PeterTheW
Nä. Dags att sluta nu.
 Puben
3 miljader bättre än 3:an, fast denna var inte så läskig alls, eller bra. 1:an å 2:an är fortfarande en klass för sig.
 Engravadlax
Vad i helvete håller Balagueró på med? Inte nog med att man har övergett found footage stilen sedan Plazas REC 3--som var i alla fall en hyfsad svart romantisk zomedie--Balagueró, som jag trodde var den bättre av de två, i alla fall den mer erfarne, har sänkt kvalitén från smart nyskapande skräck till ren B-film. Det är som en Deep Blue Sea med zombies, för fan. Den här filmen skulle aldrig ha gjorts.
 Kalkonhönan
Trean är fortfarande den "bästa" och den enda som egentligen går att se, denna var inte lika dålig som de två första men Balagueró som regissör har aldrig imponerat på mig och är totalt slut nu.
 idd
Skitfilm! Gillar de tre första men nu får han ju ge sej..
 Taliah
Balagueró verkar ha slut på idéer. Rec var nyskapande, denna går på tomgång och tillför inget nytt.
 Kriffot
Man bryr sig inte om vad som händer.
 ekneB
Efter att ha sett trailern hade jag höga förväntningar! Den handlar återigen om Angela Vidal! Den greppar aldrig tag, det finns inga scares överhuvudtaget. Man bryr sig inte om vad som händer. Det finns försök till jumpscares men alla är så förutsägbara att du redan gått vidare i filmen innan det ens hänt. Diggade dom andra filmerna, även om 3an inte känns som en i gänget. Den här däremot fick mig att vilja somna
 TheHorrorfan
Ganska så bra. Gillar att Angela Vidal är med igen. 3,5.
 Djason
Unga Angela Vidal? tycker inte hon ser så ung ut längre, det har allt gått några år mellan 1:a och 2:a filmen så det blir ju lite fel nu när denna film ska utspelas direkt efter andra filmen men det har ju gått minst 5 årmellan filmerna och det syns ju på Manuela Velasco. Denna film har inget nytt att tillföra, istället för att vara på ett trångt lägenhetskomplex är man nu här på en båt där alla scener är inspelade på fem olika platser, 3 olika korridorer, köket och ute på däck.
 Kreepy
Detta kommer bli en lika urvattnad franchise (filmserie) som Saw.
 Chopstixx
Bra att Angela var med igen. Annars hade den varit skit.
 haajen
Gillat hela REC serien och denna är helt ok den också. Inte originell men underhållande och knyter ihop säcken på ett hyfsat tillfredsställande sätt.
 todape
Jag har visserligen inte gillat någon av dessa filmer. Denna var om möjligt ännu sämre. Dumt manus och en film utan finess. 2/10
Den spanska slaktfesten går ett varv till och det funkar den här gången med. Ingen handkamera denna gång tack o lov och ett manus som säkert kunde slipats till en aning, men tempot är högt och våld och äckel är det i mängder. Det börjar nästan osa lite Resident Evil över Rec-serien, inte helt okej kanske, men så länge som underhållningsvärdet är högt är det okej för mig.
 precious_death
hoppas de tog livet av serien nu. Den har ju successivt tappat sen den första. Gillade trean mer då den kändes lite mer egen. Den här var ju bara ett hopkok av sånt vi sett förr. Å det som varit utmärkande för serien lyckas man inte utnyttja nämnvärt.
 vetegrodd
Herre jävlar vad dålig den var! Allt var bara antiklimax, känns som att filmen hela tiden tog de vändningar man inte ville att den skulle ta. Då det började bli intressant och allvarlig stämning bröts det av med opassande försök till humor, då det började bli mystiskt och medryckande bröts det av med förutsägbar zombie-action på ett sätt som känns som att filmen gör det för att slippa bygga vidare på det djupa, och man lämnas otillfredsställd. Huvudtvisten fattade man inte förrän det var för sent, då det inte längre var spännande att fatta den. Skådisarna är sämre och sämre i direkt förhållande mot att deras roll är viktigare och viktigare när det borde vara tvärtom dvs. den oviktiga maskinistsnubben förefaller mycket bättre än de manliga huvudrollsinnehavarna när det gäller känslospektra och dialog. Gillade verkligen rec 1, 2an har jag inte sätt, 3an var speciell men man kunde kolla på den utan problem. Jag ger inte ofta 1or, men denna får fan det. Filmer brukar ofta försöka vara så bra de kan, denna filmen slaktar sig själv(eller tittaren?) hela tiden, den hade resurser att bli så mycket bättre: effekt, ljud och bild är jättebra, vilket gör den mer frustrerande att titta och tänka på.
 uncle_funk
Man märker inte alls att hon som spelar huvudrollen nästan är tio år äldre *host
 lucius
Klart över förväntningarna efter 3an. Closed environment skräck på ett stilfullt sätt. Lite logiska luckor, köper jag i en sån här film.
 Sture Stenhög
Bättre än trean, och för att vara en fjärde film så är den knappast någon katastrof: Det här är en trött skräckis, varken mer eller mindre. Båten fungerar bra som klaustrofobisk spelplats, men storyn finns det nog inte så mycket intressant att göra med. Det blir lite The Thing-vibbar, men annars är det bara mer av samma, och att slänga in en dement tant som comic relief är sällan en bra idé
Senaste kommentarer
Flykt undan rättvisan (info) 23:33 18/6 (1)
Superfly (info) 23:28 18/6 (62)
End of Evangelion (info) 23:19 18/6 (152)
Brightburn (info) 22:19 18/6 (4)
Black Mirror - White Christmas (info) 21:32 18/6 (12)
Men in Black: International (info) 21:02 18/6 (2)
Climax (info) 20:54 18/6 (11)
Autumn (info) 20:54 18/6 (2)
Body of Deceit (info) 20:53 18/6 (1)
Black Mirror - San Junipero (info) 20:18 18/6 (13)
Fitzcarraldo (info) 20:06 18/6 (178)
Cutie Honey (info) 19:39 18/6 (43)
Detroit Rock City  (info) 16:30 18/6 (177)
Seven Pounds (info) 16:08 18/6 (445)
Beyond Skyline (info) 15:59 18/6 (11)
Skottår (info) 15:50 18/6 (83)
Sjösalavår (info) 13:54 18/6 (11)
Blindspotting (info) 13:12 18/6 (7)
Hemlig pakt (info) 12:11 18/6 (1)
Mamma gifter sig (info) 11:56 18/6 (1)
The Haunting of Sharon Tate (info) 11:44 18/6 (1)
The Unborn (info) 09:18 18/6 (7)
Satans skinn (info) 09:16 18/6 (19)
Booksmart (info) 04:39 18/6 (8)
The Beach Bum (info) 00:46 18/6 (4)
Get Naked (info) 23:54 17/6 (2)
Savannens härskare (info) 23:48 17/6 (96)
På solsidan (info) 23:38 17/6 (8)
Disaster L.A. (info) 23:36 17/6 (7)
Everybody Wants Some (info) 23:35 17/6 (28)
Döda eller dödas (info) 23:35 17/6 (5)
The Affairs of Martha (info) 23:19 17/6 (1)
Public Enemy (info) 22:54 17/6 (7)
Micmacs (info) 22:53 17/6 (101)
Hanasaari a (info) 21:58 17/6 (3)
Black Mirror - Be Right Back (info) 21:57 17/6 (18)
Psych:9 (info) 21:55 17/6 (6)
The Square (info) 21:51 17/6 (84)
The Equalizer 2 (info) 21:45 17/6 (27)
Greta (info) 21:41 17/6 (3)
En kvinnas rop (info) 21:40 17/6 (1)
Bröllopsfest i Karelens runobygder (info) 20:48 17/6 (1)
It Watches (info) 20:25 17/6 (1)
The Poison Rose (info) 19:59 17/6 (2)
Stockholm Östra (info) 19:49 17/6 (31)
Egg (info) 19:10 17/6 (1)
Remo - Obeväpnad, men farlig (info) 17:52 17/6 (52)
Husdjurens hemliga liv 2 (info) 17:27 17/6 (1)
Executive Target (info) 17:18 17/6 (3)
Raggarjävlar (info) 16:55 17/6 (2)