5 (54)
Girls! Girls! Girls! (info) 14:02 20/5 (7)
Rush (info) 13:59 20/5 (130)
The Commuter (info) 13:38 20/5 (32)
Saint Laurent (info) 13:30 20/5 (1)
South Park - Bigger Longer & Uncut (info) 12:35 20/5 (614)
War Machine (info) 12:02 20/5 (21)
Into the Wild (info) 11:59 20/5 (1018)
See You Yesterday (info) 11:28 20/5 (1)
Compliance (info) 11:19 20/5 (77)
Enter the Dragon (info) 10:40 20/5 (269)
Black Gunn (info) 10:02 20/5 (4)
Turtle Vision (info) 09:52 20/5 (2)
Honeymoon (info) 09:36 20/5 (41)
Judo Saga (info) 08:08 20/5 (17)
Fences (info) 08:06 20/5 (18)
Extremely Wicked, Shockingly Evil and Vile (info) 08:03 20/5 (11)
You Were Never Really Here (info) 08:01 20/5 (35)
The Professor (info) 06:57 20/5 (1)
Pirates of the Caribbean: Salazar's Revenge (info) 04:24 20/5 (71)
Into the Blue 2: The Reef (info) 02:40 20/5 (24)
Kept (info) 02:34 20/5 (3)
Sugar Daddies (info) 02:28 20/5 (2)
John Wick 3 Parabellum (info) 23:57 19/5 (5)
Hit Me (info) 22:44 19/5 (2)
Änglar och demoner (info) 22:19 19/5 (430)
The Science of Sleep (info) 21:58 19/5 (425)
Kill Me Three Times (info) 21:37 19/5 (6)
Victoria (info) 20:35 19/5 (44)
Vit hund (info) 19:25 19/5 (24)