arruba
Skruvad och rolig, härligt med underhållande filmer.
 Martin_Sj
Actionscenerna var pinsamt dåliga. Resten var halvdant.
 Molestaire
Hyfsat innovativt action-foto och rappt berättartempo gör den klart sevärt.
 Robkiller
Halvseriös agentfilm där första halvan är helt ok, men sen spårar det ur lite väl mycket... försöken till skämt var väl inga höjdare heller... men i slutändan blev det väl inte alltför tokigt...
 amam
Hyfsat underhållande spionkomedi. Inget som kommer att räknas som en klassiker däremot.
En mycket fräsch blandning av uteslutande gammal unken skåpmat. Det flirtas hejvilt med i synnerhet James Bond, men även med Mission Impossible, Hämnarna, Sherlock Holmes, Matrix osv. Det finns till och med små stänk av Harry Potter. Högt tempo, simpel story och cool action gör filmen lagom underhållande, även om vissa delar är betydligt svagare än andra. Men det är inte förrän mot slutet som filmen får en egen identitet, och det rejält. Svag trea blev stark trea. (9-/15)
 todape
Helfånigt trams som verkligen levererar på en nivå av film som inte alls tilltalar mig. 3/10
Nån barnslig parodi på bond trodde jag, men döm om min förvåning när den var tokigt mycket mer underhållande än jag trott. Högt tempo, snygga actionscener och långt mer våldsam än vad den ger sken av. Blandar friskt och plagierar mängder av de klassiska rullarna - men med en egen touch, lite som när första Kick-Ass kom. Enda negativa var egentligen Sam Jackson som passade sämre som läspande superskurk.
 BrutusBeefcake
Jävlar vilken film! Dire Straits i början sätter standarden som bara höjs helt fram till Free Bird och kyrkan som är det klart bästa. Vilken scen! Vilken otroligt häftig film! Tror att Guy Richie är lagom avundsjuk, Kingsman är filmen han fortfarande önskade att han kunde göra men inte kan för denna har exakt samma sköna attityd och våghalsighet som Lock, Stock eller Snatch, strö där på lite Men in Black och klassisk agentfilm och du får den fenomenala och ytterst roliga Kingsman. Vilken överraskning! (11/15)
 tvamvarg
Nja. Förstår inte riktigt poängen med denna film.
 Supernaut
Oväntat bra komedi som lyckas gjuta liv i fåniga spiongenren med viss charm. En del sexistiska skämt drar men överlag var den riktigt underhållande. Väldigt snyggt våld också. Det bästa med hela filmen är straffet som världens ledare får.
 MinotaurKing
Rätt ok film
 dafreakish
Vaughn vet hur man skapar effektiv actionfilm med lika delar våld som humor. Den här gången bjuder han på en glad överraskning i en film som är en absurd blandning av Bond och hans egen Kick-Ass. Det är snyggt, galet, fånigt och skamlöst underhållande rakt igenom. Sen skadar det ju inte att han har Firth, som tar sitt gentlemannasätt till annorlunda nivåer, samt Jackson, som läspar sig genom filmen som en genomknäpp ärkeskurk. Underhållning när det är som allra mest underhållande.
 sawa
Man fattar att det inte är på riktigt; Bra fart och kul!
 Olof_Gronlund
Jag gillar våldsam och fartfylld action. Min typ av film detta. Den hade även en bra handling, bra karaktärer, samt fina miljöer. Detta är en film som håller dig på tårna långa delar. Dock hade jag önskat att Samuel L Jacksons karaktär var lite mer skräckinjagande och auktoritär. Blir lite väl komiskt när han är med. En klar 4a.
 Zipper
Alldeles för lång, men kul. Behållningen med det hela är de stela brittiska överläpparna kombinerat med inspirerande fajtingscener.
 best_jeppe
Riktigt underhållande film men den solkas av 1 enda riktigt vidrig scen närmare slutet. Det har med en "belöning" att göra. Bara den scenen drar ned hela filmen rejält för mig. Jag fick en dålig eftersmak och tyckte scenen var fruktansvärd. Förutom det så gillade jag filmen skarpt. Jag önskar bara att den där scenen inte hade funnits med. Stabil 4a.
 Pillynilly
Underhållande och om än överdriven humor (hade varit bättre utan jobbiga styvfarsan styvbrodern), så en faktiskt riktigt bra film. :)
 Chris90
Väldigt svårt att sätta betyg på den här filmen, lika mycket tramsig (t.ex. Samuel L Jacksons karaktär) som kul och ibland även allvarlig. Sista scenen förstörde dock mycket, snacka om poänglöst och sexistiskt. Jag tycker inte alls det passade in i någon av de två karaktärernas story/personlighet och tittar man lite noggrannare så gjorde de likadant med den andra kvinnliga karaktären. Matthew Vaughns förklaring till varför de tog med scenen är lika dålig.
 trallaren
Bra film, men att använda våld som ett humoristisk verktyg är kanske inte min grej.
 Solidus
Galenskap, våld och brittisk humor sammanfattar filmen väldigt bra. Som en del medlemmar skriver så levererar "Kingsman" actiontrams, men det är actiontrams med ett mycket stort hjärta. En perfekt film att se om du vill slippa tänka för en stund och njuta av en sinnessjuk resa.
 cannibalrice
Helt galen, på bästa möjliga vis.
 Canomia
Allt med den svenska prinsessan var dåligt men sista scenen sänkte verkligen filmen. Annars rätt underhållande.
 Jamesa
Ok. Underhållande för stunden.
 Dyrkiz
Bättre än förväntad med riktigt snygga actionscener.
 funkisvilla
Det var en stabil 4:a tills man kom till det sjukt oprovocerande skämtet med prinsessean på slutet...så då fick jag sänka till en 3:a.
 MantisToboggan
Bra film som liter av samma problem som Kick-Ass: för lite gore! Precis som Kick-Ass är våldet väldigt teatraliskt och det hade därför passat med sprutande blod och tappade inälvor ur djupa sår. Istället får vi se tråkiga cleana papercuts och små röda skvätt. Urtråkigt! Men bra film i övrigt som sagt.
 Bozze80
En film helt i min smak, snygg och stilig, båda vad det gäller actionscenerna och fotot/människorna/kläderna. Dessutom välspelat och med en riktigt intressant story, mycket underhållande!
 Ajax Swan
Actionkomedi med lite extra krydda. Casten gör det bra och det är bra fart och bra action hela tiden. Extra plus för den morbida kyrkscenen och Hanna Alströms roll (rumpa)! 4:a (8/10)
 FabianBom
att bara se och höra alström snacka svenska som sv prinsessa är en 4a
 KalleB
Bond fast bättre plus en släng ultravåld. Det funger helt klart.
 Skökskjuterska
Löjligt men relativt moralbefriat.
 mr_magi
Tyvärr inte någon höjdare.
 Starkbröl
Inte kul som komedi, inte funktionell som Bond-satir, inte intressant som action.
 MaxMackan
Uppfriskande fri från pretentioner och steriliserat våld. Otroligt dum men det är ju lite poängen. Trevlig.
 RustyFilm
Actionkomedi av Matthew Vaughn med kul svenskt inslag. Det är Hanna Alström (hon spelar svenska prinsessan Tilde). Den här genren brukar inte tilltala mig (eg. jag är allergisk mot den). Men jag erkänner, några av de galna upptågen roar även mig
 RunRiot
Efter en omtitt måste jag höja till en fyra, då detta är en riktigt bra film och Taron Egerton är fullkomligt lysande. Slutet skaver dock fortfarande rejält och jag hoppas de skärpt till sig med sexismen i uppföljaren.
 Fargo
Efter omtitt höjer jag till femma. Så jädra bra!
 erosagape
Underhållande och med många referenser till andra bra filmer men stod ändå på egna "ben". Ytterst kluven till slutscenen! Betyg 5 tappades där.
 kryttan
En riktig jävla skräpfilm.
 asasae
Mycket våld och action, litegrann komik men filmen nådde inga särskilda höjder på min topplista. Men okej att se på.
 Razzel
Bra och underhållande fram till det extremt fåniga slutet med the Swedish Princess. Hur tänkte Vaughn där?
 92axha10
Självmedveten och lekfull spionkomedi som är precis lagom löjlig utan att bli fars. En hyllning till de löjligare Bondfilmerna samtidigt som de kopierar en del upplägg.
 RichardEk
Underhållande utan några som helst ambitioner att vara realistisk: mina tankar gick snabbt till Angelina Jolies filmer "Wanted", "Salt", och "Mr. and Mrs. Smith" samt till diverse Bondparodier från sent 1960-tal och tidigt 1970-tal. Filmen är på det hela snyggt gjord, med snabba klipp och koreografiskt väl utförda actionscener och kan även visa upp en bra skådespelarensemble förutom möjligen Taron Egerton som saknar den där utstrålningen som behövs hos en huvudroll i den här typen av filmer. Funderar dock utmärkt som tidsfördriv om du, exempelvis, sitter på ett flyg över Atlanten.
 idaho1981
Underhållande och lite väl blodig ibland. Sen försöker de få in lite sentimentalitet, det går väl så där. Men för stunden spännande och kul.
 dudson
Märklig filmupplevelse. Men fräcch och nytänkande på samma gång. Samt jäklars våldsam och underbar#) Kan känna att Jacksons läspande och rejält slätstrukna bov karaktär inte fungerar nåvidare bra. Colin Firth är klockren i sin torra britiska roll. Noll dötid gör filmen ännu mera sevärd.
 bnw
Matinéäventyr som om Tarantino hade gjort det. Hade inte förväntat mig att den skulle vara så blodig och våldsam. Ordentligt stilsäker. Häftigt att träbockar som Davenport och Firth får vara actionhjältar. Och man måste ju bara älska prinsessan Tilde!
 picklessmulan
Oväntat bra film som har en otrolig blandning i genrer.
 jlam
En svt-kritiker sa en gång om en Mission Impossible-film att det var "den bästa Bond-filmen på 30 år och Bond är inte ens med" och så skulle jag beskriva den här också, fast kanske "någonsin". Hårt och originellt manus som går lite längre på varje punkt än man tror, så det bara blir bättre! Vattenscenen och fallskärmshoppningen går till actionhistorien. Den här Matthew Vaughn är verkligen en att hålla ögonen på. I versionen jag såg var förresten det beryktade slutet censurerat.
« Föregående   |   1 2 3 4
Senaste kommentarer
M*A*S*H (info) 02:23 21/10 (176)
Deadpool 2 (info) 02:10 21/10 (35)
Utøya 22 juli (info) 02:10 21/10 (11)
Halloween (info) 01:37 21/10 (5)
Den inre fienden (info) 01:37 21/10 (9)
Tully (info) 01:31 21/10 (11)
The Danish Girl (info) 00:41 21/10 (78)
Ace Ventura - den galopperande detektiven rider igen (info) 00:09 21/10 (573)
Wind River (info) 00:09 21/10 (46)
Lyrro - Ut & invandrarna (info) 23:59 20/10 (4)
Slender Man (info) 23:38 20/10 (6)
De tre dårfinkarna (info) 23:35 20/10 (29)
30 Years of Garbage: The Garbage Pail Kids Story (info) 23:31 20/10 (1)
LA 92 (info) 23:30 20/10 (5)
The Lords of Salem (info) 23:27 20/10 (58)
The Stanford Prison Experiment (info) 23:00 20/10 (10)
Mandy (info) 22:48 20/10 (12)
You Were Never Really Here (info) 22:45 20/10 (25)
Villebråd (info) 22:44 20/10 (6)
Leva och låta dö (info) 22:28 20/10 (249)
Om jag hade en miljon (info) 22:23 20/10 (3)
Flight 666 (info) 22:15 20/10 (1)
Private Life (info) 21:48 20/10 (2)
Always: Sunset on Third Street '64 (info) 21:47 20/10 (2)
Ingenting och allting (info) 21:43 20/10 (5)
Tårtgeneralen (info) 21:33 20/10 (29)
Landet för längesedan (info) 21:29 20/10 (336)
Nick Fury (info) 21:14 20/10 (50)
Parasites (info) 21:05 20/10 (2)
Fångade av scientologin (info) 19:33 20/10 (35)
Moonlight (info) 19:21 20/10 (51)
The Boy Downstairs (info) 17:42 20/10 (3)
Mördande legender 2 (info) 17:13 20/10 (85)
Abraham Lincoln: Vampire Hunter (info) 16:51 20/10 (189)
Miss and Mrs Sweden (info) 16:17 20/10 (10)
The Fountain (info) 15:44 20/10 (749)
Zoolander 2 (info) 15:41 20/10 (44)
Solo: A Star Wars Story (info) 15:33 20/10 (41)
A Star Is Born (info) 14:27 20/10 (11)
Brott i Paradiset (info) 13:50 20/10 (9)
Apostle (info) 11:34 20/10 (11)
First Man (info) 11:28 20/10 (6)
Inferno (info) 10:56 20/10 (55)
Mad Families (info) 09:50 20/10 (2)
Ready Player One (info) 09:07 20/10 (62)
Walesa (info) 09:00 20/10 (7)
An Evening With Beverly Luff Linn (info) 08:39 20/10 (1)
The Double 0 Kid (info) 06:11 20/10 (10)
House of 1000 Corpses (info) 02:38 20/10 (297)
Operation Finale (info) 01:52 20/10 (7)