Dutch
Njaeee...
 ulpe01
Tillräckligt mindbending och originell för att förtjäna en trea i betyg. Man ska inte vara trött om man vill hänga med i svängarna...
 #54
Kul idé, godkänt genomförande.
Trots så mycket korkat beteende, irriterande relationsgnäbb och att det inte riktigt tål att tänkas på ordentligt så var det småspännande, underhållande och intressant rakt igenom.
 Skez
Gillade den som fan men slutet sabbade lite. Får det inte riktigt att gå ihop med logiken dem byggt upp under filmens gång. Eller visst, på ett sätt helt klart men tycker ändå det bara var konstigt. Svag 4a.
 carnevil
Kul lågbudget/indierulle.
 AlbinWesley
Jag måste säga att jag är mäkta imponerad. Jag älskar hela tillvägagångssättet, att köra utan manus och regissera snarare som nåt slags spelledare i ett dramatiserat rollspel. Skådespelarna har perfekt dynamik mellan sig, gör sina karaktärer perfekta, och gör samspelet storstilat. Att James Ward Byrkit lyckas få ihop en film av det här är imponerande, att den därtill är så sammanhållen, intrikat, tänkvärd och spännande är magnifikt.
 Metheuz
En film som förtjänar epitetet "mind fuck". Konceptet är jättebra och utförandet rätt okej fast slutet var jag inte så förtjust i.
 Noseman 2005
Det var oerhört babblig och ointressant hela första timmen. Skulle precis ge upp när det tvärvände och blev jätteintressant. Sedan tappade den igen. 6/10
 Grillo
Älskar den här typen av filmer även om den hade en lite tråkig inledning. Men så fort det satte igång så fastnade jag fullständigt. Anade på förhand att det inte skulle gå att avsluta det här på nåt vettigt sätt dock...
 lightship
Simpel men ändå inte. Helt mindfuck.
 Tolkemolkemoli
Det här var RIKTIGT bra!
 Hypostas
Skön mindfuck-rulle. Och kul att återse den nerdekade skådisen Nicholas Brendon, från Buffy, i en delvis skruvad version av sig själv...
 Robodan
Älskar att man håller det mystiskt hela vägen. Det haltar lite ibland, men är så intressant och välgjort att det blir en knapp 4.
 Ahrle
Riktigt bra film med snyggt foto och många vändningar. Det gäller att vara på alerten när man kollar, så det är ingen film man kan slänga ett öga på då och då eller gå ifrån en kvart. Jag hade tur att mitt filmsällskap hängde med i alla vändningar och kunde fylla i där jag var vilse. Den uppskattades mycket av oss båda, därför en solklar 4a!
 annihilat0r
Jag måste hedra "Coherence" med detta vackra betyg. Den är så autentiskt spelad, samtidigt som den så uppenbart förstör tittarens tidigare glasklara medvetande. Galet spännande, obarmhärtigt intressant och helt jävla oförglömlig. Råder alla som ser denna film att därefter spendera tid i denna tråd: http://www.imdb.com/title/tt2866360 /board/nest/236199897?ref_=tt_bd_6 (utan mellanrummet före "/board").
 fabbe86
Ah men fan va snål jag är, en fyra är den ändå värd (satte först en trea). Detta är ju en härlig rulle med spännande upplägg. Bra spel som balanserar på rätt sida hela vägen.
 santiago
Härligt spännande hela vägen igenom.
 Count_Duckula
Fullkomligt fenomenalt värdelös. Endast för individer med sömnproblem.
 Krusty
Väldigt förvirrande efter ett tag, men på ett bra sätt. Det brukar vara svårt att hålla ihop sådana här historier, men jag tyckte att de klarade det bra.
 S_Griffon
Ger man denna en stjärna är det fel film för den personen. Detta är verkligen än bra spännande film. Gillade den mystiska känslan.
 isecore
Intressant film och bättre än väntat, men den anstränger sig lite för hårt och försöker vara smartare än den är. Frustrerande slarvigt foto men jag antar att det är avsiktligt. Produktionsmässigt okej och storyn håller spänningen godkänt bra. Tyvärr som helhet otillfredsställande men den är helt okej om man gillar såna här filmer.
 todape
Påminner mycket om The Man From Earth. Men den filmen tycker jag är fenomenalt bra medan denna film bara känns som en förvriden bagatell i jämförelse. Jag har svårt att tycka att denna film är speciellt intressant. Den är ganska taffligt gjord dessutom. Köper man upplägget lär man gilla den, men annars ger den minimalt. För mig gäller det sistnämnda. Tyvärr. 3/10
 Sawatdeedrama
Tror inte att den här filmen är för alla, men jag uppskattade den verkligen. Dialogerna i filmen är otroligt välskrivna och stämningen mellan karaktärerna känns väldigt naturlig. Trots att den var stundvis förvirrande lyckades den hålla spänningen uppe från början till slut.
 ami86
Rörig film, men med en lite ovanlig ide som ändå gör den intressant. Stort plus för den ytterst obehagliga stämningen den lyckas bygga upp och bibehålla filmen igenom.
Cool idé som inte är helt välförvaltad. Bitvis bra stämning och dessutom fritt från svackor (även om det ibland blir lite tjatigt). Men som ofta när det gäller dylika filmer så går vissa saker för lätt, medan andra krånglas till lite i onödan. (7/15)
 hullarn
Som upplevelse är filmen bra om än inte magisk. Det blir lite för krångligt. Som produktion är filmen dock oerhört imponerande, eftersom den är gjord på en mikrobudget och i stort sett helt utan manus. Det är förmodligen detta som är skälet till att filmens största kvalitet, dialogen, är så intressant.
 fridenpaden
Liknande idé som i The One I Love. Coherence är lite krångligare att hänga med i men jag gillar försöket och jag gillar slutet.
 Roswall
nää
 Hoppandesoffan
Oerhört skicklig film som överraskade mig totalt: välspelad, rejält smart och obehaglig!
 ThePatient
Det var just tredje gången jag såg den, och den känns fortfarande lika intensiv och tät.
 philip marlowe
Obehagligt på ett obehagligt sätt. Välgjord och inget trams.
 annchen81
Den är liksom både bra och dålig samtidigt på något konstigt sätt. Bra idé och bra gjord, men fångar mig ändå inte riktigt. Kanske för att det är så litet rum för alla händelser. Så blir lite medelmåttigt för mig. Men se den, det kan det vara värt.
 Sarakin76
Riktig tankestreker. Liker stemningen.
 Rehn108
Jag såg filmen igår för andra gången och tycker fortfarande att den är mycket bra. Det är ett lysande exempel på vad man kan åstadkomma med bara 50 000 dollars budget men ett riktigt genomtänkt manus. Finns enstaka sekvenser i filmen som jag ogillar men på det hela taget en stark rekommendation!
 KyLLo
Ännu en fejkdokumentär med amatörkamera och ständigt överspel, vilket blir väldigt påtagligt eftersom det inte händer mycket. Mest tomt prat, varken realistisk eller underhållande och det har verkligen sparats in på spänningen. Dessutom försöker den verka smart, vilket bara är provocerande.
 haajen
Lågbudget men väldigt spännande på ett skruvat sätt, lämnar många funderingar efter sig. Som ett riktigt bra Twilight zone avsnitt.
 Supernaut
Snygg och spännande, en riktigt subtil och bra film som är svår att kommentera på utan att spoila den.
 mylar
Ännu en film som utgår från att folk beter sig som idioter i konstiga situationer. Enkla hjärnor kan inte inte skapa smarta historier. Åtminstone inte utan att anstränga sig lite.
 per_automatik
som vi vet innehåller böcker svar på alla frågor, särskiljt om någon intellektuell person har den... KyLLo sa: "Dessutom försöker den verka smart, vilket bara är provocerande." Indeed vansinnigt frustrerande att detta verkar just SMART för massan.
 federico033
Håller med Haajen attest känns lite som twilight zone. Med små medel lyckas filmen skapa en klaustrofobiskt stämning som inte står Primer där efter (nåja)
 BrutusBeefcake
Jag är otroligt svag för sådan här science fiction och framförallt temat som filmen tar upp får mig snabbt i extas. Därför får den en "snäll" men ack så välförtjänt 4:a. Jag gillade det här! (10/15)
 syltkatt
kan inte med filmer där folk är efterblivna
 Sovande_mannen
Se den inte totalt menings lös film. [SPOILERS] Om man inte gäller mindfucking såklart.
 lucius
Det ofokuserade hand-kamera-arbetet som ska framkalla nån sorts autentitet blir lite väl påtagligt och ger därför ofta den motsatta effekten tycker jag. Filmen bygger upp många frågor som inte ges några svar vilket kan vara lite frustrerande. På gränsen till löjeväckande men håller ändå nyfikenheten vid liv.
 Robkiller
Sci-fi som med tanke på handlingen hade kunnat bli riktigt bra... nu sabbar de allt med usel regi, skakiga handkameror, risiga skådespelare och ett drama som blir ointressant.
 Djason
Kunde ha blivit riktigt bra men nu blir det mest skakigt, korkade typer och en handling som lämnar en del svar kan man säga. Gillar ändå det absoluta slutet.
 Rift
Kompakt överspel och massivt falskspel från början till slut. Inte ett äkta uttryck någongång. Riktigt uselt skådespeleri.
 V70
Jag hatar skakig kamera. Jävla Dogma.
« Föregående   |   1 2
Senaste kommentarer
Faces, Places (info) 22:41 17/8 (9)
Godzilla: Monster Planet  (info) 21:18 17/8 (2)
Secret Obsession (info) 21:09 17/8 (9)
Den skyldige (info) 21:06 17/8 (13)
Farväl min konkubin (info) 20:01 17/8 (49)
Flykten från DDR (info) 19:49 17/8 (2)
Studio 54 (info) 16:19 17/8 (2)
Sin City (info) 15:43 17/8 (1885)
Land of the Dead  (info) 15:18 17/8 (505)
Once Upon a Time in Hollywood (info) 14:53 17/8 (7)
Aladdin (info) 14:41 17/8 (17)
The Attendant (info) 13:28 17/8 (3)
Lommbock (info) 12:56 17/8 ()
Småkryp 2 - Äventyr i Karibien (info) 12:25 17/8 (1)
Mortal Engines (info) 12:05 17/8 (25)
Our House (info) 11:48 17/8 (5)
Escape Plan: The Extractors (info) 11:47 17/8 (1)
How Fernando Pessoa Saved Portugal (info) 11:14 17/8 (1)
Ice Planet (info) 10:30 17/8 (24)
95 (info) 10:11 17/8 (1)
The Highwaymen (info) 09:29 17/8 (11)
Jag, Daniel Blake (info) 08:59 17/8 (38)
From Above (info) 07:28 17/8 (1)
Fasanjägarna (info) 07:23 17/8 (21)
Spy Game (info) 06:17 17/8 (323)
Third Person (info) 02:28 17/8 (12)
Erin Brockovich (info) 01:43 17/8 (429)
Vi är bäst ändå (info) 00:17 17/8 (2)
Million Dollar Arm (info) 23:58 16/8 (26)
Parasite (info) 23:53 16/8 (2)
San Andreas (info) 23:46 16/8 (108)
The Echo Game (info) 23:46 16/8 (1)
Vargens sång (info) 23:37 16/8 (5)
The Beasts' Carnival (info) 23:28 16/8 (4)
Till drömmarnas land (info) 22:54 16/8 (1)
Sista kontraktet (info) 22:49 16/8 (68)
Taken 2 (info) 22:12 16/8 (224)
Lejonkungen (info) 21:52 16/8 (18)
Britt-Marie var här (info) 21:51 16/8 (11)
Tommy (info) 21:36 16/8 (37)
Dumbo (info) 21:25 16/8 (6)
The Square (info) 20:56 16/8 (85)
Darkest Night (info) 20:16 16/8 (1)
Ride (info) 19:33 16/8 (1)
Godzilla: King of Monsters (info) 17:44 16/8 (13)
Röda husets hemlighet (info) 14:22 16/8 (7)
Freeheld (info) 13:57 16/8 (5)
Escape at Dannemora (info) 13:31 16/8 (4)
Lion (info) 13:20 16/8 (60)
Love Happens (info) 09:52 16/8 (58)